Hirdetés
- PlayStation 5
- Xbox Series X|S
- Call of Duty: Black Ops 6
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Star Wars: The Old Republic - MMORPG
- Úgy tűnik, hogy elkészült a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl
- Bestbuy játékok
- Assetto Corsa Competizione
- Már jövőre befuthat a Stellar Blade PC-s kiadása
Új hozzászólás Aktív témák
-
qkaleko
tag
Sziasztok!
Mivel egyre többet pályázok, kezd nagyon vékonyka lenni a kis 1.2 8v puntom. Kérdésem az lenne, hogy léteznek-e csodák, jó állapotú HGT-t lehet-e találni, amit érdemes is megvenni vagy gyűjtögessek még, és majd vegyek egy T-Jet Grande-t vagy Bravot? -
hroberto
veterán
Tudja valaki, hogy 1.3 JTD motorba mikor kell láncot cserélni? Nem nagyon találok róla infót. És egyes emberek lánc szakadásokkal ijesztgetnek.
A motorban most lesz 100 000 km, elvileg hallanom kellene némi csörgést ha gond van. Jól tudom?Xiaomi 14, KTM 1290 Super Duke R Gen3
-
Kommy
veterán
Sziasztok!
Termosztátot cseréltem az autón Fiat Palio Weekend 1.6 74KW, mivel a hideg beköszöntével 1/4-nél nem ment feljebb a víz hőmérséklete (melegben se ment fel 1/4 fölé városon kívül, de akkor azt hittem úgy jó) (csak városban araszolgatáskor), de most a kicserélt termosztáttal azt csinálja, hogy felmegy 1/2-ig majd lemegy 1/3-ra és itt mozog állandóan.
Ez normális, hogy így mozog a hűtővíz hőmérséklete? Sajnos nincs rajta osztás így nem tudom hány fokos, de ha elhagyja a felet akkor bekapcsol a hűtőventillátor.
Facet márkájú termosztát került bele.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
Jol le lett legtelenitve? Elegge erdekes a legtelenitese ezen a motorokon. A legtutibb megoldas, ha valaki a kiegyenlito tartalyt fujja szajjal es kozeben legtelenited folyamatos utantoltogetessel. Ha van a kiegyenlito tartalyhoz celszerszam(pumpa), akkor konnyebb
A hofok jeladot kizarnam, mivel leiras szerint jol mukodik(fel felett kapcsol).
Ha jol remlik amugy, 83 vagy 86 foknal kell nyitnia a termonak.Meg talan annyit, hogy lehet nem tokeletes az uj termosztatod se es nem zar tokeletesen.
Lattam mar ilyet, raadasul Facet-bol Elmeletileg gariba cserelnek, attol fugg mennyire kotekednek.
Keress ra guglin, hogy Facet termosztat. Vegyesen lesznek a posztok, hogy van akinek 1 evet kibirt es jo, van akinek szinten berakas utan mar szar volt es hamar nyitott/nem zart teljesen.Sajnos Fiatos/Alfas korokben vegig probalgattak az emberek eddig az osszes markat, es a vegeredmeny ugyanaz: a gyari Behr termosztat ami a tuti jo(ez a gyarija is) esetleg a Vernet.
A tobbivel ha nem azonnal, akkor 1-1,5 even belul ujra szopo van, egy ket kivetellel akinek szerencseje van.[ Szerkesztve ]
-
Kommy
veterán
ANDROID???, nyogo83: Lehetséges, hogy akkor levegős a rendszer mert 1 pont-ot találtam csak ahol ki lehet engedni a levegőt, de ott is folyamatosan csak a hűtővíz jött, akkor lehet 1-2 nap alatt kidolgozza magát, természetesen minden indulása előtt nézek szintet.
A termosztátra amúgy 88 fok van írva, tehát ott nyit elméletben.
[ Szerkesztve ]
-
ANDROID???
addikt
Kormány gömbfejből melyik jó, az optimal nagyon tré?
-
nyogo83
senior tag
Igen, mostmar beugrott, tenyleg 88C-on kell nyitnia. Itt a kerdes az, hogy tenyleg ott nyit-e.
A vizhofok jelzon a 88 fok az kb a kozepalas alatt 1mm-el. Szinte eszre se lehet venni 3-4C valtozast mert 1mm-t ha mozdul kozepallasban, ugy van kalibralva.
Ha tenyleg 1/4-re megy le, az kb 70-75C. Regebben diaggal vegigneztem a skalazast, hogy melyik vonas mekkora homersekletnek felel meg.Amugy klimas az autod? Mert a nem klimas 1.6-ost a legnagyobb szopi lelegteleniteni, magatol meg soha a budos eletbe nem dolgozza ki.
A klimasra is igaz. Ha legebuborek van benne, akkor nagyon ritka az amikor magatol kitudja dolgozni.En ugy csinaltam mindig, hogy a termosztat "moge" engedtem egy kis vizet legtelenites elott. A folytoszelephazrol megy egy veknyabb cso a termosztatra. Na az pont a termosztat moge vezet.
Tolcserrel oda kell onteni egy kis vizet.
Utana lehet szepen melegiteni az autot amig a termo nem nyit, es akkor a tuzfal feloli legtelenitonel szepen engedni a vizet, majd 3-4 ezres fordulaton megporgetni, hatha "boffen" egyet a kiegyenlitobe. -
nyogo83
senior tag
válasz ANDROID??? #3809 üzenetére
Nagyon. Optimal/Denckerman/Starline stb ezek mind a nagyon alja kategoria.
Nem irtad milyen autohoz, de azt tudom h Bravo/Bravahoz kormanygombej Delphi/Trw/Lemforder 2-3 max 4 ezer korul volt. Ezek amik a megbizhato, jo markak koze tartoznak.Tudom ajanlani, hogy nezz szet a kovacsauto.hu-n.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz ANDROID??? #3812 üzenetére
Akkor ha teheted az emlitett markakbol keress egyet (Deplhi, TRW, Lemforder). Amugy se szokott akkora kulonbseg lenni arban a kormanygombfejeknel. Lengokarnal mar mas lenne a helyzet Ott kb duplaja a jo minosegu meg a legolcsobb kategoria.
-
rbalint88
addikt
-
attila199207
tag
Sziasztok, közölte az autószerelőm, hogy elkezdett rohadni szeretet ford fiestám. 3 éve van meg, nagyon sok mindent cseréltem rajta (vezérlés, komplett első fék hátsó fék, 4 lengéscsillapító, féltengelyek, lengőkar, 8 új gumi akksi generator). Mindig volt valami, szeretem de elég volt, a lakatolást már nem válalom. Van a családban egy végig garázsban tartott punto évjáratot nemtudok pontosan (95-98??) 110ezer km újkorától garázsban van 1.7 dízel. Fának csapták, helyi szerelő mondott rá 100ezret+ 30ezer lenne elhozni.
Megéri vele foglalkozni?
Fényezetlen lökhárítós fehér, gondolom elég fapados. Kb 1 éve áll a garázsban.
Ui: évi 5ezer kmt megyek. Tudom erre benzines kellene, de pár évre jólehet ez.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz rbalint88 #3814 üzenetére
En is adtam egy probat a Starlinenak. 1,5 evig birta, de massziv budapesti legfosabb utakon valo hasznalattal.
Igazabol azert kerult bele, mert surgosbe aznap csakis azt tudtam szerezni. Ugy terveztem, hogy ezzel kihuzza 2-3 honapot amig nem jutok ujra muhely kozelebe es nem tudom kicserelni.
Elotte 2 evet birt ugyanezzel a felhasznalassal a Lemforder, amibol 1 darab kerult annyiba mint a Starlinebol 1 parIgaz, nekem a Lancia alatt sima McPherson van, nem az Alfa fele dupla lengokaros megoldas.
Valoszinu az lesz, hogy a gyari lengokart felujittatom Csepelen vagy Erden (szilent es gombfej csere) es megy vissza, allitolag kijon 10-12k-bol (uj TRW vagy Lemforder 28k) es kurvajo minosegu.Ja, es van itthon Starline "kepviselet" vagy mi a tok, akik ugy aruljak a lengokart, hogy talan 3 ev garit adnak ra.
Na, a gariztatas kb impossibru, mert minden kifogassal elutasitjak a cseret. Mar ha valaki az elso szett utan megyegyszer beakarna ezt tenni[ Szerkesztve ]
-
ANDROID???
addikt
Fiat (Seicento) kormányrúdhoz fogató csavart (ami a kormányt tartja), 50Nm kell meghúzni?
-
ANDROID???
addikt
Wezel, vagy Blic motorvédővel kapcsolatban van tapasztalat?
-
intensa_man
tag
Sziasztok!
Van valakinek Punto 2 1.2 16V HLX használatija? A FIATOS oldalakon hiába regisztráltam, nem tudok letölteni.
Ma vettem az autót, és szeretném átolvasni...
Köszönöm! -
rover45
őstag
Sziasztok.
Egy 2010-es Grande Punto Evo-ban szeretném kivenni a gyári rádió alatti fűtéskapcsoló panelt, mert egyik műszerfalizzó sem világít már benne...
Hogy kezdjek hozzá szerintetek? -
Integrale
veterán
Nagy a csend.
rbalint88, mondtam, hogy lesz a Veloce és a QV közé még modell, már csak az 1.4 multiair kéne bele, és teljes a paletta.
"Bad reklám is reklám too"
-
!Overdose!
őstag
válasz Integrale #3822 üzenetére
Akkor megtöröm.
Kicseréltem a csomagtérajtó gázrugóit, most már nem töri el a gerincemet. Megforrasztottam a hátsóablak fűtés csatlakozóját, de sajnos a burkolatot eltörtem. A patent erősebb volt, mint maga a műanyag burkolat. Mindegy, úgy is sérült volt, majd szerzek egy bontottat. A gumikról már más topikban beszámoltam. Ja és beraktam egy új akksit is.
A két ünnep között remélem lesz időm kiolvasni, hogy mi a baja a tolatóradarnak és ahogy olvasom elvileg a kulcsot is fel lehet tanítani valahogy. Illetve ki van égve az egyik helyzetjelzőm, de egyelőre ötletem sincs, hogy lehet kicserélni a lámpa kivétele nélkül.
Lassan esedékes egy újabb olajcsere is.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
rbalint88
addikt
válasz !Overdose! #3823 üzenetére
"de egyelőre ötletem sincs, hogy lehet kicserélni a lámpa kivétele nélkül."
sehogy. érdemes egyszerre kicserélni az összes izzót, mert a helyzetjelző extraszopás, de a távfényt se fáklyásmenet. a tompított viszonylag egyszerű, persze csak a simában, xenonosban az is bontós...
Integrale:
remélem is! bár a veloce-nek is nagyon jó hangja van, hiába csak négyhengeres. 1.4 multiair szerintem kevés bele, presztízsromboló. egyébként van kirakva most egy az aréna plázában, nagyon mutatós élőben is. majd ha kicsit kitavaszodik, elmegyek menetpróbára -
Integrale
veterán
válasz rbalint88 #3824 üzenetére
Kell az 1.4, ha másért nem is, azért mindenképpen, hogy katalógusban jól mutasson az ára, és konkuráljon az 1.5-ös 3 hengeres F30-cal és az 1.6-os C mergával. 150-170 lovas 1.4 szerintem röhögve elcibálja a dízellel is 1,3 tonnás kasznit.
Elég jól sikerült hangolni ezeket a vackokat, beszarás, hogy a 280 lovas Veloce is 4.9 alatt futja a százat (amcsik 5.2), ha van eszük lesz 1.4, sok piacon még mindig köbcenti alapján lövik be a biztosítást is, így mindenképpen előnyösebb lenne, mint a jelenlegi, alsó hangon 2 literes modellek.!Overdose!: Látom módosítottad az aláírásod.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
rbalint88
addikt
válasz Integrale #3825 üzenetére
végülis jah, igazad van. csak hirtelen elfelejtettem ezt a két szégyenfoltot a presztízsgyártóknál. amúgy nekem többet számít, hogy milyen élőben, mint hogy mit tud papíron. pl volt E12 535iM-em, az is csak 1200-1300kg volt, de a hangolás miatt megvolt benne a tank érzet, a súlyra azonos golf4gti meg tökre papír volt hozzá képest, de még a majdnem másfél tonnás 1.8T passat is. Érdekes mód az Alfa is valamennyire bunkeros érzés, pedig valójában elég messze van tőle (törésbiztonság tekintetében), de jó az illúzió.
na ebből csak azt akartam kihozni, hogy lehet jól futja a 0-100-at, meg tök elég papíron az 1.4T is, de ha nyüzügének érződik (alul nincs ereje, vékony a hangja), magyarán rossz a színház, az gáz.
viselkedésére kíváncsi leszek, ha azt is lehet úgy cibálni kanyarokban, mint a 156-ot, akkor nekem megfelel. a hely csak elég, családi autónak meg valószínű úgyis lesz másik, amit összehányhat a gyerek meg a kutya -
rsf
senior tag
Sziasztok!
Vezettem egy ismerős csaj 2004-es Fiat pandáját. A kormányt alig bírtam tekerni, azt mondta nincs benne szervó ilyen amióta nála van. De szerintem ez nem normális. 20-al gurulva alig tudtam bekanyarodni egy utcába..
Lehet ez ennyire nehéz?
A kocsi amúgy 1.1 benzin a kormánymű gumiharangjai éppnek látszódnak.
Köszi.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
Cartmenn
tag
-
csabi94
őstag
Sziasztok! 92-es 1.8-as benzines Fiat Temprához keresnék egy olyan szakembert, aki tudná a motort úgy optimalizálni, hogy kevesebbet fogyasszon alapból, és jobban menjen. Vagyis chip tunningot szeretnék, de nem valami útszéli kóklernél, hanem olyannál, aki azért ért az ilyenekhez. Mennyi az ára kb. egy ilyennek? Elsődleges cél az a fogyasztás csökkentése lenne, a teljesítmény csak másodlagos, így is elégedett vagyok vele, de persze azért lenne szerintem mit csiszolni rajta.
Tudtok ajánlani valakit?
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
válasz rbalint88 #3837 üzenetére
Rendben, akkor tárgytalan. Neked hiszek!
Valami összefüggés lehet az olajszint és a hűtővíz hőmérséklete között? Tegnap töltöttem rá egy liter olajat (kb. 4.000 km-enként kell neki az egy liter), és azóta nem a megszokott 90 fokra áll a víz, hanem egyel fölé, olyan 95-98 közé (ugye digitális, tehát nem tudom az mennyi lehet pontosan). Zavart a mai 220 közös km-einken át, hogy nem a megszokott helyen áll a "mutató".
-
rbalint88
addikt
válasz csabi94 #3838 üzenetére
ha 4000km-re kell neki egy liter olaj, akkor főleg nem a chiptuningon kellene gondolkodni én lassan elengedném a kezét és vennék a helyére egy jobb alapot.
a temprával két lehetőséget látok: a lehető minimálisat költeni rá és használni. a másik út a teljes felújítás, de minimum egy misi, annyira meg azért nem extra autó, hogy mindenképp meg kelljen menteni. -
csabi94
őstag
válasz rbalint88 #3839 üzenetére
4.000 km-re szerintem nem sok az 1 liter. Tele van az internet vele, hogy egyes német gyártók csodamotorjai 1000 km alatt majdnem megeszik ezt a mennyiséget. Motorikusan jól van szerintem az autóm, 5 évre tervezek vele, ezért most megkap még pár dolgot, aztán csak azt, amit muszáj. Utána meg vagy hibrid, vagy villany (tudom, fúj... de nekem bejön a zöldség ).
-
j.bravo
addikt
válasz rbalint88 #3839 üzenetére
Ne ijesztgess, a kétlityós jts-be nekem 8-9 k alatt lassacskán belecsorgott az egy liter meg még 2-3 deci.
Pedig tavasszal volt szétszedve a motor, a hengerfalak a szaki szerint jó állapotban voltak. Nem említett olyat se hogy hamarosan dugattyút gyűrűzni kéne.Jut eszembe, ezt ugye csakis 10w60- nal szabad kínálni; és DZ-ék a Selénia ellenében a Liqui Moly-ra böktek volna inkább. Van-e másik, jobb? Itt a csere ideje lassan, szeretnék minél jobbat.
Whatever.
-
csabi94
őstag
válasz rbalint88 #3837 üzenetére
Ha már így belementünk, akkor egy valamit mondj még meg nekem. Erre az 1.8-as motorra nem lehet rátenni ügyesen egy turbót? Mert tudom, hogy a 2 ezresre lehet. Az mondjuk fogyasztást is csökkentene, és erősebb is lenne tőle a gép.
Bár gondolom csillagászati összegekbe kerülne a turbósítás...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Samsung LCD és LED TV-k
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Milyen légkondit a lakásba?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Okos Otthon / Smart Home
- Redmi Note 8 Pro - Redmi, a profi
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest