Ubisoft DRM: Miért jó ez nekünk?

A Ubisoft összes játékának ezentúl állandó internetkapcsolatra lesz szüksége az új DRM és online szolgáltatások miatt. A PC Gamer Magazine munkatársa meginterjúvolta a Ubisoft egyik emberét a játékosok által leginkább kifogásolt dolgokról, és hogy tulajdonképpen miért is jó ez a rendszer nekünk, játékosoknak?

Ez az új DRM milyen probléma megoldására született?

A Ubisoft számára egyre növekvő problémát jelent a kalózkodás PC-n. "Ez egy nagy probléma - te is tudod, én is tudom és mindenki más is tudja. Ez valóban egy igazán fontos téma, amit minden komoly cégnek meg kell oldania." - mondta a Ubisoft embere. De azt is gondolja, hogy az általuk kínált online szolgáltatások jobbá teszik a PC-s játékokat. "A valódi ötlet az volt, hogy ha olyan játékokat kínálunk, amik jobban működnek, amikor megveszed, akkor meg fogják venni. Nem csináltuk volna meg, ha azt gondoltuk volna róla, hogy ennyire elriasztjuk vele a vásárlóinkat."

Tehát a játékosok számára miket tartalmaz a rendszer?

A Ubisoft szerint az online szolgáltatásaiknak három előnye is van. Először: nincs szükséged lemezre. Másodszor: Annyi PC-re telepítheted fel a játékot, amennyire csak akarod, és annyiszor, amennyiszer csak akarod. És harmadszor: A mentett állások automatikus feltöltése a Ubisoft szervereire.

A Ubisoft megérti, hogy nem akarunk állandóan online maradni?

Észrevették a felháborodást, igen. "Tudatában vagyunk, hogy az állandó internetkapcsolat szükségessége rengeteg PC-s számára nem egy boldog pont, de a rendszer működéséhez elengedhetetlen."

Melyik PC játéknak lesz majd szüksége állandó internetkapcsolatra?

Az összes bejelentett Ubisoft játék tartalmazni fogja az online szolgáltatásokat, akár üzletben, akár online vásároljuk majd meg őket. Ebbe beletartozik a Splinter Cell, Silent Hunter 5, Assassin's Creed II, Prince of Persia, és az újonnan bejelentett Ghost Recon is. "Nehéz lenne azt mondanunk, hogy igen, mostantól egészen addig a napig, amíg valamennyien meg nem halunk, az összes játékunk tartalmazni fogja majd ezt," - mondta a Ubisoft embere. - "De a legtöbben biztosan benne lesz."

Ha az internetkapcsolatom megszakad játék közben, akkor elveszítem az összes elért eredményemet?

Az a rendszer implementálásának a módjától függ. Jelenleg két példával szolgálhatunk, az Assassin's Creed II-ben és a Settlers VII-ben eltérő módon van implementálva a rendszer. Az Assassin's Creed-ben ha megszakad a kapcsolat, akkor visszatesz az utolsó ellenőrzőpontra. "A Settlers-szel pontosan ugyanonnan tudod folytatni a játékot, ahol az megszakadt." - mondta a Ubisoft embere.

Honnan tudom meg, mit fogok majd veszíteni?

"Meg kell várni a bemutatókat, és figyelni kell arra, amit a többiek mondanak."

Mi történik, ha a Ubisoft lekapcsolja a DRM szervereket karbantartás miatt, vagy technikai nehézségeik adódnak?

Amennyiben a szerverek leállnak, akármilyen probléma miatt, a játékok is offline módba kerülnek, így nem fogsz tudni játszani egyikkel sem. "Az ötlet az volt, hogy annyira elkerüljük azt a pontot, amennyire csak lehetséges, de a kezdetektől fogva tisztában voltunk azzal, hogy a játékoknak internetkapcsolatra van szükségük ahhoz, hogy játszani tudjatok velük. Tehát amennyiben valóban leállnak a szerverek egy rövid időre, akkor igen, nem tudtok majd velük játszani."

A Ubisoft meg akarja ölni a PC-s játékokat?

Egyik elméleti álláspont szerint a kalózkodás akkora probléma PC-n, hogy inkább az XBOX vagy a PS3 felé mozdítanák el a vásárlóikat. A Ubisoft embere ezzel nem ért egyet. "Nem, mi nem próbáljuk megölni a PC-s piacot. Hogy csalódottak vagyunk-e a PC-s piaccal? Azt hiszem, mindenki az. A végén minden egy igazságra mutat: a kalózkodás egy nagy, tetemes, és szétágazó probléma. Ez egy olyan piac, ami rengeteget szenvedett a kalózkodás miatt, és mi mindannyian próbálunk kitalálni egy olyan módot, ami szerintünk a legjobb út ellenük."

A Ubisoft szerint ez a DRM feltörhetetlen?

Ők elfogadják, hogy az összes DRM sorsa az, hogy előbb-utóbb úgyis feltörik majd azt, rengeteget beszéltek a vállalaton belül arról, hogy szerintük meddig lesznek majd a játékaik védve általa. De azt hiszik, elég biztonságos a számukra. "Nem csináltuk volna meg, ha nem hittünk volna benne. A srácok, akik készítették, hisznek benne. Hogy szerintünk ez lenne az egyetlen rendszer, melyet Isten küldött a Földre, ami soha senki által nem lesz feltörve? Ezt nem tudjuk garantálni, de hiszünk benne."

Ez azt jelenti, hogy a Ubisoft elégedetlen az összes online jogvédelmi platformmal, mint például a Steam?

Volt egy felvetés arról, hogy korábban a Ubisoft élénken magasztalta a Valve online platformját. "Szerintünk amit a Steam csinál, az elképesztően alapos, de a Steam játékait nem törik fel elképesztően gyorsan? Ez nem elégedetlenség kérdése, hanem egyszerűen csak más ötletünk van, más módszer annak az implementálására, és azt fogjuk tenni."

Mi történik majd, ha a Ubisoft-nak gazdaságilag már nem éri meg fenntartani ezeknek a játékoknak a szervereit? A Ubisoft lekapcsolja majd ezeket a szervereket? És ez azt fogja jelenteni, hogy nem játszhatunk majd a megvásárolt játékainkkal?

Az első pont, amit a Ubisoft leszögezett, hogy a szervereket üzemeltetni fogják. "Tegyük fel, hogy 5 év múlva valaki megvásárolja az Assassin's Creed 2-t, és játszani szeretne vele, a remény szerint, a terv szerint, akkorra már lesz Assassin's Creed, nem tudom, 3, 4, 5, és a szerverek még mindig ott lesznek, hogy kiszolgálják az új játékokat is" - magyarázta a Ubisoft embere. "Ki tudják majd szolgálni a régi játékokat is." De a Ubisoft képes rá, hogy kivegye a DRM-et a játékaiból. "Ha valamilyen oknál fogva, bár ez nem szerepel a terveinkben, de ha valamilyen oknál fogva egyszer majd az összes szerverünk leáll, akkor kiadunk egy patch-et, amivel a játékok egyszemélyes módját internetkapcsolat nélkül is lehet majd játszani. De csak akkor, ha tényleg az összes szerverünk leáll."

Kiad majd hivatalos közleményt a Ubisoft, hogy valóban eltávolítja a DRM-et, ha a szervereket lekapcsolják?

PCG: Szerintem amit a legtöbbünk valóban szeretne, az egy hivatalos bejelentés, miszerint megértitek az aggodalmainkat, hogy amennyiben a szerverek leállnak, hirtelen ott fogjuk találni magunkat egy rakás szemét adattal a merevlemezünkön, amiért korábban fizettünk.

Ubisoft: A rendszert olyan srácok készítették, akik szeretik a PC-s játékokat. Ők is PC-s játékokkal játszanak, és ők a barátaitok.

PCG: Tehát biztosra tudod mondani, hogy azok a rendszerek el lesznek távolítva?

Ubisoft: Ez a terv.

PCG: Ez a terv, vagy feltétlenül meg fog történni?

Ubisoft: Ez bele van írva a dolog összefoglaló tervének a céljai közé. De nem tervezzük, hogy leállítsuk a szervereinket, egyáltalán nem.

Azóta történt

Előzmények