Mégsem lesz GCN-exkluzív a Mantle API

Amióta az AMD bemutatta a legújabb, R9, illetve R7 szériás videokártyáit, valamint a Mantle API-t, azóta egyfolytában azt hangoztatták, hogy annak működéséhez elengedhetetlen lesz egy GCN architektúrás Radeon GPU-val szerelt VGA. Ezzel szemben most kiderült, hogy, bár valóban elsősorban a GCN architektúrát szem előtt tartva fejlesztették a Mantle API-t, mégsem lesz hozzákötve annak működése.

Az APU13 rendezvényen Johan Andersson megerősítette, miszerint nincs a GCN architektúrához kötve a Mantle API, vagyis nem lesz követelmény egy HD 7xxx, R7 2xx vagy R9 2xx sorozatú AMD VGA annak kihasználásához. Ez azért is meglepő kijelentés, mert szeptemberben még azt mondták, hogy egyedül csak a GCN-architektúrás Radeonok lesznek képesek kezelni az új API-t.

Most vagy szándékosan vezette félre a játékosokat az AMD és a DICE csapata, annak érdekében, hogy sokan megvásárolják a Battlefield 4 játékkal együtt adott R9 290X csúcskártyákat, vagy pedig időközben úgy döntöttek, kiveszik a GCN-architektúra követelményét az új API-ból. Akármi legyen is a dolog hátterében, egy biztos: mostantól más gyártók is támogathatják a Mantle-t, anélkül, hogy változtatást kellene eszközölniük a GPU-k architektúráján.

Másik érdekesség, hogy - ellentétben azzal, amit korábban mondtak, miszerint a Mantle egyelőre nincs tervben konzolokon -, a DICE megszellőztette, hogy PlayStation 4-en is ki fogják használni annak előnyeit a jövőbeli Frostbite motorok optimalizálása és felépítése érdekében:

Sajnálatos módon nem demonstrálták nyíltan a Mantle API-t működés közben, így nem tudhatjuk, mi zajlott a zárt ajtók mögött rendezett bemutatón. Mindenesetre Johan Andersson azt mondta, hogy a Mantle API-t támogatják a mai modern GPU-k, a DICE pedig reményét fejezte ki, miszerint hamarosan ipari szabvánnyá is válhat a technológia, amit nem csak az AMD, hanem a többi gyártó termékei is támogatnak.

A DICE már bejelentette, hogy minden program, amit a Frostbite 3 motor hajt, megkapja a Mantle támogatást, ez jelenleg legalább 15 játékot jelent. A Battlefield 4-hez december vége felé érkezik meg a Mantle API patch, az lesz az első, amikor élesben láthatjuk működés közben az AMD új technológiáját.

Azóta történt

Előzmények