Battlefield 4: Nem csak AMD-re lesz optimalizálva

Érdekes hír jelent meg tegnap, miszerint az új generációs konzolokban található, PC-jellegű architektúrának köszönhetően - melyeket az AMD készített -, a Battlefield 4 című játék számítógépes átirata szintén ezen gyártó termékeit részesíti majd előnyben optimalizáltság tekintetében. Az AMD maga is megerősítette ezt, amikor a következőket jelentette ki:

- "Annak fényében, hogy a következő generációs konzolok gerincét AMD hardverek alkotják, cseppet sem meglepő, ha a játékfejlesztők maguk is az AMD hardvereire fognak fókuszálni."

Az Electronic Arts egyik képviselője elmondta, miszerint a DICE és az AMD ezen partnersége a cég hardvereinek képességét hivatott prezentálni, mégpedig kifejezetten a Battlefield 4 PC verziójának segítségével. Az AMD hozzátette, hogy bár az EA-DICE párossal való kapcsolatuk a játék AMD APU-kon, CPU-kon és GPU-kon történő futásának optimalizációja érdekében jött létre, de a Gaming Evolved programnak nem áll szándékában meggátolni, hogy a konkurencia is elvégezze saját optimalizációit megjelenés előtt.

Nemrég azonban az IGN oldalán megjelent cikkre reagált az Electronic Arts, mondván, hogy a Frostbite 3 motor nem exkluzívan csak az AMD hardvereire lesz optimalizálva. Az EA-AMD páros bejelentette, hogy bár együttműködésükkel a Radeon termékekhez szeretnének első napos támogatottságot biztosítani Battlefield 4 alatt, de természetesen az ezektől eltérő hardverekkel rendelkezőket is támogatni fogja a motor, illetve a játék.

Azt, hogy a fent elhangzottak közül végül melyik állítás lesz helyénvaló, majd csak akkor tudjuk minden kétséget kizáróan eldönteni, ha megjelenik a játék és saját gépeinken tesztelhetjük le annak teljesítményét. A Battlefield 4 megjelenése október végén - november elején várható, először PC-re, PS3-ra és XBOX360-ra, majd azt követően a PS4 és XBOX One kiadások a konzolok megjelenésének függvényében válnak elérhetővé.

Azóta történt

Előzmények