AMD Mantle: Akár 45% gyorsulás Battlefield 4 alatt

[UPDATE]: Időközben kikerült egy felvétel a bemutatóról, ahol a Battlefield 4 immár Mantle API alatt fut, a prezentáló személy pedig megerősíti, hogy valóban mintegy 45%-kal gyorsabban, mint DirectX alatt.

A tavalyi év utolsó napján jelentette be az AMD, hogy átcsúszik 2014-re a Battlefield 4 című játékhoz korábban beígért Mantle patch megjelenése. Az Electronic Arts közleménye alapján addig nem foglalkoznak újabb fejlesztésekkel, míg a DICE ki nem javítja az alapjáték hibáit, így a Mantle patch elhalasztása mellett szünetelnek a DLC-k és egyéb bővítmények munkálatai is.

A CES rendezvényről nyilvánosságra kerültek az AMD APU13 bemutatójának képei, melyeken az volt látható, hogy a Battlefield 4 című játékban Mantle használatával akár 45%-kal nőtt a megjelenítés sebessége DirectX-hez viszonyítva. Sajnálatos módon ezeket később töröltették, mindössze két darab képet sikerült megmentenie a NeoGAF oldalnak, ám többek között pont a legérdekesebb - vagyis a mérésekhez használt konfiguráció leírása - elveszett, így nem tudni, milyen kártya hajtotta a játékot.

A második képen az Oxide Games által készített technológiai demó eredményeit látjuk - erről szintén beszámoltunk korábban -, ahol is egy AMD A8-7600 APU mutatta meg, hogy Mantle használatával tudta hozni a 30 FPS sebességet, míg DirectX alatt kevesebb, mint ennek harmadára volt csak képes.

A jelenlegi információk szerint a Battlefield 4-hez még ebben a hónapban megérkezik az AMD Mantle patch, de pontos dátumot továbbra sem ismerünk.

Azóta történt

Előzmények