Mantle: Gyengébb processzorokon látványos a javulás

Tegnap végre kiadta a Mantle API-t kihasználni képes Battlefield 4 patch-cset a DICE, és bár egyelőre az AMD még nem tette közzé a 14.1 Beta Catalyst meghajtókat, a DICE által mellékelt teszteredmények kimutatták, hogy elsősorban a processzorlimites szituációkban fog megmutatkozni a Mantle API gyakorlati előnye a DirectX-hez képest.

Az eddigi hírekben jelentős, 40% körüli teljesítményjavulásról számolnak be, és ez igaz is bizonyos szituációkban, ám általánosságban nem ilyen egyszerű a helyzet. A Mantle API elsősorban processzorlimit esetén jelent előnyt a DirectX-hez képest, így főleg a gyengébb CPU-val szerelt konfigurációkon lesz tapasztalható 40% körüli sebességnövekedés.

Ellenben a GPU-limites szituációkban a Mantle API gyakorlatilag csak alig pár százalékot gyorsít a helyzeten, így akinek például egy erősebb processzor mellett egy gyengébb VGA van a gépben - pl. R7 260X -, az nem fog akkora gyorsulást tapasztalni, mint amiről a hírek beszélnek.

Battlefield 4 (EA-DICE):

  • CPU-limit esetében: 40.9% (1080p) és 40.1% (1600p) teljesítménynövekedés Ultra beállítások és 4xAA mellett egy AMD A10-7700K CPU-n és egy AMD Radeon™ R9 290X VGA-n.
  • GPU-limit esetében: 2.7% (1080p) és 1.4% (1600p) teljesítménynövekedés Ultra beállítások és FXAA mellett egy Core i7-4960X CPU-n és egy AMD Radeon™ R7 260X VGA-n.
  • Átlagos teljesítményjavulás 1080p esetén: 13.28% (A 290X és 260X kártyákkal mért eredmények átlaga i7-4960X, A10-7700K, FX 8350 és i5-4670K processzorok mellett)
  • Átlagos teljesítményjavulás 1600p esetén: 11.35% (A 290X és 260X kártyákkal mért eredmények átlaga i7-4960X, A10-7700K, FX 8350 és i5-4670K processzorok mellett).

A beszámolók alapján nagyon könnyen GPU-limites helyzet alakulhat ki, már egy középkategóriás VGA és CPU mellett is. Ám ha ennél kisebb, belépőszintű rendszerrel rendelkezünk, ott sokkal nagyobb növekedést fogunk tapasztalni Mantle API használatakor, mint erősebb gépeken.

Azóta történt

Előzmények