Jim Ryan, a Sony európai üzletágának vezetője dirigálta le az idei Gamescomos hepajt, amely a várttal ellentétben kevésbé lett zajos, vagy agresszív. Jim indításként bejelentette, hogy cirka kilenc hónap alatt a PlayStation 4-ből 10 millió példányt adtak el, amire a Microsofténál jelentősen hálásabb közönség azonnal tapsban tört ki. Akárcsak a konkurencia, a Sony is az indie fejlesztőkre hegyezte ki a show elejét, azonban jobb érzékkel, és jobb címválasztással sikerült érdekesebb szegmenst összerakniuk: először a Q-Games (Pixeljunk sorozat) alapítója jelent meg, hogy egy ránézésre stratégiai játékot, a The Tomorrow Childrent reklámozza, amelyből elsőre főleg a jó kis szovjet zene maradt meg a fejünkben. Aztán a The Astronauts földbedöngölő hangulatú horrortrailere, a The Vanishing of Ethan Carter következett, a sorozatot pedig a Thomas Was alone fejlesztőjének új játéka, az osonást a bújdosással ötvöző Volume mutatkozott be.
Ezután következett két, PC-s játékosokat érintő bejelentés: az egyik, hogy a Paradox kiadó egyezséget kötött a Sonyval, hogy mostantól fogva PlayStationre (is?) érkeznek játékaik, majd a Bohemiatól robbant a show legnagyobb, mégsem eget rengető bombája: a DayZ is debütál az aktuális generációs konzolra. Állítólag mindent elkövetnek a cégnél, hogy a portolás minőségi legyen, de a PC-s közösséget sem szeretnék megvezetni. Ez utóbbi állítás nem meglepő: a DayZ önálló változatából milliókat adtak el még Early Access fázisban, így nem csoda, hogy védekezni kellett feléjük. Tovább folytatódott a jelentősebb független címek promótálása (a Sony is kiadta a maga nyúlfarknyi indie trailerét), a tömegből csak nyögvenyelősen tűnt ki a Tequila Works Rime című platformere (?), és a Heavenly Sword készítőinek új produktuma, a Hellblade.
Hirdetés
Aztán jöttek a kötelező multiplatform címek, amelyek mindegyike ideiglenes exkluzív extra tartalmakkal érkezik majd PlayStationre. Se a Destinyből, se a Far Cry 4-ből, de még csak a Middle-Earth: Shadow of Mordorból sem tudtak átütőt felmutatni: ezekről a játékokról már annyi mindent tudunk, hogy nem egy ideiglenes exkluzív DLC-je emeli majd meg a vérnyomásunkat, bár utóbbiból volt egy halk fújolást kiváltó debütálás: a Bungie jelentette be, hogy bár a Destiny még meg sem jelent, nem is egy, de rögtön két küldetéslemezen dolgoznak, amelyből az egyik (The Dark Below) még idén decemberben érkezik.
Ezután maga Hide Kojima jelent meg, hogy egy bénázó tolmáccsal együtt elmondja, hogy a Metal Gear Solid 5 még mindig egy fantasztikus játék lesz. Hoztak hozzá egy videót is, amelyben a híres dobozt láthattuk akció közben, a sorozat rajongói értékelték, a független nézők kevésbé, a mozgókép után Kojima szó nélkül távozott is.
Nem is egy, de rögtön két horrorjátékot is mutattak, hogy felébresszék a dobozban bujkáló, és onnan kábult ellenfeleket az égbe lufizó Snake-től sokkot kapó közönséget: az egyik, a P.T. interaktív, körülbelül másfél gigás trailert is kapott (letölthető a PlayStation Store-ról) a másik pedig az Until Dawn, amelyet egyszer már bejelentettek, eredetileg PS3-ra, most végül azonban felturbózott grafikával, a kontrollerre és az új gépre szabott extrákkal érkezik PS4-re. A programban nyolc barát érkezik egy hegyvidéki kis kunyhóba, ahol azonban már tartózkodik valaki... A döntéseinken múlik, hogy ki éli túl és ki nem a nagy kalandot.
Ezek után jött a kötelező Driveclub szegmens (várjuk nagyon), illetve a Tearaway Unfolded, amelyben a PlayStation Vitás játékot kapjuk meg nagy gépre, de úgy, hogy a kontroller fényével világíthatunk, és a tapipaddal gerjeszthetünk szelet a főhősnek. A Dead Nation készítői is felkötötték a nadrágot és ránézésre újraskinezik a sikerjátékukat, amelyet ezúttal Aliennation címmel dobnak piacra. Végül, de nem utolsósorban kiderült, hogy Michel Ancel miért dolgozik mostantól félállásban az Ubisoftnál: a nemrégiben alapított Wild Sheep Studio élén melózik a WILD-en, amely egy különleges hangulatú programnak tűnik, amelyben egy barbár, egy amazon, és egy sétáló csontváz kalandjait követhetjük majd nyomon a természetben, dinamikus időjáráseffektusok közepette.
Jim végül megköszönte a figyelmet, a közönség pedig egy kis döbbenet után (ennyi volt? Uncharted?!) felállt, és elhagyta a show helyszínét, ha másért nem, hát azért, hogy a kiállításon található gépeken próbálja ki a fentebbi játékokat.