Gamescom 2014: túl a Microsoft konferenciáján

A Microsoft kissé unott hangulatú sajtókonferenciával köszöntötte a 2014-es Gamescom közönségét. Phil Spencer valószínűleg hullafáradt volt a műsor alatt, hiszen még a szokásosnál is kevésbé lelkesen üdvözölte a sajtó képviselőit. Nyitóbeszédében arról beszélt, hogy amennyiben Xbox kontrollert ragadunk, részesei leszünk egy közösségnek és persze arról, hogy az Xbox a legjobb hely arra, hogy játsszunk.

Először a multiplatform játékoké volt a főszerep: kiderült, hogy a Grand Theft Auto Online karaktereinket átmenthetjük az előző generációról az aktuálisra, hogy a FIFA 15 exkluzív játékmóddal jelentkezik majd One-on (ráadásul saját bundle csomagot is kap, 349.99 euróért), és MILLIÓNYI független játék is érkezik, először Xbox One-ra. A sajtókonferencia két hívószava az először, és a független lehetne: a vállalat indokolatlanul sok időt szentelt azoknak a játékoknak, amelyek a gépük mellett Xbox One-ra is megjelennek (általában azon debütálnak).

Microsoft Gamescom 2014

A független blokkban Chris Carla, az ID@XBOX program kordinációs vezetője fejezte ki örömét aziránt, hogy számtalan kis stúdiót megnyertek maguknak.  Ebből párat ki is emeltek: többek között az űrbeli sandboxot, a Space Engineers-t, a Superhotot, amelyben csak akkor telik az idő, ha mozgunk, illetve a Team 17 (a Worms sorozat készítőinek) új játékát, a The Escapists-et, amely méltán nevezhetne a NES-SNES éra legátlagosabban kinéző szoftverének.

Gamescom 2014 Microsoft

Az indie blokk után a legújabb Call of Duty mutatkozott be, amely külön gépcsomagot kap a Microsofttól: 1 cent híján 500 euróért 1 terabyte-os háttértárral szerelt, formafestéssel ellátott kontrollert, gépet, és headsetet kaphatunk, a játék digitális változata mellett. A színpadon bemutattak egy autós üldözést és leomló hidat, a programban szokás szerint minden robbant. A különböző letölthető tartalmak kicsivel előbb érkeznek majd a Microsoft kütyüjére. Kiderült az is, hogy a Turtle Rock jövő év elejére csúsztatott (és meglehetősen unalmas bemutatóval ellátott) Evolve-ja kizárólag Xbox-on lesz béta tesztelhető januárban, egy hónappal a megjelenés előtt.

Ekkor robbant a bomba: Phil Harrison érkezett a színpadra, hogy beharangozza a Crystal Dynamics szakemberét, aki szűkszavúan közölte, hogy a Rise of the Tomb Raider Xbox One exkluzív lesz, és hogy a csapat minden tagja azért dolgozik, hogy a játék minden elemében méltó legyen az aktuális generációhoz.

Gamescom 2014 Microsoft

Mielőtt a közönség magához térhetett volna a tapintható sokkból, Sam Lake, a Remedy vezetője érkezett, hogy első ízben a bejelentés óta megmutassa, hogyan fest a Quantum Break. Röviden: gyönyörű. A lenyűgöző fény és árnyékhatások, a nagyszerű fizika és a pompás karakter animációk tényleg döbbenetesen jól festenek, más kérdés, hogy az időmanipulációs játékban (amelyben szembesülhettünk a világ legnagyobb paradoxonával, a megállított időn belüli megállított idővel) tartalmilag nem nagyon láthattunk olyasmit, amitől leesett volna az állunk.

Ezután elkezdődött a már ismert exkluzív játékok újra bemutatása: szóba került az új FORZA, amely szociálisabb lesz, mint bármelyik eddig megjelent program (akkor is versenyezhetünk majd a barátainkkal, ha éppen nem vagyunk online, ha frissítjük az adatbázist), kiderült, hogy a Sunset Overdrive egy cent híján 400 euróért kap egy hófehér Xbox One Bundlet, hogy érkezik az Ori and the Blind Forest (ami a Moon Studios játéka, és lenyűgözően néz ki), és természetesen a Fable Legends, amelyben a hősök mind és mind egyéniségek.

A végére természetesen Halo jött, méghozzá orrvérzésig: Bonnie Ross, a 343 Studios kollégája bejelentette, hogy jön egy Halo Channel, amelyben az összes infót és tartalmat (élőszereplős sorozat, statisztikák, érdekességek) egybekötik a legendás címből, ráadásul összedolgoznak a Twitch-csel, hogy a legizgalmasabb mérkőzések on-line közvetítéseit is figyelemmel követhessük. A játékközvetítővel való koperációnak lesz egy másik nagy előnye is: az idén 10 esztendős Halo 2 feljavított multiplayere (amely a Halo: The Master Chief Collection részeként megjelenik Xbox One-ra is) megkapja az áhított figyelmet. Az Xbox legnagyobb húzócímét és annak legendás térképét, a Sanctuaryt láthattuk is négy híres Halo-játékos küzdelmei közben: látszik, hogy sok energiát fektettek a felújításba, a Full HD-n, 60 FPS-en futó program meggyőzően néz ki. Ezután megismételték, hogy a Halo 5 bétája december végétől január elejéig tart majd, és minden Master Chief Collection vásárló kipróbálhatja majd.

Microsoft Gamescom 2014

Végül, de nem utolsósorban kiderült, hogy lesz előtöltési lehetőség Xbox One-ra is, ez volt a technikai bejelentés, amelyet olyan sokan vártak. Phil megköszönte a részvételt, a közönség pedig elindult, hogy kipróbálja a demózott játékokat, hátha nagyobb szórakozást nyújtanak majd, mint a vállalat showműsora, amely Xbox exkluzív Tomb Raider ide, Quantom Break oda, meglehetősen rutinszerűre és unottra sikerült.

Azóta történt

Előzmények