Új hozzászólás Aktív témák
-
juvegamer
tag
válasz gipsztigris #11352 üzenetére
Kösz. Akkor gyári lesz.
-
Integrale
veterán
válasz gipsztigris #11352 üzenetére
A gyári beszállító tudtommal a Dayco. A linkelt szetten is Dayco szíj van, az használ teflon bevonatot.
"Bad reklám is reklám too"
-
gipsztigris
addikt
válasz Integrale #11356 üzenetére
Igen, a Dayco szíj magában egész jó, sőt! Viszont a Dayco feszítő egy rakat fosch! Több kocsin is jártunk már úgy, hogy eltört a rugója és csak a vakszerencsének volt köszönhető, hogy nem ugrott meg a vezérlés.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
flymi
addikt
Helló urak!
Szembe jött egy Fiat Panda, 1.2-es 2004-es. Hétfőn elmennék megnézni, bár szerintem túl kicsi méretileg. Asszonynak keresünk városi szaladgálós ovijáratos autót, apósom használná még, neki fontos lenne a magasabb üléspozíció, mert nehézkesen mozog.
Mire kell figyelni ennél az autónál? Típushiba?
Tetőkorlát sajnos "eltűnt" róla, csak a négy luk maradt utána. Képek alapján rendben van, de majd élőben minden turpisság kiderül ha kicsit felhomályosítotok.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Régi Lándzsához (1970-72) létezik még alkatrész? Vagy valami beszerzési forrás? Kisipari műhely?
Vagy ez már nagyon DIY kategória?どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Babetta-X
senior tag
Sziasztok! 1.9 jtd motor hátuljáról összerakva van valakinek képe? Az alany egy 8V-s 156-os jtd, és konkrétan a főtengely holtpont jeladó rögzítőjére lennék kíváncsi, hogy gyárilag hová van felcsavarozva, illetve a vezetékek hogy állnak a hátulján. Sajnos semmi ilyesmi infót nem találok.
-
Rushyk
tag
Sziasztok!
Segítségeteket kérném autó vásárlás előtt.
Jelenleg egy 2006-os Fiat Stilo 1.4, 3 ajtós van a családban. Utunk egy 5 ajtós fele menne. Lancia Delta lett kinézve. Benzines, mivel kisebb távokra is használva lenne napi 15-30km.
Mire kell figyelni vásárlásnál?
Illetve mi most a „reális” ár értük, már ha ezt így be lehet lőni!? Vannak 1.6-2.6m között szórva.
Pl. ez a Bicolor akár jó is lehet ennyiért?
Előre is köszi! -
z0d1@Ku$
senior tag
válasz Rushyk #11365 üzenetére
Jó a delta benzines, dízeles egyaránt.
Amire figyelni kell:
- 2011 előttiekben M32 van. Két fajta M32 van: ami már megnyekkent és ami meg fog nyekkenni. --> kb 200e forintos tétel a javítása (egyre többen foglalkoznak a javításával pesten is)
- első rugók szeretnek törni (már ha a gyári van benne még mindig)
- klíma terelőmotorok fogaskerekei törnek előbb utóbb a digit klímás modelleknél (bravo 2 betegség) --> kb 100-130e forint a javítása
- viszonylag szomjas városban (8-10 litert simán eszik), országúton 6-7 liter (nálam), autópályán kb minden..hirtelen kb ennyi jutott eszembe. amúgy szép példány, 2 millió alatt a lelakottabbak vannak szvsz. Amit linkeltél, ha aktív futóműves (vagy hogy hívják), akkor az eléggé költséges buli
szerintem ez jó ár érte, ha nincs sok baja.
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
Mûszakilag Stilo és Bravo 2 a Delta is, szóval ha magadnak szerelted, nem lesz meglepetés semmi.
Féltengelyeket nézd meg, hidegen indítva ne legyen benzinszag a motor körül, mert akkor gyanús, hogy repedt a leömlô és/vagy a turbó.
Klíma állítson és azt fújja oda, amit kérsz.Digitklímát javítják olcsóbban is, olvass itt vissza, Tata/bánya Fiat szervizben szamlaval volt 70 körül, nem feketén a duplájáért...
"Bad reklám is reklám too"
-
Fiat/Lancia 20vt-re milyen vezérlést érdemes venni? Ina? Conti? Szettben? Külön?
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
juvegamer
tag
Sziasztok! Lancia Delta 1.8Tbi - mennyire megbízható? Be lehet vállalni vagy inkább egy sima TJet? Nem ismerem ezt a motort. Kényes valamire? Városozást bírja? Közvetlen befecskendezés? Azt látom, hogy sokat fogyaszt.
Előre is köszi. -
gipsztigris
addikt
válasz juvegamer #11371 üzenetére
Be! Kicsit sokat fogyaszt, hidegen eléggé zajos és összevissza a motorja, de pár perc után "kisimul" és onnantól a vad őrület! Majdnem annyira nyomatékos mint egy dízel motor.
Japán automata váltó, pontosan vált, nem szokott elromlani. Ha reaktív lengéscsillapítókkal van szerelve, azok 100-150 eKm környékén meg szoktak makkanni. Ha új kell, akkor kb.200 eFt/db, ha felújítható (ez attól függ, milyen márkájú van benne) akkor kb. 60-70 ezer/darab a felújítása. A gyári 35 ezres szerviz olajcsere intervallumot el kell felejteni és bízni kell abban, hogy az előző gazdája is 10-12 ezrenként cserélte az olajat."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
juvegamer
tag
válasz gipsztigris #11373 üzenetére
Értem. Még annyi kérdésem lenne, hogy ezeket a reaktív lengéscsillapítókat ki lehet cserélni simára? Tehát 4 új, de sima hagyományos lengéscsillapító mehet bele?
[ Szerkesztve ]
-
juvegamer
tag
válasz gipsztigris #11375 üzenetére
Kár. Így azért meggondolandó jobban egy ilyen autó vétele.
-
gipsztigris
addikt
válasz juvegamer #11376 üzenetére
Az élmény kárpótol mindenért! Amúgy nem mindegyikben van reaktív futómű. Csak abban, amelyikben van sport mód. A képen látható a sport gomb helye. Ha ez nincs, akkor hagyományos futóműves.
[kép]"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
juvegamer
tag
válasz gipsztigris #11377 üzenetére
Ok. Köszi
Még annyi kérdésem lenne ha esetleg tudod, hogy a 150 lovas verzió esetében honnan szedték a plusz 30 lóerőt a 120-hoz képest? -
Integrale
veterán
válasz gipsztigris #11373 üzenetére
Ezek a lengéscsillapítók már a Thema, Dedra, Kappa vonatkozásában is drágák voltak sajnos, és egyikben sem kiváltható normálisan hagyományossal, kormányszöget figyelte már 80-as években a Thema is, kis széria miatt meg borzasztóan drága.
"Bad reklám is reklám too"
-
gipsztigris
addikt
válasz molnarpeter #11381 üzenetére
De igen! Ahogy írtam is. Az egyik márka javítható, (talán bilstein) egy másikra azt monndták, hogy nem tudják megcsinálni.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz gipsztigris #11382 üzenetére
Köszi, átugrotta a szemem
Hogy ne csak rontsam a levegőt itt, hajónapló: coolernél sofőr oldalon pici olaj nyomot fedeztem fel a GP-n, majd tovább invesztigálom, cső vagy IC csere...
[ Szerkesztve ]
-
Nagyfejű
aktív tag
Sziasztok.Grande Punto 1.4t jet 120le mennyire jó,megbizható autó?lenne egy szervizelt 92ekm futott és gondolkodom a megvásárlásán.Sosem volt olasz autóm igy abszolut ismeretlen számomra.mik a nyügjei?mennyire zuzós a szervizeltetése?
-
addikt
Sziasztok!
Egyik kollégámnak van egy Giulietta 1.4TB-je (a nem multiair-es), újonnan vette azt hiszem 2020 tavaszán. Már régebben is mondta, hogy a beltérben sokszor benzinszag érződik. Legerősebben akkor, ha ment vele, leállította és kb. 10-60 perc múlva indult újra.
Szervizben semmi értelmeset nem mondtak neki.
Kikapcsolt klímával, szellőztetőrendszerrel is ugyanez van, tehát nem az hozza be az utastérbe.
Külföldi fórumokat is áttúrva, kiderült, hogy típushiba (nem biztos, hogy csak 1,4tb-nél, lehet a multiair-eseknél is, ez nem volt világos), azonban nem nagyon találtak megoldást ott sem.
Voltak, akik végigvizsgálták a teljes üa. rendszert, a hátsú ülést leszedték, a hátsó kerekeket is leszedték, hogy benézzenek a tankhoz, de semmi.Esetleg itt valakinek van ilyesmi tapasztalata, vagy tudja mi lehet a megoldás?
-
Winnie The P
őstag
Sziasztok!
Két problémám lenne:
1.
Adott egy Tipo 2020-as gyártású, a kijelzőhöz csatlakoztatva van egy iPhone 2020SE, viszont ha hívás jön akkor csak a telefon csörög egyet majd foglaltra vált. Az autóban lévő egység pedig missed call-nak jelzi! Bluetoothon keresztül van csatlakoztatva, minden elfogadva a telefonon és az autón is. A telefon bluetototh menüjében mindegy, hogy milyen jellegű az eszközbeállítás, akkor sem jó.
Mi lehet a megolás?
2.
Szintén a fent említett autó, nekem egy Redmi Note 9 Pro-m van, amihez csatlakozik egy Amazfit Gtr2e is. Viszont ha beülök a kocsiba akkor azén telefonom sem csörög ki, hiába van párosítva az autóval. Csak missed call-ról jön a jelzés!
Az óra megvétele előtt nem volt ilyen problémám, akkor rendesen működött. Nem, nem akarom az órát otthon hagyni, vagy leválasztani a telefonról. A telefon topikjába is írtam, de nem jutottam előrébb. Hátha itt!Köszönöm szépen!
[ Szerkesztve ]
Gigabyte B450M S2H|Ryzen 5 5500|Arctic Freezer12|G. Skill 2*8 Gb 3000Mhz|MSI RX 570 8Gb|Kingston A400 240Gb SSD|SP Nvme 512 Gb|Seagate 2TB|FSP Hexa+ 500W|Zalman Z3|Philips 243V7|W11|
-
juvegamer
tag
Sziasztok! A Lancia Delta-nak a faceliftes verziója miben különbözik az első szériától?
Miket javítottak? Esetleg a fűtésnél a terelőlapátok hibáját kijavították?[ Szerkesztve ]
-
juvegamer
tag
Ja, még egy kérdés :multiair motor ajánlott vagy kerülendő? (azt tudom, hogy kényes és drága alkatrész de abban az autóban amit néztem nemrég cserélték).
-
gipsztigris
addikt
válasz juvegamer #11390 üzenetére
Semmiképpen sem kerülendő!
Jó motor, csak kényes az olajcserére és a hengerfejben lévő mikrofilterre, ami a multiair egység apró furatainak eltömődését akadályozza meg. Ez egy pici, kb. 10 eFt-os szűrő, amit ajánlott minden második olajcserekor cserélni, és akkor a multiair egység sokkal hosszabb életű lehet. Az a baj, hogy a szerelők közül is sokan azt sem tudják, hogy létezik ez a mikrofilter.[ Szerkesztve ]
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
hobizoli
nagyúr
válasz gipsztigris #11392 üzenetére
meg vki csak ramondja, hogy jajajaja, persze, az is ki lett cserelve...
több drón kell ;P
-
juvegamer
tag
válasz gipsztigris #11392 üzenetére
Értem, köszönöm a választ. Ma megnéztem az említett kocsit aztán meglátjuk.
-
juvegamer
tag
Más témában lenne még kérdésem. Van egy 2007-es Fiat Cromám, 1.8 benzines bár ez lehet, hogy most nem számít. A napokban az autópályán 120km/h feletti tempónál a kormány enyhén vibrálni kezdett ami a sebesség növelésével fokozódott. Másnap irány a gumis, a két első kereket kicentíroztattam, a gumik sem régik kb. 2 évesek és a gumis sem látott semmi hibát. Sajnos ezek ellenére a hiba nem szűnt meg. 100km/h alatt a futómű bármilyen helyzetében semmi hibát nem tapasztalok. Mire lehet gyanakodni?
Előre is köszi. -
kory24
őstag
Sziasztok!
Fiat Brava 1.2 16V 2000-es benzines autóm van.
Ami mivel euro 2-es motorral van ezért ajánlott bele a 98as benzin a kevesebb bioetanoltartalom miatt...
Eddig azt is tankoltam, de tegnap tankoláskor szembesültem, hogy felugrott az ára (700ft), ami azért már nem olyan kis eltérés mint eddig.....
Felvetődött a kérdés, hogy vajon mennyire ártanék, ha 95-öst tankolnék? Legalább míg rendeződik a helyzet
és visszaáll ár.Mennyire kell tartanom ettől, hogy 95-ös kárt tehet alkatrészekben?
(több ismerősöm eddigis 95ös tankolt folyamatosan régi kocsjukba)
-
Winnie The P
őstag
#11387-re senki? Hmm, akkor majd esetleg a szakszervíz!?
Gigabyte B450M S2H|Ryzen 5 5500|Arctic Freezer12|G. Skill 2*8 Gb 3000Mhz|MSI RX 570 8Gb|Kingston A400 240Gb SSD|SP Nvme 512 Gb|Seagate 2TB|FSP Hexa+ 500W|Zalman Z3|Philips 243V7|W11|
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen