Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz diablo1984 #11850 üzenetére
FIRE hajlamos eszegetni, igen.
-
diablo1984
veterán
válasz molnarpeter #11851 üzenetére
és az pontosan mit takar, hogy hajlamos? elkerülhető valahogy, vagy 100e km után a motorfelújításig együtt kell vele érni, mert van és kész?
-
z0d1@Ku$
senior tag
válasz diablo1984 #11850 üzenetére
Igaz lehet. De bármelyik másik motorra is igaz lehet, karbantartás kérdése..
-
diablo1984
veterán
válasz z0d1@Ku$ #11853 üzenetére
egy 100ezret futott autón hogy lehet megállapítani egy kereskedés parkolójában, hogy arra igaz-e? Gondolom az már gyilkos állapot lehet ha a kék pamacsokat eregeti, az egyértelmű, de vannak fázisok amik nem látszanak és mégis sok lehet(mondjuk 1l/1000km, az sem feltétlen füstöl kéket, a katalizátor sok mindent megfog).
Mondom ezt úgy, hogy a feleségem 295ezret futott opel ecotec motorral szaladgál és 10e km alatt nem kell rátölteni az olajra, pedig az is a köznyelveben olajzabáló.Kerülném a felesleges kockázatot, de minden márka szívó benzines motorjára ezt mondják, hogy eheti az olajat, ami annyira nem vígasztal, amilyen mákom van egy instant motorfelújításos példányba futok bele....
-
gipsztigris
addikt
válasz diablo1984 #11854 üzenetére
A hajlamos az azt jelenti, hogy olyat nem igazán fogsz találni amelyikre két olajcsere között nem kell rátölteni. Az más kérdés, hogy mennyi olajat eszik. Az teljesen rendben van, ha 10 ekm alatt elcsipeget 1-1,5 liter olajat.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz diablo1984 #11852 üzenetére
Pici az olaj töltet.1-2x lehet kell rátölteni két csere között.
-
diablo1984
veterán
válasz gipsztigris #11855 üzenetére
huh, az azért egy 3 literes töltetű motornál nem kevés a 1,5 liter olajfogyasztás! A katalizátor bírja?
-
juvegamer
tag
válasz diablo1984 #11857 üzenetére
Van a családban egy ilyen motoros Stilo, de az nem eszi az olajat. Igaz csak 159e km van benne, meg mi gyári Selenia olajat használunk.
Én amúgy megbízható, problémamentes motornak tartom nyugodt szívvel vennék egy ilyen motoros autót. -
slett27
addikt
Érdeklődés képpen. Fiat 1.4 T-Jet motorba lehet önteni Metabondot ? Csak a turbó miatt kérdezem nem tesz-e kárt benne. Valamint van benzin adalék is, az pl lehet ?
Lehet hülyeség amit kérdezek...nem tudom ezért kérdezem.
A család vélhetően "szarolasz" lesz. Feleségemnek most nézzük ezt :
Nekem már le van foglalva egy bordó 2008-as 1.4 T-Jet 120LE (186.000 km). Szorítsatok a problémamentes üzemeltetésért.
[ Szerkesztve ]
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
slett27
addikt
válasz z0d1@Ku$ #11862 üzenetére
A motor kopik. Mindegyik. Voltak ilyen mikroszkopikus felvételek a hengerfalról és arról hogy az adalék kerámia bevonatot képez, ezáltal javul a kompresszió. Nyilván 65e km-nél még nem kell ilyen de mondjuk 200e felett ? Vagy az egész bullshit ?
M32-re készülök igen, félreteszek ~250-300k-t.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
Márk
senior tag
válasz slett27 #11863 üzenetére
Leírom a saját tapasztalatomat.
VW Passat 1.6D, 1982, CR motorkód [link]. 1992-ben vettük, svájci import volt igazolt 185.000 km-rel, mi vagyunk a magyarországi első tulajdonosok.
Most 807.000 km van benne, 350.000 km óta kap Metabondot minden olajcserekor. Ekkor volt leszedve róla először a hengerfej, mert a gyári hengerfejtömítés elengedte magát és az olaj meglátogatta a vizet.
800.000 km-nél volt leszedve másodszor a hengerfej de csak azért, mert a 350.000 km-nél berakott hengerfejtömítésnél a motor oldalán egyre jobban könnyezte a motorolajat, és ez engem esztétikailag zavart.
Gyári hajtókarcsapágyak és dugattyúgyűrűk vannak még a motorban, olajfogyasztása 5W40-es olajból 5000 km alatt kb. 3 dl.
Hidegben, melegben egy izzítás után indul az első fordulatra.
Én használom gázolajba is az üzemanyagadalékot (szintén 350.000 km óta), az adagolóban még nem volt cserélve semmi, egyszer volt benne cserélve tömítésgarnitúra.
60.000-ként cserélek váltóolajat, abba is rakom a váltóolaj adalékot (350.000 km óta), akkor volt cserélve benne 4 szinkrongyűrű (1-4 sebességfokozat), a váltóval azóta nem volt semmi gond.
Azt nem mondom egyértelműen, hogy ezek a Metabond miatt vannak, de elképzelhetőnek tartom.
Próbáld ki nyugodtan, ártani nem fogsz neki.
Az a lényeg, hogy első alkalommal bele kell önteni a teljes flakon tartalmát az új meleg motorolajba, majd ezek után utókezelésként olajcserénként elég a flakonban lévő mennyiség fele is. De minden le van írva magyarul a flakon hátulján.
[ Szerkesztve ]
2009.08.: LG 42LH4000 ---> 2011.08.: PANASONIC TX-P42G20E ---> 2014.05.: PANASONIC TX-P50UT50E ---> 2017.05.: PIONEER 9G KURO PDP-LX5090 tuned by janos666
-
-
Freddy76
addikt
Megyek Olaszországba nyaralni, és felmerült a lányomban egy lényeges kérdés: ott is köszönnek az alfások egymásnak?
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
-
-
slett27
addikt
Megvan a Fiat Bravo 1.4 T-Jet. Lövök képeket majd. Sajna nagyon sok a piacon a lepukkasztott példány én ennek is örülök. 2008-as. Ez már manuális klímás, remélem itt a légterelő vezérlő motor nem megy tönkre.
Feleségemnek meg lett egy fekete Fiat Grande Punto 1.4 8V Dynamic. Úgyhogy "szarolasz" autós család lettünk.
[ Szerkesztve ]
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
z0d1@Ku$
senior tag
válasz slett27 #11871 üzenetére
Ezt a szarolaszozást engedd már el te is... ritka idegesítő. bravo meg alfa csoportokban is folyamatosan irogatják, hogy "szarolasz", mintha ez bármit is jelentene. Ebben is tökig vannak a német és egyéb nemzetiségű márkák cuccai, semmivel sem különb másik márkáktól.
De egyébként gratulálok a kocsihoz, sok balesetmentes km-t vele.
[ Szerkesztve ]
-
mekker
őstag
-
Integrale
veterán
válasz gipsztigris #11876 üzenetére
Igen, de ez a Delta S alap felnije is, Momo emblémával.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
z0d1@Ku$
senior tag
válasz gipsztigris #11876 üzenetére
Ahogy Integrale írja, a momo verziónak ez a gyári felnije.
-
slett27
addikt
Abban tudnátok segíteni, van-e esetleg valami segítség hogy tudom a középkonzol rácsot kiszedni ? Az előző balfék tulaj, vagy a kereskedésben sikeresen eltörték. Bontott nem drága, de a cseréjéhez v1.0 vagyok.
Köszönöm !
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
Integrale
veterán
válasz gipsztigris #11880 üzenetére
Nekem a Delta S-ek tetszenek leginkább, nincs rajta akkora fényezetlen mûanyagfelület, az óracsoport pedig HF Delta stílusú.
"Bad reklám is reklám too"
-
akooos
veterán
válasz z0d1@Ku$ #11862 üzenetére
Ha már M32, nemrég vettem egy 1.9 JTD Grande Puntot én is, 2006-os évjáratot. Tökéletesen működött a váltó mikor elhoztuk, most az a jelenség van, hogy ha 5-ösból, 6-osból váltanék másba, akkor megáll a váltó 5-6 között nem ugrik vissza üresbe, nekem kell visszahúznom
Kérdésem az lenne, hogy kezdhetem keresni a specialistákat, akik megcsinálják a váltót?
260k km van amúgy benne. -
juvegamer
tag
Üdv!
Az lenne a kérdésem, hogy olajat szeretnék cserélni az 1.4 TJet Deltán és néztem a Fiatalkatrészek oldalon, hogy az olajcsere szettben amit árulnak van egy turbó olajzócső csavar is. Szükséges ezt is cserélni? Fontos a szerepe? Olajat, szűrőket már megvettem de ha kell akkor ezt is cserélem.
Előre is kösz. -
gipsztigris
addikt
válasz juvegamer #11885 üzenetére
Bajt nem csinálsz ha cseréled! Sokan minden olajcserekor cserélik (szerintem felesleges ennyire gyakran) sokan pedig egyszerűen megszüntetik a turbó szűrőt, mondván egy hibaforrással kevesebb. Amennyiben a motorolaj megfelelő és az olajat is cca. 10 ezrenként cseréled, akkor a turbó olajzócső szűrőnek nem sok munkája lesz.
[ Szerkesztve ]
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
juvegamer
tag
válasz gipsztigris #11886 üzenetére
Kösz. Természetesen Selenia olaj megy bele és 10 ezrenként cserélve lesz. Akkor még meggondolom, hogy cseréljem-e. Mondjuk nem régóta van nálam az autó így fogalmam sincs hogy valaha cserélték-e.
-
akooos
veterán
válasz molnarpeter #11890 üzenetére
Köszi, abszolút hülye vagyok még Fiat téren. Megnézem akkor ezt a bowdent, nyilván olcsóbb, mint egy váltófelújítás
Próbálok specifikus csoportokban okosodni, de főleg annyit ír mindenki, hogy fúú m32 = 300.000 forint.
-
slett27
addikt
[link] Erre esetleg valakinek ötlet ? Én úgy látom 4 csavar tartja csak ?
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
slett27
addikt
Illetve kérdés hogy a névlegesnél kisebb teljesítményű akku okozhat olyan hibát hogy a szervo elmegy ? Kereskedésben raktak be egy új akkut, de időnként zsigulissá válik az autó :
ESP hill holder hibaüzenet és akkor izomból megy a móka ami eléggé balesetveszélyes. Vagy a szervó rossz ? Leállítom a kocsit, indítok, működik megint, aztán gondol egyet és megint elmegy a szervó."Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
LógaGéza
addikt
Nem tudja valaki véletlen, hogy Alfa Romeo 159nél, első 305-ös fékre rámegy a 16-os felni?
Valamint mennyivel rosszabb a 305-ös a 330-as féknél?
Cserélnem kéne a tárcsát és úgy gondoltam, hogy akkor már lecserélem a 284-es féket nagyobbra, viszont a téli felnim 16-os. Kicsit megdobná a költségeket, ha még vennem kéne 4 felnit és gumit is télre...[ Szerkesztve ]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
426os
őstag
válasz slett27 #11894 üzenetére
Szerintem Bravora nem jellemző a punto féle szervó hiba, legalábbis én nem nagyon hallottam még. A többi hibaüzenetből én akku/töltés gondra következtetek. Ezek nagy fogyasztók, ha nincs elég áram, lekapcsolnak. Elsőként mérj rá a töltési feszültségre, ha ez rendben van (járó motornál 13V felett legyen), akkor ha van mód próbáld ki másik, jó akkuval is. Célszerű lehet egy villamossági szakival is ránézetni, ő tudni fogja mit kell nézni pontosan.
.
-
slett27
addikt
Ahhh köszi a segítséget ! Milyen akku való ebbe az autóba ? 56Ah 60Ah ? Neten 45Ah-at is árulnak most is az van benne vadi új (nem én választottam).
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs