Új hozzászólás Aktív témák
-
gipsztigris
addikt
válasz rbalint88 #5627 üzenetére
Sziaszok!
Apropó Multiecuscan!
Lányomnak nemrég vetünk egy Lancia Ypsilon 1,2 16V (2005) gépkocsit, és az istennek sem tudom resetelni a szerviz intervallumot.Vettem egy VAGKKL+FIATECUSCAN kábelt, szépen csatlakozik az ECU-hoz, de amikor a szerviz resetet szeretném csinálni, "ellenőrizze a portot és a kábel csatlakozást" üzenet fogad.
Valamilyen okosság van ennek megoldására?
Köszi!
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
Sziasztok!
Autóvásárlás előtt állok és a kiszemeltem egy Lancia Delta 1,6 MultiJet diesel.
Kérdéseim a következők:- Mennyire megbízhatók a Selectronic váltók? Szinte több eladó darab van belőlük, mint a kézi hatsebességesből. Kicsit tartok tőle, de a kényelem miatt bevállalnám, ha.....
- Az a hír járja, hogy a hosszú orra miatt elég nehézkes mondjuk egy alagsori garázsba a leállás. A garázsunk szuterénban van, és a jelenlegi autómmal (Ford Mondeo MK3) is csak a magasabb gumikkal tudok úgy leállni a garázsba, hogy a küszöb középen egy picit hozzáér a rampához, a rampa alján pedig figyelni kell, hogy a koptató ne érjen a talajhoz.
Van valaki aki hozzám hasonlóan alagsori garázsban tartja a Deltáját?
Sajnos ezt nem tudom leellenőrizni, csak ha már megvettem az autót! Viszont ha nem tudok leállni a garázsba akkor muszáj leszek "elengedni" a Lanciát, pedig szabályosan bele vagyok szerelmesedve."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
-
gipsztigris
addikt
válasz Integrale #6065 üzenetére
Sajnos nem! Mondjuk nem olyan veszélyes a rampa! Hat méteren süllyed 1,4 métert.
19 évvel ezelőtt egy autójavító műhely volt abban a pincében és mindenféle jármű megfordult a garázsban. Jó lenne találnom egy helybéli Deltást akivel le tudnám tesztelni a dolgot vásárlás előtt.Selectronic váltó ügyben valakinek van tapasztalata?
[ Szerkesztve ]
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
"Ezt a fejegységet néztem ki (technikailag szülinapomra kapom...): Pioneer MVH-S300BT"
Hétvégén vettem egy ilyet a Lányom Ypsilonjába. Szépen szól, árához képest elég jónak tűnik. Kihangosító parádés! ....mondjuk, a külső mikrofont nem volt egyszerű felvezetni a napellenzőhöz, de megérte a fáradozást.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz rover45 #6408 üzenetére
Azért, mert a fűtőradiátor nem közvetlenül fűt, hanem a rajta átáramló levegőt melegíti fel. Ezért, ha a ventilátor nincs bekapcsolva, vagy a szellőzés nem megfelelően működik, akkor lehet abban a radiátorban 200 fokos gőz is, az utastérben hideg marad az idő.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz nyogo83 #6422 üzenetére
Nem olyan régen kerültem az Olaszok bűvkörébe. Kb. fél éve vagyok beleesve a Deltába. Rengeteg keresés után végül egy dízelt vettem augusztusban.
2011-es példány, 1,6 Mjet 120 Le, 210 eKm, vajbőr belső. Volt egy gyors kuplung cserém, úgy ahogy kell mindenestül. Az egy kissé "fájdalmas" volt de bele volt kalkulálva, így nem ért meglepetés.
Azóta, nem tudom úgy elhagyni az autót, hogy ne nézzek vissza a kocsira és ne gyönyörködjek benne egy picit, mert egyszerűen imádom!
Valakitől hallottam egy mondást amit azóta magamévá tettem, hogy a Lancia nem használati tárgy, hanem élvezeti cikk!"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz TheProb #6753 üzenetére
Ez szinte mindenhol így van! A kedvezményt a szervizek kapják, és, hogy a kedvezményből mennyit adnak az ügyfélnek (egyátalán adnak-e valamit) az a saját üzletpolitikájuk része.
Egy régi kollégához hordom a Lanciámat, (már húsz éve nem javítok autót) akinél kétféle rezsióradíj van.
- Anyagos óradíj (Ő adja az alkatrészt) 5000.-Ft+ÁFA
- Anyag nélküli (Te viszed az alkarészt) 8000.- Ft+ÁFA
Szerintem ez teljesen korrekt! Sokan eleve elhajtanak mint a legyet, ha meghallják, hogy hozott anyagból akarsz javíttatni autót."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz hobizoli #6763 üzenetére
Persze, ezért írtam, hogy szervizfüggő mennyit ad vissza az ügyfélnek. De sajnos, ezekben az alkatrészárakban a kedvezmény, gyakorlatilag egy "kényelmi díj" ami a szerelőnek is és az ügyfélnek is jó, hiszen naponta legalább kétszer van kiszállítás. Ennek a költségét pedig nyilván az ügyfél fogja megfizetni. Úgy lenne korrekt, ha közösen fizetné az ügyfél és a szerviz! Ahogy előtte írták is, ha megnézel egy Bárdi vagy Unix max. kedvezménnyel csökkentett listaárat, az nagyjából pariban van a ZS+U és egyéb kereskedők áraival, viszont ott nincs meg az a ki.aszott nagy háttér akik a kiszállítást és a logisztikát végzik.
Amikor én voltam autószerelő vállalkozó ('90-es évek), nekem még heti egy komplett napom ment el az alkatrész beszerzéssel, aminek szintén volt egy díja amit kifizettettem az ügyféllel. Elvárta az ügyfél, hogy az alkatrész számla a nevére (de sokkal inkább a cége nevére) szóljon és fel volt háborodva amikor 25% anyagigazgatási költséget felszámítottam neki!
Nehéz ügy ez! A legjobb az lenne, ha a szerelőknek nem kellene trükközniük a kedvezménnyel és az ügyfelek pedig minden gond nélkül ki tudnák fizetni a javítás árát. Nem kellene Csányi Sanyihoz szaladni személyi kölcsönért egy kulpung csere miatt.[ Szerkesztve ]
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz nyogo83 #6767 üzenetére
Itt jön a képbe az ún.becsületességi faktor a szerelő részéről. Mármint, hogy mennyi kedvezményt ad a megrendelőnek.
Én esetemben volt választási lehetőség, és ez már korrekt! Nyilván azt választottam, hogy kifizetek 80 ezret az 50 helyett a kuplung cseréért, viszont nem csak harmincezret spóroltam azzal, hogy én szereztem be az alkatrészt. Viszont a vállalkozó mindenképp rizikózik ha hozott anyagból dolgozik. Egyrészről a garancia, másrészről pedig az esetleges téves rendelés, ami miatt adott esetben egy vagy több napig pihen a kocsi szétszedve amíg az ügyfél ki nem cseréli a nem megfelelő alkatrészt. Az online katalógusok korában is sajnos rengeteg az elírt cikkszám és hibás adatbázis."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz hobizoli #6778 üzenetére
És ha nem normaidő szerint számláz, hanem a ténylegesen ráfordított idő szerint? És mondjuk ráállít egy fiatal titánt aki másfél napig elszötymörög egy kuplung cserével? Az jobb?
Akárhogy is csűrjük-csavarjuk a dolgot, két dolog kell egy elégedett ügyfélhez.
1. Korrekt ár
2. Minőségi munka
És pont lesz@rom, hogy húszezerrel kevesebbet fizettem de ha nem húzta meg az egyik kulpungcsavart, vagy a váltó felrakása közben megnyomorította a nyomólap rugóját és két hét múlva vihetem vissza a kocsit, hiába javítja meg garanciában, akkor is az olcsóbb lesz a drágább!Sok összetevőből áll ez a matek, és -noha abból van a legkevesebb, mégis a pénznek kellene az utolsónak lenni ebben az egyenletben......szerintem!
[ Szerkesztve ]
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz molnarpeter #6851 üzenetére
Azt azért leszögezhetjük, hogy bajt nem okoz ha hamarabb cserélnek olajat! Legfeljebb a pénztárca vékonyodik el a kelleténél gyorsabban.
kisza25
Gratulálok a lovadhoz! Szép darab!"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
-
gipsztigris
addikt
válasz Integrale #6991 üzenetére
Persze, van 30-35-ért is, de lássuk be az nem fér bele a 48 ezerbe úgy, hogy még egy behúzótekercset is kell cserélni!
Mindegy! Nem drága, de nem is nevezhető akciósnak a jelzett 48 ezer forintos ajánlat....szerintem!"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz Zsidaaj #7553 üzenetére
Ez attól függ melyik motor, ill. melyik mozgató ment tönkre.
Nekem a Deltán ugyanigy kezdte, aztán teljesen feladta a harcot. Három motor kompletten cserélve és a maradék kettőn a mechanika cserélve."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
-
gipsztigris
addikt
válasz LógaGéza #7935 üzenetére
"Valamint Dél-Kelet Pest környékén tudok ajánlani olyan szerelőt, aki át be tudná mérni a porlasztókat, valamint át tudná nézni a nagynyomású rendszert?"
MP Diesel Megbízható korrekt cég, vállaják ki-és beszereléssel is, de ha viszed a porlasztókat azt is bevizsgálják, adnak róla jegyzőkönyvet.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
"A kérdés, hogy ezek a fiat M-Jet dízelek kormolásban és vezethetőségben hogy állnak a . T-jet-hez képest?"
Amelyiken jól működik a DPF, a katalizátor is a helyén van és működik az nulla füsttel elmegy akármennyire nyomod neki."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
-
gipsztigris
addikt
válasz LógaGéza #8727 üzenetére
Én úgy csináltam, hogy (1,6 Mjet Delta) nem kiváltó csövet tettem a DPF helyére, hanem a dpf szűrőt beleztem ki, majd a motor felőli oldalán szépen vissza lett hegesztve. Műszakin nem fog szembetűnni, hogy nincs benne dpf.
Ha pedig egyszer eladom, akkor teszek bele egy bontott dpf-et és vissza lesz töltve a gyári program és áldás-békesség! Az EGR falazva van, de az marad is."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz hroberto #8735 üzenetére
Mondjuk, én elbaxtam, hogy rossz helyen nyitottam ki és nem csak a dpf-et dobtam ki, hanem a katalizátort is.
Utólag már bánom, mert a kati benne maradhatott volna. Így olyan hangja lett az egésznek, mintha nyitott rendszer lenne alatta."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz LógaGéza #8737 üzenetére
Nem tudok sajnos! Én magam szedtem le és vágtam szét, majd egy barátom hegesztette össze Co-val.
Arra figyelj, hogy szélesebb ablakot ne nyiss mint ami a két nyíl között van. A felső részben van a katalizátor, azt simán benne lehet hagyni ha ügyesen használod a vésőt."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz marton.m #8874 üzenetére
Pont annyira vállalhatók mint a többi 12-13 éves autó. Ha a vételáron felül van még elrakva cca. 500-600 eFt, -és adott esetben nem sajnálod rákölteni, akkor vállalható járművek. Ha nem kell annyit költeni az talált pénz, de az a biztos, ha úgy kalkulálsz, hogy kellhet az a plusz pénz.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz Integrale #8943 üzenetére
Köszönöm!
Tervben van még a tető és a két szélvédő oszlop fóliázása hasonló színre mint a felnik. Mert számomra a Lancia bicolorban az igazi. Na meg még egy 30/30-as szerény ültetést is szeretnék, és akkor nagyjából meg is érkeztem külső megjelenés tekintetében.[ Szerkesztve ]
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz Integrale #8945 üzenetére
Nem hiszem, hogy nála fogom csináltatni, mert szerintem eléggé drágán akarja csinálni. A 90 eFt egy kicsit erős a tető és az oszlop fóliázására.
A túlnyúlást ne is mondd, mert a műhelyem lakás alatti szuterénban van és csak tolatva tudok leállni a Deltával."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz szabonagyur #9018 üzenetére
Egyszerű mint egy faék! Ha nincs rozsda akkor szerintem nagy baj nem érhet. Ha kicsit csajosabbat szeretnél akkor ajánlom még a Lancia Ypsilont. 1:1-ben Punto II, csak ünneplőbe van öltözve.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz szabonagyur #9020 üzenetére
Abból is találsz 600 eFt-ért. Lányomnak olyan van, imádja. Klíma, annyi légzsák, hogy megszámolni sem tudom (talán 10 db), City szervó, előre-hátra mozgatható hátsó üléssor, nagyon minőségi érzet a beltérben, nulla rozsda, és szép mint egy ékszerdoboz.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
Új hozzászólás Aktív témák
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kedvenc zene a mai napra
- Ukrajnai háború
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Call of Duty: Black Ops 6 címmel jön a sorozat idei része
- Spórolós topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Escape from Tarkov
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest