Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyb001
senior tag
Sziasztok.
Csatlakozom a fiat klubba egy 1.4 lounge tipóval, jövőhéten veszem át.
Még sosem volt új autó a családban ezért a bejáratától viták alakulnak ki. 3 mérnök 4 véleményen van, szerintetek kell az első 1-2 ezer kilométeren óvatosan kezelni? Vagy általános megfontolt módon elegendő közlekedni, nem széthajtva?A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station
-
gipsztigris
addikt
válasz Gyb001 #10051 üzenetére
A klasszikus bejáratás már nem szükséges egyetlen autónál sem, viszont az ésszel, nem hajtva megtett néhány száz, vagy ezer kilométer nem fog ártani a kocsinak.
De ha új korától dinamikusan fogod használni azzal sem teszel kárt benne."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
addikt
válasz Gyb001 #10051 üzenetére
Én úgy tudom, hogy a lényeg, hogy nagyon sokat ne legyen szélsőséges körülmények között használva az elején. Szóval ne járjon állandóan alapjáraton, ne nyektesd állandóan túl kis fordulaton, meg ne forgasd folyton tiltásba. De ha belegondolsz, ez kb. az egész élettartama alatt igaz.
-
Gyb001
senior tag
válasz HussarF #10053 üzenetére
Köszönöm a válaszokat.
És a fix sebességről mi a véleményetek? 350 km - re találtam megfelelő felszereltségűt, úgyhogy első útján kb 300 km autópálya lesz, tempomattal."Fontos még, hogy ne konstans fordulaton és terhelésen történjen a bejáratát" [link]
[ Szerkesztve ]
A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station
-
Patrick
addikt
válasz Gyb001 #10051 üzenetére
Szia! Gratula!
Én főúton jöttem haza Pestről (Giulietta 1.4 TB). 3000 fölé nem forgattam, Dynamic módba még nem kapcsoltam. 5-6-os sebességi fokozatban 80-100-al jöttem haza. A könyv 1600 km-t ír "bejáratósnak". Ne vontassak, ne használjam huzamosabb ideig emelkedőn, ne üljenek bele 5-en. xD Meg ilyen apróségok... Még padlót sem nyomtam... még 700 km és elengedem 4000-ig.
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
félisten
Sziasztok!
Gondolkodom egy Bravo 2 vásárlását turbós benzinessel. 120 vagy a MAir-es 140 lovassal.
Olvasgatok sok véleményt róla. Többen állították, hogy kóválygós, bizonytalan az egyenesfutása, sokat kell korrigálni a kormánnyal, és kanyarban nagyon dől oldalra.
Ez mennyire igaz?A sport változat milyen ebből a típusból?
Hosszú távokra használnám eléggé lendüleges, de nem idióta vezetési stílussal.
Rossz utat is kapna rendszeresen, persze nem száguldozva.
A futómű mennyire strapabíró?Mennyire alkalmas erre?
Kössz!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
zoo8800
veterán
Szia!
kóválygós, bizonytalan az egyenesfutása, sokat kell korrigálni a kormánnyal
Baromság.
A futómű mennyire strapabíró
Az első futómű sima Mcpherson, semmi extra. A hátsó futómű csatolt hosszlengőkar, abban sajnos nem örök élet a szilent, erre jobban oda kell figyelni.
A futóművel egyébként az a legnagyobb baj, hogy kissé zötyögős, nem utazóautónak való.
[ Szerkesztve ]
rip and tear, until it is done
-
Integrale
veterán
Nekem 17-es kerekekkel nem tetszik, rázós. 15-ös télivel már kellemes, 16 lehet a megfelelő (szerintem).
Az a véleményem, hogy a nagykerekes csatolt lengőkaros autók legtöbbje ilyen, jó kanyartulajdonságokhoz, és kényelemhez, kell a sok lengőkar, nincs mese."Bad reklám is reklám too"
-
addikt
Nekem egy 159-es Alfa után nem igazán sportos az autó vezethetősége. Eleve a kormánynak nem nagy az áttételezése, nagyokat kell tekerni rajta. Meg hát a futómű sem túl kemény, ami kényelmes, de kanyarban, meg terhelésváltásoknál nem segíti a stabilitást. De ha egy H Astra a viszonyítási alap, akkor szerintem nem fog csalódást okozni
-
félisten
válasz HussarF #10065 üzenetére
Köszi az infót!
Sajna ismerősi körökben csak régi autók vannak.
H Astra, G Astra, '99-es Nissan Almera és nekem egy 306-os Peugeot jelenleg.
Haveromnak egy '97-es E36 van sport fotóművel; az stabil, mint a fene, de nagyon nem köszöni meg a kátyúkat.
Valami olyan kellene nekem, amivel élvezet lendületesen menni, de a kátyúkon sem folyik el a (nem létező) magzatvizem.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Integrale
veterán
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
juvegamer
tag
-
jjohn
aktív tag
Sziasztok!
Vélemény és tapasztalat érdekelne az E10 és E5 benzin használattal kapcsolatban.
A verda 2005-ös Alfa 147 TS 1,6 105 LE. Valóban inkább E5-öt kell tankolni vagy E10 is mehet bele? Alfa olasz oldalról azt írták tájékoztatásul, hogy 2010-től bírja az E10-t.
Kérdés mennyire szárítja a tömítéseket, erről valakinek tapasztalata?
Köszi a válaszokat. -
félisten
-
ph_5.5
aktív tag
3 éve hajtunk egy 120 T-Jet változatot. Sport csomagos, piros féknyerges, de nem valódi sport, mert nincs belső plusz nyomaték gombom.
Nyáron gyári 18-as alufelnivel nagyon kellemesen kanyarodik. Kicsit ráz, kereszthibákat az úton megérzi, de autópályán remek. Főként városban használjuk... első gondolatom az volt hgy 18-as felni felesleges, de maradt és nem bántam meg. Télen gyári 16-os lemezzel autózom. A ballonosabb gumival kényelmesebben fut, de a téli gumi miatt kanyarokban a lamellákon picit kúszik. Fél éve cseréltünk első trapézokat mert a gyári 12 éves akkor adta meg magát. A 120 Le-s T-Jet remek motor. Nem versenyautó, de kellően nyomatékos és autópályán is jól fut. Jó felszereltséggel szerintem a mai napig egy nagyon kellemesen autózható jármű. Féltengely, váltó nem nagyon bírja a 200 Nm feletti hajtást.
A 140 Le-s multiairről szerintem mindenki le fog beszélni. Motor tud drága lenni javítás szempontjából. -
félisten
válasz ph_5.5 #10073 üzenetére
Köszi az infókat!
Mi volt a trapézok cserélésének konkrét oka és tünete?
Mi kopott el rajta?A 120 lovas csak kicsivel van 200Nm felett, akkor azzal kisebb eséllyel koptatom el a féltengelyt és a váltót?
Tényleg, olvastam már a féltengely problémáról, ott mi szokott elkopni? A végén a fogazás, vagy eltörik simán?
mod: Tudom, hogy a MAir modul 300k körüli cserével jár, ha megfárad. Ezen kívül van más baja annak a motornak?
Komoly a 230nm okozta plusz kopás a féltengely/váltó esetén?[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
ph_5.5
aktív tag
A trapézban lévő szilentek elszakadnak. A gumiabroncsot megfogva mozgatható lesz- kotyog. Menet közben pedig halk kopogást ad. Nem vártuk meg a szilentek átszakadását, de mivel kb fél évente átnézi a szerelőnk, ő hamar észrevette.
A féltengely kb a sima 1.4-es motorhoz optimalizált. A T-Jet közel 2X akkora nyomatékkal forgat. (120 vs 206 Nm) Mi amikor megvettük, már volt a csillag résznek mozgása. Ez kézzel érezhető ha fel van emelve az autó. Illetve menet közben tud rázni. Akkori javaslat aalpján felújíttatuk, ami közel annyi mint egy új szett, de jó esetben tovább bírja mert saját csapágyfémet öntenek. Nálunk nagyon bevált. 156e Km-el vettük (Mo-i, igazolt előélettel) most van benne 190e. Tavaly csak 9e-t mentünk... a Covid miatt kevesebbet autóztunk.
A féltengely feújítás bevált, azóta semmi gondunk vele.
A Multiair-hez nem volt "szerencsém", de mindenhol azt olvasom hogy hiába cseréled, sosem lehet tudni mennyit fog bírni ismét. 230 Nm nyomaték a 120Le-ból kis tuningal simán hozható. Arról nem is beszélve hogy láttam olyan netes eredményeket hogy 130Le feltt volt gyárilag a motor és Nm-ben is közel 230-t tudott tuning nélkül. -
félisten
válasz ph_5.5 #10075 üzenetére
Mennyi volt a trapézcsere?
Csak a szilentek nem cserélhetőek külön?Meg tudod adni a féltengely felújítós ember elérhetőségét privátban?
Köszi!
Váltóból egyféle van csak? Ott mi megy tönkre a nyomatéktól?
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Integrale
veterán
válasz ph_5.5 #10075 üzenetére
Nem gondolnám, hogy szívóhoz van méretezve a féltengely. Egyrészt nem hülyék ülnek ott, másrészt úgy emlékszem, hogy a cikkszáma is más a szívónak, mint a többinek. 1.4 T-jet, 1.6 és 1.9 MJettel egyezik meg.
A váltó van nem egy 300 Nm feletti motorhoz is társítva."Bad reklám is reklám too"
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Integrale #10077 üzenetére
Szerintem a porvédők tartóssága is közre játszhat, GP (2008, ~180k) egyik gumiharangja elengedte már a zsírt, mondjuk volt is valamelyik csukló felújítva régebben. A Golf (2003,~310k) kért új porvédőket megelőző jelleggel, azt is szerelő javaslatára, nekem nem is tűnt fel Szóval ha valami miatt eltűnik a zsír, azt könnyű nem észre venni, és akkor a csuklónak annyi, ha nincs rendezve a dolog. Közben még beugrott, hogy itt a kelyhes megoldás jellemző, a germánoknál belül is CV megoldás jellemző - talán konstrukcióból fakadóan is hamarabb elmozdulhat a zsír a kritikus helyekről, vagy fene tudja... Japán vonalon láttam még ilyesmit, pl S2000, hogy a gyakran használt részeken kikopik a kehely, olyankor a két oldal között megcserélve őket lehet kicsit nyerni (éljen a szimmetria).
-
zoo8800
veterán
válasz molnarpeter #10078 üzenetére
Nekem is a gumiharang miatt kellett felújíttatni a belső csuklót.
rip and tear, until it is done
-
Ducato-val foglalkozó ember van-e itt?
Haverom 09-es 3.0-s euro4-ese igen hülye hibát produkál, leírom ide, hátha valaki találkozott már ilyennel.
1.1m km van az autóban. Nagyobb terhelésre bedobja a p0091-es hibát, varázslámpa felvillan, teljesítmény leesik. Ezen esetek nagyobb részében a p0092-t is beadja, akkor viszont letilt, és leáll a motor is.
Amit tudunk, hogy esőben gyakrabban jön elő, szóval kontakthibára gyanakszunk.
Emelkedőn, rakottan egy nagy terhelésváltás (érts padló-motorfék-padló (kamion miatt)) jött elő. Eredeti szivattyúnak semmi baja (53%ra nyit, és tolja a 2000bar-t), injektorok a 0-hoz képest + - 0.15ös korrekción belül vannak (1.1millió km-errel (!)), turbo tölt rendesen, szóval tök jó a verda általánosságban nézve.
Ha nem muszáj, nem cserélnénk köteget
Amúgy semmi más releváns hibakód nincs benne, csak a 91 és ha letilt, akkor a 92 is.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Phobion
őstag
Sziasztok!
Ma voltam márkaszervíznél T-Jet Tipoval, 15k-s szervíz alkalmából. Szóltak, hogy a 30k-s szervíz húzós lesz: olaj, szűrők, gyertyák, fékfolyadék csere = kb. ~110k. Szerintetek ez reális?Sci-fi, fantasy könyvek eladók: https://hardverapro.hu/apro/elado_sci-fi_fantasy_konyvek_4/hsz_1-50.html
-
Márkaszerviznek ott a rengeteg fix költsége.
Példának okáért a csápos-emelők revíziója, mint egy a sok kis dolog közül amikre senki nem gondol.
Vagy a nyilvánvalóbbak, mint a gyári szoftverek díja, fizetni kell az alkalmazottakat is, az online pénztárgépet ugye ( ), az évenkénti kötelező továbbképzéseket a szervizeseknek, stb, stb, stb.
Ezeknek a 90%a nincs egy magánszerviznél.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Vagy ki sem cserélik, csak számlázzák.
Én egyszer már majdnem összetörtem magam ez miatt, mert a márkaszervizben átnézett, még garanciás kisteheren nem cseréltek fékbetétet, holott az a számlán rajta van.
Majd erre jött még az, hogy a nem belevaló féktárcsát tették bele, és két nap múlva, megpakoltan, a cseszneki szerpentinen a jobb első féknyeregből a fékbetét (illetve a vas, mert kopófelülete már kevesebb mint 1mm volt, az is csak az egyik felén) kicsúszott. Ezt később a vezérlésvédő burkolaton megtaláltam. Éjjel háromkor.
De vannak pletykák a ki sem cserélt motorolajról, a szűrőkről, stb.
Magyarország...どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
jjohn
aktív tag
Azért a magán szerviznek is kell fizetni a revízióért (mi lenne ha fejére esne az autó és nem volt átnézve, nekik is vannak dolgozóik, egyszóval van kiadásuk.
Szóval akkor is sokat kérnek.
A nem beépített alkatrészeket úgy csekkolom hogy ott maradok és nézem míg javítják.
Persze egy többnapos motor generálnál nem biztos, besátorozok oda. -
-
válasz alázógyík #10092 üzenetére
Köszönöm!
Az ibiza tegnap be lett számolva, annyiért, mint amennyiért egy éve vettem
Pöppet nagyobb a tipo
Tegnap hoztam el, már 250 km benne
Utolsó 1,4 szívók egyike mirror+ 1-2 nyalánkság[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
Sanyi.mTs
addikt
-
-
válasz HussarF #10099 üzenetére
Ez egy hosszú történet, tavalyelőtti évem igen rossz volt, rájött a vírus és el kellett adnom, mert nem volt munka, akkor még úgy nézett ki nyaraltatás is off (tavaly április), aztán meg megindult a szekér+ elváltam, eladtam a házat...
Szerettem nagyon az előzőt is. Tervben volt az autó csere, de minden felment kb 1 M Ft-ot 2018 óta.
Aztán felleltem, hogy újra lehet kapni a kifutó tipot. Kiszámoltam ez pont annyival drágább, mint az enyém volt 2 éve, mint amennyivel több extra van benne.
Ez volt múlthét vasárnap, hétfőn hívtam Őket, már egy csomó elkelt a hétvégén, felkerekedtem, kedden elmentem Győrbe, mert ott volt a legtöbb raktáron, megvettem az utolsó ezüst sedan mirrort, szerdán néztem, már semmi nem volt amiket elmentettem a hétvégén a parkolóba:
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs