Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Sziasztok!
Első kocsiként, hegyről le-fel rohangálásra, munkába járáshoz, bevásárláshoz szeretnék Punto II-t venni.
A 2002 körüli ráncfelvarrás elötti verzióra gondoltam 1.2 16V benzin motorral.
Az ajtók száma nekem mindegy.A kérdés, hogy mit nézzek meg rajta vásárláskor?
Jó műszaki érzékem van, de nulla autós ismerettel rendelkezem, mostanában kezdtem el tájékozódni.
Ha ennyi háttérrel nem lehet biztonsággal kiválasztani egy jó példányt, akkor mit javasoltok?Számomra a rozsda illetve a törés utáni nem tökéletes javítás a leginkább kerülendő hiba.
Ellenben az elektromos gondokkal könnyen megbírkózom.Köszi!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Ismerősöm venne utazóautónak Fiat Bravo-t, vagy Lancia Delta-t.
Ahogy néztük kb. egy millával drágább a Delta hasonló állapotban, és a kb. 200 kilóval nagyobb súly miatt jelentősen nagyobb a fogyasztása is..
A kérdés, hogy a 10 centi tengelytávon és a szebb design-on kívül van-e valami előnye a Lancia-nak a felárért cserébe?
Bp-vidék távokat kell megtennie hetente egyszer, mindig máshova. Autópályától kezdve kátyús utakig mindenhol menne a jármű.
A legfontosabb talán a futómű hangolása. Az lenne az ideális, hogy autóutakon is szépen suhangjon a kanyarban, de ne legyen szenvedés vele a rossz úton közlekedés.
Emellett csöndes futás, kevés szélzaj, és hosszan kényelmes fotelek lennének fontosak.Jó helyen keressük a jelöltet?
Ha igen, akkor a kettő közül melyik lenne a jobb a fenti célra?Köszi előre is!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz zoo8800 #7991 üzenetére
zoo8800 + Integrale: Köszi, akkor ezek szerint nem azonos motorral néztem őket.
Ez jó hír, mert így a Delta felé billen a mérleg. Az nagyon tetszik az ismerősnek.
( Nekem is, de nekem nincs rá még pénzem, és pl. Borsod megye egyes helyein kevésbé merném otthagyni egy parkolóban, mint a Bravo-t. )
A kérdés, hogy a Bravo és Lancia az íveken mennyire tolja ki az orrát? Jó úton szeret lendületesen menni, és a Ford Focus után nem szeretne nagy visszaesést futómű és kormányzás terén.Köszi előre is!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz gipsztigris #7999 üzenetére
Köszi!
Egy tapasztalati kérdés motor választásban:
Tudom, hogy a benzin vs. dízel kérdés más topikba való, de a konkrét típusoknál is felmerült.
Mindenképpen manuális váltósat akar venni ismerős.
Benzinesből 140 ló a max, dízelből van 164 és 190 lovas is. (A 200 lovas benyás csak automatával van.)
A kérdés, hogy ezek a fiat M-Jet dízelek kormolásban és vezethetőségben hogy állnak a . T-jet-hez képest?Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz Integrale #8001 üzenetére
Néztem a 150 lovas benzinest is, de az csak a korábbi években eladott példányokban van. 2010-től a nyomatékosabb 140 LE-s motor jött be helyette.
De tény, hogy ez is jó irány, csak havert nagyon elgondolkodtatta a dízel a +40/50 ló miatt. Meg amiatt, hogy most épp több az eladó dízel neki tetsző állapotban, mint a benzines. Nyilván ez változik mindig.
Csakhát dízel, amit még meg kell emésztenie, mert eddig benzin-only volt. Emiatt kellene tudni, hogy mennyire számít jónak a dízelek között.
Az 1.8 benzinesből még egy kézi váltósatat sem láttam, de lehet, hogy mégis van, csak ilyen nagyon nehéz lenne szerezni, bár ez lenne az ideális.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz Integrale #8003 üzenetére
Köszi!
A fogyasztás miatt költséges, vagy a javítás miatt?
A leendő autó szinte kizárólag hosszú távokon lesz használva vidékre, külföldre utazásra.
Nem csak autópályán, hanem a cél közelében gyengébb minőségű utakon is.
Város, dugó, pár km-es járatok csak nagyon-nagyon ritkán lesznek, pl. nyaralás alkalmával.Viszont a lendületes közlekedés borítékolható. (nem eszetlen száguldozás)
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz Patrick #8115 üzenetére
Hááát, szerintem az igyazi szimulátor, ami tudna szimulálni oldalirányú gyorsulást is.
Ahhoz meg egy hatalmas tér kellene, ahol szabadon tudna gyorsítani téged valami brutálnagy gép több másodpercig 2-3 g-vel.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Sok helyen olvasom, hogy a Punto II-höz fórumokon, FB csoportokban keresnek alkatrészt.
Ez jelentheti azt, hogy ehhez már fogyóban az alkatrész?
Én ilyet szeretnék venni 1.2 16V motorral, és eddig mindenki le akar beszélni, mert "szarolasz", és most meg ez is.
Nekem marhára bejön a facelift elötti verzió, de az eszemre is akarok hallgatni, ezért kiváncsi vagyok a konkrét tapasztalatokra.
Ha van valakinek a fenti kérdéstől független megjegyeznivalója a típussal kapcsolatban, azt is szívesen veszem.
Köszi előre is!Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz molnarpeter #8171 üzenetére
Köszi!
És ha én valamiből nem akarok, vagy nem találok bontottat, akkor tudok még hozzá pár évig alkatrészt venni?Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Még mindig Punto II vásárlásán töröm a fejem, és lenne pár újabb konkrétabb kérdésem:
- A punto II ráncfelvarráskor mik változtak a külsőn kívül? Elsősorban hibajavításokra gondolok, ha voltak ilyenek.
- Az elsőhöz kapcsolódik, hogy van-e olyan ismert hibája az egyik vagy másik változatnak, ami miatt érdemesebb azt venni. Nekem a 1999-es külső jobban bejön főleg 3 ajtósban, de feltételezem, holgy az újabból könnyebben találok rozsdamenteset.
- Sok helyen azt írják, hogy az 1.2 8v benzines sűrűn, az 1.2 16V pedig ritkábban szenved a hengerfejtömítés átégési hibától. Ismerős szerelője pedig pont a 16szelepes verziót említette "széthullósként". Mik a tapasztalatok?
- Az 5 vagy 6 sebességes váltó a problémamentesebb?
- Szaksajtóban írják egyik helyen, hogy puha a rugózás főleg hátul, máshol meg túl keménynek írják le. Létezik, hogy ennyire függ a kiviteltől? pl. dynamic/sport ennyivel keménynebb?
- Autópályán mennyire gáz a hangja, vagy útfekvése az egyes kiviteleknek?Bónusz kérdés: Tudtok javasolni szervízt, ahol rövid határidőn belül fogadnak egy alapos és tisztességes átnézésre vásárlás elött?
Úgy szeretném megoldani, hogy az eladónak se legyen kellemetlen a sok várakozás, de az én későbbi költségeimet se vegyék félvárról.Nagyon köszi a válaszokat előre is!
Első autóm lesz, így eléggé tapasztalatlan vagyok a témában.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Ha már Punto II-ről van szó és az EURO szabványokról.
A használtautó katalógusábann az 1.2 16V-s motort EURO3-asnak tüntetik fel, a 8 szelepeset, meg EURO4-esnek és EURO3-asnak is évjárattól függően.
Az 1.4 16V-ről még nem találtam adatot, csak, hogy 158 g/km a CO2-kibocsátása.
A wikin ilyen 1.1-2.3 g/km értékeket adnak meg. Ez hogy jön össze pl. a 158-cal? Gondolom, valami átszámolási módszer van, de nem találomm.Létezik valami pontos doksi, ami hihetően leírja, hogy az egyes motortípusok évjárat szerint milyen kategóriásak?
Kössz!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz Integrale #8215 üzenetére
Köszi!
Még egy kérdés:
Erősen vacilálok egy késői Punto II és egy korai Punto III között.
Sajna 700 körül nálam vége a lehetőségeknek, a 800-at akkor tudom kipréselni, ha autópályára is alkalmas járművet kapok, amire nem kell sokat költeni legalább az első évben.A ritka autópályát leszámítva elsősorban rövid szakaszokon használnám, hegyre fel, hegyről le, be a városba, majd vissza; napi 2-3-szor 5-6km dugóban, meredeken, rossz úton.
Melyikre szavaznátok?
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz hobizoli #8219 üzenetére
Köszi!
Nem számítok különösen alacsony fogasztásra. Később szeretnék egy drágább utazóautót, és nem azt akarom tökretenni az ingázással (rövid távok, zsófolt parkoló a napon, stb.).
Eddig a Punto az, ami leginkább megfelelt az ingázó feladatra.
A Fabia és a Corsa volt még versenyben, de azok vagy drágábbak, vagy rosszabbakat olvastam róla nyáron.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz Triathlete #8221 üzenetére
Az a gond, hogy fabiaból kb. az felső határomnál kezdődnek a nem leroggyant példányok.
Ha egy jobbat szeretnék kifogni, az többe kerül. Legalábbis a mostani kínálat szerint.
Bár most Punto II-ből sincs nagy választék 1.4 16V motorral. Nem tudom, hogy a kereskedők mennyire pimpelik fel a kocsit, hogy mutatós legyen.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Tudtok nekem javasolni Pest megyében olyan szervízt, aki mindent tud a Punto 2/B-ről?
Két kérdésem lenne feléjük, amikre lehet, hogy ti is tudtok választ adni:
- ha a klíma bedöglött, akkor ki lehet-e venni és a hagyományos fűtés/hűtés így még műxik?
- lehetséges-e az 1.2 8V motort 1.4 16V-re cserélni? Lehetőség szerint egy újabb, EURO4/5 verzióra.Kössz!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Tegnap az a szerencse ért, hogy egy kedves úr levitt a buszig egy Maserati SUV-val. Asszem Levante volt, mert mást nem találok neten.
Nagyon kellemes volt benne ülni, de a design-t leszámítva nem vettem észre laikusként nagy különbséget egy Alfa Stelvio-hoz képest. Abban is csak egyszer ültem.Teljesen elméleti kérdés, hogy milyen pluszt tudnak ezek a luxus márkák egy Alfa szinthez képest? Megbízhatóbbak, jobb anyagok? A felszereltségre gondoltam még, de amikor már egy pözsó 308-ben van minden, amit el tudok képzelni, akkor ebben elbizonytalanodtam.
Csak úgy általánosságban vagyok kiváncsi tök kezdő autósként, hogy mi az amit a sok milla takar.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Ismerősöm egy első szériás 500X-en ngondolkodik.
A fő kérdés, hogy a H Astra és a Signum után lesz-e érezhető visszalépés autópályán stabilitás és szélzaj tekintetében. Gyors kanyarban tudjuk, hogy kevésbé stabil.
Illetve a SUV forma mennyire jelentős fogyasztásnövekedést eredményez pályán lendületesen haladva?
Valami erősebb turbós benzinessel venné használtan.Köszi!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz Integrale #8346 üzenetére
Értem, köszi!
Kár, hogy nem gyárt senki olyan szép autót, mint az 500X, csak autópályára való méretben, formában. :/ Lehet, hogy 2015 utáni Peugeot 508 lesz belőle, csak a Prince motortól kicsit félünk.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz molnarpeter #8349 üzenetére
50% vidéki rosszabb utak kis települések között (ezért jött ötletként az 500X), 50% autópálya.
Városban csak minimálisan, amikor nyaralni megy az autóval a család, és nincs kéznél az otthoni rohangálós.
Ezek mellett fontos, hogy lehessen lendületesen menni az autóval (nem állatként), könnyedén előzni, és az ismerős szereti a stílusos, extravagáns autókat: 1.) olasz 2.) francia (PSA), 18.) bármi más.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz molnarpeter #8351 üzenetére
Igen, szóba került a dízel is, csak ismerősöm nagyon dízel ellenes.
Mindegy, meg lehet győzni őt, de egyelőre az 508 ellen a szar utak is szólnak, amíg ki nem próbált egyet és meg nem bizonyosodott arról, hogy elviselhetően veszi a kátyúkat a kocsi.
Szóval elsőre a típust kellene véglegesítenünk, utána már a dízel lenyelése kisebb gond.
Legjobb egy képzeletbeli Citroen lenne megbízható és strapabíró légrugóval.
De ez itt OFF, úgyhogy nem is szaporítom a szót.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz HussarF #8357 üzenetére
Hát igen, én egyszer veszek egy olyan autót 510 lovas verzióban, (majd valamikor 20 évesen, amikor már nem is mehet benzines autó az utcára ), de ismerős szerintem 4 millánál befagyasztotta a költekezést.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Egy év múlva tervezek venni valami verdát.
Vagy egy Giulietta erős benyával, vagy egy 159 1.8 TBi-vel.
Mindkét esetben 6-seb kéziváltó.
A 159 a mérete és a külseje, belseje miatt tetszik, a Júliácska meg azért, mert újabb, modernebb, és ez hátha jó dolog.Közepes távú, és hosszú utakra kell az autó, ingázás csak nagyon ritkán lesz. Szeretném, ha nyugodt szívvel indulhatnék el vele (akár külföldi) nyaralásra. Nem szeretnék a meghibásodáson aggódni.
Tudtok útmutatást adni a választásban?
Tudásban szerintem mindkettő megfelelő számomra, de költségek terén már nyilván nem biztos.
Jó alaposan képbe akarok kerülni a leendő verdám várható nyűgjeivel az elkövetkezendő egy évben.Olvasgatok fórumokat a két típussal kapcsolatban, de ha valami álatalános kiindulási képet tudnátok adni, akkor könnyebb lenne a sok infót helyre tenni.
Kössz előre is.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Van a Fiat Bravóban a 120 és 150 lovas T-Jet moci.
Van valahol pontos leírás a kettő közötti különbségekről?
Úgy értem, hogy az apró különbségek is érdekelnek, mint erősebb gumicső, stb.
Átépíthető a 120-as 150-esre értelmes áron anélkül, hogy jobban kopna, mint egy gyári 150-es?Kössz!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz venember83 #9946 üzenetére
Eddig a Citrom nem a Peugeot felett volt presztizs és felszereltség terén?
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Gondolkodom egy Bravo 2 vásárlását turbós benzinessel. 120 vagy a MAir-es 140 lovassal.
Olvasgatok sok véleményt róla. Többen állították, hogy kóválygós, bizonytalan az egyenesfutása, sokat kell korrigálni a kormánnyal, és kanyarban nagyon dől oldalra.
Ez mennyire igaz?A sport változat milyen ebből a típusból?
Hosszú távokra használnám eléggé lendüleges, de nem idióta vezetési stílussal.
Rossz utat is kapna rendszeresen, persze nem száguldozva.
A futómű mennyire strapabíró?Mennyire alkalmas erre?
Kössz!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz HussarF #10065 üzenetére
Köszi az infót!
Sajna ismerősi körökben csak régi autók vannak.
H Astra, G Astra, '99-es Nissan Almera és nekem egy 306-os Peugeot jelenleg.
Haveromnak egy '97-es E36 van sport fotóművel; az stabil, mint a fene, de nagyon nem köszöni meg a kátyúkat.
Valami olyan kellene nekem, amivel élvezet lendületesen menni, de a kátyúkon sem folyik el a (nem létező) magzatvizem.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
-
félisten
válasz ph_5.5 #10073 üzenetére
Köszi az infókat!
Mi volt a trapézok cserélésének konkrét oka és tünete?
Mi kopott el rajta?A 120 lovas csak kicsivel van 200Nm felett, akkor azzal kisebb eséllyel koptatom el a féltengelyt és a váltót?
Tényleg, olvastam már a féltengely problémáról, ott mi szokott elkopni? A végén a fogazás, vagy eltörik simán?
mod: Tudom, hogy a MAir modul 300k körüli cserével jár, ha megfárad. Ezen kívül van más baja annak a motornak?
Komoly a 230nm okozta plusz kopás a féltengely/váltó esetén?[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz ph_5.5 #10075 üzenetére
Mennyi volt a trapézcsere?
Csak a szilentek nem cserélhetőek külön?Meg tudod adni a féltengely felújítós ember elérhetőségét privátban?
Köszi!
Váltóból egyféle van csak? Ott mi megy tönkre a nyomatéktól?
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
A 2021-es Tipo-ból várható valamikor Abarth verzió, vagy valami sportosabb benzines modell?
Illetve az új modell kisebb kormánya vajon átrakható a régi Tipo-ra?
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz kisza25 #10108 üzenetére
Integrale, kisza25: Köszi a válaszokat!
Esetleg bármilyen kisebb méretű kormánykerék kapható a 2015-ös Tipo-hoz? Utángyártott, vagy bármi. Vagy ez manapság (pl. a légzsák miatt) nem így működik?
A 120 lovasban gondolkodom, de a Peugeot 306 után BKV sofőrnek érzem magam a Tipo-ban.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz kisza25 #10113 üzenetére
Lemérem én is a Pözsóét, amint visszakapom szegényt. Most a család elkommunizálta.
Lehet, hogy csak a dizájnja miatt tűnik nagynak? Átvertek az érzékeim?
Más téma: 120 lovas Tipo és 120/140 lovas Bravo II között vacilálok.
Nem sürgős, mert most nyugtattak meg, hogy a 306-osom is elkerülheti a bontót jó ideig, de már erősen nyitott szemmel járok.
Utóbbiból alig van választék, pláne, hogy szeretnék minél fiatalabbat kifogni.Szerintetek megéri a felárat az újabb autó? Tudtommal sok a hasonlóság szerkezetileg a két modell között.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz Integrale #10116 üzenetére
Köszi!
Nekem is ez az a.) tervem, csak nem túl fényes a választék.
De akkor megfogadom a tanácsot, és nézek tovább türelmesen.A MultiAir motornak csak a multiair egység 300k-s ára a plusz rizikófaktor? Vagy más téren is vannak vele plusz bajok?
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Nyár végéig el kellene döntenem, hogy mi váltja le a mostani Peugeot 306-ot.
Bravo II az a.) terv turbós benzinmotorral.
Sajnos azomban, alig pár darab van eladó akárhol nézem, és jellemzően 2011-nél nem fiatalabbak.
Ezért egyre inkább elgondolkodom Tipo-ban.
Ezt is turbós benzinessel venném, de nem az új 3 hengeressel.Írtátok korábban, hogy a tipo kisautós platformra épül a BRavo-val ellentétben, így utóbbi "komolyabb" autó.
Ez milyen tulajdonságokban nyilvánul meg?
Köszi!
ui.: Egy K Astra is szóba került családi nyomásra 150 lovas benzinessel. Számomra az Astra a sülthal kategóriába esik, legalábbis design terén. Ha valaki össze tudná hasonlítani a K Astrát a Bravo-val, vagy Tipo-val, az szintén nagyon hasznos lenne számomra. Tudom, hogy más liga, de akkor is. A felszereltség számomra nem tényező, minden más érdekes. Vezethetőség, viselkedés, futómű, stb.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz Free Rgc #10252 üzenetére
Én egyszer vittem egy lány csillogó szivárványszínű hátizsákját, mert dög nehéz volt, és udvarias akartam lenni.
Az egysejtűek be is szóltak, hogy milyen már ez, csajos táska, stb. Az értelmesebbek meg azt vették észre, hogy segítek neki.Kicsit sánta volt a hasonlat, de azt akartam vele mondani, hogy ha valaki jól érzi magát egy autóban, akkor nem érdekes, hogy ki mit gondol.
Nekem pl. marhára tetszik a kis 500-as is, hiába nőies. Még rózsaszínben is elgurulgatnék vele, ha utánamvágnák. Poénra venném a furcsáló tekinteteket.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs