Torchlight II Bemutató

Szintlépés és képességek

Minden szerepjátékos számára a legörömtelibb pillanatok egyike az, amikor dédelgetett karaktere végre szintet lép, így új képességekre és tulajdonságokra tesz szert. A Torchlight II során szerencsére viszonylag sűrűn fogunk részesülni ebben, általában 20-30 percnyi játék alatt az ember összeszedhet egy szintre való XP-t, ha karakterének megfelelő helyszíneken tart szörnyvadászatot.

Amennyiben kellő mennyiségű tapasztalati pontot szerzünk, karakterünk 5 tulajdonság-, valamint egy képességpontra tesz szert, melyeket tetszés szerint oszthatunk szét. Itt nem úgy van, mint a Diablo III-ban, ahol automatikusan kaptad a stat-pontokat, ezúttal nekünk kell választanunk. Bár aki játszott már RPG-vel, az kívülről fújja őket, de azok kedvéért nézzük át, akik még nem nagyon ismerik ezek jelentőségét:

  • Strength (Erő) = A fegyverek, valamint a velük okozott kritikus találatok sebzését növeli. Elsősorban közelharci fegyvereket használó harcosok számára fontos, de mindenki másnak jól jöhet, aki szereti néha hagyományos úton orrba csapni az ellenfeleket.
  • Dexterity (Ügyesség) = A kritikus sebzések végrehajtásának, valamint a karakterünkre mért csapások elől történő sikeres kitérésnek az esélyét növeli meg. Valamint a bekapott találatok kábító/szédítő hatásának enyhítésére is szolgál, kevésbé sérülünk az ilyen támadásoktól.
  • Focus (Koncentráció) = Varázserő-pontjainkat (MP), valamint az összes, elem-alapú támadásunk erejét növeli, így főleg a varázslatokat használó karaktereknek ajánlott. Magas Focus érték mellett növekszik a kivégző mozdulat (execute) végrehajtásának lehetősége is, amikor mindkét kezünkben lévő fegyverrel egyszerre támadunk (Persze ez csak két fegyverrel működik).
  • Vitality (Vitalitás) = Karakterünk életerő-pontjait (HP), védelmét (armor), valamint a pajzzsal történő hárítás esélyét növeli meg. Főleg a tank típusú karakterek számára hasznos, akiknek minél több csapást kell elviselniük, mellette nem olyan lényeges a sebzésértékük.

Karakterünkről részletes információt kérhetünk le a képernyő bal oldalán látható három ikon közül a középsőre kattintva. Itt láthatjuk az aktuális támadási és védelmi értékeket, valamint egyéb statisztikákat. Aki szereti nyomon követni a változásokat ha új felszerelést akaszt karakterére, az itt megteheti. Sajnos közvetlenül nem írja ki, mint a Diablo III, de így is megoldható a dolog.

A feladatok megoldásával, valamint a nevesebb szörnyek legyilkolásával hírnév pontokat (Fame) szerzünk. Minél többet gyűjtünk össze, annál ismertebbek leszünk a városok lakóinak körében, és mindenféle extravagáns jelzőkkel illetnek minket. Valamint hírnevünk növekedésével minden újabb "rang" után egy extra képességpontot kapunk, ezért érdemes a lehető legtöbb küldetést megoldani.

Most lássuk a képességeket. Alapvetően kétféle van belőlük: aktív és passzív. Az aktív képességek használatához bizonyos mennyiségű MP-re lesz szükségünk, ezek hatása adott ideig érvényesül. Ide tartoznak többek között a különféle offenzív és defenzív képességek, valamint az átmeneti bónuszt adó spellek, az úgynevezett "buffok".

Ezekkel szemben a passzív képességek folyamatosan aktívak maradnak, és permanensen megváltoztatják karakterünk képességeit és tulajdonságait. Ilyenek például a képen is látható Charge Mastery, aminek segítségével az Embermage karakterek gyorsabban tölthetik fel a középen lévő csíkot, így hamarabb és több ideig képesek MP használat nélkül varázsolni. Végül találhatunk még különféle tekercseket és könyveket is, melyek segítségével szert tehetünk további négy képességre.

Ezek között lehet bármi, aktív, passzív és egyéb tulajdonságnövelő tekercset is használhatunk. Egyetlen megkötés, hogy maximum négy darab lehet belőlük aktív egyszerre, valamint egy adott képességből csak egyetlen tekercset aktiválhatunk. Azaz ha találunk egy, már meglévő és aktív tekercsből egy jobbat, akkor először azt ki kell törölnünk (piros x ikon), majd így a helyére tehetjük az újat. Nem árt tudni, hogy a megtanult tekercsek megsemmisülnek, ha kitöröljük őket, így aki el akarja adni azokat, az ne próbálgassa ki mindet.

Most már ideje lesz lassan befejezni ezt a meglehetősen hosszúra nyúlt beszámolót. Remélem, semmi fontosat nem felejtettem ki, hiszen, mint fentebb írtam, még nem volt időm teljesen végigvinni a játékot (35. szintű vagyok), így ha esetleg később változik valami, arról egyelőre nem tudhatok még. Mindazonáltal már ennyiből is látszanak a játék erényei és negatívumai, az utolsó oldalon ezeket ismertetem.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt