Tiny Thor teszt

Több mint 10 év fejlesztés után az Asylum Square ismét visszarángat minket a 90-es évekbe, a platformjátékok aranykorába.

Vissza a múltba

Azok számára, akik a 90-es években voltak gyerekek, és az utcán való randalírozás mellett azért a videójátékokban is szerettek elmerülni, valószínűleg ismerős az érzés, mikor a Super Nintendóba bepattintották a kazettát, és elindult a Super Mario World ikonikus zenéje. Órákkal később, mikor a szüleink már fakanállal kergettek volna el legszívesebben a konzol, és a tv elől, még mindig nem sikerült teljesíteni az adott pályát időre, és teljesen tökéletesre. Hasonlóan sok fejfájást okozott akkoriban a Prince of Persia is, legalábbis számomra biztosan, hiszen 30 év távlatából is összerándul a szemöldököm, ha a lehetetlennek tűnő akadályokra gondolok, mégis kellemes emlékké szelídült bennem. És most ezeket a nosztalgikus érzéseket hozta elő belőlem a Tiny Thor is.

A játék fejlesztése még 2012-ben indult, majd egy sor szerencsés véletlen során összeállt a teljes csapat: Jochen Heizmann, az Asylum Square fejlesztője, akinek gyerekkori álma valósult meg a Henk Nieborg pixelművész, és Chris Hülsbeck zeneszerzővel való közös munka révén. Heizmann közel 5 év fejlesztését dobta félre (később hobbiból befejezte, és Hammer Kid néven elérhetővé tette), és kezdte újra a játékot az alapjairól, mivel tökéleteset szeretett volna alkotni. A Tiny Thor 2023-ra lett kész, így idén nyáron már mindenki fejest ugorhat a 16-Bites pixelvilágba.


[+]

Bár egy ízig-vérig retró platformjátékot kapunk, azért némi történetet is szőttek bele a készítők, mely szerint Thor a 8. születésnapját ünnepli, melynek örömére Odin megajándékozza Mjölnirrel, majd indulhat is kalandozni, hogy még időben hazaérjen a szülinapi bulira. Az úton két holló kíséri a kicsi Thort, Huginn és Muninn, akik kicsit sem kedvesek, de azért hasznos tanácsokkal látják el, megtanítják őt a szükséges képességekre, illetve a későbbiekben fejlesztési lehetőségeket is kínálnak, persze nem ingyen!

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Mega Man Battle Network Legacy Collection 1-2 teszt

    Amikor már nem volt elég, hogy Mega Man csak ugrál és lődöz, a Capcom millió eltérő műfajban is elindította a kis kék robotot. Ez a gyűjtemény a hangulatos szerepjátékokat foglalja össze.

  • Cannon Dancer – Osman teszt

    Hol volt, hol nem volt, a játéktermek fénykorában volt egyszer egy nagyszerű kibernindzsás akciójáték. Akkor nem kapott őt megillető figyelmet, de most visszatért egy újabb körre.

  • Atomic Heart beszámoló

    Megérkezett a Mundfish berkeiben készült FPS, amely számos hasonló stílusú játékból próbál meg meríteni több-kevesebb sikerrrel, hogy végül egy korrekt alkotás legyen belőle.

  • Atari 50: The Anniversary Celebration teszt

    Ki tippelt volna rá, hogy éppen az „Atari” fogja megmutatni a világnak, hogy miként kell bemutatni egy cégtörténetet, hogy miként kell tálalni egy játékgyűjteményt? Senki – mégis ez történt!