Vissza a múltba
Azok számára, akik a 90-es években voltak gyerekek, és az utcán való randalírozás mellett azért a videójátékokban is szerettek elmerülni, valószínűleg ismerős az érzés, mikor a Super Nintendóba bepattintották a kazettát, és elindult a Super Mario World ikonikus zenéje. Órákkal később, mikor a szüleink már fakanállal kergettek volna el legszívesebben a konzol, és a tv elől, még mindig nem sikerült teljesíteni az adott pályát időre, és teljesen tökéletesre. Hasonlóan sok fejfájást okozott akkoriban a Prince of Persia is, legalábbis számomra biztosan, hiszen 30 év távlatából is összerándul a szemöldököm, ha a lehetetlennek tűnő akadályokra gondolok, mégis kellemes emlékké szelídült bennem. És most ezeket a nosztalgikus érzéseket hozta elő belőlem a Tiny Thor is.
A játék fejlesztése még 2012-ben indult, majd egy sor szerencsés véletlen során összeállt a teljes csapat: Jochen Heizmann, az Asylum Square fejlesztője, akinek gyerekkori álma valósult meg a Henk Nieborg pixelművész, és Chris Hülsbeck zeneszerzővel való közös munka révén. Heizmann közel 5 év fejlesztését dobta félre (később hobbiból befejezte, és Hammer Kid néven elérhetővé tette), és kezdte újra a játékot az alapjairól, mivel tökéleteset szeretett volna alkotni. A Tiny Thor 2023-ra lett kész, így idén nyáron már mindenki fejest ugorhat a 16-Bites pixelvilágba.
Bár egy ízig-vérig retró platformjátékot kapunk, azért némi történetet is szőttek bele a készítők, mely szerint Thor a 8. születésnapját ünnepli, melynek örömére Odin megajándékozza Mjölnirrel, majd indulhat is kalandozni, hogy még időben hazaérjen a szülinapi bulira. Az úton két holló kíséri a kicsi Thort, Huginn és Muninn, akik kicsit sem kedvesek, de azért hasznos tanácsokkal látják el, megtanítják őt a szükséges képességekre, illetve a későbbiekben fejlesztési lehetőségeket is kínálnak, persze nem ingyen!
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!