2017. szeptember 21., csütörtök

Gyorskeresés

Sonic Mania teszt (Xbox One)

  • (f)
  • (p)
Írta: |

A Sega kabalája visszatért, legújabb kalandja pedig alkalmas rá, hogy újra felélessze a kék sündisznó körüli mániát. Egy-két apró hibáján kívül szinte tökéletes időutazás.

Megtört a Sonic-átok

Manapság nem lehet úgy Sonic játékról írni, hogy ne emlegetnénk fel a mostanra mémmé vált Sonic-körforgást. Azt a szerencsétlen folyamatot, ahogy az új, ígéretes új bejelentések végül egytől egyig csalódást okoznak a rajongóknak. A legújabb játék, a Sonic Mania nem ilyen, és talán ez a legfontosabb, amit rögtön megállapíthatunk róla. De hogy megértsük, miért sikerült az, ami máskor nem, látnunk kell, kik állnak a fejlesztés mögött. Ironikus módon nem a japán Sonic Team.

Hirdetés

Christian Whitehead neve akkor robbant be a köztudatba, amikor saját fejlesztésű motorján elkészítette a Sonic CD modernizált változatát mobilokra (!) és akkori konzolokra. Sokan azt gondolták, milyen profi konverzió lett, pedig az valójában egy teljesen új játék – ékes bizonyítéka annak, hogy a rajongóból lett fejlesztő tökéletesen érti, hogyan kell Sonic játékot készíteni. Munkáját később újabb epizódok újragondolásai követték, míg végül a Sega volt olyan bölcs, hogy megbízta őt, és más rajongókat egy vadonatúj, de a klasszikus játékmenetet felhasználó játék elkészítésével.

Sonic Mania Xbox One

Az eredmény a Sonic Mania – egy olyan játék, amely részben retró gyűjtemény, részben új kaland, de mindenképpen az eredeti, 16 bites epizódok látványvilágát és játékmenetét felélesztő produkció, jó adag modernizálással karöltve. A fejlesztők szinte minden tekintetben visszatértek az alapokhoz: csak három játszható karakter van (Sonic, Tails és Knuckles), nincsenek ostoba, stílustalan színes „barátok”. Van összesen 12 zóna, melyek egy része klasszikus helyszínek újragondolása, a többi teljesen új alkotás, a 3D-s bónusz pályák pedig a Sonic 3-ból és a már említett Sonic CD-ből köszönnek vissza.

Ez az egyveleg is meg van magyarázva: Dr. Robotnik, a soha nem nyugvó gonosz tudós egy olyan erőforrásra lel, amivel nemcsak gyilkos gépeket tud építeni, hanem hőseinket is képes kedvére teleportálni térben és időben. Így eshet meg, hogy Sonic olyan klasszikus pályákra kerül vissza, mint a Green Hill Zone, Chemical Plant, Flying Battery vagy Oil Ocean, régi és új főellenségekkel találkozik, hiszen Robotnik néhány egészen elmés új szerkezetet is bevet hősünk legyőzésére. Túl nagy sztorira persze nem kell számítani, az előtérben kizárólag a játékmenet áll.

Sonic Mania Xbox One

Fontos megjegyezni, hogy a régi helyszínek sem puszta másolatok. Minden zóna két fejezetből áll, melyek közül az első a klasszikus játékokat idézi, a második viszont sokkal nagyobb, a régi elemeket újakkal feldobva, teljesen új tervezésű pályák. Itt kidomborodik a fejlesztők zsenialitása, és az, hogy mennyire értenek a pályatervezéshez. Az egyes zónák hatalmasak, de tényleg, többségükön rendesen el lehet veszni, kismillió útvonal, rejtett szoba, kincsek, platformok, régi és új pályaelemek váltják egymást. Egyszerűen csodálatos, ahogy a régi helyszíneket új ötletekkel dobták fel úgy, hogy azok tökéletesen illenek beléjük. Még a három karakter eltérő képességeire is figyeltek (Tails repülni, Knuckles pedig mászni tud), így több helyen még a kiindulópont sem azonos. Érdemes mindhárom hőssel nekifutni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

Gyártók, szolgáltatók

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.