Pac-Man World Re-Pac teszt

A Bandai Namco úgy gondolta, hogy a Klonoa mellett egy másik klasszikus játékát is leporolja, így Pac-Man újra 3D-ben ugrándozik, felújított grafikával.

Szebb lett, de nem tökéletes

Ami a felújítás technikai részét illeti, a produkció kizárólag grafika szempontjából nyújt újat, minden más változatlan maradt. Ugyanazt lehet elmondani, amit a Klonoa esetében: az új látvány nagyfelbontású, éles, szebb, miközben megtartja az eredeti stílust és hangulatot. A japán Now Production munkásai felelősek az alkotásért, akik Unity motorral dolgoztak. Az új grafika egyik konzol képességeit sem feszegeti, szép, jópofa, de nélkülöz bármilyen látványos, modern megoldást. Sajnos ennek ellenére a teljesítmény nem az igazi. A játék alapvetően 60 fps-t céloz, de ezt sehol sem hozza és tartja stabilan, valószínűleg a méltán rossz hírű grafikus motor sajátosságainak köszönhetően. Állandóan „rángat”, messze nem olyan tükörsima a mozgás, amilyennek lennie kéne – vagy amilyen például épp a Klonoában volt. Ez is ront az élményen, és kissé csiszolatlan alkotás benyomását kelti.

Más problémával vagy buggal nem találkoztam. Egy kifejezetten egyszerű felújításról beszélünk, ami nem tartogat extra meglepetést. Az irányítás érzékeny, teljesen rendben van, az átvezető videók nagyfelbontásúak és szépek, a zenék és a hangok jól szólnak – sztenderd színvonal. Kár, hogy itt sem válthatunk például a régi és az új látvány között, érdekes lett volna összehasonlítani a kettőt, ahogy valami extra tartalom is jó lett volna, képek, videók, bármi. Az viszont üdvözlendő, hogy a jófajta pályákon kívül is játszhatóak a labirintusok, az eredeti Pac-Man, illetve a már teljesített helyszínekre is érdemes visszamenni, ha esetleg kihagytunk valamit.

Pac-Man World Re-Pac Xbox

Úgy gondolom, ahogy a Klonoa esetében, itt is többet ki lehetett volna hozni a lehetőségből. A kiadó érezhetően egyensúlyozni próbált a felújítás minősége és az alacsony költségvetés között, mondhatni nem erőltették meg magukat túlságosan. A Pac-Man World „alanyi jogon” is egy szórakoztató platformer, amit jó újra látni, mai szemmel is megállja a helyét a mezőnyben. De talán éppen ezért érdemelt volna meg némi extra erőfeszítést a projekt. Jó játék, gyerek kezébe is simán adható, de ismét hiányzik az a plusz, ami a „muszáj megvenni” kategóriába repítette volna a gömböcöt és családmegmentő kalandját.

A Pac-Man World Re-Pac PC-re, PS4-re, PS5-re, Xbox One-ra, Xbox Series X|S-re és Nintendo Switch-re érhető el.

A Pac-Man World Re-Pac legjobb vonásai:

  • szépen felújított látvány;
  • változatos, meglepően tartalmas „kampány”;
  • mai szemmel nézve is remek játékmenet.

A Pac-Man World Re-Pac leggyengébb pontjai:

  • instabil, akadozó képfrissítés;
  • frusztráló főellenségek és kevés ellenőrzőpont;
  • nem kínál különösebb extrát az eredetihez képest.

dreampage

Azóta történt

  • SD Gundam Battle Alliance teszt

    Újra támadnak a gigantikus robotok, a legújabb Gundam kalandban ráadásul az idősíkok összekeveredésével is számolnunk kell. Magunkra öltöttük a páncélt, hogy megnézzük, mit tud a legfrissebb akciójáték.

  • JoJo’s Bizarre Adventure All-Star Battle R teszt

    Alig meglepő módon egy újabb felújítást kaptunk a Bandai Namco jóvoltából, ezúttal egy jó értelemben vett „bizarr” verekedős játék van terítéken.

  • Togges bemutató

    Egy kétfős brazil indie-fejlesztőstúdió bizonyította be, hogy a kiváló és újszerű játékokhoz nem kellenek dollármilliárdok. A Togges egy újszerű 3D-platformjáték, amelyben gondolkodni is kell.

Előzmények

  • Klonoa Phantasy Reverie Series teszt

    A Bandai Namco több, mint egy évtized után újra életet próbál lehelni platformer kabalájába, egy felújított csomaggal, amely két játékot tartalmaz egyben.

  • Sonic Origins teszt

    Kell-e nekünk egy újabb klasszikus Sonic gyűjtemény? A kérdés jogos, a Sega azonban ezúttal frappáns választ adott a kétkedőknek.