SD Gundam Battle Alliance teszt

Újra támadnak a gigantikus robotok, a legújabb Gundam kalandban ráadásul az idősíkok összekeveredésével is számolnunk kell. Magunkra öltöttük a páncélt, hogy megnézzük, mit tud a legfrissebb akciójáték.

Világok találkozása

Néha olyan érzésem van, mintha a Bandai Namco Entertainment lenne a japán Ubisoft. Fogják az Unreal Engine 4-et, ráhúzzák minden IP-re, ami él és mozog, és évente több alkalommal szállítják a kiszámítható minőségű, korrekt, de semmiben sem igazán egyedi vagy kiemelkedő játékokat. Az összehasonlítás természetesen sántít, hiszen a távol-keletiek felhozatala jóval színesebb és változatosabb, de mégis: bármihez nyúlnak, szinte már az első képernyőről meg lehet mondani a kiadót, még ha az ember nem is tudná, mi az. Ez a helyzet az SD Gundam Battle Alliance esetében is, amely produkció egy újabb hálás és terebélyes univerzumot szuszakol bele a megszokott, kortárs skatulyába.

Az SD Gundam mellékuniverzum az 1980-as években indult útjára, az azóta eltelt évtizedekben pedig számtalan animációs sorozatot, manga képregényt és persze videójátékot termelt ki, ilyen-olyan formában szinte minden releváns platformon megjelent. A legújabb produkció, a Battle Alliance nem is nagyon válogat a különböző, az évek során megjelent idősíkokból és történetívekből, hanem nemes egyszerűséggel összeönti azokat, egyúttal felhasználva a manapság oly’ népszerű multiverzumos felhangokat is. A játék története éppen akörül forog, hogy a sok mecha-háború közepette felszakad a téridő szövete, és mindenféle hősök és gonosztevők kerülnek a nem megfelelő helyre és időbe. Parancsnokként a mi és társaink feladata lesz kibogozni a szálakat, és helyreállítani az SD Gundam történelmet.

Aki nem ismerné, a két kezdőbetű a Superior Defender, de a köznyelvben inkább ismert Super Deformed rövidítése – az itt szereplő robotok eltorzult arányokkal rendelkeznek, nagy fejjel és kis testtel, amitől gyerekes, aranyos formát öltenek a gyilkos páncélok. Bár ettől azt gondolhatnánk, valami gyerekjátékról van szó, ez sem a témájára, sem a kihívásra nem igaz. Nagyszabású, külső nézetes akciójátékról beszélhetünk, összetett mechanikákkal és jelentékeny játékidővel, a „szuperdeformált” páncélok csak stílusjegyek, nem a produkció egészét határozzák meg.

A fejlesztők egyébként alaposat merítettek a forrásból – az SD Gundam Alliance összesen 25 Gundam történetvonalból több, mint 65 karaktert és páncélt (Mobile Suit-ot) vonultat fel a cselekmény során. Aki tudja ezeket követni, annak ezúton is gratulálok, a többieknek ez mindössze annyit számít, hogy kifogyhatatlan mennyiségben nyithatjuk meg az új páncélokat, amiket aztán jó (virtuális) pénzért fejleszthetünk. A páncélok kasztokba vannak sorolva, a „mindenes” mellett közelharci, távolsági támadásokra specializált darabokat is találni, és mivel a küldetésekre szinte mindig háromfős csapatban lehet menni (vagy a gép irányítja őket, vagy online kooperatív módban nyomulhatunk), így érdemes változatosan összeállítani a szakaszt.

SD Gundam Battle Alliance Xbox

Küldetésekből nemcsak sok, hanem többféle is van. A Break missziók azok, ahol a megmásított történelmi események zajlanak, ezeket teljesítve nyílnak meg a True, vagyis a valódi küldetések, ahol helyreigazíthatjuk az eseményeket, befoltozva ezzel a téridőn tátongó lyukakat. Ezen kívül még megnyílhatnak Irregular helyzetek (ezek az adott történetív végső ellenségei), és Chaos küldetések is. Egy-egy pálya általában nem tart tovább néhány percnél, ami szándékos dizájnelem, az egész produkció ugyanis a küldetések végtelen újrajátszhatóságára épül – de ez nem feltétlenül pozitívum.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

  • Pac-Man World Re-Pac teszt

    A Bandai Namco úgy gondolta, hogy a Klonoa mellett egy másik klasszikus játékát is leporolja, így Pac-Man újra 3D-ben ugrándozik, felújított grafikával.

  • Klonoa Phantasy Reverie Series teszt

    A Bandai Namco több, mint egy évtized után újra életet próbál lehelni platformer kabalájába, egy felújított csomaggal, amely két játékot tartalmaz egyben.

  • Scarlet Nexus teszt

    Vadonatúj akció-szerepjátékkal jelentkezett a Bandai Namco. A Scarlet Nexus nem emeli új szintre a műfajt, de bemutat néhány nagyon érdekes ötletet.