Milyen vasat rakjak a Hitman (2016) alá?

Megjegyzések, konklúzió

A tesztelés nem volt felhőtlen, ennek okára mindenképp ki szeretnénk térni. A játék beépített másolásvédelme érzékeli, hogy cserélgetve van alatta a hardver, és letilt. Kétszer is belefutottunk ebbe, és akkor legalább 24 óráig egy ilyen hibaüzenetet kapunk, ha a programot el szerettük volna indítani. A terméktámogatást megkerestük, akik csak annyit válaszoltak, hogy várjunk türelemmel és próbálgassuk, idővel magától meg kell oldódnia. Vártunk, meg is oldódott, csak az időnkbe nem fér bele hardvercserénként egynapos várakozás. Többek közt ez okozta azt, hogy nem tudtunk több (gyengébb) processzort szerepeltetni, és nem sikerült a gyenge GeForce-unkon (GT 240) lefuttatni a méréseket. Fáj a szívünk, hogy a GeForce-okat a DirectX 12-ben tapasztalt fagyás miatt csak az egy verzióval korábbi meghajtóprogrammal tesztelhettük.

Az A10-7870K Godavari APU IGP-jét használva is megpróbáltuk a játék futtatását, inkább kevesebb, mint több sikerrel. Elindult ugyan, de feltehetően a kevéske RAM sávszélesség miatt nem futott folyamatosan, nagyon erős akadások jelentkeztek időnként, így úgy döntöttünk, hogy a grafikonokon sem szerepeltetjük, nehogy félreértésre adjon okot. Intel IGP-n meg sem kíséreltük az elindítást, mert az erős Broadwellbe integrált (Gen8-as, GT3e) grafikus chipek nem állnak rendelkezésünkre. Ezek nagyjából a legerősebb Godavari teljesítményét nyújtanák, talán egy kicsit többet, és a rendelkezésünkre álló i7-6700K grafikus részlege is jóval gyengébb.

Végszó

Valóban erős gép kell a Hitman alá, de nem eszik olyan forrón a kását, mint a hivatalos ajánlás írja. Más téren pedig érdemes azt túlteljesíteni, gondolva a Phenom II-es minimumra, ami szerintünk biztosan nem fog gondtalan perceket adományozni annak, aki megkísérli ezen a futtatást. A négymagos, modernebb CPU szerintünk fontos a játék alá, már ilyennel is könnyen sikerült processzorlimitet előidéznünk, így ilyen téren komolyan kell venni a kiadott gépigényt. Kétmagos processzorral valószínűleg akadozás lenne a jutalmunk, ugyanis az erős i7-esünk két magra butítva, HT-t kikapcsolva még 4 GHz-en is csak sokszor csak félmásodperces(!) akadásokkal volt a benchmark futtatására hajlandó, hiába használtuk a DirectX 12-es környezetet és hiába volt rendben a végén az átlag FPS érték. Egy gyengébb architektúrájú, szálanként is csak kisebb erőbedobásra képes processzorral el sem merjük képzelni, mit tapasztaltunk volna.

AMD videokártyákkal kiváló a kapott teljesítmény, már-már túl szép ahhoz, hogy igaz legyen. NVIDIA kártyákkal sajnos egy kicsit bőkezűbben kell bánnunk, ha magas FPS-eket szeretnénk viszontlátni. Mind a DirectX 11-es, mind a DirectX 12-es teljesítmény elégedettségre adhat okot, panaszunk az optimalizáltságra nem sok lehet, a processzorlimites esetekben mindkét grafikuskártya-gyártó VGA-ján jelentkezik az API-tól elvárható gyorsulás. Kifejezetten örültünk annak, hogy a megadottnál gyengébb VGA-val is sikerült még épp játszható szintet elérnünk, szimpatikus nekünk "a kevesebbet vállalok, de kicsit többet adok" hozzáállás.

04ahgy

A tesztben használt ASUS Radeon R9 Fury Strix videokártyát a Ramiris Europe Kft. biztosította.

Azóta történt