Milyen vasat rakjak a Hitman (2016) alá?

DirectX 11 vs. DirectX 12

A teszt két legerősebb videokártyájával a maximum beállítások mellett is szépen, folyamatosan futott a játék, még a WQHD felbontás alkalmazása mellett is. A grafikonok meredeksége nem növekszik olyan mértékben, mint azt a képpontszám-csökkenést kiszámítva elvárnánk; ezekkel a grafikus kártyákkal már az 1600x900-as felbontás is processzorlimites kezdett lenni. Az AMD Crimson 16.4.1 Hotfix meghajtója még épp időben érkezett meg ahhoz, hogy a méréseket azzal tudjuk elvégezni, enélkül nem lenne még ilyen nyúlfarknyi javulás sem DirectX 12-t használva, ugyanis rengeteg optimalizálást hajtottak végre benne, a Hitman minél jobb futását figyelembe véve.

A DirectX 12 újításait bemutató cikkünkben ennél jóval nagyobb differenciák szerepeltek a régebbi API-hoz képest. Ott a fórumtémában többen hiányolták többek közt ezt a játékot is, ők most választ kapnak a kérdésükre. Ha régebbi Radeon drivert használunk, még ekkora előnye sem lenne a DirectX 12-nek, sőt az NVIDIA aktuális csúcskártyáján így is csak csökkenést tapasztaltunk. Erre az lehet a magyarázat, hogy az új API-k alatt csak akkor mérhető gyorsulás, ha a videojáték-motor struktúráját is arra igazítják. Nem elég csupán portolni a korábbi API-ra szabott alapokat, az explicit API-k szellemében kell eleve elindulni a lényeges gyorsuláshoz.

Az élsimítások közül kettő érhető el közvetlenül ezen a néven, az SMAA és az FXAA állítható be. A harmadik külön kategóriában szerepel, Super Sampling elnevezést kapott, értéke 1-2 közé állítható a csúszkával. Ilyen módon az első két módszer kombinálható a harmadikkal, fokozva az elért hatást. Hasonlót a Sleeping Dogsban láttunk, ahol az FXAA + MLAA + 4x SSAA is kombinálható volt.

Az SMAA és az FXAA bekapcsolása szinte meg sem érződik a teljesítményen, azonban a kimért csökkenésnél nagyobb a vizuális előrelépés használatukkor, így mindenképpen javasoltak. A kétszeres értékre belőtt supersampling viszont megfekteti a csúcs VGA-kat is. Az átlag FPS ugyan még rezgő lécnek elfogadható, de a benchmark futtatásakor be-beakadt a kép, nem volt teljes a folyamatosság. VGA-limit esetén NVIDIA kártyával szinte a mérési hibán belüli eltéréssel, de lassabb a DirectX 12-es kód, az AMD hardverén viszont ugyanennyire kismértékű, de gyorsabb működés figyelhető meg. A felbontás csökkentésével a processzorlimit egyre inkább teret nyer, itt már a zöldek VGA-ján is megmutatkozik az közvetlen hardverelérésű API előnye.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt