Milyen vasat rakjak a Hitman (2016) alá?

Grafikai beállítások

A képminőséget két helyen is beállíthatjuk. A játékba való belépés nélkül is elérhető egy egyszerű, Windows ablakban megnyíló felület, ahonnan a benchmark is futtatható. A játékon belül ugyanezek a paraméterek konfigurálhatók, csak szép grafikus köntösben, a játék menüjében. Állítgatva az egyes értékeket, úgy találtuk, hogy az ajánlott konfiguráción Full HD-ban a kimaxolt beállítások is megfelelően futnak. A supersampling paramétert azonban hagytuk 1-es értéken, hiszen ezt változtatva már nagyobb felbontáson történik a renderelés. Beállításainkról képernyőmentést is készítettünk. A későbbiekben ejtünk szót egy gyengébb konfigurációról, ahol az első képen látható, alacsony beállításokat használtuk. A grafikonokon a beállítások többsége külön is szerepelni fog. Amennyiben nem, akkor az ittenieknek megfelelő beállítást nem változtattuk meg a futtatás során.

Low és maximum beállítás Low és maximum beállítás
Low és maximum beállítás [+]

A teljesítménymérések során szakítottunk időt arra is, hogy a képminőséget pár lementett képkockán szemléltethessük. Igyekeztük nagyjából azonos pillanatban megnyomni a rögzítés gombját, hogy a kiragadott pozíciók lehetőleg kevessé térjenek csak el. Az első oszlopban a fenti alacsony beállítással készült frame-eket szerepeltetjük, 1600x900-as HD+ felbontásban, a beállítási képtől eltérően kikapcsolt SSAO mellett. A második oszlopban a 2560x1440-es WQHD mentések szerepelnek, de itt is – ezúttal felfele – van eltérés a megadott beállításoktól: ezeknél 2-szeres supersampling került beállításra.







Képminőség alacsony és über beállításokkal Képminőség alacsony és über beállításokkal
Képminőség alacsony és über beállításokkal [+]

Noha a képeken a különbségek egyértelműek és könnyen megtalálhatók, azért elismerően is kell nyilatkoznunk. Csak az apróbb részletek rovására vannak változások, és a játékmenetre koncentrálva az alacsonyabb beállítási szinten sem lehet okunk a panaszra. Mindez azt jelenti, hogy sikerült kellően jól skálázni a motort, drasztikus minőségi romlás nélkül. Ez a minimum konfigurációnál gyengébb gépet birtoklók számára még kapaszkodó lehet.

A Screen Space Ambient Occlusion (SSAO) kikapcsolása elég sokat dob a másodpercenkénti képkockaszámon, ahogyan a Level of Detail és a Texture Quality értéke sem mindegy, mennyi. A Shadow Map és a Shadow Resolution szélsőértékek közti állítgatása csak mérsékelten befolyásolja az FPS-t. Az Override Memory Safeguards érték változtatása szintén nem hatott ki a teljesítményre számottevően, azonban ezt ajánlott kikapcsolva hagyni, mert okozhat instabilitást. A Render Target Reuse (D3D12) Auto értéken a legtöbb VGA esetében nem érvényesül, GeForce-tulajdonosoknak viszont kifejezetten nem ajánlott bekapcsolni, mert ezt követően spontán fagyásokat tapasztalhatnak majd.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt