Bevezetés és beállítások
Amikor először hallottam a Legends of Dawn című játékról, nagyon ígéretesnek tűnt az általa kínált, teljesen nyílt világ, melyet szabadon járhatunk be. Nem lesznek korlátozások, sem megkötések, mindent nekünk magunknak kell felfedeznünk. Karakterünket saját szájízünk szerint fejleszthetjük, küldetéseinkről pedig csak pár mondatos feljegyzés kerül be naplónkba, se a célállomást, sem pedig mást nem jeleznek előre térképünkön sem, magunknak kell rájönnünk, hogy hová is kell mennünk és mit kell csinálnunk.
Lehet, hogy most néhányotok csodálkozva rázza fejét, hogy mégis miféle mazochizmus kell az efféle játékok végigjátszásához, ahol nincsenek iránytűk, nem kapunk GPS-koordinátákat célpontjainkról, valamint arról sem értesít a játék, ha teljesítettük az adott feladatot. Nos, személy szerint engem pont ez fogott meg benne, hiszen így ránk marad a felfedezés öröme. Tájékozódni sem olyan nehéz, mint hinnétek, hiszen a már felfedezett területeken jelölve vannak a helyszínek. De lássuk, miképpen sikerült ezeket az ígéreteket betartania a Dreamatrix csapatának. Következzen a Legends of Dawn című játék tesztje.
A játék Steam alatt jelent meg, 14 eurót kell érte fizetnünk (Ez nagyjából 4.200 forint). A tesztpéldányt a Gamepod.hu oldal biztosította számomra, amiért ezúton is szeretnék köszönetet mondani nekik. Most pedig térjünk rá, hogy mire kell figyelnünk a Legends of Dawn indítása előtt. Először is: akinek bármilyen ASUS Xonar típusú hangkártyája van, az azonnal kapcsolja ki DSP-effekteknél a "GX" kapcsolót. Ugyanis ha bekapcsolva indítjuk el, a játék töltés közben C++ Runtime Error hibaüzenettel elszáll (Lásd képen). Ez elmondható más, EAX-támogatással rendelkező hangkártya esetén is, a játék nem szereti, ha be van kapcsolva. Amennyiben szerencsésebbek vagyunk, úgy megpróbálhatjuk előbb feltelepíteni a Microsoft Visual C++ legfrissebb verzióját, valakinél ez megoldotta a problémát (ASUS kártyánál nem fogja).
Másodszor: nagyon gyors merevlemezre vagy SSD-re érdemes telepíteni a játékot, mert - bár a grafikán nem látszik -, de iszonyatosan sokat tölt még 16 GB RAM mellett is. Ez arra vezethető vissza, hogy a készítők szerették volna elkerülni a töltőképernyők alkalmazását, így az egész játékbeli világot megszakítás nélkül járhatjuk be - elméletben. Ezzel ugyanis elérték, hogy akinél lassabb a HDD, az folyamatosan előugró tereptárgyakkal fog találkozni. Sőt, ez olyan szinten van érvényben, hogy nekem nem egyszer azért sikerült beragadnom valahová, mert későn jelentek meg az objektumok (Lásd alábbi képek):
Ezt ráadásul tetézi, hogy egyrészt nagyon kicsi a látótávolság, másrészt pedig a kamera hajlamos sűrűn olyan szögben állni, hogy nem látunk semmit egy mindent kitakaró objektum miatt. A játékot hajtó motor pedig egyelőre még nagyon optimalizálatlan. Az AMD Radeon HD 7870 VGA ventilátorai kegyetlenül felgyorsultak játék közben, az Intel Core i7-3770 CPU pedig 80%-on járt, vagyis szenvedett a gép rendesen, holott a látvány egy cseppet sem indokolná ekkora erőkifejtés szükségességét. De hiába kapcsoltam ki a füvet vagy vettem le az árnyékokat, ugyanúgy zúgott a kártya, igaz, nyertem pár FPS-t. Az alábbi képet maximumra állított látótávolsággal készítettem:
A fizikai számításokhoz az nVidia PhysX rendszerét használja a játék, így szintén lehet javulást elérni a legfrissebb meghajtók használatával. nVidia PhysX System Software letöltés.
Szerencsére jelenleg a játék már egy fokkal tűrhetőbb, ami kizárólag annak köszönhető, hogy a megjelenése óta folyamatosan érkeznek hozzá a javítások. A Legends of Dawn ugyanis nem lenne rossz játék, csak egyetlen nagy hibája van: nem lett volna szabad így kiadni. Sok patch kell még hozzá, hogy minden téren megbízhatóan működjön. Persze ettől játszható, de akadnak benne bugok szép számmal. És most térjünk rá a program ismertetésére.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!