Legends of Dawn Teszt

Küldetések, harc és szintlépés

Mint azt korábban már említettem, a Legends of Dawn című játékban legfontosabb feladatunk a Dawn nevű ereklye 23 darabjának megtalálása és annak összeállítása lesz. Ebben segítségünkre lesz a képernyő alsó részén látható két maszk, melyek afféle detektorként funkcionálnak. Ahogy közel érünk egy Dawn ereklyedarabhoz, előbb pirosan világítanak a szemeik, majd, amikor már nagyon közel állunk hozzá, akkor narancssárga fénnyel izzanak (Lásd első kép).

Az eddig összegyűjtött ereklyedarabokról a Törpe Krónikák nevű glosszáriumban kapunk részletes ismertetőt, valamint szintén itt láthatjuk, hogy mennyi kell még ahhoz, hogy teljes legyen a gyűjtemény. A Dawn ereklyéken kívül szintén sok érdekességet gyűjthetünk itt össze, melyeket a különféle Törpe emlékművekben szerezhetünk (A második képen láthattok egy ilyet). Ezek érdekes olvasmányok, sokat megtudunk belőle a játék előzményeiből.

Szintén mondtam már, hogy a küldetéseket nem rágják a fülünkbe, valamint nem látnak el részletes útmutatóval, melyben szerepelnek a helyszínek, célpontok, valamint a küldetést adó NPC-k jelölései. Nem, itt nem fogják a kezed, tessék csak mindenre rájönni magadtól. Legyél önálló. Ez az a rész, ami nagyon tetszik a játékban! Hogy itt valóban értéke van az információnak! A legtöbb mai játékos ugyanis átugorja a szövegeket és nem érdekli, hogy éppen miért csinálja azt, amit tesz. Csak azzal foglalkozik, hogy odamegy a jelzett pontra, leöli a jelzett szörnyeket, kifosztja a jelzett helyet, majd amikor jelzik, hogy kész van, visszatér a jelzett NPC-hez. Itt semmit nem jeleznek számunkra, nekünk kell rájönnünk, hová kell menni, kit kell keresni, melyik szörnyet kell megölni és hogy mikor mehetünk vissza leadni a küldetést.

Itt minden cseppnyi információ jelentős segítségnek számít, melynek eredményeképp sokkal hatékonyabban teljesíthetjük feladatainkat. Amikor pedig megkapjuk ezeket a küldetéseket, előbb rendszerint csak pár mondatban vázolják a helyzetet, majd ezeket a nyomokat követve nekünk kell a végére járnunk a dolgoknak. Érdemes minél több küldetést megoldani, ugyanis ezek teljesítésével hírnevet szerzünk, így olcsóbban vásárolhatunk a kereskedőktől. Ráadásul a küldetések megoldásával sokkal több tapasztalati ponthoz juthatunk, mint szörnyek gyilkolásával. Sok küldetés pedig csak akkor válik hozzáférhetővé, ha már elértünk egy bizonyos szintet, így érdemes visszatérni a korábbi helyszínekre is, hátha van új feladat számunkra.

Bár a térképünkön csak a fontosabb helyszínek vannak jelölve - kezdetben még ez sem -, viszont mégis elég gyakran fogjuk azt használni. Mint már említettem, a látótávolság sajnos elég csekély, gyakorlatilag csak pár méterre látunk el, így ha nem követjük az utat, könnyen eltévedhetünk. Viszont a kihelyezett útjelzőket is érdemes figyelnünk, akárcsak a valóságban, ezekből tudjuk meg, melyik út hová vezet. A képernyő bal felső sarkában láthatjuk minitérképünket, melyen szintén csak a környezetünket látjuk, de azon már jelölve vannak az ellenfelek és NPC-k is, így ha keresünk valakit, az alapján megtaláljuk.

A Legends of Dawn harcrendszere úgy működik, mint a régi, papír-ceruza alapú szerepjátékoknál. Kockadobásokat végez a gép, és ezek alapján számolja ki a találatokat, sebzéseket és minden egyebet. Annyi különbség van csak, hogy itt elsősorban a képzettségeink határozzák meg a módosítók értékeit, vagyis legjobban arra kell figyelnünk szintlépéskor, hogy miben szerzünk jártasságot. Maga a harc a szokott módon működik: bal gombbal támadunk, miközben a WASD gombokkal irányítjuk karakterünket. Arra figyeljünk, hogy támadási távolságban legyünk, ellenkező esetben csak áll emberünk bután, miközben péppé verik a buksiját.

Amennyiben olyan karakterrel játszunk, aki sok képességet használ, akkor azokat az alul található gyors-billentyűkkel tudjuk alkalmazni. Az ellenfeleket kijelöljük az egérrel, majd megnyomjuk a megfelelő spell gombját. A leölt ellenfelekért és a végrehajtott küldetésekért tapasztalati pontokat kapunk, melyek ha elérik a kellő mennyiséget, emberünk szintet lép. Ha ez megtörténik, kapunk egy tulajdonság-, valamint kilenc képzettségpontot, melyeket eloszthatunk.

A képzettségeknél figyeljünk oda, melyiket fejlesztjük, mert csak akkor lehetünk hatékonyak, ha megfelelő eszközöket használunk hozzájuk. Például ha az egykezes kardok képzettséget fejlesztjük, akkor egy kétszer annyi sebzést adó egykezes buzogány nem fog többet érni számunkra, mint egy éppen hogy csak többet nyújtó egykezes kard. Ha nem szeretnénk leragadni egy fegyvertípus mellett, akkor többet is fejleszthetünk, de ebben az esetben a többi képzettségre nem marad pontunk.

Találhatunk könyveket is, melyek megnövelik egy adott képzettségünket egyel, de amennyiben a szintünknek megengedett legmagasabb értéket már elértük, úgy nem használhatjuk. Viszont mindenképp tartsuk meg, következő szintlépéskor arra a képzettségre ne adjunk pontot, utána el tudjuk olvasni a könyvet.

A harchoz elengedhetetlen a megfelelő védőöltözet és fegyver kiválasztása is. Szerencsére indulás után a városban rengeteg holmit találhatunk ládákban, melyekből egy kezdetleges felszerelést összeállíthatunk magunknak. Szintén felvehetünk pár küldetést, melyet anélkül elvégezhetünk, hogy ki kellene merészkednünk a szörnyek közé, így szert tehetünk némi tapasztalatra is. A lényekkel vívott harcok során információkat szerzünk velük kapcsolatban, melyek a Bestiáriumban kerülnek feljegyzésre. Itt megnézhetjük, mire érzékenyek, immúnisak, van-e gyenge pontjuk, stb.

Szintlépéskor a különféle szörnyekkel szembeni harc képzettségét is fejleszthetjük (Például kezdetben viszonylag sok pókkal kerülünk szembe, ezért nem árt pár pont a pókszabásúak ismeretére). Ez nagyon fontos, hiszen sokkal hatékonyabban vehetjük fel velük a harcot, ha fejlesztjük ezeket a képzettségeket. Nő a sebzésünk, találati arányunk, stb.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Megjelent a Legends of Dawn

    A Steam Zöld Út kínálatában felkerült játékok között ott van a Dreamatrix új RPG-je, melyet magyar felirattal is elláttak a készítők.