Grand Theft Auto V next-gen teszt

Új tartalmak, online kalandok

Új tartalmakat visszafogottan helyezett el a szépen kidolgozott játékban a Rockstar North csapata, de azért itt is van miről beszélni. Fegyverekből két korábban nem látottat vehetünk a kezünkbe, a fejsze mellett egy kísérleti railgun is elérhetővé vált, ez utóbbit azonban csak az Xbox 360-ról vagy PlayStation 3-ról visszatérők kapják meg, ha áthozzák a karakterüket, ráadásul ők is csak egyszemélyes játékmódban használhatják, legalábbis egyelőre. Sajnos nem egy olyan fegyverre kell gondolni, mint amilyet a Quake-ben láthattunk, egy nagy pusztítást végző, lassan újratöltő behemótról van szó, de azért jópofa. Új autók és egy új tengeralattjáró is van, illetve lehetőség nyílik részt venni amerikai izomautós versenyeken, ahol szépen felmatricázott gépeket nyerhetnek a stílus rajongói. Az állatvilág is gazdagabb lett, az ő bőrükbe bele is lehet bújni az úgynevezett peyote missziók segítségével, amelyek arról szólnak, hogy bizonyos nehezen megtalálható helyeken a szereplők különféle állatoknak hallucinálják magukat. Egy sirállyal repkedve elég nagy móka, hogy bombázásra is lehetőség nyílik. Michael egy új missziót is kapott, melynek megoldása feloldja a film noit filtert a játékban.

Mivel az alapjátékhoz annak idején előrendelőként jutottam hozzá és nem is sajnáltam beleölni az időt, viszonylag hamar kipróbálhattam a GTA Online névre hallgató többjátékos üzemmódot, amit két nap után egy életre el is akartam felejteni, mert szinte használhatatlan volt. Azóta nyilván sok víz lefolyt a Dunán és állítólag az előző generációs konzolokon is egészen más az élmény, mint kezdetben volt, amikor a szervereken idióták szaladgáltak, a kooperatív missziókat nem lehetett normálisan megcsinálni, illetve az előszobák is nagyon lassan teltek be játékosokkal.

GTA V
Noha a GTA Online-ba a szervezett rablások még mindig nem kerültek bele (majd az első patch-csel érkeznek), a vandálkodás így is igen szórakoztató. [+]

Efféle problémákat a PlayStation 4-es verziónál egyelőre nem tapasztaltam, igaz, nem is raktam bele több tucat órát a multiplayerbe; valószínűleg felesleges is lenne a korai verzióban tapasztalhatók alapján véleményt alkotni, a GTA Online kapcsán idővel valószínűleg sokkal relevánsabb információkat lehet majd találni a fórumban, mint e sorok között. Az egyértelműen fejlődés, hogy az Xbox One-os és a PC-s verzióhoz hasonlóan most már akár 30 ember tolhatja egyszerre, de a küldetések feltöltése így is időigényes feladat. Aki belekezd az internetes kalandokba, mindenképp számítson arra, hogy az ideje egy jelentős részét várakozással fogja tölteni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények