Cyberpunk 2077 beszámoló

A CD Projekt RED többszöri halasztás után végre elhozta nekünk az elmúlt év legjobban várt alkotását, amely sajnos nem igazán olyan lett, mint amire sokan számítottak, de ez nem jelenti azt, hogy egy rossz játék lenne.

Hirdetés

Keserű dolgok

Nézzünk rá egy kicsit a Cyberpunk 2077 technikai oldalára. Anno a CD Projekt RED egy élő, lélegző, minden ízében különleges városként beszélt Night City-ről és ezt nagyjából sikerült is megvalósítaniuk. De csak részben sajnos. A hangulat remek, első ránézésre úgy látszik, mintha tényleg odatették magukat a fejlesztők, de csak amíg kicsit közelebbről nem vizsgáljuk meg a körülöttünk történő dolgokat. A megjelenés előtt kiszivárgott anyagok után sokan az miatt aggódtak, hogy kevés ember lesz az utcán, ez szerencsére nem így történt, viszont ha közelebbről megvizsgáljuk őket, bizony nagyon hamar észrevesszük, hogy alig néhány karakter lett lemodellezve, pár sarokkal odébb máris belefuthatunk a korábbi személy “ikertestvérébe”. Arról nem is beszélve, hogy a mesterséges intelligencia sokszor nem úgy viselkedik ahogy azt elvárná az ember.

Volt, hogy egy kocsit keresztbe tettünk az úton az egyik sávban és csak néztünk, hogy egy idő után már több száz méteres sor alakult ki, mert a jármű kikerülése már meghaladta a gép tudományát. De ugyanez elmondható számos küldetésnél is, amikor méterekkel az adott célszemély mellett végzünk a társával, az még csak észre sem veszi, hogy mi történik mellette, csak a beprogramozott rutint hajtja végre, jobb esetben ha már konfrontrációba keveredtünk sokukkal, akkor megtámad minket. A játék zenéiről és hangjairől csak pozitívan tudunk beszélni, az elérhető rádiók és a rengeteg stílust felvonultató zenék mind hatalmas hangulatbombák voltak és hozzátettek ahhoz, hogy elmerüljünk Night City-ben. Ehhez kellene extraként azt mondani, hogy grafikailag is remek alkotást kaptunk, de itt sajnos nem hazudhatunk. Míg a PC-s verzió többé-kevésbe ilyen téren is remekül szerepel, addig a konzolos kiadások, legfőképp az Xbox One és PlayStation 4 verziók ha nem is siralmasan festenek, de nem ilyen végeredményre számítottunk, amikor a CD Projekt RED azt állította, hogy előző generációs gépeken is jól fut a program.

Az egy dolog, hogy számos hiba, fagyás és egyéb gondok merülnek ezekkel a gépekkel, plusz sokszor előfordul, hogy bizonyos textúrák nem töltődnek be, vagy szimplán csak leesünk a pályáról, a kocsi lebeg a föld felett, vagy be van esve a föld alá félig, de olyanról is hallottunk már több embertől, hogy bizonyos küldetések nem teljesíthetőek és csak egy korábbi mentés visszatöltése után lehetett ezeket befejezni. Persze a csapat a megjelenés óta próbálgatja ezeket javítani frissítésekkel, de sajnos ez már eső után köpönyeg, arról nem is beszélve, hogy hetek, hónapok kellenek még ahhoz, hogy tisztességesen fusson a játék. Xbox Series X-en és PlayStation 5-ön egy fokkal jobb a helyzet (már csak a 60FPS mód miatt is), de rengeteg visszajelzést hallottunk, hogy ezeken is akadnak furcsaságok, sőt akár játék összeomlások is. Talán ezek vezettek ahhoz, hogy a Sony levette a játékot a PlayStation Store-ból és a Microsofttal együtt visszafizeti a pénzt azoknak, akik erre igényt tartanak (PC-n is elérhető ez) Nem hittem volna, hogy korábban ezt mondom, de talán jobb lett volna, még néhány hónapos halasztás a programmal és azt kiadni már egyből a nextgen frissítéssel, így ugyanis csak az utólagos tűzoltást láthatjuk a fejlesztők részéről.

A Cyberpunk 2077 egy remek alkotás, de jelenlegi formájában elmondható róla, hogy ha nem PC-re tervezitek megvásárolni, akkor érdemes még várni vele néhány hónapot, hátha addig a meglévő hibákat kijavítva egy kicsit élvezetesebb programhoz juthattok hozzá.

A Cyberpunk 2077 december 10-én jelent meg PC-re (Steam, GOG, Humble, Epic), Google Stadia-ra, PlayStation 4-re és Xbox One-ra, mi utóbbi verzióval játszottunk.

Pro:

  • Cyberpunk hangulat,
  • Night City hatalmas,
  • remek fő küldetés,
  • a kiemelt mellék sztorik fantasztikusak,
  • 5+2 befejezés a választásainktól függően,
  • Johnny Silverhand remek karakter,
  • magyar feliratozás.

Kontra:

  • Egy idő után unalmas és önismétlő mellék munkák,
  • problémás mesterséges intelligencia,
  • a konzolos verziók technikailag rengeteg problémával küzdenek,
  • saját garázs hiánya,
  • néhol suta harcrendszer.

70

oriic

Azóta történt