Bright Memory: Infinite beszámoló (Xbox Series X/S)

A PC-s kiadás után végre elérhető lett Nintendo Switch-re, PlayStation 5-re és Xbox Series X/S-re is az akció-FPS, mi utóbbi kiadást néztük meg röviden.

Szemfényvesztés felsőfokon

Alapvetően fura alkat vagyok egyesek szerint, ugyanis ha videojátékokról van szó, akkor számos stílust szeretek kipróbálni, még akkor is ha utólag belátom, hogy egy-egy adott alkotás nem tud meggyőzni valamiért. Ezek közül talán kivételt képeznek az FPS-ek, amelyek ha nem világháborús alkotások, akkor bőven le tudnak kötni akár jó néhány órára még akkor is, ha mondjuk több sebből vérzik az adott program. Amikor anno 2020-ban valamilyen újdonságot kerestem, akkor került a szemem elé a Bright Memory, amelyről csak annyit tudtam, hogy mindössze egy ember fejleszti, viszont a videók alapján kifejezetten jól nézett ki. Végül PC-n sikerült végigjátszanom a lényegében techdemónak számító alkotást, és bár egyes helyeken és bizonyos megoldások láttán húztam a számat, végül nagyjából háromnegyed órányi különleges emlékkel lettem gazdagabb. Nem sokkal később megtudtam, hogy érkezik a kvázi folytatás (pontosabban az eredeti változat kibővített, átdolgozott verziója), a kínai FYQD Personal Studio egyszemélyes fejlesztője ugyanis a Bright Memory Infinite-en dolgozik.

[+]

Végül tavaly év végén befutott a PC-s kiadás, amelyről sajnos lemaradtam, de közben kiderült, hogy konzolokra is készül a játék, így azt a döntést hoztam, hogy megvárom az új verziókat. Végül a múlt hónapban befutott a PlayStation 5, a Nintendo Switch (!) és az Xbox Series X/S trió, mi utóbbi platformra sikerült beszereznünk. A játékot indítva egy rövid, teljesen lényegtelen sztori felvezetőt kapunk (felbukkan egy rejtélyes fekete lyuk és minket küldenek kivizsgálni), majd végre miután megkapjuk az irányítást, belecsaphatunk a lecsóba és az élvezetes akcióba. Már anno az alapjáték is tetszett ilyen téren, de a készítőnek sikerült itt egy fokkal magasabb szintre emelnie a szintet. Kezdésként csak egy fegyvert kapunk, amely mellé egy kardot használhatunk majd, némi extra képességekkel. Nem kell túl sok mindenre gondolni, a kinetikus képességek látványosak, de legtöbbet úgyis a pengénket és a lőfegyvereinket használjuk majd. Ennek köszönhetően a Devil May Cry és a Shadow Warrior juthat az eszünkbe, ami azért jó jelnek tűnt elsőre, hiszen mindkét alkotás remek a maga nemében.

[+]

A program kapott RPG elemeket is, de ez kimerül abban, hogy a felszedhető bónuszokkal fejleszthetjük a képességeinket, néhány új mozdulatra is szert tehetünk, de ezeket nem igazán fogjuk használni/élvezni, hiszen mire oda jutunk, hogy valami extrát kapunk, máris vége az egész játéknak. Igen, sajnos ez a legnagyobb gondja szerintrem a Bright Memory: Infinite-nek, hogy nehézségi szinttől függően nagyjából másfél-két óra alatt végigjátszható, ez az idő csak akkor lesz több, ha minden achievementet/trófát szeretnénk megszerezni. Mindezzel persze nem lenne gond, ha kellő tartalmat kapnánk, de az egészről lerí, hogy a készítője lényegében számos más játékból inspirálódott (pl: COD széria, a korábban említett Devil May Cry, Shadow Warrior, Titanfall stb.) majd az ötleteket végül egy nagy üstbe téve véletlenszerűen készített belőle dolgokat. Félreértés ne essék, a gunplay és az akciójelenetek látványosak, de nagyjából ennyi pozitívumot tudok felhozni, valamint talán azt, hogy akár 120FPS mód is elérhető megfelelő megjelenítőt használva.

[+]

A látványra első ránézésre nem lehet panaszunk, csillog-villog minden, folyton esik az eső, dolgozik a motion blur, de ha kicsit megállunk és jobban odafigyelünk, akkor láthatjuk, hogy a legtöbb pályaelem statikus, néhány doboz rombolható csak, a legtöbb helyen mintha az Xbox 360-as éra megoldásait látnánk, nem is beszélve arról, hogy az emberi ellenfeleinkből alig van egy-két változat, akik ugyanúgy néznek ki, ugyanazon a hangon beszélnek, sőt még ugyanazokat a mondatokat is halljuk tőlük. Plusz haláluk után simán eltűnnek a pályáról. Persze mindez a nagy akciózások közepette nem biztos, hogy fel kellene hogy tűnjön egyeseknek, de egy idő után azért zavaró volt. A hangokról semmi extrát nem érdemes elmondani, fejlhallgatót használva talán mintha a basszus kicsit sok lenne (főleg a fegyverek bónuszait használva), arról nem is beszélve, hogy az alap angol szinkronhangok szerintem szörnyűek, főleg amikor a felettesünk beszél a rádióban. Kíváncsiságból átkapcsoltam kínai, majd japán hangra is, ezek már egy-két fokkal élvezhetőbbek, lehetne ezek közül valamelyik az alapbeállítás, a hangulatnak talán jót tenne. A zenék teljesen semmitmondóak, már a befejezés után is úgy éreztem, hogy lényegében egyáltalán nem emlékszem arra, hogy milyenek voltak. Ami mellett viszont nem mehetek el, az a fantasy lények dizájnja és kinézete. Itt a fejlesztő tényleg remek munkát végzett, a hindu mitológiát idéző ellenfelek fantasztikusan festenek, remekül kidolgozottak, főleg a végső harc volt emiatt számomra remek élmény. Sajnálatos dolog, hogy belőlük nagyon keveset kaptunk, élveztem volna, ha a készítő sokkal jobban elviszi ebbe az irányba a programot és nem kell a klón-katonákkal bajlódnom, akik azt sem veszik észre, ha a bozótban figyelem őket és ott ugrálok a szemük előtt.

[+]

A Bright Memory: Infinite konzolos változatai (Nintendo Switch, PlayStation 5, Xbox Series X/S)  2022. július 21-én jelentek meg, mi Xbox platformon játszottuk végig a teljes verziót.

Összegzés:

A Bright Memory: Infinite azok számára lehet izgalmas, akik szeretik az olyan FPS-eket, amelyek tényleg kizárólag a féktelen akciózásra vannak kihegyezve és nem zavarja őket az a tény, hogy számos más alkotásból merített ihletet a fejlesztő. Nem szabad viszont elmenni a tény mellett, hogy még manapság is extra rövidnek számít a végigjátszás, mindehhez pedig hozzájön a tény, hogy nem olcsó programról van szó, hiszen az Xbox Series X/S verzió 6900 Ft-ba, a PlayStation 5 változat 7090 Ft-ba kerül, a Nintendo Switch kiadás pedig 20 USD/EUR összegért kapható. Ez kifejezetten magas ár azért a nagyjából másfél órányi élményért, amit végül megkapunk. Én azt tanácsolom, hogy akit mindenképp érdekel a játék, az várjon vele néhány hónapot, amíg egy komolyabb leárazást kap majd a teljes kiadás.

A Bright Memory: Infinite legjobb vonásai:

  • Féktelen akciózás,
  • remek gunplay,
  • akár 120 FPS mód, ha megfelelő kijelzőt használunk,
  • a látvány egyes helyeken szemkápráztató,
  • a nem emberi ellenfelek dizájnja fantasztikus.

A Bright Memory: Infinite leggyengébb pontjai:

  • Nagyon rövid a végigjátszás,
  • roppant kevés tartalmat kapunk a pénünkért,
  • az angol szinkronhangok rémesek,
  • számos helyen a kinézet olyan, mintha egy korábbi generációs játékot látnánk,
  • az akciót helyenként több másodperces töltőképernyők akasztják meg,
  • az egész játék lényegében egy hatalmas szemfényvesztés.

oriic

Előzmények