Hirdetés
The Order: 1886
Bár általában mindenki örül annak, ha egy játék komplex és tartalmas és telis-tele van meghökkentő és újító részekkel, néha bizony az is elég, ha „csak” bitang jól néz ki. És bár a több demó és bemutató alapján nem vagyunk meggyőzve róla, hogy az Order bármilyen téren újítani fog, az tagadhatatlan, hogy egyike a legstílusosabb, leglátványosabb játékoknak. Ráadásul környezete is hatalmas plusz: az alternatív múltban járunk, ahol a ködös Londont szörnyektől védelmező ősöreg lovagokat Nikola Tesla fegyverzi fel különféle steampunk puskákkal.
A háttérsztori egészen az ókorig nyúlik vissza, amikoris az emberiség kis része furcsa mutáción ment keresztül és agresszív szörnyeteggé vált. Vérfarkasok, vámpírok, boszorkányok – minden ilyen és hasonló mesének ezek voltak a gyökerei. Az éjszakában kegyetlen háború kezdődött a városokban meghúzódó emberek és az erdőkben, mocsarakban magukat meghúzó lények között. Az előny a természetfeletti képességek miatt az utóbbiak oldalán volt, és ez így is maradt egészen Arthur király trónra kerüléséig, aki egy Merlin nevű varázsló segítségével megtalálta a fekete víz nevű mágikus masszát. Ezt felhörpintette leghűségesebb lovagjaival együtt (a Prométheusz film óta tudjuk mi is, hogy ez a gyanús fekete szmötyik tesztelésének legjobb útja), ami igen nagy szerencse volt, ugyanis temérdek szuperképességet szereztek a bestiák elleni küzdelemhez.
A mágikus massza további hatása: puha arcbőr a hölgyeknek, epikus bajusz az uraknak. [+]
A lovagok sokszáz éves életet, regenerációs képességet, hihetetlen erőt és hasonló bónuszokat szereztek, így a háború menete megfordult. A szörnyeket egyre messzebbre, egyre kihaltabb, megközelíthetetlenebb helyekre űzték vissza, és ha esetleg egy-egy lovag mégis meghalt volna, hát egy apród azonnal a helyére állt, és a fekete víz által fűtve, az előd nevét felvéve harcolt tovább az emberiség első védvonalában. Aztán bekövetkezik az iparosodás, és a XIX. században a szörnyeknek már esélye sincs az állandó gázvilágítást kapott városokban a mechanikus rádiókkal, hőlátó sisakokkal, villámszóró vagy éppen tüzet lehelő fegyverekkel rendelkező lovagok ellen. És bár a legtöbb játék nem ilyen helyzetben indul, pontosan ez az a pontja Ordernek, ahol mi is bekapcsolódhatunk a sztoriba.
Bár a háttértörténetről szinte mindent tudni, az egyelőre nem igazán világos, hogy a játékban pontosan honnan jön majd a dráma. A szörnyek igazából egy-két pályán, egy-két főellenfélkénti megjelenésen túl nem is zavarnak sok vizet, az ellenfeleink inkább a lovagok által hatalomban tartott arisztokrácia ellen lázadó tömegek lesznek. Azt nem tartjuk valószínűnek, hogy az egész játék során a kizsákmányoló réteg segítőit alakítjuk majd, így vélhetően valahol fordul a kocka és talán egy árulás következtében hőseink minden korábbinál nagyobb pácba esnek.
Igen, hőseink, merthogy a játék során végig egy négyfős osztagot fogunk irányítani, itt lesz Sir Galahad (a harmadik ezen a néven), Sir Percival, Lady Igraine és Lafayette márki is. Sajnos hiába az ismerős felállás, sem kooperatív mód nem lesz, sem pedig a karakterek közti váltás nem szükséges (vagy akár lehetséges). Mi véges-végig Galahadet forjuk irányítani, mégpedig egy igencsak ismerős játékstílusban. A derékig érő, egyenmagas asztalok és kerítések egyértelműen jelzik, hogy itt bizony egy fedezékharcról szóló játékban lesz részünk. Egészen meglepő, hogy a Ready at Dawn fejlesztői milyen szolgahűen másolják a stílus korábbi ászait, milyen kevéssé próbálnak meg új ötleteket felmutatni.
Az általunk végigjátszott két demó alapján igen buta ellenfeleket kell a rendkívül stílusos puskákkal lekapni, ráadásul percenként valami hihetetlenül kidolgozott videó szakítja meg az akciót. Abban sincs feltétlenül köszönet, amikor a lövöldözés kicsit parkolóágra kerül – a lopakodós részek inkább idegesítőek (ha lebuksz, ha észrevesznek, azonnal töltődik a checkpoint), a rengeteg QTE-jelenet pedig hiába látványos, ha ezeket már majdnem mindenki unja. Nyilván nem szabad megjelenés előtt temetni egy játékot, de sajnos a decemberben kipróbált legújabb demó sem feltétlenül győzött meg minket arról, hogy itt klasszikus készülne. Új grafikai csúcspont viszont kétségtelenül, és persze néha ez is elég. Meglátjuk, hogy a február 20-án megjelenő Order mire megy ezzel – és persze, hogy még milyen esetleges titkokat rejteget oly gyönyörű kabátujjában.