Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zó
tag
válasz CactuS #116313 üzenetére
Pedig az eddigi visszajelzések alapján éppen kevésbé bugos a Bethesda-mércéhez képest. Egyébiránt tipikus Bethesda-betegségekről szól a fáma, csak ezeket 2023-ban és különösen friss húsoknak nehezebb lenyelni. Nyilván az űr és a bolygófelfedezés behoztak ezek mellé új limitációkat.
-
Zó
tag
válasz l.skywalker #119626 üzenetére
Legalább a játékokban nem volt karaktere
-
Zó
tag
válasz l.skywalker #124713 üzenetére
A régi Tomb Raiderek teljes értékű platformerek és puzzlerek voltak, az Unchartedekben és - úgy tűnik - az új Tomb Raiderekben még éppen ezek vannak dísznek, és lesz helyettük a standard fedezéklövölde. Számomra éppen ezért az UC-k is felvizezett modern játékok más trendhez igazodva, és éppen annak örülnék, ha az Indiana Jones az említett elemekben komolyabb szintet hozna. Sajnos semmi jelét nem adják, hogy ez lenne a szándék, és az AAA-piac ismeretében sincsenek nagy reményeim.
Alapvetően nem érzem azt, hogy akár a Sonynak, akár az MS-nek célközönsége lennék, bár Psychonauts 2-k, Hi-Fi Rushok jöhetnek. Vagy akár a Double Fine kisebb projektjeiről eshetne szó.
-
Zó
tag
válasz Dinomano #124870 üzenetére
Igen, de az ugrabugra is inkább átvezető, annyira súlytalan. A tematika miatt kell, hogy legyen valami, ami a filmet és a darát megszakítja, ha már kalandosabb hangulatra mennek rá. A minimálfeladványok dettó. Rommá játszottam az UC 1-3-at, de számomra mechanikailag a Naughty Dog visszalépett velük a Crash Bandicoothoz és a Jak & Daxterhez képest. Nem baj, hogy csináltak mást is, de nekem már túladagolásom van ettől a filmes vonaltól, az Indiana Jones annál jobban érdekel, minél több játékot tesz "vissza" bele a MachineGames.
-
Zó
tag
válasz DaVE-1 #124884 üzenetére
A Quake 1-2-ben kifejezetten jó a level design a kampányban. Oké, a sztorit nem erőltették, de emiatt nincs hiányérzetük velük kapcsolatban. (Játszottam velük régen is, és tavaly is végigmentek.) A 2 a térképhiányos backtrackkel azért tud fárasztó lenni, bár a remaster miatt "irányjelzős" csalás már van. A 4-et nem ismerem igazán, a demónál több nem jutott belőle, de idén tervezem végigjátszani.
-
Zó
tag
válasz Bad Pritt #124953 üzenetére
Én ezt a megdolgozást nem éreztem, túl könnyeden egygombosak voltak. A PoP-ok és a Mirror's Edge mellett éppen ezért sem gyakoroltak rá mély benyomást, ráadásul én már az 1-2-t is hosszúnak éreztem. Az elsőt a rövidség ellenére sikerült repetitívvé tenni, a 2 meg már túl hosszú volt számomra. A történet meg már túlságosan átsiklott ezoterikusba meg fekete-fehér témába képregényes főgonoszokkal (elnézést kérve a szofisztikáltabb képregényektől). A Brotherhood után már nem is sikerült folytatnom, több mint 10 éve mindig lepattanok róla, pedig a Black Flag talán jó kalózos móka lehet, és egy-két további kor is vonzana.
Történelem- és építettkultúra-kedvelőként elsősorban a szép épületek, a környezet miatt játszottam a korai AC-kat, és másért nem is tudnám ajánlani őket.
-
Zó
tag
válasz Döglött Róka #127308 üzenetére
Az a baj az Arcade Kollectionnel, hogy nem kapható (Steamről is elvették már, bár nekem megvan), másrészt pedig mivel Mortal és arcade, egy mocskos csaló rohadék. Már persze ha valamiért az AI ellen ütögetnél. Ember ellen nyilván más, de őszintén szólva ezekben nemcsak a balance nem stimmelt, de a játékmenet sem volt az igazi (egyszerűen a Street Fighter 2 más szint volt, a játéktörténelem egyik legnagyobb mentése a pontatlan irányítású első rész után). Régen abbak nagyon le volt maradva az MK, a gore és a beszkennelt karakterek miatt számított nagy számnak. Az MK9 már egészen más szint.
-
Zó
tag
Nálam még sosem jött össze 500-600 Mbps-nél több (kevesebb inkább), pedig több lokáción, több netkábellel is próbáltam gigabittel. PC-s app dettó, miközben több PC-s kliens is csutkán tölt, és most nem a kamuszámokra gondolok. Ettől függetlenül a 180-190 viccnek hangzik, de PS3-on volt utoljára gyorsabb a lemez, mint a PSN, PC-n már akkor lassító tényező volt.
-
Zó
tag
Nekem a minap a Remnant 40 gigáját tartott egy óráig lekapatni. Ja, telefonról intéztem, mert ha hazaérve kezdem el, akkor az esti co-op program füstbe megy ezzel a tempóval, de így nem tudott megszívatni. Csak ugye nincs mindig stand by-ban a konzol, és nem mindig tudok megkérni valakit, hogy kapcsolja be.
-
Zó
tag
válasz Wesder #128057 üzenetére
A Ninja Theory sosem volt párfős indie garázscég, az 8-13-as csapat sincs összhangban a játék stáblistájával. Amennyien pedig 2-n dolgoznak adott ideig, anyagilag nehezebb lesz profitot termelni (ami persze a Game Pass világában nehezebben mérhető), pláne hogy az PS4-en kapott esélyt a bevételtermelésre.
Személy szerint bírtam az első részt, de egyelőre nem látom, hogy miért kell neki folytatás. Mechanikailag kibővíteni? Ez sosem volt az NT erőssége. Van még mit a sztoriból elmesélni, hogy újra olyan érdekes legyen, mint az első rész volt, ráadásul akár nagyobb dózisban? Lehet, de egyelőre nem érzem.
Temetni nem temetem, de vérmes reményeket nem tudok hozzá fűzni, hiszen ha kis is sül belőle egy korrekt és indokolt folytatás, még az sem látszik, hogy olyan lesz, mellyel az Xbox név azonosítható. Lásd Halo, Gears vagy Forza. Mint hagyományos konzolt szemlélve, nagyon hiányzik a márkának, hogy legyenek ilyen játékok, melyek a mai napig jelenségnek számítanak.
-
Zó
tag
válasz DaVE-1 #128101 üzenetére
Egy szóval nem állítottam, hogy ez mostanában kezdődött. Viszont ezzel együtt kerültek lejtmenetbe is a klasszikus értelemben vett konzolháborúban. Persze lehet, hogy a felhő és a szolgáltatás lesz a jövő (illetve részben sajnos több mint valószínű), csak most ez még a hagyományos sikereket hozó megoldások mellett nem teljesem a jelen.
Félreértés ne essék, nekem nem az exkluzívok hiányoznak, de kiadóként lehetne ütősebb az MS. Jöhetne valami bejelentés a Double Fine-tól*, és jó lenne mihamarabb látni az Activision Blizzard romjaiból való értékmentést. Például a Blizzard kipofozását vagy a Raven feltámasztását a CoD-ba bedolgozás dögkútjából. Persze ez nem villámmódban zajló történet, és nem feltétlen a pénznyomda útja, de játékosként tudnám értékelni, működhetne, az arculathoz hosszú távon is tehetne hozzá. Ha már az AAA-sztárság - mennyiségileg gyengélkedő - Sony-útjáról sikerült letérni**.
*Arról volt szó, hogy a Psychonauts 2 után kisebb projektekre oszlanak szét házon belül, ehhez képest nyomaszt a csend, pedig korábban is működtek ebben a modellben.
**Ez számomra nem nagy csapás, bár nem lenne rossz, ha az Indiana Jones új Uncharted lehetne, de kevésbé filmszerű játékmenettel (mármint a sablonlövöldeségen túl).
De amekkora "jelenség" lett az új film is... -
Zó
tag
válasz Döglött Róka #128104 üzenetére
Vagy csak másképp, "hibrid" eszközökkel folyik, hiszen látszik, hogy a Sony és az MS odafigyel egymásra, vesznek át egymástól dolgokat, és akár harcba is szállnak (lásd Activision Blizzard-ügy).
Nekem jó ez így azon kívül, hogy a játékaik terén csalódást keltő számomra a verseny- vagy éppen a hiánya. Az aszimmetria viszont ijesztő tud lenni, akár a pillanatnyi látszólagos nyomasztó PS-előny (minden jel arra utal, hogy adott játékokat elsöprő arányban PS-en fogyaszt inkább a nép), akár, ha hosszú távon az új módi előnyeivel bedarálja őket az MS.
-
Zó
tag
válasz Dinomano #128106 üzenetére
Nekem egyik játékból sem hiányzott túlzottan a harmadik A, sőt még látványra is mindkettő nagy hatással volt rám.
A Hellblade 1 harcrendszere szerintem inkább minimalista, mint béna volt, és a Ninja Theory korábbi játékai alapján úgy érzem, jobban jártunk így. Persze most megemberelhetik magukat, és ennek eredménye elől nem is ugornék el, de új IP-nek jobban örültem volna. A RoboCop esetében is előnynek tűnik, hogy nem akart túl sokat a szarka, de folytatás jó lesz a Teyontól is más filmes frencsájz feldolgozása.
-
Zó
tag
válasz i@lex #128123 üzenetére
A te élményedet rontja az eltérő vélemény, hogy zavar olvasni? Én biztos nem azért olvadokfórumokat, hogy a saját buborékomban melegedhessek, de az ki ne pukkanhasson.
Azt aláírom, hogy mindenben a rosszat látni sem túl építő, de itt inkább a negatív véleménytúlreagálását látom.
-
Zó
tag
válasz Bad Pritt #128154 üzenetére
De én ezt nem hívnám újbólinak. Ázsiai exkluzívokat nem vesznek mostanában (annak idején voltak: Ninja Gaiden, DOA, Ninja Blade a Fromtól, és valóban, jRPG-k is), a japán kiadók nyitása a nem japán platformok felé pedig azóta folyamatos volt. Inkább csak az látványos, hogy a Game Passban nagy arányban vannak jelen (exkluzívok helyett eleve ez a vonal megy égtájtól függetlenül), sőt a Square Enix az utóbbi években inkább eltávolodott az Xboxtól, most is csak az MMO-t hozzák ki.
Leginkább az Atlusról mondható el, hogy a régi (360 előtti!) kisebb próbálkozások után újabb belépő, a Sega inkább csak korábbi PS-exkluzív frencsájzokat frissített fel több platformra.
-
Zó
tag
válasz Döglött Róka #128129 üzenetére
Ezzel a véleménnyel sincs gond, de akkor sem hiszem, hogy önmagában az elégedetlenebb hangot száműzni kellene.
A játékos megjegyzés érdekes, én is gyakran ezek kedvéért olvasgatom a fórumokat, de ebben a multiplatform, crossprogresses világban ezeket inkább összplatform játékos topikokban vagy az adott játékéban keresem, illetve azokba írom, mert a platformok szerinti bontás egyre értelmetlenebbnek tűnik. Elvégre magam is több platformon játszom, gyakran adott játékot is, és nem aszért érdekel a konkrét játékról való vélemény, mert valaki konkrét platformon játssza. Itt XSX-tulajként a platform hírei jelentik számomra a lényegi, az "exkluzív tartalmat".
Persze mindebben az is benne van, hogy általában amúgy is olyan játékokról esik itt szó, melyek mérsékelten érintenek (lásd Ubi-címek). Nyilván nem zavarnak ezek (sőt), de ez a megváltozott piac maga is hozzájárulhat a topikok átalakulásához.
-
Zó
tag
válasz Bad Pritt #128202 üzenetére
Arra céloztam a Square-nél, hogy korábban az összes régi FF benne voltak a Game Passban, de azóta onnan eltűntek, az új FF-ek elkerülik a platformot (ahogy a "csodás" Forspoken is), az Octopath Traveler 2 is jókora csúszással érkezik, a Tactics Ogre Reborn esetében pedig portról sincs hír. (Nyilatkozták is, hogy csalódtak az MS-ben.) De elsősorban a koronagyémánt FF-re gondoltam (de a kisebb Crisis Core-t kiadták, ugye), így a pontatlan fogalmazás miatt félreérthető lett.
Én azt mondanám, hogy a japán kiadók piaci jelenléte általában véve látványosabbá vált, ezt még jobban kiemeli a Game Pass, és az általános multiplatformosodási trend. Lehet, hogy Street Fighter 5 nem volt One-ra, de Tekken 7, DMC 5, From-játékok igen. Vagy neked sok játék távolmaradása okozott hiányérzetet? Nekem alig ugrik be valami.
Inkább folyamatot látok, néha visszalépésekkel, mint éles korszakhatárokat. Persze 477 január 1-jén is kevesen keltek fel úgy, hogy "végre itt a középkor!", pláne hogy eleve vitatható a korszakzárásnak kinevezett 476 is.
[ Szerkesztve ]
-
Zó
tag
válasz Bad Pritt #128209 üzenetére
Az Atlust nem véletlenül írtam én is
A Star Ocean 4 amúgy konkrétan időleges exkluzív volt 360-ra, az 5 az valóban PS-exkluzív volt. A Square Enix sajátosan ingázik, számomra bosszantó, hogy éppen a legnagyobb neveit tartja vissza, a Star Ocean az kissé más kategória. Ráadásul az FF7 remake-jei és az FF16 lényegesen pozitívabb megítélésűek, mint a korábbiak, ezért is feltűnőbb a hiányuk. A sok SNES-es időt idéző kisebb RPG, illetve felújítás pedig mennyiségileg is látványosabbá tette a műfajt (nincs amúgy a Live a Life se Boxra), az előző generációban nem feküdtek ennyire rá. Az FF15 pedig day1 volt One-ra. Vegyes a kép, ahogy a múltban is vegyes volt.
-
Zó
tag
válasz Bad Pritt #128212 üzenetére
Én csak azt mondom, hogy One-ra is volt, ami volt, volt, ami nem, és Seriesre is. 360-nál volt nyomulás exkluzivitást tekintve, most pedig a Game Pass miatt, hiszen valamivel meg kell tölteni. Ráadásul a jRPG-k előnye, hogy hosszúak, így nagyobb az esély rá, hogy csak demózás lesz belőlük "ingyen" vásárlás előtt. Részemről nem igazán tudok ilyen játékokat végigjátszani időben. Ugyanakkor az előző gen szerintem a műfajnak sem volt a legfényesebb időszaka.
Szoktam venni időnként jRPG-ket, de inkább PC-re (az FF7 Remake-et nem is tudtam volna Boxra), mert az lesz mindig, egy konzolnál ez bizonytalanabb (ki tudja, milyen lesz a következő gen?) - persze ha lenne Steammel is Play Anywhere, az lenne számomra a legtutibb De az FF12-t Boxra vettem, mert azon kezdtem el.
-
Zó
tag
válasz Krisz0630 #128259 üzenetére
Én egyik Halót sem ajánlanám a sztori miatt, de ez tekinthető műfaji jellegzetességnek, itt nyilván nagyobb hangsúly rajta, mint a legtöbb rokonban (bár 2001 óta nyilván kötezőbbnek számít a sztori). A Halo 1 még érdekes felütés volt, a maga idejében mesélősebb FPS-ként is komolyabb húzás volt, a 2 jobban kibontotta a Covenantot (bár ezen túl már annyira nem érdekelt a cselekmény), a 3 lezárta az eredeti szálat (de speciel engem nem hatott meg), a Reach pedig egy korrekt előzmény volt. Ezután számomra a 4-től már nem tudta felkelteni az érdeklődésemet a cselekmény (az új fegyverek és ellenségek sem jöttek be, de grafikailag egy csoda volt, emellett kevésbe volt hupilila a színvilág, illetve repetitív a játékvilág).
Főleg játékmenetben feltűnő számomra, hogy a régi részekhez képest milyen kevés az innováció (sőt, a 2-3 remek dual-wieldjét már a Bungie is elhagyta a Master Chief-mentes utolsó két Halójában, később pedig MC-vel sem tért vissza), illetve a 2001-ben odacseszést 2020 után már nem tudja hozni az AI-t. Újat, érdekeset nem tett már hozzá a sztorihoz sem számomra. Persze a cortanás szál érdekes lehetett a rajongóknak.
Az Infinite-tel a legnagyobb bajom az volt, hogy borzasztó bugos élmény volt (pályát is kellett elölről kezdeni, hogy működjön a trigger), a kinti sandbox pedig nagyon ismétlődő volt, ráadásul a nagyon jól festő belső helyszínekhez képest generációs visszalépés. Művi is volt a táj, ami magyarázható a halósággal, de rosszul éreztem magam benne.
A gunplay alapjai és az AI azért bőven elég jó mindenben, vannak járművek, érdekes fegyverek és ellenségek, ezek sokat nyomhatnak a latban. Hozzáadott értékként a műfajhoz szerintem a Bungie végzett jelentős munkát, ők tudtak még a koruk előtt járni, de összességében a 4-et élveztem a legjobban, mert végre nem egy nagy backtracknek éreztem erényei mellett az egész játékot. A co-op design szerintem mindegyik részben hagy kívánni valót maga után, de sokat tesz hozzá, a 3-tól hárman is lehet játszani a kampányt, az 1-2-ben csak ketten. Régen számomra ütött az 1 utolsó pályája, évekkel később co-opban már nem jött át annyira.
Az Infinite-hez valóban előzmény a Halo Wars 2, a HW1 jobban kihagyható ebből a szempontból, illetve abban az útvonalkeresés borzasztó. RTS-ként nem mondanám nagy számnak egyiket sem, de a co-op kampány miatt érdekesek lehetnek.
-
Zó
tag
Vannak kisebb projektek: Grounded, Pentiment, Hi-Fi Rush, a Double Fine is ráállt azokra (nem mintha a remek Psychonauts 2 abszolút AAAA lenne). Sajnos az Avowedban sem látom, hogy mitől lesz az igazán jó, illetve az Obsidian is megfogyatkozott az eredeti agytröszthöz képest. Örülnék, ha jó lenne, csak nem tudom, miért kellene bizakodnom, nem látom a meggyőző érveket mellette.
-
Zó
tag
válasz negyven2 #128392 üzenetére
Az döntés kérdése, hogy mit tűznek ki célnak. Ami manapság megy grafikai ugrásként, az számomra már végképp nem ér nagy áldozatot. És még emlékszem tőlük a Heavenly Swordra. Az valami elképesztő volt, ahogy futott PS3-on, ritkán érte el a 30 fps-t. És az még akcióorientáltabb volt, mint a Hellblade 1. De emlékszem, hogy a God of War 3 E3 demóját is mennyire utáltam, szerencsére a teljes később sokkal jobban futott, aztán az Ascension megint rettenet volt, bármelyik remaster vagy a Ninja Gaiden is felüdülés volt.
-
Zó
tag
válasz negyven2 #128396 üzenetére
Éppen ezt mondom, játszottam a játékaikkal, zavart is. Mindenesetre ha nem létezne Game Pass, és 120 fps lenne a játék, akkor sem venném, mert hiába tetszett az első rész, nem folytattam volna.
Nem AAA, jank is tud leni, de a RoboCopban elég jól tudott festeni az UE5. De azt inkább PC-n játszottam, jobb frame rate-et lőttem be, mint amit a konzolos performance mode tud, így szerencsére nem volt mit megbocsátanom. Részemről kevesebbet fogok konzolon játszani, ha az ócskapécémen jobb kompromisszumokat tudok kötni.
[ Szerkesztve ]
-
Zó
tag
válasz Norb79 #128405 üzenetére
Nem 70 dollár az, mert itt a GaaS és a DLC-hegyek. A másik oldalon az inflációnál izgalmasabb, hogy mennyivel többen dolgoznak egy játékon és mennyivel tovább (persze a sok száz fő nem végig dolgozik a projekten, illetve mellette máson is). Viszont sokkal nagyobb a piac, a hőskorban pár tízezres eladástól a feneküket verték a földhöz, de még az ezredforduló környékén is blockbusternek számított egy milliós példányban elkelt játék (persze a 90-es években is volt, ami sokkal durvábban is fogyott).
Régen is bukás tudott lenni egy Beyond Good & Evil, most is sikeres tud lenni egy RoboCop. Tudomásul kell venni, hogy az AAA+-őrület nehezen tartható fent. És ritkán érné meg az 50 dollárt is a végtermék. Értük nem is kár, csak ha mégis sikeresek lesznek
-
Zó
tag
válasz Norb79 #128417 üzenetére
Nagyobb lett a piac azóta is, csak a mobil, az előfizetések és a mikrotranzakció növeli. Az Xbox One-/PS4-nél még egymilliárd eladott nagy konzolt vártak a generációra, hát nem jött be.
Mindenesetre még mindig meglepően sok játék és fejlesztő megél abból, hogy egyre lassabban készülnek el, sajnos nincs még itt eléggé a krach
De ha már többes szám első személyt használsz, én át térek egyes szám elsőbe: ezerszeresét is elköltöm játékra, mint annak idején, nem az inflációs emelkedést. Részint, mert annak idején nem volt keresetem, azt se tudtam játékot hol kell venni, 16 és fél éves koromig konkrétan PC-m sem volt. De otthon se lehetett volna beadni, hogy játékra kell a pénz az akkori keresetek mellett. Ezek voltak az anyagi lehetőségeink, és az egész hazai megítélése a témának jobban hasonlított erre. Persze a korszak végének megjelölt 2010 körül már más volt a helyzet, de akkoriban egyrészt irreálisan sokat költöttem, másrészt az inflációs emelkedés azóta is megvolt. Szóval én nem tudom, hogy mit csináljak máshogy, miközben AAA szinten alig jön ki játék, ami valóban megmozgat annyira, hogy a szabadidőmmel fizessek érte. Most itt a Game Pass, de kevés játékra mondanám, hogy sokat ért volna belőle, mindenesetre a jobbakat többnyire megvettem (ha már nem is 60-80 eurókért), mert azokkal nem "végeztem", előkerülnek majd. PS Plus esetében dettó. Szóval az inged sem passzol minden játékosra.
A piachoz persze érdemes hozzávenni a korábban említetteken kívül a remasterhegyeket, a többszörös vásárlásokat is (bár az Xbox a smart deliveryvel és a play anywhere-rel küzd ez ellen). Vagy azt, hogy megveszel egy játékot, és havonta fizess konzolon, hogy multizhass vele. Ha valaki csak pár játékot vesz, akkor ez már érezhető tétel. Lásd évente megvenni a a FIFA-t (EA FC-t)/CoD-ot, csak az alapjátékot is számolva. A használt piac jelentősége is megszűnt. Az X évvel ezelőtti steames akciók és alapárcsökkenések pedig kihaltak, bár konzolon ez nem látszik, mert nem voltak akkora mélységek, és nyilván léteznek bundle-ök most is (volt idő, amikor durvábbak voltak). A Baldur's Gate 3-at sem akciózzák 30-40%-kal, csak 10%-kal, mert a mai napig fogy így is, ezt is jelentheti a prémium árazás (vagy a Nintendót). Mindenesetre ez egy tök más piac. A +40%-os árcéduláért meg teljesíteni kell.
Mindenesetre a Game Pass és az akcióhullámok a tudatokban is értéktelenítették a(z alap)játékokat, a megjelenéskori állapotok, DLC-hegyek meg pláne. Ez egy öngerjesztő spirál, melyben van tyúk és tojás is, valamelyik régebb óta.
-
Zó
tag
válasz negyven2 #128446 üzenetére
Ma már ennél sokkal nagyobb számok is vannak. A Crash Bandicoot vagy a Spyro is nagy siker volt, ma pedig sírnának azok miatt az eladások miatt. Te a jéghegy csúcsát emeled ki, pedig a GTA V-tel vagy a Minecrafttal szemben nem jönne ki jól egyik sem, sőt a komplett PS1-2-es listával szemben is állnák a sarat. Az egy más kérdés, hogy bizonyos frencsájzok nem tudtak azóta sem meghízni.
-
Zó
tag
válasz Norb79 #128449 üzenetére
Azért írtam a mobilos piacot, mert az a probléma, hogy a nagygépes növekvés helyett odamennek a tömegek. Amíg személy én rászánom azt a plusz árat, még olyan játékokat is megveszek, melyekre időm sincs, addig biztos nem fogom magam ostorozni, de másba sem állok bele. Rengeteg fölösleges, észszerűtlen költekezést látok. Többet, mint 100 eurós árcéduláért sikító játékot. (A megnevezetteket 60-ért, 40-ért, 30-ért se venném.)
És ja, én pont nem követelem a 4K-t, se az RTX-et. Kifizetheti az, akinek valóban igénye van rá, én 20-30 éves játékokkal is elvagyok.
Másrészt meg a nagy projektek már másként működnek. Nemcsak több bevétel kell egy játékból, és ezért jók a DLC-k, hanem a munkaerő állandó foglalkoztatásában is sokat segítenek, sok esetben van munkaszervezési szerepe is, tehát részben az üzleti logikából fakadnak. És a legszűkebb keresztmetszet a játékosnál is az idő. Nekem már soha többé nem kellene játékot vagy könyvet vennem, de sorozatok streameléséhez se nagyon jutok oda. Bezzeg, ha többet költenék rá! (Ezt nyilván magamról írom, de lássuk be, a modern világ annyira telített egy kattintással elérhető időtöltési lehetőséggel, hogy magas a léc, és nehéz sírdogálni amiatt, mert XY AAA csoda nem hozza vissza az árát.)
-
Zó
tag
válasz negyven2 #128451 üzenetére
Persze, a digitális disztribúció sokat segít rajta, az is egy oka a bővülésnek, de nem is cáfolata, ezért nem mentem bele
Volt idő, amikor az autó vagy a repülés is luxus volt. Egy csomó szórakozási forma sokkal megfizethetőbb ma, mint régen, más meg nem. De ez a versenyben a szabadidőért nem segít a játékok áremelésének. Tőlem persze emelhetnek árat, legalább egy jó részüket kipusztítaná a tisztítótűz. (Egyébként rétegjátékoknál létezett eddig is ez a modell.)
A GT1 költségvetését nem ismertem (eddig), de az FF7 vagy a Shenmue esetében ma is látható összegekről beszélünk, a Doom meg még a GT1-hez képest is filléres volt. A Witcher 1 kijött 10 millió alatt, a harmadik rész meg nem, de mégis sokkal több profitot hozott. Egy-két példa érdekességnek jó, de ennél komplikáltabb a helyzet.
Az tény, hogy a játékok ára a legkisebb probléma. Ha valaki hosszú távon tud durva akciók nélkül jó áron értékesíteni valamit, az szépen kaszálhat. A legtöbb játék viszont nem ér ennyit a közönség szemében. 70 dollárt sem, 60-at sem, 40-et sem.
-
Zó
tag
válasz Norb79 #128455 üzenetére
Jó, de én inkább azt látom, hogy sokan költenek ész nélkül. Kényszeres előrendelő ismerőseim is vannak. Verseny van a szabadidőnkért, az is csak értékesebb lett, fizessenek a fejlesztők nekünk, egyre többet!
Nagyon egyszerű skálán mérsz egy nagyon komplikált helyzetet. A játékosok nem véletlenül szoktak rá az árakra. És a konzolgyártók, kiadók is hatnak rájuk. A Nintendo másra szoktatja őket (vagy minket), mint az Xbox. Ahogy a többi 150 millió szolgáltatás is. A Netflix óta érthető, hogy ez a jövő (jelen), de nekem ez a játékoknál nem tetszik. Mármint nem küzdök ellene, csak az iránnyal szemben vagyok szkeptikus. Szeptemberben pedig lejár az olcsó előfizetésem.
-
Zó
tag
válasz GoTReX #128580 üzenetére
Én szinte mindig kanapéról egerezek (XSX-szel is, ha arra dugom rá), gyakorlatilag székem sincs már PC-hez. Nyilván kompetitív FPS-hez vagy RTS-hez lehet ez visszalépés, bár tán ez is csak megszokás kérdése. Gondolom, fotelből is megoldható, bár úgy kevesebb a tér rendezkedni.
-
Zó
tag
válasz Norb79 #128679 üzenetére
Jó, ha ügyeskedve vagy családi csomaggal kijön ezeröcsiből egy hónap, egyébként meg - pláne mivel várható áremelkedésről ment az agyalás - bőven drágább. Havi ezresért három évre nekem is elment, de ha nincs benne, amit szeretnék, vagy kimegy, mielőtt be tudnám fejezni, netán számomra fontos (drága) DLC-k hiányoznak, akkor cseszhetem. Egy csomó játék (akár egy hónap alatt csak megszállottkénbt végigjátszható 100 órásak is) párévesen már 3-5k-ért beszerezhető, és akkor a "tiéd is marad". (Vagy valaha ez úgy ment, néha még ma is, hogy megveszed lemezen, aztán eladod minimális bukóval vagy árában.)
Számomra a következőkre jó a Game Pass:
1. demózás, kipróbálás (a legtöbb végül is ennek indul);
2. olyan játék gyors végigjátszása, amiért pénzt nem igazán adnék (nélkülözhető élmény, valljuk be);
3. co-opban végigszaladás (az ebben érintettek közül is sok lett már filléres, akár DLC-kkel együtt is, vagy volt mindig is kihagyható);
4. olyan játék végigjátszása (ha nem kerül ki idő előtt), amit tényleg élvezek (ez viszont nagyobb eséllyel kellene hosszabb távra, adott esetben DLC-kel).Ha én nem szeretem azt, hogy Redmondban állítják össze mivel és meddig játszhatok, akkor nem érzem azt, hogy ezért havi több ezrest akarok kiadni. Jó, ha nincs PC is, akkor a multiért úgyis fizetni kell, de arról meg is van a véleményem.
Ami engem illet, úgyis játszom olyannal is, ami nincs benne a Game Passban, és a saját magam által válogaott játékokkal jobban szórakozom. Lehet ezen spórolni, lehet kompromisszumot kötni, csak lássuk be, a Game Pass részben erről szól. És ha ez így van, akkor máris így kell beárazni. Nem mondom, hogy nem éri meg sokaknak, de annyival nem lehet elintézni - emeltebb áron is -, hogy olcsón sok játék, mennyire szuper. Én is csak annyit látok benne, hogy legfeljebb egyszer-egyszer előfizetek, ha leketyeg, de főleg retró és egy-két kevésbé retró megvásárolt játékról fog nekem szólni onnanról az Xbox. Persze ha minden a steames vagy GOG-os játékokkal is működne a Play Anywhere, akkor más lenne a helyzet
-
Zó
tag
válasz Norb79 #128694 üzenetére
Jó, én csak nem tudom, hogy jön ki az 1500, home-olva megosztva a családban, vagy mi. Az aktuális ügyeskedős árakat se követem, de a jövőbelieket ha akarnám sem tudnám.
Az SE4 attól is függ, hogy ki mennyire ér rá, pláne, hogy ha több ember összejön, akkor nem a kettes co-op fog menni. De az, hogy nehéz valamit végigjátszani, mert sok időbe telhet, éppen azt mutatja, hogy az előfizetéses modell kockázatos tud lenni. Persze értem én, hogy a Play Anywhere jó, én is pártolom, de az SE4-ben pont nincs sehogy, meg ha mindenben lenne, akkor az XSX-ben nem is bírnám SSD-vel.
-
Zó
tag
válasz l.skywalker #128722 üzenetére
Nekem nem jutott volna eszembe, de ha már rákérdezett, hogy a questek kapcsán hogyan aránylanak, válaszoltam (nem minthaa WoW-nak szakértője lennék, pár tucat órát töltöttem el aazzal is). Más műfaj nyilván, de őszintén szólva ez a része számomra tényleg annyira érdektelen volt, hogy nem segített rajta. És ebből a szempontból már érdekes lehet, ha mást is ez motivál vagy éppen demotivál.
-
Zó
tag
-
Zó
tag
válasz Fox Mulder #128936 üzenetére
Ez az indie-knél megy most is: vannak különböző supporter DLC-k, melyek nem adnak semmit, esetleg artbookot vagy soundtracket (persze ez utóbbi esetben lehetne hívni Deluxe-nak is, és van ilyen a nagyoknál is).
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 7 / 5 / 3 1***(X) "Summit Ridge" (AM4)
- Netflixesedik a YouTube, AI gyárt rá videót
- Megnyugtató hírek érkeztek az új Battlefield játékkal kapcsolatban
- Hyundai, Kia topik
- Autós topik
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- E-book olvasók
- Milyen monitort vegyek?
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Szólánc.
- További aktív témák...
- SEGA Dreamcast HKT-3030 PAL Made in Japan VA1 + játékok
- Xbox Series S Carbon Black 1 TB , Garancia: 2025.10.28.
- Lenovo Legion Go 8APU1 - Handheld Gaming Console (kézi játékkonzol)
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series X 1TB SSD fekete játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Playstation 5 Digital verziót cserélném Xbox Series X-re.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen