Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • negyven2

    veterán

    válasz #128448 üzenetére

    Az tény, hogy nem ment el egy játékből 200+ millió példány (igaz ez 10+év alatt sok platformon), de mint megemlítettem, korábban nem is volt ennyire jelentős a digitális értékesítés (amibe bele tartozik még a különböző pár dolláros bundle csomagok is). Illative az alapfelvetés is ott volt, hogy manapság, még a $70-os játékárak mellett is, sokkal, olcsóbb lett a gaming (de közben meg sokkal drágább és kockázatosabb lett a játék fejlesztés).

    Ugye egy PS1 játék olyan $49.99-be került (kvázi a AAA kategória), az ma olyan $102 körül van. Elviekben egy GT1 fejlesztése 5 évbe és 5 millióba került akkor, ami ma olyan 10-15 millióba kerülne... Viszont ma egy hasonló kategóriás AAA játék fejlesztése olyan $150-$200 körül van (vagy ha a Sony-t nézzük akkor akár 300 millió is lehet). De néhány kivételtől eltekintve nem adnak el belőlük tízszer-husszor többet.

    Ezért is van, hogy a legtöbb fejlesztő, kiadó nem kockáztat és a biztosra megy. Vagyis folytatások, meglévő vagy licenszelt IP-k feldolgozása. Illetve az agyon fókuszcsoportozás (amit lehet jól is csinálni, mint a Sony címek többségénél, vagy rosszul mint... nos ebből nagyonsok cím van).

    “I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”

Új hozzászólás Aktív témák