Új hozzászólás Aktív témák

  • Bad Pritt

    nagyúr

    válasz S e t h #119119 üzenetére

    Még nem, most érek először végig kb. 40 óra után, de nem tudom, meglesz-e az ezres, elszúrtam több mellékküldetést, nem szedtem össze fegyvereket és azért én is ránéznék más játékokra. :D Pro-kontra pontokba szedve.

    Pro:
    - Bármelyik FromSoft soulslike-ból átlépve rögtön otthon érzi magát az ember, minden gomb ugyanott van, minden ugyanúgy működik, csak az ikonokat meg neveket kell megszokni.
    - Utolsó boss előtt járok, nagyon jól összeszedett a világ, jó a sztori, nem olyan végtelenül elvont, mint Miyazaki játékai, sokkal egyértelműbben beszélnek az NPC-k, kicsit könnyebben érthetőek a leírások (néhol, de ehhez lesz egy con is...). Remek QoL megoldás, hogy a Stargazer (bonfire) menüben látszik, ha van valami tárgy, amit használni lehet valahol vagy NPC, akivel beszélni kéne.
    - A harcrendszer nagyon okos, fogták a FromSoft formulát, tekertek rajta kettőt (guard regain, perfect guard, stagger, fatal strike), hogy legyen egy sajátos risk - reward rendszer, ami csak erre a játékra jellemző és kész is van. Tulajdonképp ez egy Bloodborne 2.0 Sekiro sebességben.
    - Talán ez a játék van legközelebb a FromSoft level design szintjéhez. DS3-hoz hasonló leginkább, mindegyik terület egyértelműen el van különítve a többitől, de azért össze vannak kötve (az utolsót kivéve), és egy egyértelmű térképet lehetne rajzolni, mikor hol vagy. A nagy DS1 lift vissza Firelink Shrine-ba hűha elmarad, de korrekt.
    - Fokozottan igaz az, hogy okosan kell játszani, adott bosshoz illő setuppal akár negyedelni lehet egy bossharc idejét.
    - Nagyon ötletes, ahogy a megtanult gesture-ök szerves részét képezik Pinocchio gyerekké válásának.
    - Kimagasló zenék és szinkron.
    - Könnyű respec, mindent újra lehet osztani.
    - Egyetlen gang boss van csak. Hallelujah.
    - Bossok jelentős részénél lehet NPC segítőt behívni és rengeteget ad az ehhez szükséges itemből a játék, ha ez fontos valakinek.
    - Korrekt grafika és dizájn, sokkal letisztultabb, mint a FromSoft játékok, nagyon jól fut Series S-en, gondolom X-en is.

    Con:
    - Az angol fordítás néhol horribilis. Konkrétan félrevezető, amit a játék ír, főleg az egyik legfontosabb résznél, a P-Organ fejlesztésnél vakarja az ember a fejét, hogy mire is gondolhat a költő. Kedvencem, mikor a skill leírása a skill neve csak mondatba foglalva és van a végén egy pont.
    - A nehézséget sokszor olyan dolgokkal érik el, ami egyszerűen nem fair egy ilyen játékban. A bossok nagy része része úgy olvassa a gombnyomásaidat, mint háziasszonyok Jane Austent a könyvklubbal és ez itt fokozottan gáz, mert jelentős részük egy ugrásból ott van az arcodban. Emberi bossoknál a legrosszabb, ha ütni akarsz elugrik, ha gyógyítanál odaugrik, a piros támadásoknál meg hajlamosak a földön odacsúszni vagy repülni, hogy tuti eltaláljon. Ezen kívül van két megszokást igénylő gond:
    - Stun lock: rengeteg bossnak vannak hosszú akár egy tucat ütésből álló támadásai, ha egy eltalál megeshet, hogy egy instant halállal végződő stun lockba kerülsz. Igaz ez a mobokra is, ha sokan vannak. Bad design.
    - Nincs animation cancel. Semmilyen szinten.
    - Ami érdekes és lehet balanszolni fogják még, hogy a lassú, nehéz fegyverek hátrányból indulnak a játék sebessége miatt. Nyakamat teszem rá, hogy balansz közben a raw dps-t nézték a fegyvereknél, mert ha a hubban található gyakorlóbábut ütögetem, akkor nagyjából pariban vannak a különböző fegyverek, viszont játék közben a kevés és rövid opening miatt egyértelmű előnybe kerülnek a gyors fegyverek, amikkel kettőt hármat is lehet ütni, míg egy naggyal csak egyet. Így lett egy olyan érdekes helyzet, hogy mobok ellen a nehéz fegyverek hatásosabbak lehetnek, míg bossok ellen a könnyebbek.
    - A végefelé itt is elfogytak az újdonságok, régi és reskin mobokkal lett tele az utolsó pár chapter. Alapból nincs túl sokféle ellenfél, DS3 méretű játék és becslésem szerint nagyjából kétharmadnyi különböző ellenfelet raktak össze. Cserébe bossoknál kevés az újrahasznosítás, kettő rémlik összesen.
    - Ez csak FromSoft veteránoknak fontos és nem is feltétlen con, de konkrétan és szó szerint értem, hogy nincs igazán új boss ebben a játékban, mindegyik egy már meglévő FromSoft dizájn újragondolása, bővítése, mixelése vagy akár 1:1 átemelése. Ami különbséget okoz, hogy te játékosként máshogy viselkedsz a harcrendszer miatt, de szerintem mindenki fel fogja ismerni az Asylum Demont, Tower Knightot, Mariát, Last Giantet és a többieket.

    Bónusz: ez játék nehéz. Nagyon. Demon's Soulstól Elden Ringig minden FromSoft játék, Lords of the Fallen 2014, Nioh 1-2 meg pár kisebb indie után mondom, hogy ez nagyjából a Sekiro alatt van nem sokkal és nem mindig jó értelemben. Ha valakinek jó a ritmusérzéke, ráérez a bossokra és ügyesen fejleszt akkor könnyebb dolga lesz, de olyan difficulty spike-ok vannak ebben a játékban, ami Malenia, Orphan of Kos és Isshin szint, ráadásul a végén van egy boss (Laxasia) ami olyan, mintha a koreaiak összeszedték volna az összes kritikát és rossz dizájnt az elmúlt 15 év FromSoft játékaiból és egy bossba gyúrták volna: elviselhetetlen mértékben input reader, van néhány alig védhető támadása, kirepül a képernyőről, pörög, forog, teleportál, azt se tudod, hol van, mit csinál, ráadásul el van csúszva a stab hit boxa (Sir Alonne PTSD-m lett tőle) és iszonyatosan hosszú az egész harc. Egyszerűen rossz, de szerencsére ez az egyetlen ilyen agybaj a játékban.

    Összességében az a 80-85%, amit adtak rá teljesen korrekt, egy remek soulslike, bőven túlmutat a hasonló próbálkozásokon és sok szempontból ott van a DS3-BB mellett minőségben, tele tartalommal, felfedeznivalóval, érdekességgel. A negatívumok egy része nem olyan fontos, másik része gyorsan megszokható, harmadik része meg sajna ma már a zsánerhez tartozik, egyszerűen nem tudják máshogy emelni a kihívást, csak nonszensz megoldásokkal. Én nagyon ajánlom, remek játék minden hibájával együtt, két-három teljes végigjátszással lazán 80-100 órát bele lehet pakolni.

    Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

Új hozzászólás Aktív témák