-
GAMEPOD.hu
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gaben92
őstag
válasz bokarcsi71 #8651 üzenetére
Ha minden igaz balról jobbra és fentről le:
Pozitív | Bal index kapcs. | Jobb index kapcs. | Negatív | Elekadásjelző
Gyújtáskapcsoló | Jobb indexlámpa | Bal indexlámpa
A helyedben azért egy multiméterrel meg egy akksival ránéznék, hogy biztos legyek benne.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
BeZol
őstag
Napi 5,5-5,5km-es munkábajárásra + egyben családi autónak (jön a baba nyár végén) egy hybrid auris kombi megfelelő lehet?
Jelenleg 8,3l/100km-es a fogyasztása ezen a szakaszon az egyéb márkájú diesel autómnak (0foknál 9,3, -10foknál 10,3), azt viszont hosszú távon kinyírná ez a rövidtávozás + a család bűvülése miatt ez a kocsi eleve kiesne, ezért kell vmi más.
3-5m, nagyon max 6m Ft közötti összegben gondolkoztam, ill. még nem tudtam eldönteni, hogy turbós benzines csodát v. szívó benzinest érdemes-e egyátalán, mert aminek van is kicsit ereje, azok már 9+ litereket esznek, ill. ha már hybrid, ezeknél milyen költségekkel kell számolni, ha egy 100-200ezer km-es darabot vesz az ember (mert pl. valótlanul volt árulva és a valós km ennyi).
Ha már volt ilyesmire válasz csak nem találtam meg, az is jó, ha belinkelitek. Köszönöm!
-
zoltan.bagi
csendes tag
Prius 2-m van, leírtak alapján neked tökéletes választás lenne egy hibrid.
4 körül már nagyon korrektek vannak. Prius 3 technika van benne, igazából egyetlen problémájuk -ami minimális gondossággal és odafigyeléssel megelőzhető- a hengerfejességre való hajlam.
Fontos, hogy jó helyről vedd. 10 éves korig köthető ezekre (is) hibridgarancia megfelelő szervizfeltételek teljesítése esetén.
Sokaknál Prius 3, Auris kombi a dilemma. Szerintem fontold meg te is, próbáld ki mindegyiket. Az Auris kissé olcsóbb, nyilván nem véletlenül.A linkelt hely egy nagyon korrekt kereskedés/kereskedő, vásárlás, informálódás céljából is érdemes felkeresni őket. (Illetve kis túlzással az egész hibrid palettát láthatod itt egyben, hozzáértők által "felkonferálva".)
szerk:
Ha van lehetőséged tölteni is, akkor ennyiért akár Plug-in Prius is van, amit ilyen távon kb full elektromosan tudsz használni.[ Szerkesztve ]
-
BeZol
őstag
(#8655) zoltan.bagi + (#8656) Dluinet :
Köszi, akkor meglesem a prius és prius+-okatEsetleg még annyi, hogy nekem úgy rémlik, hogy a priusokat régen nagyon lopkodták, van vmi jó védelmi módszer a tolvajok ellen? Mostani autómon pl. váltózár van, korábban kormányzáraztam is.
[ Szerkesztve ]
-
zoltan.bagi
csendes tag
Ez is az említett kereskedő szellemi terméke, ha nem tévedek.
Elektronikus és mechanikai védelem egyaránt. Erről is tudnak mesélni. Ajánlott még a Prius Club Hungary facebook csoport, bár ott sok értelmetlen hozzászólás/vita/lemostamakocsitkép közül kell kihámozni a lényegetAmúgy az auris valóban kicsi, a Prius viszont meglepően nagy és tágas. Külsőre valahogy mást sugall mindegyik, azért is írtam, hogy tegyél egy kört náluk.
Amit érdemes tudni: a Prius elég alacsony. Ha telekre, földútra is járnál vele, akkor ez lehet korlátozó.
-
galervin93
őstag
válasz zoltan.bagi #8662 üzenetére
"a Prius elég alacsony"
Egyezik, a mostanában épülő új padkák már magasak neki, a régi, lekerekített szélűek, pláne ha kicsit meg is vannak már süppedve, még elférnek alatta. Parkolásnál észnél kell lenni, meg mélyebb vízelvezetőknél stb., de azért nem olyan vészes. Mondjuk horgászni én is csak kiépített/döngölt úton merek menni.[ Szerkesztve ]
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
nagyúr
válasz Gombinyó #8660 üzenetére
Nem csak, bármelyik Toyotába beépíthetik, amelyhez megcsinálták.
A védelem lényege, hogy a Toyota fedélzeti rendszerének biztonsági ECU-ját viszonylag gyorsan ki lehet cserélni, és egy "sajátra" kicserélve simán el lehet indítani az autót egy kulcsfésűvel (álkulcs modern kiadásban). Ez minden Toyota esetében így van sajnos. [Totalcar cikk egy ilyen esetről]
A Kit-In lényege, hogy a könnyen és gyorsan kicserélhető helyett nehezen és körülményesen kicserélhető lesz az adott ECU, így már nem lehet annyira gyorsan végrehajtani a lopást.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz zoltan.bagi #8666 üzenetére
Szerinted a tolvajok nem tudnak róla? Ez kb. közismert tény, aki picit is utánanézett.
Ezért írt róla a Totalcar is.Mert a tulajok sokszor sajnos nincsenek tisztában a veszéllyel. Szóval a felvilágosítás nekik szól...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Senhi
aktív tag
válasz zoltan.bagi #8666 üzenetére
A kit-in igencsak kezdetleges oldala (kit-in.com) konkrétan leírja ezeket az információkat....
-
dh66e
veterán
válasz zoltan.bagi #8666 üzenetére
Miért is kéne törölnie?Nyílt titok ez már régóta.
-
zoltan.bagi
csendes tag
Ok, nekem mindegy.
Ennyi erővel akár részletesen is leírhatod, hogy hogyan lehet elkötni egy Toyotát lépésről-lépésre, hátha valaki kedvet kap hozzáJó eséllyel nem innen élnének vissza vele, de sajnos aki keres, az (ide) talál.
-
KTTech
veterán
válasz zoltan.bagi #8671 üzenetére
Nem kell idetalálnia... olyan gyenge a titkosítás, amit a Toyota használ, hogy kb. vicc kategória, még akkor is, ha épp nem cserélik ki az ECU-t. De aki kocsikat köt el, nem kell ezt a fórumot olvasnia, ott van a zsebében a kezelt ECU...
Ps. a Totalcar cikkében ott van minden infó, ami itt le lett írva, elég régóta...
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
molnarpeter
nagyúr
Ebben az árban simán vannak plug-in hibridek (főleg, ha más márka is játszik), arra a napi 11 km-re igazából az való. Pár naponta rádobod töltőre és viszont hallás, zöld rendszám kedvezmények, töredék üzemanyag költség. Hibrid is be kell melegedjen, és annak a motornak sem leányálom a sokszor kicsi használat, a villanymotornak meg hót' mindegy.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
"Téeszes" alapigazság, de ilyen egyszerű szerkezetnél abszolút helytálló, hogy a lényeg az olaj puszta jelenléte. Ha nincs benne (/kevés), könnyen nagy baj lehet, míg ha valami, bármi kenőanyag van benne, drasztikusan csökken a komoly meghibásodás esélye. Kézi vagy hagyományos automata esetén még szinkron illetve hidraulika miatt több a szennyeződés és érzékenyebbek, de egy ilyen, össz-vissz pár fogaskerék szerkezetnek ha csak egyszerűen van benne olaj, nagy baj már nem lehet. Persze támogatom a rendszeres karbantartást, de az alacsony szint szerintem többször okoz gondot, mint a sima elhasználódás
-
KTTech
veterán
A plug-in hibrid a neked való Nem feltétlenül Toyotából, de az az 5.5km nem túl jó a hibrideknek sem... Én több mint duplájára használom, de esetleges még így is (van benne minden, kb 4 km város - 5-6 körfogalom, plusz 4-5 lámpás kereszteződés-, két falu, a többi meg országút). Olyan 3 km után kezd belemelegedni a dologba, de olyankor még gyászos a fogyasztása...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
BeZol
őstag
És ha plug-in, melyik márkának megbízható még a hibrid technológiája? Én eléggé parázok attól, hogy a nyakamba vegyem az elektromos + a benzines/diesel autók nyűgjeit.
Tisztán elektromosak még túl drágák a megfelelő hatótávval és mérettel, olcsóbb phev-nek meg csak az outlander és a v60 jut hirtelen eszembe, de h ezek mennyire megbízhatóak, hát nem tudom. A toyota azért már letett vmit az asztalra, de ha azt mondjátok rendben van xy típus, megyek meglesem azt is egyik nap -
KTTech
veterán
A Toyota Prius plugin-je igen jó - ugyanaz a hajtáslánc mint a többi Priusban, csak az akku lett nagyobb. Az első generációs a 3-as Prius, a második a 4-es hajtásláncát kapta meg.
Ismerősnek van Chevrolet Volt (első generációs), nagyon elégedett vele de nem hibátlan, a váltójában levő csapágy szokta feladni az első szériás példányoknál, a cseréje olyan 180E. Viszont van hozzá jó specialista. A konkrét példány benyakalt egy villámot is töltés közben, az elektronika helyrepofozása olyan 100E-be fájt, ha jól emlékszem. Hely az bőven van benne és párszor már lenyomtam vele a BP-Szentes távot, pályázva (120-130 közti valós sebességgel) 2.7 körüli átlaggal (tele akkuról indulva). A második generációs azért jobb (2016-tól).
Személyes kedvencem a Golf GTE, itt a fórumon is van róla már tapasztalat - erős, de ez a legbonyolultabb technika, hiszen turbós a benzinmotor, DSG váltóval. Viszont ez hasonlít legjobban a "normál" autók karakterisztikájára.
Mivel rövid távokra használnád, így a benzinmotor nem sokat járna, hiszen ezek közül bármelyik megtesz 30-60km-t elektromosan, ami bőven fedezi a napi munkábajárási igényed - ilyenkor ugye nem is koptatod a benzinmotort. A plugin és full hibridek közt szinte csak a nagyobb akku és a töltőáramkör a különbség, tehát ígyis-úgyis nyakadba veszed a nyűgöt
Nekem csak azért nem plugin lett, mert nem tudnám otthon tölteni (se a munkahelyemen). Bőven fedezné a napi 32-40km-es igényemet, hosszú távokra meg ott lenne a benzinmotor, ami szívóbenzines, agyonüthetetlen technikával (persze annak megfelelő fogyasztással).
Viszonyításként a Yaris HSD-m 4 fővel, 0-10 fok körül, munkába járásnál most éppen 6.13-at fogyaszt. Melegben olyan 7 decivel kevesebbet. Hosszú távokon 5.5 körüli fogyasztással számolok, 2 fővel (ami olyan 170 kg-ot jelent), agyig pakolva. Nyáron ugyanez 4.8-5.1 körül alakul. A klíma mindig be van kapcsolva és nem megyek 120-nál gyorsabban (ez már a limit felett van pályán).
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Nikaré
őstag
Melyik az a Plug-in Prius (ha van ilyen?) amelyiknek a csak elektromos hajtásával 100km -nél többet meg lehet tenni?
-
No.01
őstag
En sajnos tapasztalatbol mennek szembe a Prius Plug-In-el.
Nem tudom nyugodt szivvel ajanlani. Eddig 20.6km volt eleve a max (Garatntalt 48e km-el vettuk, 2015 novemberi) Abban a pillanatban, h hegyre felfele kell menned kis tulzassal a km-ek duplan fogynak. A valos elektromos tav inkabb 15-16km atlagban.
Persze van akinek ez pont eleg, de szerintem manapsag ennel jobbat is talalni.Az ismeretsegi korben van aki most vett egy 2. Outlandert. Ez mar a facelittelt valtozat. (az elozo meg a korabbi verzio volt)
Nem mondom, h tetszik, bar az ujabb sokat fejlodott minosegre. Foleg belul
Ez egy valoban nagy auto de tudni kell, h mire veszed. Ok napi szinten eleg keveset mennek. (<30km) es tudnak tolteni otthon es meloban is igy szamukra hetkozben ez tokeletes.
Hetvegen vagy hosszabb tavon azert mar mas a helyzet. Autopalyan siman megeszik 9.5-10l-t minden gond nelkul ugy, h hacsak nem valtozott az vezetesi stilusuk akkor a Vmax 120km/h
Nekik tokeletes, nekem nem kellene, de ugye nem is vagyunk egyformak... szerencsereNikaré:
Nincs ilyen, sot talan valos Plug-in sincs hasonlo. (marmint hybrid) Az a tavolsag mar inkabb a gyengebb elektromos autok kivaltsaga azok minden hatranyaval.
Nalunk ezert lesz Corolla kombi vagy esetleg Rav4. Ott nincs gond a toltogetessel de a fogyasztas boven elfogadhato szinten belul marad. Szerintem[ Szerkesztve ]
-
helkis
addikt
Azt a piaci rést miért nem próbálja senki lefedni, hogy utólagosan beépít az aktuális autóba egy ilyen plugin-hibrid rendszert?
szerintem az emberek 75-80%-a beleférne a napi 50-60km-be elektromosan.."Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
zoltan.bagi
csendes tag
Megtörtént.
Csak épp nem éri meg kiépíteni, mert összeadva már közel a gyári plugin ára jön ki.
Prius clubban valaki pont árul egy ilyen szettet, hónapok óta.Illetve az ilyen utólagos szettnél figyelni kell a hőfokokra, mert a motorok, inverter hűtése nem erre lett tervezve.
-
helkis
addikt
válasz zoltan.bagi #8681 üzenetére
ez tök jó, csak mondjuk 4kw helyett lehetne 40kw az az akku.. ugyanezért az árért..
"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
KTTech
veterán
válasz zoltan.bagi #8681 üzenetére
Na az új Yaris HSD-hez egy hasonló rendszer tuti lenne... mivel 135-ig képes elektromos módban teperni (és az inverterek és a motorok is bírják a strapát).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Declare
őstag
Sziasztok!
Autócserekor a választásunk egy Toyota CHR 1.8 as hybridre esett, amivel már sikerült is 2000 km t elautókázni. Lenne egy olyan kérdésem, hogy az első hivatalos olajcsere előtt, ha én szeretnék egy extra olajcserét, azt szerintetek érdemes? (szerintem nagyon is, szóval ha nemet mondotok, komolyan kell érvelnetek, hogy meggyőzzetek ) Ami még fontosabb, hogy ismerős szakszervízben (nem Toyota márkaszervíz), meg tudom úgy csináltatni, hogy ezt a Tyoyota nem veszi észre? Elvileg ugye a gari miatt csak toyota márkaszervízben lehet szervizetetni, ami így is lesz, de ezt az első, extra olajcserét a jólbevált ismerős szakszervízze csináltatnám. (Csak hallottam olyat, hogy állítólag ellenőrzik az olajszűrőt és ha az nem a gyári sorszámú, akkor bukó a gari nagyon csodálkoznék ilyenen.)
A másik kérdés, hogy szerintetek érdemes lenne 100 as benzint tankolni bele? Egy turbós motorba én azt tankolnék, de ez egy kis "igénytelen" szívó motor, szerintem ebbe majdnem tök mind1 nem?
Köszi előre is
-
Gombinyó
őstag
válasz Declare #8685 üzenetére
Nem tudom, hogy van-e manapság létjogosultsága az első 2-3km-es olajcserének, nem vagyok benne biztos. Nem látok bele mérnöki szemmel. Én is agyalok rajta, de még nem tudtam dönteni, hogy megcsináltatom-e. Ha a lelked megnyugtatja már lehet, hogy megérte, attól függetlenül, hogy a motor nem profitál belőle.
Én csakis gyári szűrővel és motorolajjal merném cseréltetni, ha a szaki nem tudja beszerezni az olajszűrőt akkor kihagynám. Amúgy bizonyos márkaszervizben sem egy vészes összeg és legalább bekerül a szervizkönyvbe. Eladásnál hasznos lehet -
Declare
őstag
válasz Gombinyó #8686 üzenetére
Pont így van, hogy én sem vagyok ebben biztos, hogy fontos ez a köztes olajcsere, de én hiszek benne és engem megnyugtat. Ártani meg biztsoan nem árt.
Az, hogy gyári szűrő megy bele, az teljesen alap, nem ez a kérdés, viszont nekem mondtak olyat, hogy ellenőrzik a szériaszámot a szűrőn és ha az nem a gyári, akkor bukó. Nem tudom elképzelni, hogy az új autó, gyári szűrőjének a szériaszáma valahol fel van jegyezve és olajcsere után ezt megnézik....viszont lehet, h igazad van és megcsináltatom a Toyotánál. Lehet, h drágább lesz pár ezer forinttal, de így akkor nincs semmi gond.
-
blg
senior tag
válasz Declare #8687 üzenetére
én nem értek hozzá, de valamelyik Totalcar Égéstérben egy olaj-szakértő azt mondta, hogy de, kifejezetten árt, ha az első olajcserét előrébb hozod. Valami olyasmi a lényege, hogy az első olaj összetétele speciális, nem olyan, mint amit utána fogsz beletölteni, és az első intervallumra kell ez a speckó olaj.
talán ebben volt: [link] -
molnarpeter
nagyúr
-
Tin
veterán
Ha valaki megtalalna ezt az Egester epizodot es azon belul, hogy hol van rola szo, megkoszonnem, szivesen meghallgatnam. Magam is hasonlo cipoben jarok, es nem tudom eldonteni, hogy ledobjam az olajat 5000-nel, vagy inkabb legyen egy korabbi, 10e-s olajcsere a gyarilag eloirt 30e helyett. Mondjuk hosszu tavon is max 15e-enkent fogom cserelni az olajat...
-
Declare
őstag
Köszi a hsz.-t! Érdekes, én ilyenről még nem hallottam na akkor ennek még utána nézek, aztán meglátjuk.
(#8689) molnarpeter : 15 ezret ír, azt hiszem, azonban ez a gyártói ajánlás, meg előírás azért nem egy szentírás...lásd pl vw 30 ezres olajcsere periódus, vagy fogyasztási adatok stb...ez mind arról szól, hogy a cégeknek, hogy lehet "kedvezőbb" feltételeket teremteni, mert ők nyilván azt csinálják csak, ami le van írva, de senkit nem érdekel, mi a jó a motornak.
-
apro
senior tag
Sziasztok.Ezen mit kell agyalni,bemész a hivatalos Toyota márkaszervizbe kérsz időpontot (saját költségedre 35000.ft)és lecserélik az olajat és az olajszűrőt.Ennyi.ha ajánlják ha nem, te kéred és megcsinálják.
UI: A garancián ez semmit nem változtat.[ Szerkesztve ]
-
No.01
őstag
Ezt a korai olajcsere dolgot egyre kevesebb helyen propagaljak. Lehet joggal... En ha osszejon az uj auto akkor megcsinaltatom, de nem 2-3e km utan inkabb mondom azt, h megfeleznem.
Az en tervem az, h az elsot olyan feltavon 7-8e km-nel, majd szepen beallok a 10e km-es cserere ahogy most is csinalom.
Lehet kisse pazarols es folosleges, de artani nem art foleg egy hybridnel.Itt nyilvan van kulonbseg azon autok kozott amik sokat mennek autopalayn meg azok kozott amik inkabb varosban vannak hasznalva, de ugye itt egy hybridrol beszelunk szoval aki palyazni vesz ilyet azzal is van gond
-
No.01
őstag
Kis onellentmondas is felfedezheto am benne... mert akkor ezek szerint ha a gyarto jobban tudja akkor megiscsak jo a gepkonyvben eloirt akar 30e km-es csereperiodus?
Inkebb nem, mint igen. Szerintem.Tobb fejfajast okozhatsz vele, mint amit megsporolsz... Bar ha en korbekerdezek itt az irodaban akkor a tobbseg betartja az eloirtakat mondjon az akarmit is. (akar 30e)
Annyi, h az ertelmesebbje legalabb evente elviszi, de van akinek annyi ido alatt mar tobb szalad bele, mint 15e. Talan nem art az autonak, de lehet, h megis.
A kerdes az, h mennyire tervezel hosszutavra?A volt fonokom sz*rt bele az egeszbe ahogy kell, hasznalta majd mivel - lizinges, ugyis leadom - 4 ev utan cserelte egy masik uj autora. Ot pont nem erdekelte, h mennyibe fog majd ez v.kinek kerulni par evvel kesobb. Az ilyen kocsiktol mentsen meg a jo Isten!
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Rugalmas periódus mellett nem lenne gond; új autók jelentős része autópályán hajtott céges kocsi, ami megintcsak közel ideális körülmények között fut. Ha vegyes/városi a használat, becsúszik a keret kimaxolása, és elhasználódhat az olaj. Összességében szvsz árnyaltabb a kép, mint a "30k rossz", csak egy mondanál hosszabb lőzungot nehéz lenne szajkózni. Meg szeretik elfelejteni, hogy erőltetett üzemre felezett periódust ír gyakorlatilag mindegyik leírás
Tudtommal a Toyota is rámondja pl a Hiluxra a 2 év/30 ezret, többi modellt nem most nézem meg, de egy terepen használt autóban sokszoros elhasználódás tud lenni, igazából üzemóra számítana, az meg a flexibilis olajcsere mellett már adott lenne, VW már bevezette ezt.
[ Szerkesztve ]
-
apro
senior tag
Sziasztok .Minél mélyebbre merül az ember annál jobban elbizonytalanodik.
Egyik pl.[Lhttps://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/2020/01/06/kettes_prius-ba_milyen_olajat/][link]
a másik amit "makszi" linkelt.
Akkor mindenki hallgasson inkább a gyártó előírásai ra?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- DIGI Mobil
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- További aktív témák...
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt