-
GAMEPOD.hu
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jabby
őstag
válasz molnarpeter #8549 üzenetére
Dolgozni járnék vele, általában két személlyel és a villanyszereléshez szükséges szerszámokkal, anyagokkal.
Szegeden és vonzáskörzetében (+15 km) dolgozok, 2-3 hetente Budapest autópályán, illetve Debrecen főúton.
Szerintem a zömében kis távolságok nem tennének jót egy diesel motornak (jelenleg 1.6 Hdi motort használok erre a célra). -
theuprising
tag
válasz silver10 #8550 üzenetére
Nem igazán lehet rosszba belenyúlni egy normálisan használt, karbantartott szívóbenines Corollával. Ha a facelift E180-as Corollára gondolsz, azokban az 1.6 szívó az nem közvetlen befecskendezéses hanem multi-point, alu blokkos, de nincs agyon húzva és gyilkolva így attól nem tartanék. A VVT-i kerék itt is megvan, a vezérlés láncos, nem jellemző a megnyúlása, csörgése, főleg nem ilyen fiatalon és kevés használat után. Az inkább a Lexusnál jellemző a 2GR motoroknál, leginkább a GS modellekben, néha RX-ekben is, abban is 2GR van, de az Atkinson és szolídabb.
Én ennyit tudok fejből, de maga a ZR motor már 2007 óta kapható a Toyotánál, ez annyiban jó hír, hogy van bőven hozzá tapasztalat és alkatrész. Fb-n Toyota csoportban biztos segítenek, én Lexusos vagyok így csak ennyit tudtam -
silver10
aktív tag
Mindkettőtöknek kösz. Átolvastam, ami itt van a motorral kapcsolatban.
-
Csabroncka
addikt
válasz silver10 #8550 üzenetére
1 éve vettem a picikém
Van mire figyelni bőven, de ez nem az autó hibája. Például én álmomban nem gondoltam volna, (ez a totalcar kárfigyelővel derült ki) hogy az autóm bal oldala kapott egy őzet (ezt már én utólag derítettem ki) és a burkolat horpadt.
Gyári új első lökhárítót, bal fényszórót, ajtókat és sárhányót kapott, de még a tüzetes ismerős és szerviz sem vette ezt észre (abszolút gyári szakszervizes CASCO történt), illetve csak annyit, hogy a bal sárhányó illesztése nem teljesen gyári így sejteni lehetett, hogy valami karcolás, húzás lehetett.
Igazából csak azért nem csináltam cirkuszt Békéscsabán, mert a CASCO miatt mindent gyárira cseréltek az akkor 2 éves autón és csak burkolati elemek sérültek.
Ezen az autón a mérés mindenhol gyári értéket mutatott, műanyag elemet meg nem mérsz, az utángyártott elemen, meg +-20 mikronnal több vagy kevesebb van, a fene se tudja akkor....Szervizpecséttel ne foglalkozz, számla legyen az olajcseréről, az 1.6 hangja mint a doxa.
Személyes vélemény:
-limited felszereltség alá szerintem ne add
-hosszabb távon ha ledeset tudsz venni, inkább olyan fényszóróval vedd
-inkább magánszemélytől, Budapesti kerekedések felejtősek, az összes egy agyonvert hulladék, jó drágán.Ne kilométert vegyél és ne is apró használati karcokon, kavicsfelverődéseken akadj fent!
Ha érdekel még pár infó vélemény, tapasztalat, vagy próba, Buda közel van, keress!
Nekem ez fél évembe telt, igaz árban is erősen meghúztam a határt.Vezetés:
-én alapvetően szeretem a hót kényelmes semmilyen stílusát
-fogyasztásban szeret laffantani (Város 7.9, országút 7.0, vegyes 7.6)
-autópálya 150km/h (7.8), 180km/h (8.2)Menetkomfort 150-ig nagyon korrekt, csend van, 180-on 4000-ret forog 6. ban (16" felnikkel), ezt már azért hallod és menetszélzaj is van, de kényelmesen vezethető (fékezés és menetstabilitás) még ekkora sebességnél is.
Nekem Conti TS860 illetve Conti Pérmium contact 6 van papucsnak. Tapadnak, de kopnak és hangjuk is van azért.
negatív:
- a gyári fejegység tudása (navival együtt) egy vicc
- kamera hamar koszolódik
- szarul néz ki és nem is tudom hogyan lehet az elülső rácsok krómfelületén a kavicsfelverődést javítani..."in medias res"
-
silver10
aktív tag
válasz Csabroncka #8555 üzenetére
Köszi a részletes válaszadást. Kinézetre ilyet néztem én is. 4 misi körül lenne. Feleslegesen nem zaklatlak, de,ha úgy adódik esetleg priviben írok. A kameráról beugrott, hogy az én jelenlegi kocsimba rendeltem csájnábol egy 7"-os fejegységet, meg tolatókamerát. Tavaly Egerben hajnalban vitt haza egy Taxi minket. A sötétben semmivel nem adott jobb képet mint az enyém. Ugyanazok a fakó szürkés színek voltak, de elég jól lehetett látni hátra.
[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
válasz molnarpeter #8547 üzenetére
Végül kiderítettem a japan-parts oldaláról alvázszám megadásával, hogy a Mann-Filter
WK 828 X megy bele. Minden alkatrészt megtalálni. Remélem pontos.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Ha vállalkozó formában működsz, minél egyszerűbb kisteher felé nézelődnék, de mindenképp DPF nélkül. Caddy SDI mondjuk egyszerű motor, csak pályára 120 felett kevés. Mostani 1.6 HDI ha nem nyűgös, mégmegérheti megtartani, vigyázva rá az is kibírja, ha még nem részecskeszűrős, némelyikben kettőstömegű sincs, persze mondjuk 10 ezres olajcserével, stb.
-
helkis
addikt
szörföztem a neten, már nem is tudom mit kerestem, mikor rábukkantam egy számomra új Toyota típusra: Toyota Blade! nem gyenge!
"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
nagyúr
Ahogy írták a többiek is, a Toyota belpiacos dolgai kicsit más néven futnak, de olykor azonos alvázon, mint a globális típusok. Pl. a japán belpiacos Corolla neve Toyota Sprinter volt 2000-ig. 2000-től 2006-ig meg Toyota (Corolla) Allex.
Az E170-es Corollákat kínában Toyota Levin (vagy Rebin, átírástól függően) néven ismerik. És a többi...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Gaben92
őstag
A Corolla vonalhoz annyit, hogy a HachiRoku (Toyota Corolla AE86 nálunk) náluk - ahogy írtad - Toyota Sprinter Trueno/Toyota Sprinter Levin néven futott.
A Trueno volt a bukólámpás amit Európába nem hoztak, és a Sprinter Levin a nálunk ismert Corolla.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
KTTech
veterán
Kicsit upgradelném a Yarisom, (2016 HSD, RHD), szeretnék bele komfort indexet. Eddig nem találtam konkrét infót, hogy hol találom meg az index relét (a kiegészítő elektronika hozzá nem túl bonyolult). Esetleg valami ötlet?
Ezen kívül kapni fog automatikusan behajtható tükröket (soha nem volt szériában), és androidos navit (a gyári rádió kiegészítéseként). Ezek után már majdnem kész is lesz legalábbis közelíteni fog a régi Leon MK2-höz komfort szinten...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #8565 üzenetére
Illetve ha kapcsolóban van a relé, golf 4-hez létezett olyan fajtához való specifikus Komfortblinker szett
-
KTTech
veterán
válasz molnarpeter #8566 üzenetére
Köszönöm, elvileg külön relé van, csak nem tudom pontosan melyik kell, emiatt kell megnéznem. Készen kaphatók hozzá átalakított relék is.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
L4mie
veterán
Sziasztok,
Szemít kis nyestek lerágták a motor zajcsillapítás nagyrészét, így a maradék ment a kukába.
De szeretnék rá zajcsillapítást, honnan tudok jófélét rendelni, autodocon?
Corolla E12 Hatchback 1.4 VVTI
Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák
-
L4mie
veterán
válasz molnarpeter #8570 üzenetére
inkább valami jobb lehetőleg olcsó utángyártottban gondolkoztam, de lehet bontó lesz belőle mert perpill se unix, se bárdi, se autodoc-on nem találtam. Pedig autodocon volt ködfényszóró keret is amit a többinél már 2 éve kerestem, de soha nem volt nekik.
Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák
-
nagyúr
Nézőpont kérdése, én az utóbb időben arra figyeltem fel, hogy sok (amúgy magas felszeretségű) Yarison és Corollán látni sima acéltárcsát. Dísztárcsa nélkül. Szvsz még egy "homasitás" dísztárcsa is sokkal esztétikusabb, mint az acélfelni...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Gombinyó
őstag
Nekem jó autónak tűnik az áráért, de azt azért tudni kell, hogy egy 2 éves Clio 4-ből ültem át. Hasonló felszereltséggel a turbós Megane is ennyi lett volna, az i30/ceed/octavia meg drágább.
Elég nagy és kényelmes az autó a 185 centimhez, emellett a 2 méteres ikeás könyvesszekrényt is lazán becsúsztattam.
A ledes lámpák baromi jók, messze ellátni sötétben is, ami eddig a halogénnel hiányzott.
Igazából amire vettük arra tényleg jó. Sokat megyek országúton/pályán, kényelmes vele autózni és normálisan közlekedve is 6l alatt van valamivel így a fogyasztás. Picinek tűnik bele az 1.2T, de a gyakorlatban működik, könnyedén előzgetek, kényelmesen tartja a pályatempót is. Nekem 5% várossal tényleg nem érte volna meg a hibrid felára.
Szeretek beleülni, szeretem vezetni, jó ránézni (a bazári tárcsák ellenére is ).Ami idegesít kicsit, hogy a klíma panel alján valami tud zörögni, ha felmelegedet a beltér. Ezt majd megnézetem szervizben. Illetve várom az AA updatet.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Gombinyó #8577 üzenetére
Esetleg bluetooth-on hallgatsz zenét?
Én a falnak megyek attól, hogy a Spotifyról lejátszva nem frissülnek a lejátszott szám adatai (az elsőt áthúzza, de utána akárhány számot is kezd el, a művész, szám címe és az album ugyanaz marad (a szám hosszát legalább kiírja). De lehet, hogy ez a Spoti hülyesége...Illetve ami még idegesít egy kicsit, hogy a vezető előtt az jobb oldali ablaktörlő végállásánál ott marad egy nedves csík, amiből koszcsík lesz. Akárhogy tisztogatom az ablaktörlők gumiját...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ha pedig már. [Toyota Corolla E210 Hibrid Tannisteszt].
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Gombinyó
őstag
A Spotify nekem is így működött és idegesített, de azt sikerült megoldanom. Némi google skill kellett hozzá. Legalább is nekem droidon a fejlesztői beállításokban elég volt a bluetootht átrakni AVRCP 1.3-ra meg az akksi beállításoknál levenni az energiatakarékos módot a bt-ról.
A nedves csík nekem is megvan, nyugi nem egyedi probléma.
-
nagyúr
válasz Gombinyó #8582 üzenetére
Köszi!
Mondjuk visszatérve a fogyasztásra, akkor úgy tűnik, ebben tényleg jobb az 1.2T. Még ha dedikáltan autópályán megyek, akkor se volt 6 literes fogyasztásom soha az 1.6 szívóval. 6,2 volt a legjobb, de az ilyen 110km/h-ás csordogálás volt. Inkább 6,5 liter körül a reális autópályán. A várossal együtt meg 7.7 liter...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Gombinyó
őstag
Nem feltétlen. Hidegen, városban nekem is 7,5-8, de viszonylag hamar üzemi hőfokon van. A picivel 6l alatt úgy jön össze, hogy pár km város minimális forgalommal, 45 km országút, 10km pálya. Pályán azért 6 felett eszeget, de én elvagyok 120 körül. 140 környékén már inkább a 7et közelíti alulról.
Sztem nincs számottevő különbség fogyasztásban, ha lett volna 1.6 kombiban, akkor lehet azt választottuk volna, a sedan nem bejövős és ott a lámpák se ledesek még comfort felszereltségnél.[ Szerkesztve ]
-
erh75
tag
Az új Corollában (sedan) milyen az 1.6-os szívó motor ? jelenleg egy 2008-as 1.4-es 109 lóerős ceedünk van. Javarészt városi használatra kellene az új autó, ezért tartok egy kicsit a turbósoktól.
-
Tin
veterán
Asszony most maszkal szigoruan rovid (par km) tavokon hidegen az 1.5 turbos Golffal, 10 feletti a fogyasztas. De ha elmegyek vele 30 km-re kozuton, maris leesik 8 ala. Palyan meg az is 6.5 korul eszik, megpakolva, 140 tempomattal. Nem fogyaszt semmivel sem rosszabbul a kocsid, ha nem zavar, hogy nem megy annyira, akkor ne foglalkozz vele. Az mas kerdes, hogy en is inkabb a kombit vettem volna., de az meg egyeni izles.
-
blg
senior tag
a benzines Auris előtt 4 évig Prius2-esem volt, 5 literes átlagfogyasztással. Az Auris nagyjából ugyanezzel a felhasználással 7,8-at fogyaszt. Ez kb. 1000 Ft/100 km üzamanyagspórolás a hibrid javára. Ezzel x év alatt kitermeli a hibrid a felárát, és ne felejtsük el, hogy a hibrid többet ad (manuális vs. automata váltó).
-
nagyúr
Keress vissza a topicban, sokszor volt már szó róla, a motorkód 1ZR. 2007-től kezdve az Auris / Corolla és egy időben az Avensis alap motorja volt, ma már csak az EU piacos szedánba rakják. Alapból megbízható és tartós motor, de nagyon fontos, hogy 0W-20 olajjal etessék és betartsák az olajcsere-periódusokat. Én ezért választottam alapvetően (hozzátéve, hogy igazából az 1980-as, '90-es évekbéli 1.6-os 4A-FE motor nagy rajongója voltam-vagyok).
Megy jól? KRESZ szabályok betartása szinten megy, mondjuk ahhoz pörgetni kell, kb. 3500 felett kezdődik igazán a húzás, onnantól a hangja is megjön. De a fogyasztása is ugrik.
Megbízható? Igen, ha az olajcserét betartják és jó fajta olajjal etetik.
Láncos? Igen.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
erh75
tag
Köszönöm a részletes választ, megnézzük hétvégén.
-
apro
senior tag
Sziasztok.
Lenne egy kérdésem,érdemes lenne (van egy toyota auris hsd 2011 .04 végig toyota márkaszervizben szervizelt)a váltóba olajat cseréltetni?amúgy is 04 hó ba esedékes szerv.hibridteszt.egyúttal kérjem a váltó olajcserét?
Válaszokat előre is köszi
UI: 130.000km van benne szerviztől szervizig egy gramm olajt sem eszik.10000.km erenként cseréltetek olajat. -
apro
senior tag
Köszi a választ és a ki igazítást is.