-
GAMEPOD.hu
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
nagyúr
válasz MasterDeeJay #8150 üzenetére
A lehuzó letapadás egy ~20éves dolog toyotanal.... szóval nem beáll a sorba hanem beállt. De csak bizonyos esetekben. Közbe gyárt még legendásan jó benzineseket... Egy nagy x akta az egész nekem.
Vmi olyasmi ez mint VWnél az első szériás turbosok a bicikliláncal. Vagy Hyundai/Kia vonalon a theta esete... na az mondjuk csúnya.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
nagyúr
válasz Csabroncka #8149 üzenetére
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Csabroncka #8153 üzenetére
"Leginkább ajánlott".
Szóval a kézikönyv hülye. Mert ugye felsorolja az Olajminőség alatt a 0W-20, 5W-30, 10W-30 és még a 15W-40-et is. Majd egy szövegben utána már azt írja, hogy a 0W-20 helyett használhatsz 5W-30-at is. De aztán olajcserénél cseréld ám le 0W-20-ra...
Megértem, hogy a szervizekben is 5W-30-at töltenek be ilyen többértelmű, sz@rul megfogalmazott ajánlások alapján...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Gaben92
őstag
Mindegy mit említ, 0W20 kell bele és kész. A magyar szerviz kizárólag amiatt tölt bele 5W30-at mert sosincs raktáron 0W20-uk, ha van akkor is inkább 5W30-at használnak mert kiszámlázva ugyanannyi lesz, csak az nekik olcsóbb...
Toyota Tampere azt mondta, hogy nekik szigurúan tilos 5W30-at tölteni azokba az autókba amik 0W20-ra vannak tervezve, mindegy mit ír a könyv. Ha kopott a motor (sok szerviz azzal érvel, hogy "100.000 felett már azt szokták", meg "ha kopott a motor akkor 5W30-at teszünk bele") akkor is 0W20 megy bele, mert az 5W30 csak még egy pofont az amúgy is kopott motornak.
A szervizek meg nem a kézikönyv alapján dolgoznak, hanem a belső rendszerük alapján és nagyon jól tudják mi a helyzet. Tény, hogy fosul fogalmaz a könyv (szóról szóra ugyanaz a szöveg az enyémben is csak svédül), de a könyv neked szól, nem pedig a szerviznek.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Csabroncka
addikt
válasz Gaben92 #8155 üzenetére
Részben igazat adok, de csak azért részben, mert igen nagy probléma lenne, ha egy rendszeresen karbantartott motor pusztán a 0W - 5W különbségtől elkopna (mármint a normál használatból eredő kopáson felül). Itt most felejtsük el a korábbi gyűrűproblémát!
"in medias res"
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Gaben92 #8155 üzenetére
Ahogy írtam korábban a 0W20 nem megoldás. (Egyes esetekben (furat eltömődés) vmit segíthet... más esetekben meg ront (gyürű koszosodás, letapadás). De ebbe nem mennék bele.)
Ettől még röhely, hogy elő van írva márkaszervízek de a márkaszervizek szarnak előírásokra. Meg kb szervizek túlnyomó része is.
Én évekig mondtam rakjanak bele 0W20at. Mindig volt nekik sose tették. Végül mailt is küldtem direkte kifényképeztem. Akkor sem. Itt aztán úgy döntöttem, hogy jó akkor csinálom én magamnak.
Végülis köszönöm nekik, rengeteg pénzt sporolnak meg nekem.... ettől még amit csinálnak meg, hogy van pofájuk annyival lerendezni, hogy 0w20 az röhely és sztem simán BTK.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Gaben92
őstag
válasz Dare2Live #8157 üzenetére
"Ahogy írtam korábban a 0W20 nem megoldás."
Félreértettél. Nem problémamegoldásra írtam a 0W20-at, hanem általánosságban, hogy amelyikbe az kell abba az menjen ne pedig 5W30. Nekem hivatalosan 0W20 kell bele, az itteni Lexus szerviz (Toyota Tampere) állásfoglalása szerint kizárólag 0W20 és semmi más, (ahogy írtam, ők nem tehetnek bele mást csak 0W20-at) és ennek ellenére Magyarországon simán belecsapnák az 5W30-at, sőt mi több 5W30-at cserélnek 5W30-ra amit még a kézikönyv is tilt.Magyarországon rohadt élet, hogy nem vinném szervizbe az autót hanem magam csinálnám. Itt nem is gondolkozok máson. Szervizkönyve vezetett végig, 8 évnyi bejegyzés van benne ugyanabban a stockholmi Lexusban, nem akarom megszakítani a sorozatot. Eladni is könnyebb lesz vele (bár ez egy másik történet, mert az itteni piac teljesen más. )
Csabroncka:
Arra gondoltam, hogy mikor elkezdi csipegetni a 0W20-at egy autó, akkor szokta a márkaszerviz belerakni az 5W30-at. Amivel éppenséggel a "tüneteket megszüntetik" de a probléma marad és jót sem fog tenni.If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
DjKoxi
senior tag
válasz Gaben92 #8158 üzenetére
Az Avensis-em Svédországból vettük 3ZR-FAE motor, és minden szervizszámlán 5w-30 olaj szerepel. Miért?
A Toyota még a fagyállóban is különcködik, a fékcsapokra sem lehet csak Toyota feliratú kenőanyagot tenni. Csodálom, hogy az ablakmosó folyadékra nem találtak ki valami idióta szabályt. -
Gaben92
őstag
Tőlem ne kérdezd. Én csak annyit tudok, hogy nekem a svédek 0W20-at tettek bele végig, év elején jött át az autó Finnországba és az itteni szerviz is azt fog.
Csabroncka: Ezt a mondatot nem teljesen értem. De a lényeg az, hogy ha 0W20 kell bele akkor az kell bele, mindegy mivel érvel a szerviz. Nyiván nem az 5W fog megölni egy motort ami csipegeti az olajat, de jót nem is tesz neki.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Csabroncka
addikt
válasz Gaben92 #8161 üzenetére
Azért tűnik kicsit érthetetlennek, mert szerintem a vékonyabb olaj ahhoz kell, hogy a motor üzemszerűen teljesíteni tudja a környezetvédelmi normákat! Nem a kenés elégtelenség miatt rossz az 5W-s olaj, hanem azzal a motor lassabban éri el azt az üzemállapotot, ahol a katalizátorral együtt a károsanyag kibocsátás és üzemanyag fogyasztás a legoptimálisabb.
Végeredmény ugyan az: "ha 0W20 kell bele akkor az kell bele"
"in medias res"
-
nagyúr
válasz Csabroncka #8162 üzenetére
Miért használj 0w20-at
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
galervin93
őstag
Update.
Úgy tiszta, hogy a saját hülyeségemet is leírom. Annyi előzmény van, hogy nekem első kocsim, max pár métert gurultam más járgányokban. Szóval a 'rezonancia' az csak a motor beindulása, amire asszony (neki több kocsival volt már dolga huzamosabban) fel sem emeli a fejét (nekem furi, én, ha van rá lehetőség, 'villannyal' gurulok akár 40-50-ig is, ugye olyankor nem jelentkezik, így ha mégis rálépek picit, egyből feltűnő - persze tudom, hogy indulgat a motor, de ezek szerint hiperérzékeny vagyok a dologra ). Szóval fail1. A másik, a zörgő hang jobb első kerék felől, az meg a kesztyűtartó, picit lötyög, és bizonyos frekvenciára beindul. Ez a fail2. Lényeg a lényeg - ne legyetek amatőrök, mint én![ Szerkesztve ]
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
Akula
őstag
Na, akkor ez meg mi lehet?
Erősebb fékezéskor és lendületesebb elinduláskor a bal első kerék felől erős, fémes pattanó hang hallatszik. Levettem a kereket, megnéztem a fékpofát, nyerget, de nem láttam rajta semmit. Megrángattam a kereket felemelve és semmi. Ha csak "normálisan" megyek, akár kanyar is lehet nincs semmi baj. De pl. amikor meg kell állni felüljárón és elindulok, akkorát koppan, vagy kattan az a valami, hogy idegesít. Pont most jött elő, hogy hosszabb útra indulnánk."Akula Sub, ready for the deep!"
-
rob210
nagyúr
Típus?
Így elmondás alapján a billenésgátlóra tippelek.
Ezt úgy is kipróbálhatod, hogy apró gázfröccsöket adsz egyenletes tempójú gurulás közben, ha kattog akkor 100%, hogy az.
3 hete csináltam egy avensist, ugyan ez volt.
A mi versonknál is ez vokt egy éve kb.
Kicseréltem és újra néma csend.
Az avensisben mondjuk a csavar tört el és el is hagyta, de a hiba a billegésből adódott.Renault power
-
Akula
őstag
Nem, nem kattog. Nem tudtam (mertem) durvábban megmozgatni a kocsit.
De a komolyabb fékezésnél 40-ről stop, akkorát pendült, mintha a rugó tört volna el. Aztán feltolattam egy rámpára és ott is kattog. Amint áthelyeződik a kocsi súlypontja, pattan az a valami. Tutira felfüggesztés lesz, vagy amit te mondtál, vagy kerékcsapágy, vagy mittudomén mi, de nem motor és nem váltó. És csak bal elöl hallom.[ Szerkesztve ]
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
#76500480
törölt tag
0w16 és a 0w20 között nagy a különbség, fogyasztás, kopás? Ahogy olvasom, 20-as olajért is könyörögni kell, 16-os meg Japánban általános....
-
rob210
nagyúr
A másik ilyen még a lengőkar hátsó szilentje lehet, de az kátyúra is hangot adna, vagy a stabpálca ezt ugye elég kifordítani a kereket és meg tudod nézni, ha kézzel forgatható mozgatható akkor biztos oda van, de látni kéne, így csak tippelgetek, ezek szoktak a versonál előjönni.
Renault power
-
SPeti1984
senior tag
Sziasztok!
Egy 2008-as Auris 1.4 D-4D a kiszemelt példány amit szeretnénk vásárolni. Ez a motor mennyire megbízható? Ebben van részecskeszűrő és kettőstömegű? Jól tudom, hogy láncos?
-
trassher
addikt
Sziasztok!
Adott egy céges E210-es corolla. Értem én, hogy el kell adni a gyári navigációt de 2019-ben csak mirrorlink támogatás egy listaáron 7,2 milliós autónál inkább szégyen mint vicces. Kérdésem az volna, hogy várható e android autó támogatás a jövőben vagy marad az 1 méteres type c kábel és az A oszlop mellé felcuppantott telefontartó? Esetleg talált valaki olyan szellőzőrostélyba illeszkedő mágneses tartót amit használni is lehet? Sajnos a szellőzők kerete síkban jóval kijjebb esik mint maga a rostély így az eddig használt tartó sajnos nem működik.
Ezt leszámítva azt kell mondjam, hogy az auris-hoz képest ez egy sokkal élhetőbb autó. Végre valaki kipróbálta az ülést mielőtt rábólintottak, a fogyasztás is meglepő pedig sokat pályázok és a lábam is nehéz. Kíváncsi volnék a 2 literes hibryd-re is de ez az 1.8-as 5 ajtós is teszi a dolgát bár még csak 2100 km került bele.Redmi Note 7
-
Drizzt
nagyúr
válasz trassher #8176 üzenetére
Én nagyon nem kedvelem a szellőzős megoldásokat. Egyrészt a szellőzőn keresztül jönne be a hűtés/fűtés. Nem arra való a telefon, hogy az felfogja. Másrészt maguk a rácsok sem arra lettek tervezve, hogy extra súlyt fogjanak hosszabb távon. Az e12-es Corollámból anno ki is tört így az egyik szellőző rács. Itt nálam simán a felcuppantás van a szélvédőre. De én közvetlen a tablet mellé cuppantottam. Ott nem nagyon zavar semmit a látásban(, ne érts félre, takar ki elég nagy részt, de egyszerűen akkor körülötte a hely, hogy érdemileg nem érzem a hátrányát) és a kábelezést se lehetetlen megoldani.
Android auto támogatásról néhányaknak azt mondták, hogy várható sw update-tel, de én azért nem erre építenék. Keress vissza, jópárszor felmerült a kérdés.
Cifu írta korábban:
"Ma a Toyota Mayernél még tovább egyértelműsítették: az érintett Corollák 2020 májusa után kaphatják meg a szoftverfrissítést, ami Android Auto és Apple Car támogatást nyújt. A frissítés ingyenes lesz. "[ Szerkesztve ]
I am having fun staying poor.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz trassher #8176 üzenetére
Brodit vonalon nézz körül esetleg telefon tartó ügyben, van többféle, stabilan rögzül, nem töri le a rostélyt, jó cuccok (csíptetős mágnes nem tudom, van-e, töréstől én is félnék, azon a Vinson aliexpress legtöbb rendeléssel rendelkezők közül néznék egyet).
[ Szerkesztve ]
-
Csabroncka
addikt
válasz trassher #8176 üzenetére
Én hasonló dilemma miatt vettem ilyet!
A lényeg, hogy nem az üvegre, nem a szellőzőrácsra, hanem a műszerfal egy tetszőleges pontjára cuppantod fel! Az aprórücsis műszerfalon is megmarad, mert a tapadókorong ilyen takony bevonatú! Lassan egy éve megvan, mindig le-fel rakom én utálnám ha ráégetné a nap...."in medias res"
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Csabroncka #8179 üzenetére
vmi link erre? jó ebay, ali akármi.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
trassher
addikt
A kijelző mellett nekem nem áll meg ahogy a műszerfalon sem. Hiába tapadós, lenyomós nem marad meg rajta. Én 2 éve használok rostélyba való mágneses tartót és semmilyen hátrányát nem tapasztaltam még. Egyik autónál sem volt belőle törés, repedés.
molnarpeter: Ali-s tartóm van, erős és jól tartja a telefont. Nálam csak a mágneses működik mivel az a legegyszerűbb és legkényelmesebb megoldás. Amit Csabroncka linkelt nekem körülmélnyes mivel 1 kézzel kicsit nehézkes. Mágnesesnél csak odadobom és megáll, ha pedig kell a telefon leveszem. Nincs semmilyen rugó vagy retesz.
Kínomben egy benzinkúton vettem egy tapadós, ráhúzós, ragacsos felületűt de nem állt meg a műszerfalon. Első gondolatom azt volt, hogy kivágom a kukába vagy felragasztom a kijelzőre.Redmi Note 7
-
nagyúr
válasz trassher #8176 üzenetére
Nem találtam jó megoldást sajnos még én sem. Ahogy írod, a látványos kitüremkedő rész az oldalsó szellőzők alatt, illetve a középsőknél a kijelző / légkondi kezelőpanele van útban a normális elhelyezéshez. Vettem olyan Spigen Kuel telefontartót, ami kellően hosszú karú és a műszerfal tetejére is rá lehet cuppantani - elméletben... de itt jön a következő kérdés: hova rakod?
Miután végigjártam a lehetséges helyeket, kiderült, hogy most vagy a japán mérnökök direkt szivatják a felhasználókat, vagy csak ilyen szerencsétlen lett a szélvédő és műszerfal tetejének kialakítás. Nagyjából mindenhol két opció van: vagy akkora kitakarás van, hogy életveszély (én nem vagyok híve annak, a lezárjam a kijelző és a középső tükör közötti részt), vagy egyszerűen nem éri el az ember. Én egyetlen helyet találtam, a bal első szellőző felett, ahol nem takar ki semmit, elérhető és nincs útban sem. Apró probléma, hogy sajnos a tartó sem ül itt sem éppen betonstabilan.
A baj a tartó stabilitása. Csak pár napja van fent, és már kétszer leesett. Az adott rész persze íves egy kicsit, tehát nem fekszik fel tökéletesen, szerintem emiatt nem tud megfelelően tapadni, pedig a Kuel-nek a tapadókorongján van egy ragacsréteg a minél jobb tapadásért. Először nem is akartam felrakni, mert félek, hogy nyomot hagy...
Sajnos jobbat én sem tudok jelenleg. Megpróbálom így kihúzni 2020 májusig, és mihamarabb elvinni a szoftverfrissítésre.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Irgalmatlan lapos szögben van és messze van a sofőrtől az E210 szélvédője, az A oszlop pedig vele együtt tör előre.
Ha a lentre szeretnéd tenni, akkor még nyújtózkodva se fogod elérni. Ha viszont olyan magasra teszed, hogy elérd, akkor kitakarja nagyjából a teljes 10-11 óra irányt az A oszloppal együtt.Ha vezetőtől jobbra, a tükör vonalában szeretnéd, ugyan ez pepitában, vagy túl messzire lesz, hogy elérd, vagy pedig a tükör mellé vagy alá rakhatod, megint kitakar mindent 1-2 óra irányban, amit a tükör nem takart még ki...
A képek nem igazán adják vissza, de talán fogódzkodónak megteszik:
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Csabroncka
addikt
...hát igen!
Gyakorlatilag egy hely van, a kormánytól balra a két szellőző között! Egyébként az én Homasitás cuccom egyszer nem esett le. A felület nagyjából hasonló.
Apró kérdés: "b@sztak" még beletenni android vagy apple cart? Youtubon keress rá , a kínaiak Androidos fejegységekkel nagyon beindultak a gyártók minimalista szarjai ellen, hovatovább a minőségük sem vacak a visszajelzések alapján!
Mutatok egy példát! Kicsit kiverte nálam a biztosítékot, hogy a gyári nav frissítése feketén egy huszas, és az egész ugyan olyan fos marad!
Aztán egy 10 colos kínai nem is vészes áron, még kicsit utána kell olvasnom, de beszerzős lesz úgy érzem.
"in medias res"
-
trassher
addikt
válasz Csabroncka #8186 üzenetére
Most mondjam azt, hogy édesanyám 2018-as swift-je támogatja az android autót és az apple carplay-t is sőt még működik is mindkettő?
Redmi Note 7
-
Csabroncka
addikt
válasz trassher #8187 üzenetére
Ha megnézed a kis kínaiak nagyon meglátták a Toyotás piacot
Aki kételkedik benne, itt egy youtube videó, miről beszélek
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
dh66e
veterán
válasz Csabroncka #8186 üzenetére
Tényleg vicces hogy egy Toyota nem figyel oda ilyenkre.
Az E12 Corollába én vettem egy éve egy 7" kínait sok reményt nem fűztem hozzá,de azóta is teszi a dolgát becsülettel,mindent tud amit kell.Azóta meg még jobbak vannak már droid 9-cel majd jön a tíz is.... -
pècsimunkás
addikt
-
pècsimunkás
addikt
válasz pècsimunkás #8190 üzenetére
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Gergőke88
addikt
Nem szándékom g.czni, mert nagyon tetszik az új Corolla, de szert szánalmas, hogy külsős navival kell szenvedni egy 5m+ autóval.
Egy 3.5m Ft-os Swiftben is lehet tükrözni a telefont.
Szánalmas. -
nagyúr
@sky11 (#8190): Nem jó sajnos, mert a szellőző alatti kitüremkedés miatt nem tudod rendesen beletenni a telefont. Ha pedig oldalra fordítom, ahogy nálad van, akkor lefedi az egész szellőzőt, én nem szeretem, ha a légáram útját ilyen szinten eltakarja a telefon, plusz még fűti is az télen...
@Gergőke88 (#8192): 400e Ft a gyári navigáció 3 évig tartó frissítéssel. Sajnos amennyit én láttam belőle, az nem győzött meg, a Waze vagy a Sygnic sokkal jobb. Egyébként Mirrorlinket tud alapból, ha ilyen képes telefonod van (pl. Samsung Galaxy és Note széria). Nekem Oneplus 3T-m van, az nem tud ilyesmit (a Mirrorlink licenszköteles megoldás, szóval nem lehet csak úgy feltelepíteni a telefonra).
Csabroncka (#8193): Ez szép, de azon a részen az E210-nél íves a felső rész, így nehezebben tapad oda sajnos. Ma reggelre már üresen is elengedte a dolgot a Spigen Kuel...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Gergőke88 #8197 üzenetére
A 2019 október utáni gyártású példányok alapból megkapják a képességet, amennyire tudom nincs a hardware terén eltérés, pusztán a szoftverben. Hogy miért kell a frissítésre várni azoknak, akinek régebbi gyártású autójuk van, azt nem tudom...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...