Új hozzászólás Aktív témák

  • Dluinet

    nagyúr

    válasz Ck. #11412 üzenetére

    "- nem akarok üzemórákat nézegetni és fél évente olajat cserélni, maradok a gyári szerviznél és annak előírásánál"
    Marketinges csereperiódus: 1 év vagy 15 ezer kilométer (ezzel a garancia időben, az első 2-5 év alatt nem is jön elő semmilyen gond.
    De ott van apró betűsben a mérnökök által ajánlott periódus: fél év vagy 7500 kilométert.
    Ez minden autó használati utasításában így van benne, ahogy a prius-éban is.

    "- kergetni akarom az elektromos módot és betegesen a fogyasztás csökkentésre menni, amikor olyanom van. Pl munkába menet és onnan vissza. Ha úgy vezetem mint egy hagyományos ICE-t, akkor nem lesznek olyan jók a számok sem."
    Max pedállal és váltóval érdemes, akkor az autó ii tud hozzá igazodni. Az EV gombbal már nem. Nagyon nagy összpontosítást igényel és elveszi a figyelmet a közlekedéstől, ezért gyakorlat és körültekintés szükséges hozzá. Egy összetört autó árát nem tudod üzemanyagban összespórolni.

    "- mindig N-be teszem, majd rögzítem kézifékkel az autót, utána teszem csak P-be. Így lejtőn pl nem a váltón/reteszelőn feszül az autó, könnyebb is így kivenni a P állásból utána."
    Én is így állítom le, mert dombos területen élek, és itt számít. A felhasználok 99% nem használja, vízszintes terepen nincs jelentősége.
    Az N állást a kényelmes vitorlázáshoz én gyakran használom.

    "- nem lehet tövig nyomni a gázt? Sport módban az IS 300h-val jók esik néha kiengedni a gőzt, pontosan ilyen módszerrel…komolyan nem"
    Ez minden autó használati utasításában benne van, ahogy a prius-éban is. Nem én találtam ki. Csak ugye a felhasználok, nem szokták végigolvasni a 500-800 oldalas használati útmutatót.
    De szerencsére nekem már nem kell külön elmagyaráznom, elég ha a egy Toyota mérnököt linkelek.

    "-EV gomb, szoktam az utcánkba bekanyarodva arra váltani és onnantól már úgy célba érni és leparkolni. Nem hiszem, hogy ezzel fogom a koporsó szöget ütni az akksiba."
    Ezt már kifejtettem. Igen, utcába vitorlázni azért lehet, de ilyenkor amúgy sem kapcsolna be az ICE.

    "- klímát sem akarom mindig használni, egyrészt teljesen máshogy alakul így a fogyasztás és az elektromos távok és időtartamok is jóval lerövidülnek, mi értelme akkor, ha csak klímával lehet használni?"
    A klímát sem kell túl tolni, ha normálisan használod és nem 19°C-ra állítod be nyáron, akkor az esetek 99%-ban észre sem veszed a klímát. Ha nem húzod le az ablakot, akkor a szűrön keresztül érkezik az utastérbe a levegő, így tisztább lesz a beltér és egészségesebb lesz a közlekedés is. Az aksit 16-28°C-os környezeti hőmérsékletre tervezték, ami az embereknek is jó. 18°C persze a téli használatra értendő, nem a nyárira.

    Az egész autót arra tervezték, hogy úgy használd, mint egy sima benzinest, ettől eltérő használat gyorsabb degradációhoz vezet.

    "Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

Új hozzászólás Aktív témák