- Marvel Snap
- Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
- Egyre nagyobb a balhé a Helldivers II körül
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Fallout 4
- EAFC 24
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Helldivers 2 (PC, PS5)
-
GAMEPOD.hu
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
KTTech
veterán
Simán P-be rakod és - ha elektromos a rögzítőfék - saját magát rögzíti is. Ha nem, akkor behúzod a kéziféket és kész. Az N-t SOHA nem kell használni, a kézikönyvekben is ez szerepel. mondjuk a Toyotánál nem is lehet általában N-ből P-be húzni, mert köztük van az R
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
Ck.
addikt
válasz KTTech #11208 üzenetére
Az a baj, hogy a kézifék nem ér semmit, ha csak utólag van behúzva. Azért veszem ki N-be előtte, majd kézifék be, lábfék ki, hogy a kézifék tartsa meg az autót, utána megy a P.
Viszont igazad van, én is olvastam, hogy nem szabad az N használata, mert olyankor nincs töltés, ezért lemerülhet a nagyfeszültségű akku, de gondolom az a pár másodperc miatt így sem lehet probléma. Vagy szerinted ennyi időre sem ajánlott az N? Nincs még tapasztalatom a Toyota hybridekkel, nem tudom mekkora bajt idézhet elő az N.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
KTTech
veterán
Az üzemi féket (legalábbis nálam) nyomva kell tartani, hogy P-be tudjam tenni (ekkor old ki a retesz, ami a váltókart zárja a véletlen mozgatástól)... így felesleges lenne korábban a rögzítőféket használni
Az N állás inkább csak arra van szerintem, hogy az egyszeri felhasználó ne tolja D-ből R-be egy mozdulattal (elvileg védett a rendszer, nem akad össze, voltak akik kipróbálták, de jobb a békesség). A lemerüléshez azért nem 1-2 perc kell, de ha megy minden fogyasztó, akkor az az 1KWh körüli akku nem fog sokáig tartani. Illetve ha valami miatt mozgásképtelenné válik a járgány - de nem kapcsolt ki, indítható -, akkor kell használni (trailerre rakás például)
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Atlantis
veterán
Szerintem felesleges trükközni vele és nem is lehet, mivel, ha jól gondolom: ha N-be teszed és "lábfék" mellett "behúzod a kéziféket" (ami ugye elektromos, tehát egy gombot húzol fel), majd utána akarod P-be tenni, ahhoz egyrészt kelleni fog továbbra is a lábfék, mert ahogy KTTech is írta, nem old a retesz enélkül, másrészt áthúzod az R-en, amivel oldani fogja az elektromos kéziféket. Tehát meg sem tudod csinálni vele azt a műveletsort, amit szoktál.
Itt nem hagyományos váltó van, nincs kuplung, ami esetleg nem szereti, ha sokat kell "tartania az autó súlyát" leállítva. Az N állás meg szerintem inkább arra való, ha vontatni kell az autót. Nekem a Yaris nem is engedi amúgy elfordítani a kulcsot, kvázi kikapcsolni a rendszert, ha nincs P-ben, de gondolom N-nél is engedné, azt nem próbáltam még.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
-
Atlantis
veterán
válasz koxkids #11219 üzenetére
Ez a preferált, de egyértelműen írja, hogy vontatható, le vannak írva a lépések is, rövid távra, max. 30-al. "Vontatás szükséghelyzetben, másik gépjárművel" vagy valami ilyesmi alcím volt.
Egyébként minek is lenne a vonószem hozzá?
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz koxkids #11221 üzenetére
Úgy legyen.
Ámbár a váltóreteszelést is lehet oldani, ha bent ragadna P-ben, de ezt szerintem már az átlagfelhasználók zöme biztos mellőzné, inkább a tréler.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Ck.
addikt
válasz Atlantis #11214 üzenetére
“ahhoz egyrészt kelleni fog továbbra is a lábfék, mert ahogy KTTech is írta, nem old a retesz enélkül, másrészt áthúzod az R-en, amivel oldani fogja az elektromos kéziféket. Tehát meg sem tudod csinálni vele azt a műveletsort, amit szoktál.”
Persze, hogy kell P-hez a lábfék lenyomása, de akkor már mindegy is, mert a kézifék már tartja az autót, pont emiatt engedem fel egy pillanatra a lábféket, miután N-be behúzom a kéziféket. Egyébként elektromos kézifék esetén sem old ilyenkor, ha N-ből átrakod P-be, hiába van közte az R. Mindenesetre, ha nincs értelme, akkor nem csinálom, de továbbra sem tartom jó dolognak, ha befeszül a retesz egy nem vízszintes talajnál és úgy kell kirántani a P fokozatból. Ezt több váltós is elmagyarázta anno.
[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
Ha a lábfék nem tartja meg az autót, amíg P-be rakod és behúzódik a kézifék, akkor nem üzembiztos az autó... és műszakin át se menne
Az a váltós, aki ezt kitalálta, csak feleslegesen bonyolította a dolgokat, nincs semmilyen terhelés a váltón, ha be van nyomva az üzemi fék... ha meg erős lejtőn vagy, akkor úgyis ki kell támasztani a kereket, mert a rögzítőfék sem fogja megtartani
Indulásnál megint nem tud megfeszülni, mert az üzemi fék tart, amikor kiveszed P-ből és a rögzítőfék oldódik.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Ck.
addikt
válasz KTTech #11225 üzenetére
Lassan már én is megbonyolítom. Egyébként egyszerűbb úgy megerteni a problémát, ha magad is kipróbálod. Állj meg valahol csak egy enyhe lejtőnél. Elég csak egy 0,5% is. D után beteszed N-be, kézifék be, lábfék felenged. Az autó egy minimálisat meg fog mozdulni, mielőtt végleg rögzül. Minden autó. Na ez a minimális elmozdulás az, amit nem jó, ha a P állás fog meg. És olyankor valóban nehezebb is kivenni P-ből a következő indulásnál. Na mindegy, befejeztem, sejtettem hogy kevesen csinálják rajtam kívül ezt a módszert.
-
Ck.
addikt
Még csak néhány napja van meg az óóóttó, de máris megkezdtem a hypermilerkedést. Rövid 8,5 km-es városi szakasz hidegen indulva, egy kisebb pár perces 70-es elkerülővel vegyítve, klíma és fűtés nélkül, 17 fokban, 5,5 liter/100 km-t jelentett. Lassan kezdek szépen raérezni, hogyan kell okosan kezelni a pedált, szóval lesz ez még jobb is. Mindenesetre azért egy 2,5 literes motortól és 223 lóerő max rendszerteljesítménytől egyáltalán nem rossz ez az érték sem.
[ Szerkesztve ]
-
galervin93
őstag
P3 és még piros lámpánál is P-be vágom, ne fáradjon má' a lábam.
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
Drizzt
nagyúr
válasz galervin93 #11229 üzenetére
Akkor abban meg nincs olyan kapcsolo, amivel be lehet allitani, hogy megallas utan csak gazadasra induljon el? Corollaban van, de en aztan nem hasznalom, megszoktam az old-school automatat.
I am having fun staying poor.
-
No.01
őstag
válasz galervin93 #11231 üzenetére
Pedig ez a pirosnal is P-be rakas tutira nem kedvez am a valtonak
-
galervin93
őstag
Pedig nekem meg pont erre ajánlották. Miben különbözik ez effektíve attól, mint amikor parkoláskor teszem P-be? (vagy teszi magától ugye, bár én D-ből általában rögzítőfékkel kezdek, aztán kikapcsom a járgányt, szóval ő vált P-be; ha gyorsan kell kipattannom és valaki marad a kocsiban, akkor szimplán P, és "üzemben" marad a kocsi.) Helytelen a gyakorlatom?
[ Szerkesztve ]
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
KTTech
veterán
válasz galervin93 #11233 üzenetére
Annyi, hogy végigpörgeted a váltó összes üzemmódját, feleslegesen koptatva azt.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Ck.
addikt
Ha már fogyasztás bajnokság, érdemes-e kimaxolni az elektromos potenciált és az útszakasz utolsó rövid részét EV-módban megtenni? Vagy amit nyerek így a réven; azt elvesztem a vámon, mert következő indításnál tovább fog tölteni
ezáltal megugrik a fogyasztás?
Kicsit itt visszaolvastam régebbi hsz.-eket, amiben írtátok, hogy egyébként sem ajánlott azt a gombot használni, mert felgyorsítja a degradációt, na most ha 15 év garanciát adnak az akkura és a hybrid rendszerre, akkor miért építene bele egy ilyen önpusztító mechanizmust a gyártó, ezzel saját maga alatt vágva a fát a lehetséges garanciális problémák miatt? Van erre bármi konkrét bizonyíték, hogy az EV-mód káros? 2 csíknál kikapcsol a EV-mód egyébként is, de ha ügyesen kezelem a pedált, akkor annak aktiválása anélkül is el tudok járni egészen 2 csíkig, szóval nem igazán értem... -
Senhi
aktív tag
Ezen már én is gondolkodtam és én arra jutottam, hogy rábízom magam a rendszerre teljesen, döntse el ő.
Annyi biztos, hogy a nimh akksikat a meleg öli meg (gondolom ezért is van a uk-ban 15 év gari rá, itthon meg csak 10) és minden merítés-feltöltés ehhez hozzájárul különösen mivel EV módban jobban engedi terhelni az elektromos rendszert. Ettől függetlenül alkalmankénti EV módba kapcsolás nem hinném, hogy megártana túlságosan.
Ami fontos, hogy az akksi hűtés jó legyen: szellőzőket rendszeresen tisztítatni kell, nyáron érdemes klímázni, 40 fokos melegben meg akár hybrid assistanttal is érdemes rásegíteni.Fogyasztás terén szerintem nincs érdemi különbség viszont azt fontold meg, hogy 2 csík esetén induláskor a hideg motorral fogsz közlekedni és azt terheled, míg ha van benne töltöttség akkor a motort beállítja egy fix fordulatszámra amíg bemelegszik (nyílván ilyenkor eléggé idilli helyzetben van) és közlekedni alapvetően elektromos hajátssal fogsz az első pár percben (padló gáz esetén persze mindegy ) . Én inkább úgy voltam vele, hogy ezt a hideg indításos motorkímélő üzemmódot sem véletlen rakták bele és az az 1-2 centiliter üzemanyag (amit leállítás előtt az üzemmeleg motor azon a 2-3 km elfogyaszt) megéri, hogy ne kopjon feleslegesen .
Illetve még egy gondolat: EV üzemmódnak akkor látom értelmét amikor a kertben 10 métert odébb kell állni, menetközben, nomál módban is ki tudod maxolni az akksit ha lábbal óvatos vagy (auris esetén kisebb terhelést enged így, de nagyobb sebességet) ez mondjuk a fentieket nem befolyásolja.
Ja és a hybrid garancia csak az akksira vonatkozik, inverter és a hybrid rendszer többi része 5 év mindenhol (itthon is, uk is)
-
KTTech
veterán
Ahogy a "Once Upon a Time"-ban is megmondták: Every magic comes with a price - jelen esetben a lemerült akkut fel fogja tölteni az automatika az ICE-vel, ami nagyobb fogyasztást fog okozni amíg ezt teszi, de ennek a mértéke rengeteg tényezőtől fog függeni. Nincs olyan módszer, ami képes lenne megtippelni, mennyi üzemanyagodba fog kerülni a visszatöltés.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A NiMH akkuk sokkal jobban bírják a meleget, mint a Li-Ion-ok... de nem megfelelő szellőzéssel akár 2 hét alatt kinyírható bármelyik a kettő közül (Toyota márkaszerviztől van az infó). Viszont olyan akkuvezésést raktak bele, hogy a lehető legtöbb hibalehetőség alapból ki van zárva (de semmi nem tökéletes, meghibásodás sajnos lehetséges).
Az EV módba kapcsolás nincs negatív hatással magára az akkura, végülis, csak a visszatöltés folyamata fog változni. Maximálisan egyetértek az EV mód általad is használt verziójával
A Hybrid garancia (teljes nevén Hybrid Battery Warranty Extended Cover) tényleg csak az akkura vonatkozik, minden másra ott az kiterjesztett garancia (max. 10 évig, de az már nem "ingyenes").
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Ck.
addikt
válasz KTTech #11243 üzenetére
Amikor megvettem a service plant, akartam kérni még kiterjesztett garanciát is, de azt mondta a muki, hogy mivel ott a service plan, így automatikusan kapok plusz 1 évet minden náluk elvegzett szervizt követően az autó 10 éves koráig. Direkt rákérdeztem, hogy most a hybrid health checkről beszél-e, de mondta, hogy nem - az megint más -, hanem általános garanciáról, mechanikus és elektromos dolgokra. Bemegyek azért egy másik márkakereskedésbe is ennek végére járni, mert túl szép, hogy...
[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
Na ez érdekes... Mondjuk nekem a Toyotával van tapasztalatom, nem a Lexus-al, viszont ott máshogy működnek a dolgok, eleve csak 3 év a garancia (vagy 60000 mérföld), nem 5 év/100000 mérföld.
A Service plan az csak a 3 következő kötelező szervizre vonatkozik (vagy 2 full és egy intermediate, vagy fordítva) + Hybrid check + ellenőrzési listák és visszahívások + kocsimosás szerviz után, ha van rá lehetőség, de semmi mást nem tartalmaz.
Amikor megvetted, valószínű kaptál rá teljes garanciát (LexusCare Extended Warranty) az eladó kontójára, ami minimum 1 év, de most olyan akciója van a Toyotának, hogy adnak mellé 1 év grátiszt, 2 MOT-ot és 2 év Toyota Assistance-t. Viszont ez fizetős szolgáltatás, max. 140000 mérföld/10 év korig (ami szintén fizethető 12 hónap alatt, kamatmentesen).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
kw3v865
senior tag
Üdv! E210-es (2018-ban jelent meg azt hiszem) sedan Corolla mennyire kényelmes 190 cm körüli magasságú embereknek a vezetőülésben? Van valakinek tapasztalata? Sajnos hosszabb távon nem tudtam kipróbálni. Hátul nem fér el a fejem (de az midnegy is), elől még igen, de azért kisebb mint az E12-es Corolla.
-
kw3v865
senior tag
válasz Gombinyó #11248 üzenetére
Én 192 cm vagyok. Rövidtávon nem volt gond, de azért határeset. Elfér a fejem, de a jobb térdemet oldalirányban nem tudom sokat mozgatni, ezért most gondolkodok megvegyem vagy ne. Kia Ceedbe is beültem, bár rövidebb időre, de azt nem is vezettem, hogy az vajon nagyobb-e.
-
-FreaK-
veterán
Sziasztok!
T27 Avensis-nél milyen az automata váltó? sokat ront az autó dinamizmusán?
Vásárlás előtt van valami amit feltétlen érdemes megnézetni rajta?
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor Magic V2 - origami
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- A Play Áruházban is fellelhető a legjobb Samsung segédalkalmazás
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Horgász topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen