Új hozzászólás Aktív témák
-
WildSeven
tag
válasz fricz19 #9950 üzenetére
Pontosan! Sajnos nem elég kényelmesek. Felhívtam gyorsan két másik webshopot, kb elrohogtek magukat az ipon hallatán és mondták, hogy nyugodtan menjek békéltetőhöz, kamu ok miatt nem vették vissza, meg fogom kapni a pénzt de időbe fog telni. Jót fogok röhögni majd amikor bizonygatják a békéltetőnél, hogy mennyire használt, meg mintát vesznek róla és nem találnak rajta semmit. Plusz megnézzük a videót, hogy az általuk ki sem bontott fülesről hivatalos iratba belehazudták, hogy túlzsíros. Szerencsére nem kenyérre kell a pénz, a rádióban meg úgyis rég volt ilyen szarrágó cégekről szó, karácsony közeledtével pont aktuális ez a vasárlástól való elállás téma. Sajnos nagyon messze vagyunk még a nyugati országoktól, ahol a vevőt értékként kezelik nem szaros zsebkendőként.
[ Szerkesztve ]
EVGA 3080 Ti FTW3 Ultra / R5 5600X / Arctic Liquid Freezer II 240 / Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3600Mhz / Gigabyte B550M AORUS PRO-P / 870 EVO 2TB + 1 TB / MP510 1TB / ADATA SX8200 2TB / Alienware 34" 21:9 / Corsair K70 / Logitech G Pro Wireless / iPhone 12 Pro / Apple Watch Series 6 44mm
-
Attix82
őstag
válasz WildSeven #9951 üzenetére
Listába visszateszik azzal a leírással, hogy bontott termék de nem volt fülbe dugva. Kérdés, hogy ha más viszi vissza a fülhallgatót de bontottként van árulva fél áron Te megvennéd e?
Konkrétan, ha rögtön visszavitted miért nem ott előttük intézted el ezt a dolgot? Vagy megkérted volna őket, hogy csak a nyakadba akarod akasztani kipróbálásra, valószínű jobban elhiszik, hogy nem volt a füledbe.
-
WildSeven
tag
válasz Mérges:-( #9942 üzenetére
Mert szarnak magasról a vevőikre, csak addig jó az élmény ameddig perkálni kell /a mellekelt példa szerint akkor sem mindig/ de vásarlás után ha valami gond van, akkor jön csak az igazi pokol ...
EVGA 3080 Ti FTW3 Ultra / R5 5600X / Arctic Liquid Freezer II 240 / Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3600Mhz / Gigabyte B550M AORUS PRO-P / 870 EVO 2TB + 1 TB / MP510 1TB / ADATA SX8200 2TB / Alienware 34" 21:9 / Corsair K70 / Logitech G Pro Wireless / iPhone 12 Pro / Apple Watch Series 6 44mm
-
WildSeven
tag
válasz Attix82 #9952 üzenetére
Én gondolkodás nélkül megvenném féláron is akár. Először hardverapron és jófogáson kerestem, de sajnos sehol nem volt ez a model. Alapvetően utálok új cuccokat venni, pont ezért mert az ilyen hányadék support miatt egyáltalán nem érik meg az "új felárat" a kipróbált termékeket amiket általában veszek, ugyanúgy számlával garanciával veszem meg, töredék áron. Azt már meg sem említem, hogy a telefonok milyen helyeken járnak, érdekes ott nincs ilyen gond.(vagy mégis? 😂) mások visszaveszik szó nélkül, de itt nem fárasztják magukat semmi olyasmival, hogy a vevő az első, vagy ügyfél elégedettség.
EVGA 3080 Ti FTW3 Ultra / R5 5600X / Arctic Liquid Freezer II 240 / Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3600Mhz / Gigabyte B550M AORUS PRO-P / 870 EVO 2TB + 1 TB / MP510 1TB / ADATA SX8200 2TB / Alienware 34" 21:9 / Corsair K70 / Logitech G Pro Wireless / iPhone 12 Pro / Apple Watch Series 6 44mm
-
WildSeven
tag
válasz Attix82 #9952 üzenetére
Arról már ne is tegyünk említést, hogy mennyi közöm van ahhoz, hogy mit csinálnak a bontott visszaküldött termékekkel? Van egy törvényi kötelességük, ami alól úgy bújnak ki ahogy nem szégyelik. Ebből áll az egész cég, úgy forgatják ki a szabályokat/törvényeket ahogy csak lehet, pofátlanul akár a vevő kárára.
EVGA 3080 Ti FTW3 Ultra / R5 5600X / Arctic Liquid Freezer II 240 / Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3600Mhz / Gigabyte B550M AORUS PRO-P / 870 EVO 2TB + 1 TB / MP510 1TB / ADATA SX8200 2TB / Alienware 34" 21:9 / Corsair K70 / Logitech G Pro Wireless / iPhone 12 Pro / Apple Watch Series 6 44mm
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz Mérges:-( #9942 üzenetére
Sajnos nem tudok mélyebben utánanézni, de az árösszehasonlító oldalakkal előfordul sokszor probléma, főleg akkor, ha ritkábban frissítenek mint a bolt rendszere. Másrészt, mivel nincs raktárkészletünk, a termékeket sokszor akkor látjuk először, amikor valaki megrendeli, addig a beszállító által megadott információk alapján kell eljárnunk.
Az, hogy az élettartam garancia eltávolításra került, csak egy egybeesés. Ennek oka, hogy a beszállítók (de lehet, hogy a gyártók) nem egységesen kezelik ezt. Van aki úgy kezeli, hogy "soha nem romolhat el", de volt olyan beszállító, aki 127év garanciát tüntetett fel (talán, mert a google azt találta erre a keresésre legöregebb embernek), ők az emberi "élettartam"-ra gondoltak, de más úgy értelmezte, hogy ameddig a termék "gyártásban-forgalmazás van", tehát a termék élettartamára - erre pedig nehezen lehet alapozni, garancialevelet csinálni, így ezt a tulajdonságot töröltük minden terméklapról, majd valami megoldás lehet, hogy lesz erre is.God save us from the arrows of the Hungarians.
-
HUN]Repa
aktív tag
Mivel a jótállás idejét a magyarországi forgalomba hozó szabhatja meg, lehet 1 év jótállással is volt ilyen termék, mivel az a kötelező minimum. Valószínűleg a rendelés pillanatában az aktuális beszállító annyival adta, mivel automatikus paraméter átvétel alapján van megjelenítve. Az árgrafikon szintjei alapján több beszállító is volt listázva az elmúlt napokban, de lehetett természetesen hiba is az ok, majd a válaszban megtudod.
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz WildSeven #9947 üzenetére
Bár itt a fórumon csak nyakba akasztásról volt szó, a termék leadásakor mégis a "nincs elég mély"-re emlékszem valamiért... De igazából ez lényegtelen, a válaszban megadott jogszabály nyilatkozik erről, mivel ez testnyílással érintkezik, véleményem szerint meg kell állnia a higiéniai oknak, az elállással kapcsolatban. Ez nem a mi találmányunk, hasonló termékekkel foglalkozó webshopok oldalán is megtalálható. Ugyan ezen logika szerint nem lehet elállni például ezektől sem: fúvós hangszerek, szájharmonika, szexuális segédeszközök, csak bontatlan csomagolás esetén. Ez esetedben nem állt fent, és az sem igazán számít, hogy volt-e a füledben egyáltalán, nem a fülzsír(=túlzsír nálad) láthatósága a fő ok. Természetesen álláspontunkat kész vagyunk felettes szervekkel megvitatni amennyiben erre sor kerül.
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
WildSeven
tag
válasz HUN]Repa #9959 üzenetére
Szuper, ott találkozunk, meg a rádióban rövidesen. Sajnos a cég nevet valószínűleg nem fog sikerülnk bemondani, de megoldom, hogy egyértelmű legyen. :-) alanyokat pedig könnyű lesz találni akikkel kiszúrtatok/akiket átvertetek korábban. Nagy király nyelvész vagy, hogy kiemelsz egy félregépelést, gratulálok! Építsd csak az ipon nemlétező imidzsét.
[ Szerkesztve ]
EVGA 3080 Ti FTW3 Ultra / R5 5600X / Arctic Liquid Freezer II 240 / Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3600Mhz / Gigabyte B550M AORUS PRO-P / 870 EVO 2TB + 1 TB / MP510 1TB / ADATA SX8200 2TB / Alienware 34" 21:9 / Corsair K70 / Logitech G Pro Wireless / iPhone 12 Pro / Apple Watch Series 6 44mm
-
WildSeven
tag
válasz fricz19 #9956 üzenetére
De kibaszott nagy arcod van, mondjuk sanszos, hogy a főnök ezt sajnos eltűri, sőt mitöbb elvárja, ezért bánhattok így a vevőkkel évek óta.
EVGA 3080 Ti FTW3 Ultra / R5 5600X / Arctic Liquid Freezer II 240 / Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3600Mhz / Gigabyte B550M AORUS PRO-P / 870 EVO 2TB + 1 TB / MP510 1TB / ADATA SX8200 2TB / Alienware 34" 21:9 / Corsair K70 / Logitech G Pro Wireless / iPhone 12 Pro / Apple Watch Series 6 44mm
-
WildSeven
tag
válasz HUN]Repa #9959 üzenetére
Bocsi, nyilván azért nem volt elég mély, mert elfelejtettem bedugni bármelyik testnyílásomba. És ti ennek ellenére nem vettétek vissza. Ejj ejj ... Mondjuk durva, hogy hazugság leírása és aláírása után még megpróbálod elővenni a vevőt. Sebaj, gyűlik a lista, csak így tovább! 🤣
EVGA 3080 Ti FTW3 Ultra / R5 5600X / Arctic Liquid Freezer II 240 / Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3600Mhz / Gigabyte B550M AORUS PRO-P / 870 EVO 2TB + 1 TB / MP510 1TB / ADATA SX8200 2TB / Alienware 34" 21:9 / Corsair K70 / Logitech G Pro Wireless / iPhone 12 Pro / Apple Watch Series 6 44mm
-
smiti
addikt
válasz WildSeven #9962 üzenetére
Nem kötözködésképpen, de a hazug embert hamarább utol érik mint a sánta kutyát.
Engedd meg hogy idézzem az egyik 2017-08-15 02:42:14 íródott postod részletét:
Nekem eszembe nem jutna első kézből tőlük vásárolni.
Nocsak-nocsak.
Ebből máris elég könnyen lejön, hogy semmi másért nem csinálod a feszkót, minthogy lejárasd az üzletet és dolgozóit.
[ Szerkesztve ]
-
Shad0w
senior tag
válasz WildSeven #9962 üzenetére
Szia,
Kicsit mellé lőttél. Itt nem az a kérdés, hogy használtad-e, hanem, hogy ki van-e bontva. És hogy ez miért is fontos? Mert ha valóban higiénia termék akkor az van amit az iPon mond és pont. Ha a fülhallgató nem minősül higiéniai terméknek, akkor neked lesz igazad.
Úgyhogy majd légy szíves ugyanígy oszd meg a békéltető testület/fogyasztóvédelem véleményét is. Szerintem érdekes téma.
Mindenesetre interneten nem találtam semmi kézzelfoghatót, hogy a fülhallgató melyik kategóriába esik. Ellenben hozzád hasonló helyzetben lévő vásárlókat igen, akik szintén visszapattantak más boltoknál.[ Szerkesztve ]
-
S.O.S.
senior tag
válasz HUN]Repa #9958 üzenetére
Szia !
Köszönöm ,hogy irtál !
A rendelés pillanatában 3 év gyártói garancia szerepelt az oldalon. Most is annyival árulják ! 1 év az kicsit vicces egy 60 ezres lap esetében!
Küldöm vissza a lapot hétfőn. Most emiatt nem tudom az új konfimat összerakni...Veszek másik helyről ahól 3 év garit adnak hozzá! De miért van 3 év a honlapon ha csak 1 évet adnak?üdv,
-
S.O.S.
senior tag
Szia !
Az a baj ,hogy nem javitják ki!
Inkább visszafizetik a pént . Hidd el én se értem ennek mi az oka !
De a mai napig 3 év gari van a honlapon... De ez a vásárlók megtévesztése.
Valójában semmit nem értek azt a lapot küldték ma is el termákajánlóval amit vissza fogok küldeniÜdv,
Szép napot ! -
bul07
nagyúr
Jogos
lehet meg kellene oldaniuk hogy lehessen választani a nagykerek közül
Mondjuk fő helyen hozva a legolcsóbb ajánlatot, adott garanciávalMajd lejjebb lista hogy
Nagyker 2-> ár -> garancia
Nagyker 3-> ár -> garancia
Nagyker 4-> ár -> garanciaÉs lehet hogy a 3nagyker 1500Ft-al drágábban adja de 1év helyet 3év garanciával
Én simán fizetek a plusz garanciáért egy két ezret
Persze ha nem sokkal kerül többe mint máshol annyi garanciávalÉs ezzel elkerülnék a sokat emlegettet garanciás dolgot is , hogy árulják de mégse cserélik hanem ár vissza. Mert ha valaki a 2 nagykertől vesz és annál ép nincs akkor az szépen látszana is
Mert akkor a terméknél így lenne
Nagyker 2-> nincs
Nagyker 3-> ár -> garancia
Nagyker 4-> ár -> garanciaNekem kicsit csalódás volt ez a fekete péntek, ipon nem akciózta azt amit venni akartam, így kivárok hátha lejjebb megy az ára
De memóriát meg vga-t nem veszek, azt bojkottálom, pofátlanul kartelleznek a gyártók[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
tlac
nagyúr
tudtok nekem valami filléres dolgokat linkelni?
(az ingyenes szállításhoz a nettó 10k-n kívül kell 4 termék is...) -
h1mpi
nagyúr
válasz subaruwrc #9979 üzenetére
És aki új vásárló? Inkább Ti gondoljátok végig ennek mi értelme van? Ha veszek egy 1080Ti-t, akkor vegyek hozzá +3db kábelvéget, hogy ingyen legyen a posta?
Egy normális cég figyeli a vásárlók visszajelzését és aszerint módosít rajta. Én mindig Nálatok vásárolok (90%)-ban, szóval nem a flame a célom, de ezek csípik a szemem.
[ Szerkesztve ]
Eladó egy használt HyperX Alpha Gamer füles - 12 999 Ft
-
fatal`
titán
Sziasztok!
Múlthéten vásároltam egy PCIE usb kártyát ([link]).
Több problémám is van vele, egyrészt a hátlapja/csatlakozó rész ferde, és mivel függőlegesen vannak a portok, emiatt a csatlakozók fele nem használható, ez a kisebbik baj úgymond. A másik probléma, hogyha bent van a kártya nem lehet leállítani/hibernálni/sleepbe tenni a gépet, mert egyből visszakapcsol. Fast startup kikapcsolásával orvosolható a probléma, ha a wake on lant letiltom, egyébként ha az be van kapcsolva sehogy sem lehet kikapcsolni a cuccot (csak áramtalanítással).
Mivel céges vásárlás úgytudom nem tudok elállni a vásárlástól (múlthét kedden vettem át a terméket), viszont az oldalon a garanciális ügyintézésnél mindenhol 15. nap utáni garanciális ügyintézésről van szó a szervizben (Tüzér u.).
Tudja valaki mi a teendő? Vissza tudom kérni a pénzt, vagy leadhatom a szervizben cserére? A második esetben félő, hogy egy másik kártyával sem működne, gondolom a ferde hátlap viszont nem mindegyik terméket érinti.
[ Szerkesztve ]
-
L4mie
veterán
Na most nekem valaki magyarázza már meg ezt a cég vagyok akkor nem állhatok el hisztit?
Ha veszünk a cégnek 4 monitort és szállítás után kiderül, hogy benéztük az igényeket és csak 3 kell akkor nem állhatunk el a vásárlástól csak mert cég vagyunk? Nem ugyanolyan végfelhasználó ügyfél mint ha magamnak otthonra veszek egy monitort?Fura mert kb. 4 éve vettünk az ipontól egy szimpla 2k-s billentyűzetet és kollégának nem tetszett, hogy a feltüntetett képpel szemben az enter nem fordított L hanem csak sima horizontális, így bontatlanul visszavittem kitöltöttem az elállási nyilatkozatot és visszakaptuk 30 napon belül a pénzt. Ez megváltozott vagy mi?
Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák
-
Rawulf
őstag
hunfatal: Semmi közöm az Ipon-hoz, de küldtem neked egy privát üzenetet, mert lehet, hogy tudok segíteni az USB kártyával való gondodban!
L4mie:
Elállási jog gyakorlása céges vásárló esetén, avagy mikor minősül a vásárló fogyasztónak?
Ha jól olvasom, akkor egy céges vevőnek nem jár az elállás joga. (Illetve, ha jól látom, akkor 2014-ben "tisztázódott" ez egy kormányrendelettel, tehát előfordulhat, hogy 4 éve, azaz 2013-ban még másképp volt...)[ Szerkesztve ]
"Please state the nature of the medical emergency."
-
fatal`
titán
Amennyiben a cég tevékenységi körével kapcsolatos az áru, úgy nem él a 14 napos elállási jog. Amit egyébként nem értek, de ez van.
Ennek ellenére a fentiek miatt lehet, hogy megpróbálom visszakérni a pénzt.
(#9984) Rawulf: Válaszoltam, köszi. Sajnos mindenfélét kipróbáltam, igazából a leállási probléma OS független, mert letörölt OS-sel, bekapcsolt Wake On Lannal már a boot előtt, illetve az uefiből sem lehet leállítani a gépet, még a power gomb hosszan nyomásával sem, mert egyből visszakapcsol.
A wake on lan funkcióra a kártyától függetlenül is szükségem van, úgyhogy emiatt már mindenképpen bukó. Már rendeltem egy USB 2-es vezérlővel rendelkező kártyát is de az több hét mire ideér, remélem azzal jó lesz.
Elképzelhető, hogy a Renesas chip és az új alaplap inkompatibilis egymással. Az is lehet, hogy egy uefi update megoldaná a problémát, de láthatóan az ASUS nem nagyon érdekelt, nyitottam support ticketet, de nem teljesen a témába vágó választ adtak, konkrét UEFI bugot pedig nem tudom hol lehet reportolni (és nem is vagyok benne biztos, hogy az okozza).
[ Szerkesztve ]
-
Rawulf
őstag
Elálláshoz való joga a fogyasztóknak (természetes személyeknek) van. Cégeknek nincs.
A jogszabályt olvasgatva irreleváns a tevékenységi kör nem természetes személy esetén.
Feltételezem, hogy a számla nem valaki (pl. egyéni vállalkozó) nevére ment.
Persze nem vagyok ügyvéd, úgyhogy csak a saját kútfejemmel értelmeztem a leírtakat.[ Szerkesztve ]
"Please state the nature of the medical emergency."
-
L4mie
veterán
Logikus az lenne, ha fogyasztónak minősülne a cég is, aki nem folytat a vásárolt termékkel kapcsolatos kereskedelmi tevékenységet. Egy cégnél is előfordulhat a fenti példa...legalábbis nálunk igen, mindenesetre jó tudni hogy ez esetben nincs ilyen jog, mert legalább elővigyázatos leszek amikor leközelebb beszerzés lesz.
Na sebaj, majd érdekes lesz, ha elállásról lesz szó, addig szerencsére nem okoz gondot.
Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák
-
Rawulf
őstag
"Please state the nature of the medical emergency."
-
HUN]Repa
aktív tag
"mivel függőlegesen vannak a portok, emiatt a csatlakozók fele nem használható" - ezt én annyira nem értem, miért nem használhatók pontosan (+a belső portokat is ki tudod kötni USB hátlappal, az +2 "vízszintes" port). A termékről van fotó fent, azt nem nézted?
Valóban, a 14 napos elállás fogyasztóknak, azaz természetes személyeknek a jogosultsága jelenleg.
Leadhatod, de cserére esély akkor lesz, ha a jelenség más konfigban is jelentkezik, és hibának minősül. A pénzvisszafizetési igényedet jelezni tudod, és ez a kérés tovább id fog menni.God save us from the arrows of the Hungarians.
-
HUN]Repa
aktív tag
Változott a fogyasztók köre azóta. Jobb nem "benézni" dolgokat, ha cégre vásárolsz, de az elállás nem teljesen reménytelen, viszont méltányossági és nem jogi alapon. A termék állapotától például nagyban függ, de egyéb dolgok is befolyásolhatják.
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
fatal`
titán
válasz HUN]Repa #9990 üzenetére
"ezt én annyira nem értem, miért nem használhatók pontosan (+a belső portokat is ki tudod kötni USB hátlappal, az +2 "vízszintes" port). "
Mert ferde a hátlap és nem tudod egyenesen belerakni, ezért belóg a házba az alsó 3 port, és kitakarja a ház. A termékfotóról ez nem fog kiderülni.
De kipróbálom még más lapban is, hogy ott is jelentkezik-e a másik probléma. Ha nem, akkor megigazítom a hátlapot.
[ Szerkesztve ]
-
hash99
senior tag
kb. 5 éve volt szerencsém az ipon gariztatáshoz utoljára akkor laza másfél hónap volt... Azt gondoltam én hülye mikor múlt hónap elején leadtam egy teljesen halott procit hogy az elmúlt 5 évben azért változtak már ott is a dolgok.
Múlt hét hétfőn írtam egy e-mail -t hogy mi a helyzet. Pont Répa válaszolt hogy erre a hétre várják ők is. Most szerda van eltelt 10 nap megint írtam mert lassan vége a hétnek. Kollégája erre azt írja hogy még bevizsgálás alatt van a beszállítónál csatolva a sablon szöveggel hogy nem csak azt nézik hibás é hanem hogy mitől és javítható é. Itt halkan megjegyzem hogy processzort egy beszállító nem fog javítani vagy szétszedni és mivel teljesen halott hibát sem tud keresni.
Kérdem én ha múlt hétfőn a tényállás az volt hogy a hétre várják a cserét akkor 10 nappal később hogy lehet még bevizsgálás alatt? Mellesleg mit vizsgálnak egy hónapja? Hogy beteszed egy lapba rárakod az áramot és nem történik semmi?
Mindegy nem húzom fel megint magam de vicc hogy ennyit kell várni. Most meg arra várhatok hogy a beszállító mit válaszol az iponnak miért basztak bevizsgálni és cserélni a terméket. Mert ennyi jófejség volt a kollégában hogy írt nekik... Csak közben eltelt egy teljes hónap és még azt sem lehet tudni mikor lesz belőle valami.
-
Rawulf
őstag
Én a helyedben megkérném az Ipon-t, hogy a beszállítónál érdeklődje meg a bevizsgálás maximum mennyi ideig tarthat.
Az általad leírtak szerint is nem az a kérdés, hogy rossz-e, hanem hogy mi okozta és ez utóbbi bevizsgálása biztosan nem csupán pár nap.
Persze jó lenne tudni, hogy idehaza vizsgálják-e be, vagy külföldön. Utóbbi esetben pláne nem pár nap a dolog.
Például ha az Intelnek ír a beszállító, hogy elfogadják-e ezt a hibát és az Intel esetleg bekéri valamelyik saját laborjába...
Itt elég jól leírják a dolgokat, bár pont a bevizsgálás hiányzik belőle, mármint a garanciális hiba elismerése, de egyébként optimális esetben is 15 napot írnak, de külső körülmények befolyásolhatják.
Egy processzor tönkremehet túlfeszültségtől is, vagy például ha jól emlékszem, akkor a 7-es Intel szériát szépen el lehetett görbíteni túl erős és nehéz hűtő lefogatásával is.
Nekem másik cégnél volt olyan bajom, hogy az alaplap ment tönkre és hiába vettem idehaza, vissza kellett küldeniük a gyártóhoz, mert csak Tajvanban tudják javítani (akkor legalábbis így volt még). Kénytelen voltam venni egy másik alaplapot, mert nem akartam hónapokat várni e miatt."Please state the nature of the medical emergency."
-
hash99
senior tag
Nos azóta írtak hogy válaszolt a beszállító és berendelték a csereterméket.
A felvetéseiddel nem értek egyet. A kisker vagy a beszállító külsős szervíz akárki feladata két dolog ilyen esetben. Megvizsgálni hogy tényleg hibás e a termék illetve hogy nincs külső beavatkozásra utaló jel. Amit te is írtál nincs meghajolva kupaktalanítva megégve stb. Az hogy egy processzoron belül mi okozta a hibát már nem a garanciális cseréhez tartozó kérdés. Ezt a gyártó kivizsgálhatja magának hogy az esetleges gyártási hibákat javítsa a jövőben.
Onnantól hogy megállapították hogy a termék hibás és külsérelmi nyom idegen kezűség nem látható jogosult vagy a garanciális cserére.
Hogy ők vagy a beszállító mit matekozik utána a gyártóval az már nem az én dolgom. A garanciát nekem jelen esegben az ipon vállalja nem a gyártó.
[ Szerkesztve ]
-
Rawulf
őstag
Fogalmam sincs, hogy melyik részével nem értesz egyet, amit írtam, de természetesen, ha nem tudják megállapítani a hiba okát, az garanciális hiba.
Amennyiben a 15 nappal nem értesz egyet, ahhoz semmi közöm, csak belinkeltem neked, hogy mit írogatnak ezzel kapcsolatban a jogszabályok."Please state the nature of the medical emergency."
-
S_Gaming
csendes újonc
Sziasztok!
Kicsit hosszú lesz és leírom a vásárlás célját is, mert a döntésben nagy szerepe van.
Vettem az IPON-tól egy Inno3D GTX 1050 2 GB videokártyát. Eredetileg egy jobb kártyára (GTX 1060) gyűjtöttem, de közbejött egy realtime rendering verseny és azonnal kellett vennem vmi-t, ami még kijön a pénzemből.
A kártya használata során folyamatosan összeomlik az alaplap BIOS-a, SSD nem elérhető, stb.
A gond az, hogy a kártya berakása (múlt hét kedd) után a driver telepítésnél kezdte az első összeomlást, utána órákig jó volt, HOTS, Witcher 2 is ment kb. 1 órát. Tehát a kártya rendben van elvileg, ha megy a géppel. De egyre gyakrabban lelőtte az SSD-t, az ilyen alkalmak után percekig nem látta az SSD-t a gép. Később már a DVD-írót sem mindig.
Win reinstall, CMOS reset, alkatrészek egyenkénti próbálgatása is meg volt a hétvégén, néha órákig ment, aztán 2 perc is elég volt neki az újabb crash-hez... buktam vele 6! napot a fejlesztésemből...
Aztán vasárnap beállt egy végtelen boot loop-ba, elindul, leáll, visszakapcsolja magát, leáll... néha eljut addig, hogy képet adjon, akkor meg megpróbál belépni a BIOS-ba és ebbe bele is fagy. Jellemzően 1 mp-ig sem tudta magát bekapcsolva tartani (le a kalappal a táp előtt, túlélt egy teljes le-fel-le-fel-le-fel sorozatot, oszcillátornak is elment volna )
Amikor visszatettem a régi kártyát, akkor egy BIOS recovery (DUAL BIOS) után rendben ment a gép. Az első ilyen után megörültem, hogy csak ez volt a gond és visszatettem az új kártyát. Azonnal beállt újra a végtelen boot loop, szóval megint vissza a régi kártya és nehezen, de rávettem a lapot egy újabb bios recovery-re. Hajnal 3-ig volt tesztelve a gép, rendben megy a régivel.
A problémám az, hogy mindenképpen vennem kellene vmit, mert jelenleg Sapphire Radeon 6570 1 GB DDR3 van a gépben, ezzel semmi értékelhetőt nem fogok beadni. Ha a kártyát garanciába visszaküldöm, mire megkapom, a versenynek régen vége (a határidő 01.15). Ha erre a projectre nem tudom használni, nyilván nem vettem volna meg ezt, hanem vagy 1050 ti-re vagy 1060-ra gyűjtöttem volna tovább.
És nem szeretnék beégni sem, hogy az IPON-nak visszaküldöm 14 napos elállással és jelzem nekik, hogy mi volt a gond, aztán választok egy másik kártyát és azzal sem fog menni, mert mondjuk az alaplapom nem szereti vagy a BIOS nem 100-as (bár akkor ezzel sem menne).
Plusz adalék, hogy köv fizetés jön 20-a körül, innen néztem ki monitort is (a jelenlegi nem full hd-s és követelmény a beadásnál ez a felbontás), lehet hogy így hozzá tudnék dobni egy kicsit és beleférne a 1050 ti 4 GB és a két termék együtt jöhetne, legalább egy postát megspórolnék. Viszont ma olyan tanácsot kaptam egy ismerőstől, hogy a bizonytalan működés miatt lehet, hogy egy RX560-al jobban járnék.
Ismétlem a kártya, amikor megy, teljesen korrektül működik, de a gép egyre több hibát produkált. Ezzel a kártyával nem akarok tovább próbálkozni, mert a lap LGA 1155-ös, tehát ha megdöglik, nagyon nehezen tudok szerezni másikat. Most a legfontosabb, hogy tudjak dolgozni, 20.-ig még talán ki tudom húzni, hogy csak a modelleket csinálom, de utána kell a bevilágításhoz egy normális kártya. A régi config évekig jól ment és most is rendben megy a recovery óta.
Hőmérsékletek rendben vannak, GTX 1050: 23, SSD: 28, CPU: 30-35.
A kérdés, hogy valaki találkozott már ilyen jellegű problémával?
És mit vennétek ilyen helyzetben?Előre is köszi és bocsi, hogy hosszú voltam!
Config
Alaplap: Gigabyte B75m-D3H DUAL BIOS
CPU: Intel i5-3470 3.2 Ghz
RAM: 20 GB DDR3 (2x8 GB kit, 4 GB single)
Táp: Chieftec iARENA 450 W
HDD: WDC 500 Gb
SSD: Kingston SUV400 240 GB
Hangkártya: SB live PCI
OS: Windows 10 Education eredetirégi GPU: Sapphire Radeon HD6570 1 GB DDR3
új GPU: Inno3D GeForce GTX 1050 2 GB GDDR5
Új hozzászólás Aktív témák
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Politika
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Autós topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- iPhone topik
- Gyúrósok ide!
- További aktív témák...
- Panasonic Lumix G X VARIO 12-35mm f/2.8 II ASPH. Power O.I.S. (H-HSA12035)
- 2db Iceriver KS0 KASPA bányagép + 180W új tápegység 2 év garanciával.
- Panasonic Lumix DC-G9 (V-Log L kiegészítéssel, 4 akkuval)
- Commlite CM-EF-NEX Auto-Focus Adapter (Canon EF - Sony E)
- Üzletből, garanciával, legújabb Asus Vivobook 17" i7-1355U 10 mag 5GHz/16RAM/1TBSSD/17,3"FULLHD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest