Új hozzászólás Aktív témák
-
divot
veterán
válasz Khelben #4892 üzenetére
Nem feltétlenül, de nálunk például ez is közrejátszott.
Több tényező miatt döntöttünk új autó mellett: egyrészt nagyon megtetszett az új Swift, másrészt nagyon kevés készpénzünk volt, harmadrészt sokkal rosszabbak voltak használt autókra a hitelfeltételek, végül pedig igen, az is nyomott a latban, hogy kicsit féltünk a használt autóktól.
[ Szerkesztve ]
-
divot
veterán
válasz Khelben #4895 üzenetére
Egy ismerősöm most akarja eladni a Honda Accordját: tőle például simán megvenném három milláért, mert tudom, hogy vigyázott rá. Már ha lenne három millám...
Szóval persze, hogy nem minden használt autó szar, de sok érv szól ellenük, és van olyan helyzet, amikor az ember egészen egyszerűen nem engedheti meg magának a használtat.
-
divot
veterán
válasz spirit007 #4937 üzenetére
Nem úgy értette az amortizációt: nem az értékvesztésére, hanem a műszaki állapotára gondolt.
Egyébként 1.850.000 forintért számolták be, ami teljesen korrekt piaci ár. Az ezerötös listaárából pedig elengedtek 650.000 forintot, csak mert tavaly decemberi gyártás - ebből is látszik, hogy mennyire szar helyzetben van az új autó értékesítés.
-
divot
veterán
-
divot
veterán
válasz spirit007 #4942 üzenetére
Listaáron nagyon drágák lettek az új Suzukik.
2.990.000 forint a nulla km-es, 102 lóerős, automata klímás, okos kulcsos kis verdáért korrekt ár, de a listaárt a büdös életben nem fizetném ki érte. Mondjuk a konkurencia se olcsóbb, nagyon elszaladt a paci az autógyárakkal.
-
divot
veterán
Na, elszámoltam 100-ig, egy kicsi lehiggadtam.
Szóval mi 2005-ben új Swiftet akartunk venni, mert nagyon tetszett az autó.
Ennyi. Tetszett az autó. Nem a használt BMW, nem az öt éves kombi, hanem a kicsi Swift.
-
-
divot
veterán
Csak azt nem értem, hogy tudták ezt eltitkolni a törésteszten. Nyilván oda egy különleges példányt küldtek, az megcsinálta a négy csillagocskát, aztán a több meg megy a levesbe.
Máskülönben két Swift fórumnak vagyok törzsgárda tagja, és egyiken sem olvastam még rendszeresen előforduló elektronikai hibákról. Ablakhibára meg nem is emlékszem.
-
divot
veterán
válasz Khelben #4977 üzenetére
Ha az autóvásárlásnál csak a használhatóság számítana, akkor nyilván mindenki egyféle autóval, az ár/érték bajnok verdával szaladgálna. Még a színe is egységes lenne - olyan, amelyiket a legritkábban kell lemosatni.
Én leszarom az öt éves Audikat, mert nulla kilométeresen sem kellene egyik sem. Imádom a kis autókat, ha sok pénzem lenne, akkor Mini Coopert vennék.
-
divot
veterán
Én is végeztem közben egy kis számítást:
600.000 forint volt a kezdő befizetésem. A törlesztő három évig havi 40ezer, az összesen 1.444.000 forint befizetés. Mindösszesen tehát 2.044.000 forint. Három évesen eladtam az autót 1.850.000 forintért. A különbözet 190.000 forint...
-
divot
veterán
Figyelj, hagyd, nem kellenek ezek a példák.
A srácok logikája ugyanis a következő:
Egy fasz vagy, ha új Suzukit vásárolsz, és nem öt éves Audit.
Ha erre leírod, hogy mennyivel olcsóbb fönntartani az új Suzukit, akkor ők azzal vágnak vissza, hogy egy fasz vagy, ha összehasonlítod a két autót.
Érted?
-
divot
veterán
Ecém, már nincs is fönt a kereskedő oldalán az exautóm.
Hát, nem irigyelm az új tulajt, bár imádkozom érte, hogy nála már ne jöjjön elő semmilyen hiba.
-
divot
veterán
Kaptam hétfőig egy Fiat 500 Sportot. Épp most rohangálok vele céltalanul a városban. Ami nagyon tetszik, hogy mindenki megnézi és mosolyog.
-
divot
veterán
Csak egy pillanatra visszakanyarodva a múlt heti használt/új vitához:
-
divot
veterán
Most értem haza a Splash-ezésből.
Kérdezzetek.
Még hat napig nálam van, ma nem mentem vele túl sokat, ráadásul nemrég indultam a szalonból, és végig az esti nagy forgalomban, de azért máris van egy-két kellemes, és még több kellemetlen meglepetés.
Egy biztos: ha most hirtelen új város szaladgáló autót kellene venni a feleségemnek olcsón, akkor az 1.0-ás GLX abszolút esélyes lenne.
-
divot
veterán
válasz South Velen #5156 üzenetére
Milye?
Mentem öt percet az 1.2-el is, persze jobban húz, de az se az igazi. Kétségtelen, hogy ennél azért sokkal jobban megy, de városon kívül az se mutat sokat, ergó ha már városi autó, akkor legyen kicsi (és ezzel korábbi önmagamnak mondok ellen).
-
divot
veterán
Na, szóval a Splash...
Három henger, 68 LE. A 1.0-ból a legnagyobb felszereltség: MP3+klíma.
Külsőre nekem bejön, bár a 14-es gumi dísztárcsával nagyot ront az összhatáson. 1.2 GS már jól néz ki, főleg valami vidám színben, abban a zöldeskékben például.
Az első ablak bazi nagy, és hihetetlenül magasan ül az ember - én szeretem ezt a pozíciót, mert jól belátni mindent. A feleségem is az egyik nagy pozitívumként említette. Olyan biztonságos érzés.
Bent semmi meglepő: a kiemelt fordulatszámmérővel és a bazi nagy sebeségórával vidáman néz ki, kár, hogy a középkonzol nem követi ezt a hatást, mert az inkább olyan kis gagyi. Ez már a sokadik tesztautó, amiben magasan van a váltó, és bizony el kell ismernem, hogy sokkal kényelmesebb, mint a Swift-é: amikor visszaülök a sajátba, mindig keresgélem, hogy hol a váltó. Hát ott lent a mélyben, "alig érem el"...
A motor kellemes meglepetés volt: gyorsulni nem gyorsul, húzni nem húz, de ahhoz képest, hogy ilyen kis cinege, igen kulturáltan mozgatja a járgányt. Városba ideális, autópályára holnap megyek, meglátjuk, mit kezd magával 130-nál. Egyébként néhány óra alatt teljesen átalakult a vezetési stílusom: már eszembe nem jut kihuzatni, meg össze-vissza gyorsulgatni, előzni, csak megyek szép csöndben A-ből B-be. Végül is erről szól egy autó.
Ennek hatása a kellemes fogyasztás: tegnap egész nap Budapesten mászkáltam, sokat dugóztam, kavarogtam, és komputer szerint 5.9-el zártam a napot. Ezt azért meg tudnám szokni.
A benti helykínálat egyébként kiváló: a feleségem az anyósülésen keresztbe tudta tenni a lábát úgy, hogy nincs hátratolva az ülés, mivel a fiam a gyerekülésből lerúgná a veséjét.
Negatívumok:
A csomagtartó megdöbbentően kicsi és rossz alakú. Amit a Swiftbe bepakolok, pedig az se egy családi szedán, annak a töredéke fér ide be. Szerintem ez hatalmas öngól a Suzukitól, mert rengeteg családos embert fog elriasztani a vásárlástól.
Az autóban 1600 km van, és máris hangosan nyikorognak a fékek. Kínos, amikor egy új autóval a buszokat szégyenítő hangzavar kíséretében tudok megállni a zebra előtt. Az anyósülés fölött pedig valami kis műanyag máris cicereg, méghozzá elég hangosan, na, ezektől tudok megőrülni.
A sebváltó pontos, csak az ötödiket kell erősebben helyrenyomni, ez nyilván még finomodni fog, de így se zavaró. Az viszont meglepett, hogy a kettest sokszor valami bazi nagy csattanás kíséretében veszi be: elsőre rendesen megijedtem.
A legidegesítőbb, hogy alapjáraton úgy rázza a motora a kasztnit, mintha egy dízel kisteherautóban ülnék. Ilyet még nem tapasztaltam más autónál, elég furcsa egy ilyen pici járművtől.
Összegezve: ha most kellenet városi autót vennem, akkor elgondolkodnék egy Splash-en is, bár első szériás autót nem szabad venni (saját, most már kétszeresen is igazolt tapasztalat), Ebben a felszereltségben, ezzel a motorral 2650e forint - mondjuk egy év múlva, akciósan nagyon meg fogja érni az árát, bár így se rossz.
Viszont kizárólag második autónak ajánlott!
-
divot
veterán
Megjártam Dunaújvárost az M6-on oda-vissza, plusz ugye átvágtam Budapesten kétszer, így lett computer szerint 5.6 az átlagfogyasztás. Ez pozitívum.
-
divot
veterán
Az ötajtós Sportra én is elcsábultam volna, ha van, de most már nem vennék. Egyrészt azért, mert sokat járok nagyon ratyi budapesti utakon, olyan szarokon is, hogy a "sportosra" hangolt Fiat Panda 100HP-val 30-ra kellett lassítanom, hogy ne harapja el hátul a nyelvét a gyerkőc, másrészt meg a nagyon szigorú büntetési tételek miatt úgy sem tudnám rendesen kihasználni. Ezekhez a 300ezres tételekhez már az 1.3-as Swift is bőven sok.
[ Szerkesztve ]
-
divot
veterán
Ha használtat veszel, akkor vidd el egy órás próbakörre. És menj vele egyet valami nagyon ratyi úton, akkor azonnal kiderül, hogy ciceregnek-e a műanyagok. Az enyém még elég új, másfél hónapos, értelemszerűen egyben van, az előző, 1.3-asnál olyan egy év után kezdtek nyiszogni a dolgok a műszerfal környékén, de nem volt vészes, meg én össze is törtem egyszer, így nem mérvadó a tapasztalatom.
Fogyasztás nem vészes: 7-8 között hozhatod, attól függően, hogy mennyire tolod neki.
Ami problémám volt az autóval, az mind a törés miatt keletkezett, így csak arra tudok hagyatkozni, amit a szaktársak mondanak: semmi gond nincs a járgányokkal.
A lényeg, hogy ne hároméveset vegyél, hanem inkább egy, másfél esztendőset, mert az első szériának még voltak apróbb butaságai, amiket aztán kijavítottak.
-
divot
veterán
Szomorú vagyok.
Imádott ezeröcsim a Fiat Panda 100HP után egy dögunalmas autó.
-
divot
veterán
válasz Motion_Blur #10428 üzenetére
Gyerek nincs, mi?
Én már azért nem veszek föl stoppost, mert égne a pofámról a bőr...
-
divot
veterán
válasz Motion_Blur #10460 üzenetére
A kérdésed maga a válasz.
A mi Szuzink öt éves, 80e km van benne, de szörnyű állapotokat mutat a tiédhez képest. A plafonra fröccsenő kakaó persze extrém eset, de egy őszi sározós játszóterezés utáni hazafuvarozás se emeli a belső kulturális szintet.
A MCdrive pedig az űberállesz - a 75 ezres kötelezőn fél éves sült krumplik kerültek elő az anyósülés alól...