- Escape from Tarkov
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Dragon Age: Origins
- Marvel Snap
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Xbox Series X|S
- Starsand Island - A Harvest Moon nyomdokaiban
- Befellegzett a HI-FI Rush és a Redfall fejlesztőinek
- Android játékok topikja
Új hozzászólás Aktív témák
-
divot
veterán
válasz oceanearth #1876 üzenetére
A GS-t 15-ös kerékkel adják, az ehhez az autóhoz már nem kicsi.
-
divot
veterán
1. Már miért hirdetnék népautónak? Kifejezetten fiatalos reklámot kapott, se csomagok, se gyerekek, egy ifjú párocska versenyez a városban: mert ugye erről van szó, dinamikus kis városi járgány.
2. Én, a 190 centis apósom mellettem, a sógornőm az apósom mögött, a 120 kilós anyósom meg mögöttem, és elfértünk. 120 Km-t tettünk meg, és senki sem nyüsszögött. Persze ha kétszer ennyit mentünk volna, akkor az anyósom már nem kedvelte volna az autót.
[Szerkesztve] -
divot
veterán
Á, két kisgyerekkel már misönimpászibül az egész. Egy gyerekkel, babakocsi alvázzal, úgy hogy ő a babakocsi hordozójában ül, egész jól el lehet férni, de két kisgyerekhez már nagyon kicsi a csomagtér.
Bevásárlás témája: semmi probléma, pedig veszem a pelust rendesen. A heti Tescozás alaptétele a nyolc palackos ásványvíz + nagy csomag pelenka + 5kg mosópor, és eddig mindig sikerült kényelmesen bepakolni.
Ami viszont a kisautóság óriási előnye, az a döbbenetes fordulékonyság.
A pörgetős motorba meg most már teljesen beleszerelmesedtem, gondolom nem kell ecsetelni, az országúti harcokban milyen előnyt jelent, hogy 90-100-nál váltom kettesből hármasba.
A 160 pedig abszolút utazósebesség - 1,3-as motorrol van szó, azért azt ne feledjük -, ma Miskolctól tudtam jönni végig az M3 belső sávjában, és csa egy Mercedes villogot le. -
divot
veterán
válasz oceanearth #1947 üzenetére
Először én is riadtan figyeltem a fordulatszámmérőt, de most már megszoktam, hogy előzéskor 3500-as fordulatnál vissza kell kapcsolni egyet.
-
divot
veterán
válasz oceanearth #1953 üzenetére
Eleinte tényleg nem mertem kihozni belőle a maximumot, mert olyan hihetetlen tartományokban járt a fordulatszám, de aztán egyszer, egy igencsak bénán kezdett előzésnél, halálfélelemből 4000-es fordulatnál visszakapcsoltam, mire az autó vidáman megindult.
-
divot
veterán
válasz oceanearth #1956 üzenetére
Igen, 1,3-as.
Egyébként én sem szoktam húzós helyzetekbe belemenni, de ez még a teljes rutintalanság idején történt, olyan 2-3ezer km levezetése után, és tulajdonképpen nem lett volna veszélyes a helyzet, csak hát még nem ismertem az autót. Aztán ötödikből visszatettem negyedikbe, ahogy taníjják az ilyesmit, és hát nem ment úgy, ahogy kellett volna. Erre visszatettem kettesbe ijedtemben, és mindjárt megoldódott a probléma.
Most már tudom, hogy ha olyan a helyzet, akkor lazán kettőt, de nyugodtan hármat is vissza lehet pakolni, mert bírja a magas fordulatot. -
divot
veterán
válasz SzalaiG #1987 üzenetére
Ó, hát köszönöm, bevált. Három tételhez volt közöm, kihúztam az egyiket. Szóval ötösre szigorlatoztam, pedig csak a terem előtt volt időm átfutni ezt a hármat is egyáltalán.
Akkor egy kis szubjektív teszt.
14200Km van az autóban, tehát mondhatni, hogy összeállt, aminek össze kell, és szétment, aminek meg nem kellett volna.
Az ilyen külső-belső izéket hagyjuk, mert erősen ízlésfüggő. Talán csak annyit, hogy este a piros háttérfénnyel a műszerfal, és a gyári hi-fi blokk nagyon szép.
Szóval: a vezető ülés jól állítható, s mivel én viszonylag magas vagyok (185cm), ezért örültem, hogy magasságában is lehetett mozgatni. Így mindjárt be is állítottam a legalacsonyabb helyzetbe, és még így is elég magasan ül az ember az autóban. Ettől nekem biztonságos érzetem támad, amit erősít, hogy meglehetősen magasra húzódik az az ajtó lemeze, és kisebbek az oldalsó ablakok. Úgy szoktam mondani, hogy olyan, mint ha egy harckocsiban ülnél. Ez kezdő vezetőként jó kis lelki támaszt adott.
Ugyanakkor épp ezért a hátrafelé nyíló kilátás meglehetősen szűkös, illik megtanulni tükörből tolatni. Ami egyébként is kényelmesebb, mint csavargatni a nyakadat. Az első ablak viszont nagy, két hiányosság azért itt is tapasztalható, illetve nem is hiányosság, hanem megszokni való sajátosság: Egyrészt a baloldal első oszlop elég sokat kitakar, így éles balkanyarnál ügyesen ki kell mögüle kuksizni. Másrészt a tetőperem nem egyenes, hanem íves, ami miatt elsőre mindig alászaladtam a lámpáknak. Olyan fél méterrel hátrébb kell megállni, mint egy másik autóval. Ennek viszont nagy előnye, hogy már amikor mindenki hunyorog, és lehajtja a sötétítőt (ami én utálok), a Swiftben akkor még bőven árnyékol a tetőív.
A hátsó ülésekről nem tudok nyilatkozni, mert eddig egyszer utaztam ott néhány kilométert, és elfértem. Az ülések egyébként kényelmesek, havonta többször megyek 600-700 km-t egy nap alatt, és nem fáradok el, persze ebben némi szerepet játszik az utólagosan beszerelt könyöklő is, ami nélkül most már nagyon nem tudom elképzelni az életemet.
A csomagtartó alapjáraton nem egy nagy darab, sőt, inkább kicsi. Két ember nyaralási cucca belefér, ha van egy kisgyerek is, akkor viszont már döntögetni kell a hátsólüléseket. Ám mivel nagyon egyszerűen megszűntethető például a kettes ülés, a raktér így szépen növelhető.
A motort először szokni kellett, mint már írtam korábban, mos már imádom: 80-ig kettesben - ez nagy rugalmasságot ad akár a városi cikázásban, akár vészhelyzetben. A motor hangja is nagyon tetszik, főleg 3500-as fordulat fölött. 130-nál alig hallható a menetzaj, de 160-170-nél se zavaró annyira, hogy ne lehetne üvöltözés nélkül beszélgetni, vagy zenét hallgatni. A 160 egyébként abszolút utazósebesség, a motor a legkevésbé sem erőlködik, és még marad is benne némi tartalék. Persze 160 fölött már gyöngécske a gyorsulás, de hát ez egy 1,3-as motor, ugyebér.
Az autó fordulékony, mivel tuncsi orra van, így az átlagosnál kisebb helyeken is elfér. Nagyon jól ül az úton, nekem ráadásul keményebb gátlókat tettek be hátulra, amitől még stabilabb az egész. Ezért persze némi rugózási konforttal kellett fizetni, de bár így a szar budapesti utakon jobban ráz az autó, azért még bőven az elviselhető szinten belül van.
A műanyagok viszont annyira nem szeretik a sportosabb rugúzást: a középső konzol és a jobb oldalli légbeömlő szeret zörögni.
A fogyasztársól nem tudok érdemben nyilatkozni, mert egy ideje nem nézem, mivel vagy a budapesti dugókban szarakodok, vagy az autópályán suhanok, és ebből a kettőből sehogy sem lesz átlagos érték. Az biztos, hogy 160-nál 10,5, 170-nél 11,3 litert mutat a fogyasztásmérő.
Meghibásodás: a felső, pótféklámpa nem világít, majd a 15ezresen megbuherálják. A fékek reggel rettenetesen nyikorognak, aztán bemelegszenek, de az első két-három fékezés mindig kínos, mert egy régi Ikarusz is büszke lenne erre a hangzavarra. A jobb első ülés rugói időnként úgy nyikorognak, mint ha nagypapa 100 éves karosszékét szerelték volna be, de aztán elmúlik a dolog. Rejtély.
A klíma kifejezetten hatékony, persze nem olyan nagy a tér, amit meg kell dolgoznia. Az ülésfűtésbe pedig szerelmes vagyok, pedig eleinte úri huncutságnak, meg parasztvakításnak tartottam.
Ugyanígy vagyok a kulcsnélküli indítással: most már nagyon rossz lenne hozzászokni egy hagyományos zárral szerelt autóhoz.
Hát így hirtelen ennyi.
[Szerkesztve] -
divot
veterán
Csak annyit, hogy öt perc alatt, ami ráadásul azzal telt nagyrészt, hogy a szokatlan kuplung miatt rosszul váltottatok, nem igazán lehet ráérezni semmire sem.
Ha nekem az első hét alapján kellett volna véleményt mondanom az autóról, akkor azt mondtam volna, hogy iszonyú nehéz vezetni. -
divot
veterán
Ja, ahogy azt Főkukac is írta: ennyit mutat a pillanatnyi fogyasztásmérő.
130-nál még nem pörög nagyon a motor, ott 8-9 között, de aztán ahogy mész tovább, úgy kúszik följebb, és tartós 170-nél beáll - úgy emlékszem - 11,2-re. De itt már ötödikben 5000-t pörög a motor, szóval érthető a dolog.
Majd egyszer megnézem, hogy mennyi az annyi, csak amikor ótópályán vagyok, általában sietek, így nincs időm piszmogni a méricskéléssel. És az eredmények hatására egyébként sem mennék lassabban.
[Szerkesztve] -
divot
veterán
Hát én már nagyon rég nem néztem fogyasztást, mert minek. Amióta rászoktam a magasabb fordulatszámtartományokra, úgy sem nálam lesz a legtakarékosabb adat.
Egyébként amikor eleinte nagyon finoman mendegéltünk, amúgy öregecskedően, akkoriban tényleg ki tudott jönni az átlag (fele város, fele országút) még 7 liter alá is. De ehhez tényleg nagyon anti-Swiftesen kellett vezetni. -
divot
veterán
Tildy, szerinten valami egészen torz kép van a fejetekben erről az egész ügyről. Nem tudom, hogy mennyi az Accent gyorsulása, de valószínűleg csak tizedmásodpercek lehetnek a két autó között.
Szerk: ha itt szétnézel [link], akkor láthatod, hogy gyárilag rosszabb adatok vannak megadva, mint a Swiftnél. (Az enyémre 11s-t ad meg a gyár.)
[Szerkesztve] -
divot
veterán
Tildy: Hazavittem a rokonokat, hazafelé, egy üresebb szakaszon megnéztem, hogy mi a pálya, és hát az a helyzet, hogy 1-ben elszalad ötvenig, sőt, még csak el sem értem a leszabályozást, így valószínűleg nem annyira maradnék le az Accent mögött.
-
divot
veterán
-
divot
veterán
Én meg láttam egyszer egy Porsche-t lerobbanva, és mégsem ábrándultam ki a márkából.
A Superb az egyik legjobb ár/érték arányú autó, de a 6-os Mazda és az új Civic jobban tetszik. Persze ha majd két-három év múlva váltunk, akkor már a csomagtartóméret lesz az egyik legfontosabb szempont. -
divot
veterán
Túl drága - 3,5 millió.
Nem a Swift kicsi, hanem rossz babakocsit vettünk. Illetve nem rosszat, csak nem voltunk elég figyelmesek: olyat kellett volna választanunk, aminek kisebbek a kerekei, mert azt jobban össze lehet csukni.
(Egyébként nem értem, mi ez az állandósult Swift-ellenesség. Nem tetszik, oké, de hogy minden egyes hozzászólásodban a Swifthez képest határozod meg az épp tárgyalt autót, az már beteges. ) -
divot
veterán
válasz oceanearth #2235 üzenetére
Az 1,5-öshöz adott ótómatáról kifejezetten pozitív teszteket olvastam.
-
divot
veterán
válasz SzalaiG #2240 üzenetére
A miénk még az első napokban gördült le a szerelősorrol, így volt egy-két érdekesség. Ahogy az minden autónál lenni szokott: a nulladik szériát megbámulják az utcán, de ezért meg kell fizetni az árat. Aki most vesz, annak már nem lesz ilyen tapasztalata, hiszen a mi jelzéseink alapján javították a gyárban.
-
divot
veterán
válasz SzalaiG #2246 üzenetére
Elcseszték a kuplung konstrukcióját, valami a munkahenger környékén nem lett jól kitalálva, ezért sokaknak nyikorgott a kuplung (nekünk is), és ilyenkor mintha bereagadt volna, nehezebb volt nyomkodni. Nálunk ez néhány száz km után magától megszűnt, valami összekopott, vagy szét. A bruátlisabb változatban a kuplung időnként behullott a padlólemezig, vagy pedig érintésre is már fogott, szóval kiszámíthatatlanul és szélsőségesen üzemelt: akinek ezt csinálta, az rendszeresen lefulladt, akár menet közben is. El lehet képzelni, hogy milyen jól tud jönni egy ilyen kis móka mondjuk előzés közben... Azóta már orovosolták a problémát.
Aztán olyan hangja volt az AC pumpának, mint ha egy akváriumban ülnél. Konstrukciós gebasz volt ez is, mindenkinek gariban cserélték, és az új sorozatnál már javították a problémát.
Aztán reggelente úgy nyikorognak a fékek, mint ha egy harmincéves Ikarusszal indulna ez ember. Négy-öt fékezés után megszűnik a zaj.
Aztán az anyósülés hajlamos a nyikorgásra, 70kg fölött személynél olyan hangja van, mintha a nagypapa karosszékébe ülne az ember. Azóta beszállítót cseréltek.
A műanyagok hajlamosak a zörgésre, de ez minden olcsó autónál igy van. -
divot
veterán
válasz SzalaiG #2303 üzenetére
A Carcomlpexet tényleg mindenki ajánlja.
Egyébként én is azt csináltam, hogy az összes, neten föllelhető kereskedésnek írtam ajánlatkérést, és amelyik nem válaszolt, azzal nem foglalkoztam tovább. A Suzuki Gusztáv reagált a leggyorsabban, így hozzájuk mentem ki először, és náluk is vásároltam. De ez már egy másik kör. -
divot
veterán
válasz SzalaiG #2306 üzenetére
Ja bocs, nem is néztem, hogy vidéki vagy.
Én a te helyedben fölhívnám a Gusztávot, a Carcomplexet és az M6-t, és még a Rómait is, ezek kb. a legmegbízhatóbbak a fővárosban, aztán jól megversenyeztetném őket, és ha megfelelő ajánlatot ad valamelyik, akkor szerintem érdemes Budapestre jönni érte.
A suzuki.hu oldalon egyébként megtalálod az összes márkakereskedőt. -
divot
veterán
-
divot
veterán
válasz T. Almeida #2314 üzenetére
Azért a kereskedők mindig dörzsöltebbek, de ha látják rajtad, hogy komoly vevő vagy, és tényleg nézelődtél mindenfelé, akkor azért megpróbálnak megtartani.
Új hozzászólás Aktív témák
- Opera böngésző
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- LEGO klub
- Gaming notebook topik
- Politika
- Ukrajnai háború
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen