Új hozzászólás Aktív témák

  • divot

    veterán

    Na, szóval a Splash...

    Három henger, 68 LE. A 1.0-ból a legnagyobb felszereltség: MP3+klíma.

    Külsőre nekem bejön, bár a 14-es gumi dísztárcsával nagyot ront az összhatáson. 1.2 GS már jól néz ki, főleg valami vidám színben, abban a zöldeskékben például.

    Az első ablak bazi nagy, és hihetetlenül magasan ül az ember - én szeretem ezt a pozíciót, mert jól belátni mindent. A feleségem is az egyik nagy pozitívumként említette. Olyan biztonságos érzés.

    Bent semmi meglepő: a kiemelt fordulatszámmérővel és a bazi nagy sebeségórával vidáman néz ki, kár, hogy a középkonzol nem követi ezt a hatást, mert az inkább olyan kis gagyi. Ez már a sokadik tesztautó, amiben magasan van a váltó, és bizony el kell ismernem, hogy sokkal kényelmesebb, mint a Swift-é: amikor visszaülök a sajátba, mindig keresgélem, hogy hol a váltó. Hát ott lent a mélyben, "alig érem el"...

    A motor kellemes meglepetés volt: gyorsulni nem gyorsul, húzni nem húz, de ahhoz képest, hogy ilyen kis cinege, igen kulturáltan mozgatja a járgányt. Városba ideális, autópályára holnap megyek, meglátjuk, mit kezd magával 130-nál. Egyébként néhány óra alatt teljesen átalakult a vezetési stílusom: már eszembe nem jut kihuzatni, meg össze-vissza gyorsulgatni, előzni, csak megyek szép csöndben A-ből B-be. Végül is erről szól egy autó. :)

    Ennek hatása a kellemes fogyasztás: tegnap egész nap Budapesten mászkáltam, sokat dugóztam, kavarogtam, és komputer szerint 5.9-el zártam a napot. Ezt azért meg tudnám szokni.

    A benti helykínálat egyébként kiváló: a feleségem az anyósülésen keresztbe tudta tenni a lábát úgy, hogy nincs hátratolva az ülés, mivel a fiam a gyerekülésből lerúgná a veséjét.

    Negatívumok:

    A csomagtartó megdöbbentően kicsi és rossz alakú. Amit a Swiftbe bepakolok, pedig az se egy családi szedán, annak a töredéke fér ide be. Szerintem ez hatalmas öngól a Suzukitól, mert rengeteg családos embert fog elriasztani a vásárlástól.

    Az autóban 1600 km van, és máris hangosan nyikorognak a fékek. Kínos, amikor egy új autóval a buszokat szégyenítő hangzavar kíséretében tudok megállni a zebra előtt. Az anyósülés fölött pedig valami kis műanyag máris cicereg, méghozzá elég hangosan, na, ezektől tudok megőrülni.

    A sebváltó pontos, csak az ötödiket kell erősebben helyrenyomni, ez nyilván még finomodni fog, de így se zavaró. Az viszont meglepett, hogy a kettest sokszor valami bazi nagy csattanás kíséretében veszi be: elsőre rendesen megijedtem.

    A legidegesítőbb, hogy alapjáraton úgy rázza a motora a kasztnit, mintha egy dízel kisteherautóban ülnék. Ilyet még nem tapasztaltam más autónál, elég furcsa egy ilyen pici járművtől.

    Összegezve: ha most kellenet városi autót vennem, akkor elgondolkodnék egy Splash-en is, bár első szériás autót nem szabad venni (saját, most már kétszeresen is igazolt tapasztalat), Ebben a felszereltségben, ezzel a motorral 2650e forint - mondjuk egy év múlva, akciósan nagyon meg fogja érni az árát, bár így se rossz.

    Viszont kizárólag második autónak ajánlott!

Új hozzászólás Aktív témák