Új hozzászólás Aktív témák
-
Giot
addikt
Milyen szedánnak?? Erre gondolsz?: [link]
Azt a stílusgyilkosságot csak Indiában követték el, szerencsére, onnan nem merik kihozni.
Ha az Indiai népnek az kell, had vegyék, a Suzuki csak kiszolgálja az igényeket. Elég népes piac az. De azt megcsinálták a kettes Swifttel is Indiában. Az is mérhetetlen randa volt.[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
válasz trassher #8471 üzenetére
Nem vezérmű szíj a ludas hanem mint kiderült az olajszivattyú. De azt mondták a szervizesek hogy nem kell hozzányúlni, felesleges még nagyon sokáig el fog menni, gond nélkül. Úgyhogy úgy maradt az Ignis.
(#8473) Davidof92: Azért elég jól mennek az Ignisek is, meg a 2es Swiftek is. Bár a 2es Swiftnek igazán 4e környékén jön meg a kedve.
-
Giot
addikt
Baj van elmegy a hűtővizem. (swiftII)
Szombaton vettem észre, hogy szinte egyfolytában megy a hűtőventilátor. Gondoltam csak valami kisebb problem, vagy csak megbolondult egy kicsit.
Majd másnap Vasárnap azt vettem észre, hogy nem megy a fűtésem. Nah erre már kezdtem ráncolni a homlokom. motorháztető fel. Vizslatom, hát látom nincs a tartályban hűtővíz. A hűtőradiátorról lekaptam a kupakot nocsak abban sincs víz.
Erre már kezdtem kétségbe esni, hívtam az autószerelő ismerőst is. Felöntöttem vízzel. De mivel az eső zuhogott nem láttam hogy csöpögött volna valahol. Délután mennem kellett az autóval. Motorháztető fel, megint nincs benne hűtővíz. Jajjj!! Felöntöttem mentem vele kb 5km-t a célállomásig, megálltam vele, és megint nem volt a tartályban.
Majd mire mentem az autóhoz kb 2 óra múlva ronda vízfolt éktelenkedett az autó alatt.
És csúnyán csöpögött.
Mai nap mentem a szerelő ismerősömhöz. Első tipp hengerfej tömítése volt még a tegnapi infók alapján. Majd jött a vízpumpa. Délután szétkapták. Van egy kis fém pipa a motor hátoldalán a generátor felett a vízpumpánál kicsit benntebb, ahova rácsatlakozik egy kis átmérőjű gumicső úgy tűnt ott a nyűg, mintha a tövéből tört volna elő. A vízpumpa száraznak látszott. Ott bűvöltük vagy másfél órát a csövet, nincs elrozsdállva, nem lötyög hogy húzni lehessen rajta. Tapiztuk elég sokáig. Mire eldöntöttük hogy lehet mégsem a kis cső tövétől jön a víz.
DE a szivárgás pontos helyét nem találtuk meg.
Aztán vettünk egy folyékony hűtőtömítőt. Beleöntöttük úgy ahogy az előírás megkívánta.
De ez sem jött be. csak csepeg.
Holnap megy márkaszervizbe.
Kíváncsi vagyok mit mondanak rá.[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
Az autót kb másfél óráig sasoltuk egy műhelyben megbontva, úgy tűnik a posztban említett pipa csatlakozásnál jön. Ami pedig a blokkba csatlakozik. De a pipa nem törött, nem is mozog, nincs rajta lyuk. A rá csatlakozó gumi cső is hibátlannak látszik.
A motort többször feltöltöttük.
A víz egy arra alkalmas edénybe csordogált. -
Giot
addikt
Nos!
Az m-es suzuki motoroknál a blokk hátsó részére került a termosztát, a termosztát ház. Amiből a Swift2 M13A motoroknál egy kis fém csőpipa áll ki. Amire egy gumicső cuppan rá. (az Ignis M13A VVT blokknál nincs ott ez a kis cső sem pedig a pipa)
Ez kis pipa lyukadt ki. A blokk felé spriccelt, közel a becsatlakozáshoz, emiatt nem vettük észre. Ki kellett volna cserélni a termosztát ház ezen részét ahol a pipa van. Ez ha lett volna a gyárban 22e ft-ba került volna. De mivel nem volt, emiatt hajrá a bontóba, elsőnek Ignis blokkokat találtunk, de azon ahogy említettem is nem volt ez a kis csonk, a termosztátházon.
Szerencsére az egyik bontóban, tudtak adni termosztátot igaz kompletten nem csak a termosztát ház azon részét ahol ez a pipa is található. De még így is 10e ft-ba került és az egész, termosztátházastól, mindenestől. És nincs elrohadva, nincs rajta rozsdafolt sem. Ellentétben az enyémmel ahol a kis pipán randa rozsdafoltok éktelenkednek.
Hogy mitől lehetett, nem tudni 100%-ig. Talán a nem megfelelő hűtőfolyadék alkalmazása. Ami az előző gazdájának a számlájára írható. Aki valószínűleg egy elég trehány ember lehetett, mivel elég sok gond előjött már mióta megvettem.
Ja innen is üdvözlöm!! És jó egészséget kívánok neki, egy autóval nem csak annyi a feladat hogy megvegyük, és fizessük a részleteket ha van rajta.[ Szerkesztve ]
-
-
Giot
addikt
válasz Vesztor87 #8837 üzenetére
Nekem vagy 10 évig volt régi swiftem. Nem haltam meg, könnyű autó tudni kell vele bánni és tudni kell hol a határ. Az hogy pörög a motor mint a bolond jó dolog, viszont megállni kell megtanulni vele. Egy koccanásos balesetem volt, nem túl nagy tempóval a kis súly miatt hiába tapostam a féket a vízes úton csak ment egyenesen, nem reagált semmire. Nagy kár nem lett kisebb riadalmon kívül.
1.3 8V 5 ajtót nyúztam elég sokáig, az 820 kiló környéke.
A pille súly valóban érződik de mivel nem magas mint pld az Ignis így nem igazán dobálja a szél. Velem megtörtént hogy Gyöngyös környékén az M3-ason, egy lejtős részen, a belső sávban busz előzés közben megjelent valami nagy bővérű német autó a tükrömben, hát nyomtam neki a gázt. 4-en ültünk az autóban és azt éreztem hogy kezd elemelkedni az autó. Azt nem kívánom senkinek még Apum is rám nézett hogy érzed? Mintha nem lett volna súly a kerekeken. Az órára lenézve 180-at mutatott sok volt egy ilyen kis könnyűvérű autónak. De ez ne riasszon el az én hibám volt, még ha nem is történt semmi, mivel a gázt visszaengedve szépen visszaült az autó. Egy feliciával nem hiszem hogy ilyen megtörténhetne, de csak azért mert nem pörög ennyit a motor.
Részemről abszolút ajánlott, megbízható pörgős motor, az akkori kornak megfelelő futómű, ne feledd az alapja a 90-es évek elején lett tervezve, a felicia nem ellenfél. Csak módjával, mert valóban törékeny.[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
Szimpla DOHC, nem az Ignis-ből ismert VVT változat.
Én nem panaszkodom a fogyasztására, sőt. Télen mértem, 8.3 80% város, pedig szeretem forgatni. nyáron 6.2 országúton. A gyári fogyasztási adatok, városban 8, országúton 5.5. Utóbbi is kijönne ha nem forgatnám.(#8854) Smani: Nekem nem volt úgyhogy csak ismerősök adataira támaszkodhatom. És az alapján kevesebbet evett mint az én 8V-m.
De nekem nem oszt nem szoroz.[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
"Pont a mi webshopunk"
Hopp hopp miket tudok meg.
Majd kereslek ha van valami nyűgöm.Hanem itt egy kérdés, 2-es swiftem van, és kicsit kormosodik a kipuffom. Szerinted mitől lehet, ha van ez ügyben tapasztalatod? Nem eszik sokat, vagy csak nekem nem tűnik fel. Az olajat egyáltalán nem eszi. Menni sem megy rosszul. Nemrég volt motordiagnosztika, az alapján minden jó.
(#8911) Miamiquake: "nem olyan mint volt" az egyik szerelő ismerősnek is Ignise van. Ő időközönként szét szokta kapni a váltó bovden részt és kitakarítja. Azt mondja ha nem csinálja meg időközönként nehezen jár a váltója.
[ Szerkesztve ]
-
-
Giot
addikt
válasz tomsics #8989 üzenetére
Használat függő ki mennyit megy vele.
Egyébként meg nem Németországban vagyunk hogy valóban ez legyen a reális. Azért Magyarország nem egy hatalmas ország, hogy egy hétvégi kirándulás alkalmával több száz, vagy akár ezer kilométer pörögjön az autóba.
Az előző autómat 11 évesen 85e km-el adtam el. És ez valós volt mivel 1,5 évesen vettük. -
-
Giot
addikt
válasz Vesztor87 #9009 üzenetére
Khm tudom hogy off de én most ezeket nézegetem. Kezdenek megfizethetővé szelídülni.
5 ajtósban perfekt családi [link] de 3 ajtósban tetszik igazán nekem [link] ráakasztanék egy horgot és még melót is el tudnám vinni vele szükség esetén.
Na egy két év...........
Csak az a gond hogy faceliftes 2004-2005-ös Civic-ből nem sok van, ami van is az is inkább 1.4 nekem meg az nem kell.[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
Akkor most gondolom replay van az agyban.
Nekem kétszer dobta el magát anno a régi Swiftem, bár nem ekkora tempónál és a fara indult meg, rohadt egy dolog. De mi történt, elengedted a gázt a kanyarban és elindult az autó orra a külső ív felé?Ha jól tudom ott még vagy 8 lityi van benne, de igen 120-130 -as autópálya tempónál nekem is 6 liter jött ki az 1.3 8V-val.
-
Giot
addikt
válasz Anulu79 #9158 üzenetére
Figyelj a kasztnira, nem érdekes ha törött vagy sérült volt, a gond azzal van ha valami sufni műhelyben csinálták meg, aztán egy két év múlva meg megjelenik a pörsenés az autón.
Így jártam én is.
A másik banki visszavétestől óvakodj, bele lehet nyúlni csúnyán. Így jártam én is. Sok bajom volt a 2-es Swiftemmel. Remélem most már megállapodik. -
Giot
addikt
Swift2-ben, jobb hátsó öv bemondta az unalmast. Se ki, se be.
Mennyiért lehet használtan beszerezni?
Próbáltam "guglival" rákeresni, de nem igazán volt találat.Más: Letekertem az autóval vagy 250km-t. Kis nyaralás. A fogyasztása 7 literre jött ki, ezt nagyon sokallom, ÖMV Maxx Motion 95-öt kapott. Tavaly hasonló tempóval 6.2 jött ki. Mi a manó van vele? Nem lett nehezebb a lábam. Sőt tavaly fent voltunk a magas Tátrában volt szerpentin rendesen. Most meg csak Debrecen, Miskolc meg Miskolcon kis szaladozás.
Komolyan, kezdem elveszíteni a bizalmamat a Suzukiban. Sokat is költöttem rá az elmúlt egy év alatt mióta megvettem, sok bajom volt vele. Erre most ez a 7 literes fogyasztás, plusz az öv is megdöglött.Az olaj témával kapcsolatban, A gyári ajánlott 10W40, ettől el lehet térni minőségibb irányba, csak szinte felesleges.
-
Giot
addikt
Én is hasonlóan jártam a jelenlegi 2es swiftemmel, sok hiba kijött már rajta, most valami recseg a váltásoknál, a héten cseréltem a jobb hátsó ővem. Ma kigyulladt, a katalizátor lámpám és jelenleg is ég. És igen a hűtőm is kilyukadt vagy 2 hónappal ezelőtt
Soroljam még mi jött ki az elmúlt egy évben???? -
Giot
addikt
Igen, de a kemény hogy sok kereskedésben banki visszavett van, mivel csakis kereskedők vehetik meg. Vagyis nem tudhatod milyet veszel. Nekem elmondta őszintén a kereskedő.
Mégis beleugrottam, vezetett szervizkönyves, kívülről, belülről tip-top állapot.
Olajcsere? Ááá hagyjuk! Ahogy említettem vezetett szervizkönyves volt. Hiába a hivatalos pecsét, szinte semmit nem jelent.
Én komolyan szerettem a Suzukit, előtte 1es swiftem volt közel 10 évig, a normál kopó alkatrészeken kívül egy szava nem volt. Persze sokkal butább futómű, fékek harmat gyengék törik mint a ropi. Ez minden tekintetben sokkal jobb autó kivétel a megbízhatóság, és erre már nem tudok mint mondani, csak azt ebbe belenyúltam. Főleg annak tudatában, hogy ismerősi körben is van vagy 3,4 ember akinek ilyen van és semmi gondjuk vele. -
Giot
addikt
válasz Davidof92 #9376 üzenetére
Tudom hogy hátul merev tengelyes. Mégis sokkal jobb az úttartása, útfekvése, stabilitása mint az egyes swiftnek. És ez nem csak a 185/55 15r papucsoknak tudható be. Nekem volt fent rajta a gyári virsli is 165/75 r14 is és úgy is sokkal stabilabb volt.
(#9375) kornelka: Jaja a csomagtér a nagy gyengéje.
(#9379) 1F2X5: 2005-ös. 6 évesen vettem 60e kilométerrel. Akkor inkább elkezdek rá gyűjteni.
[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
válasz Davidof92 #9383 üzenetére
Ültem 3 ajtós beültetett 1.3 16V ben. Tudom milyen.
De ezt is be lehet(ne) ültetni szóval....
Persze meg is fordult a fejemben, beültetem. Ezt a szörnyeteget. De amíg két kanállal habzsolja a pénzt addig nem kap semmit. Eibach pro kit-en gondolkodtam.(#9382) kornelka: A kombi téma, ismerősnek van, ők szeretik. Ültem benne, azt hiszem 1.5 Dci nem ment rosszul, és stabilnak is tűnt.
-
Giot
addikt
válasz Davidof92 #9386 üzenetére
Volt 1.6-os motorom, váltóm, első futóművem. Át akartam építeni az 1.3 8V-t. Csak 5 ajtósban típusidegen lett volna az 1.6, így nagyon sokba került volna a lepapírozása.
Igaz ócsóért vettem, ismerős ismerősétől. Jó árban el tudtam adni, még elég jól kerestem is rajta, pedig én sem adtam drágán.(#9393) 1F2X5: Majd kiderül, lehet ez is utolér. Azt mondod csak az első széria volt ilyen?
[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
válasz enginev3.0 #9424 üzenetére
Attól függ honnan? Az Ignisek iszákosabbak mint a swift2-k.
Nekem a legutóbbi teletankom 16e Ft-ba került.(#9425) GrimReaper:
-
Giot
addikt
Az öveket nézd át, jól visszahúz e elöl hátul. Vannak velük problémák.
Facelift utánit javaslok. Ott már javítottak egy két hibát. nekem facelift előtti van. Az enyémen cseréltek, benzinszivattyút, toronycsapágyat, jobb első övet. (használtan vettem) Azóta már garon túl megpusztult a jobb hátsó övem, 2 héttel ezelőtt cseréltem, és kilyukadt a hűtőm egy pár hónapja. Most csörög valami váltásoknál de még nem tudom mi a szerelők kuplungszerkezetre gyanakszanak.
A kipuffnak fémtisztának kell lennie, az enyém kicsit kormosodik valszeg túl sok kaját kap. Nem vészes de azért az igazi a makulátlan kipuff lenne.
Egyéb dolgokat itt leírtak: [link]
Egy pár napos a teszt. -
Giot
addikt
válasz Mercutio_ #9439 üzenetére
Az enyémet 400e ftba számolták be (2000 5ajtó 1.3 8v GLX 80e km) egy 2005-ös 1.3 GLX-be.
(#9437) domojko: Nekem típusspecifikus JR sportlégszűrőm van. Sosem produkált ilyet. Igaz a gyári légszűrő házba kell tenni, így nem kellet hozzányúlnom komolyabban. Tedd vissza a gyárit és kiderül hogy a direktszűrő és a motyója zavarja e meg a motorelektronikát.
[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
-
Giot
addikt
-
Giot
addikt
válasz Szplöttyy #9459 üzenetére
A blokk ugyanaz a vezérlés más. Ahogy az előttem posztoló fórumtárs írta swift2 sima DOHC, az Ignis/Wagon VVT. A DOHC 4-6e között pörög szépen a 6e környékén kicsit kifogy a szuszból míg a VVT jobban pörög fentebb. Viszont a fogyi magasabb.
A váltás a swiftben hosszabb, az Ignis/Wagon párosban rövidebb ez is okozza azt hogy magasabb a fogyasztás utóbbiak esetében, meg az is hogy magasabb felépítésűek. És a hosszabb váltás az okozója annak, hogy a swiftnek jobb a 100az sprintje, mivel kettőben kiforogja a kilót nem kell neki 3.[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
válasz Szplöttyy #9464 üzenetére
Kicsit fura ez a blokk, nekem ezelőtt swift1-em volt. 1.3 8V SOHC. Sokkal lineárisabb volt a gyorsulása. Nem volt ilyen mint ennél, hogy 4e környékén egyszer csak megindul érezhetően addig is megy de ott érzed hogy meglódul. De csak 6 e ig tart a móka ott valahogy kifullad illetve lehet hogy menne de ott olyan könyörgőre fogja a hangja azt nem szeretem hallani. 4e-ren alul meg olyan kis álmos. Megyeget de olyan kis álmos.
Az 1.3 8V meg elindult olyan 3,5e környékén és vidáman pörgött tiltásig. Igaz nem olyan vehemenciával mint ez az M13A DOHC blokk. A nyerő páros szerintem a swift2-ben lévő váltó lenne és az M13A VVT blokk. Így a hosszabb váltásokkal lehetne faragni a fogyiból de vidámabban pörögne, és lehet alul is nyomatékosabb lenne.
A legújabb swiftben 1.2 VVT van szívó és kipufogó oldali változó szelepvezérlés.
De az meg 1.2-es így valahogy nem annyira szimpatikus.
Ami tetszetős lenne abban a kasztniban a legújabb Euro 4es SX4 mocik 1.5VVT 110Le vagy az 1.6 VVT 120Le. Azzal már vagány lenne a kis swift.[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
Vagyis egészen pontosan az SX4-ben használt Euro-4es motorok adatai:
1.5L
112Le/6000rpm
146Nm/4400rpm
1.6L
120Le/ 6000rpm
156Nm/4400rpm
Egy 1.5-ös elég lenne a legújabb swiftbe.[ Szerkesztve ]