Új hozzászólás Aktív témák
-
Giot
addikt
válasz AMD Power #14660 üzenetére
Szerintem a 2es swift még jó választás lehet 1 misi környékéig. A sajátom 1.150M volt 6 évesen 60e.km. A splash nem tetszik, a sima sx4 árai meg túlzóak. 1-1.5 millió között, vagy picit felette civic vagy corolla (2000-2005). Legalábbis nekem így a sorrend.
(#14659) kornelka:nincs mit.
[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
válasz Tomics #14690 üzenetére
Korrekt megoldás részükről. Jó autó, finom a blokkja, rendesen össze van rakva. Csak sokan keverik a swift2-vel.
Azért a műanyagokat csinálhatták volna kicsit kellemesebb érzetűre akár habosított.
Tudom bejáratós most még vigyázni kell rá, de kíváncsi leszek az Ignis blokkja után mit szólsz majd a dinamikájához.(#14689) kornelka:
(#14691) Nem3sys: Egy 150-200e-et lefutott dízelre simán rá lehet költeni fél misit, amit pld kornelka felsorolt, a turbo alapból elvisz 200-300e ft-ot, + a kettőstömegű 100e feletti tétel, stb stb.
Igaz ha ezekkel megvan a delikvens megint bele lehet tenni 200ekm-et gond nélkül. De ez ilyen tenni nem lehet ellene ezzel jár.
Ezért fontos megválasztani a pénztárcához illő autót, és nem csak a vételárról van szó, hanem a fenntartásról.
Bár gyanítom ezzel te is tisztában vagy.[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
válasz Kornel #14699 üzenetére
A 0w20-nak nem nagyon kicsi a felső hőpontja?
Ok ok a gyár tudja, csak nekem ez olyan kicsinek tűnik. Az enyémbe pld az 5w30 az ajánlott az ignácba 10w30. A szervízben mégis 10w40-et tesznek mindegyikbe. Mikor kérdeztem hogy miért 10w40 mikor az ajánlott 5w30 azt mondták megfelel a Suzuki követelményeinek a 10w40, ezért alkalmazzák. Márkaszervíz csak tudják. -
Giot
addikt
válasz wertigo1984 #14741 üzenetére
Idézet a cikkből:
"Mindez csak az egyhármas változatokra vonatkozik, az ezer- és ezerötszáz köbcentis Suzukikkal nagyon ritkán fordul elő hasonló gond."(#14740) pjen:86e km van benne.
(#14743) Nem3sys:OFF end! Parttalan vita.
[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
Sziasztok!
Srácok, mi a vélemény a régi 1.6 16v swiftekről?
Volt közel tíz évig, 1.3 8v. csak jókat tudok mondani megbízhatóság szempontból, de a futómű, fékek elég harmatosak voltak. Tudom hogy az 1.6 swiftekben erősebb fékek (Tokico) és erősebb fútómű, nagyobb kerekek vannak. A nagyobb kerekek azért, mert a nagy fékekre nem fért fel a 13 col.
Tehát elméletileg jobb, igaz a kaszni ugyanolyan törékeny.
Van valakinek tapasztalata vele? Ebből a szempontból valóban lényegesen jobb az 1.6 swift?(#14935) kornelka: Korrekt jól áll neki.
[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
válasz Buster17 #14951 üzenetére
3 éve használok egy 2005-öst, az enyém banki visszavétes volt. Azokat messze kerüld. Mióta rendbe tettem azóta hozza a szokásos Suzukis kis fenntartási költséget.
Ezt a bejegyzést akkor készítettem mikor megvettem: [link] Ami jót írtam az autóról az most is áll. Talán a motort érzem álmosnak, 3e alatt, bár lehet csak hozzászoktam.
A hibalista sajnos bővült és ez már saját költséges volt.
- jobb hátsó bizt.öv. bontott 10e
- kilyukadt a hűtésem, az alu termosztátházba becsatlakozik egy kis acél pipa, melynek a tövében gombostűfejnyi lyuk keletkezett. Valószínű a nem megfelelő hűtővíz ette meg. Termosztát csere: 25e
- az autó jobb hátsó oldala törött volt, az előző gazdája sufniban csináltatta. Egy év után, a lakkozás alatt(!!) rozsdafolt jelentkezett. Elsőre 140e mondtak ott ahonnan vettem elemcserével, kb egy órányi beszélgetés, alkudozás után megállapodtunk 60e ft ba. Hibátlanul megcsinálták szép munkájuk van.
Tehát 60e.
- tavaly elkapott egy óriási vihar onroad, valami beázhatott mert elment a rádióm, és a középkonzolon a computerem, ami az időt mutatja, hőmérsékletet, meg fogyit. Még nem vittem el nem tudom mennyi de remélem csak valami bizti csere.
- összetörtem, az elejét, kicsaptam egy kék öntöttvas nyomós kutat nem saját hibás volt, megint csak az említett szervizhez vittem, kaptam egy hétre csereautót, majd vissza a hibátlan kisautómat. Cserés volt az első lökös, a bal első elem, az első lámpa, fújást kapott a bal első ajtó. Megint csak szépen megcsinálták. Igaz van árnyalatbeli eltérés, de a szürke már csak ilyen. Számlát nem kaptam, azt a biztosító felé nyújtották be, de azt mondták számoljak vagy 300-400eft-tal.Ennyi! A banki visszavétest kerüld.
Ja a fogyi, télen városban rövid távon használva, akár 10l környéke is lehet, Egyébként városban 7-8, azon kívül, országúti tempó, én általában 100-110km/h, 6l magassága, nehéz láb esetén felszaladhat 7l-ig, nekem nehéz 90-nél szerintem nem előzgetve beszorítható 6l alá. Pálya tempó 7-8l, pályatempó felett nyílik a torka.
Függ a gumiktól milyen szélesek, fúj e szembe szél, meg egy csomó mindentől.
Mikor megvettem mentem vele egy nagy kört, Szlovákia Poprádi tó, Miskolc-Tapolca, Szilvásvárad. Virsli gumikon Tankolástól tankolásig 6,2l.
A komolyabb gumik, kicsit emelik a fogyasztást de erősen ajánlott. Érezni hogy nem a virsligumikhoz tervezték a futóművet.[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
válasz Buster17 #14961 üzenetére
Nincs a régi Swiftekkel gond. Vigyázni kell rá mert törik ennyi. Én közel tíz évig hajtottam 1es Swiftet.
300-400e ft környékén az egyik legjobb vétel ma Magyarországon, ne dőlj be az ostoba Suzuki ellenességnek.
A kilencvenes évek japán autói, mind ugyanazon receptre készültek, végy egy könnyű kasznit, tegyél bele egy pörgős motort és add elfogadható áron.
A Hondákat száguldó koporsóknak nevezték anno Németországban. Annyi hogy a Honda, Toyota hamarabb belátta hogy ezzel a hírnévvel, nem túl hosszú lesz a karrier. A Suzuki meg, mivel Magyarországon vitték mint a cukrot az 1es Swiftet, ameddig csak lehetett kitolta a modellfrissítést. Ez lett a vége az emberek agyába beleégett a Suzuki sz@r mert törik.[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
válasz Kornel #14971 üzenetére
Az MK5 swiftben nem a splashben használt 1.2es blokk dolgozik továbbfejlesztve? A kódneve is hasonló ha jól emlékszem.
(#14968) Mercutio_: Nekem a civic is rémlik. De lehet rosszul.
(#14969) Buster17: Persze megértelek, ahogy írtam is nekem is MK4 van. Most ki akarok venni egy kis pénzt belőle, lakás miatt, ezért éppen régi 1.6 Swifteket nézegetek, 1.6-on nagyobb fékek komolyabb futómű.
Így hátha nem lesz olyan rossz visszaülni a gömböcből.(#14970) AMD Power:Nekem megdöbbentő hogy pld a régi VW-ket milyen anyagból csinálták. Ott nem az autó tört hanem a sofőr nyakcsigolyája.
-
Giot
addikt
Jaj: [link]
-
Giot
addikt
válasz Buster17 #14992 üzenetére
Ha átolvastad, láthatod hogy max 150e ft, és kb 100ekm-ig elő szokott jönni. Vegyél 100e km felettit, fülelj hallgass mikor próbálod. Ha hangtalan jó eséllyel nem fog előjönni a hiba.
De ha veszel egy használt autót, teljesen mindegy milyen márka típus, ha lehet legyen egy 100-150 e ft tartalék. Még a legnagyobb odafigyelés mellett sem tudhatod milyen rejtett hibák jönnek elő. -
Giot
addikt
válasz Reaper #15006 üzenetére
Régi swifted van?
Ha igen ne ülj át, mert nem akarsz majd visszaülni.
Ja az 1.3 92le, 990kg. A régi swift agilisabbnak tűnik a könnyű kaszni miatt. De a 2es Swift is meg tud indulni.
Csak alul kicsit álmos. Igazán jól 3,5-4e től indul meg olyan 5.5-6e ig szépen forog. Kellene itt is a VVT vezérlés mint az Ignisben, de spóroltak az 1.3 blokkon.[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
Sziasztok!
Swift 05 1.3-on vízpumpa csere vált szükségessé. Most mondja szerelőm hogy utánanézett és meg kell a blokkot emelni hozzá mert nem fér ki másképp. Esetleg nem cserélte it a fórumon valaki nincs valami trükkje?
Kösz a választ! -
Giot
addikt
válasz r.levente75 #37538 üzenetére
Hány liter hűtővíz megy az M13A blokkba?
-
Giot
addikt
válasz tboldi #37556 üzenetére
Nem régi a hűtőfolyadék, meg nem kevert kavart hanem elég drága aluprotectes. Ok tudom bedőltem a marketing bullshitnek, de legalább nyugodt a lelkem. Egy pár éve kilyukadt a hűtőm, gondatlan előző gazda miatt. Akkor kapott vacsi újat. Most meg megfeküdt a vízpumpa, illetve nem csak úgy óbégatott, jajgatott hogy a macskám elbújhatna mellette, pedig udvarláskor ő sem aprózza el. Apropó mi a fülemtől 12e ft egy kandúr macska miskárolás, csak megsliccelik, tàn a golyókat hibernálják későbbre? 15 perc az egész, nesze neked felelős állattartás.
Szerelőm mondta nem kellett a vezérléshez nyúlni. Csak a blokkot kimozdítani.Amúgy ezt már a megjelenés pillanatában sem értettem a suzukinál, miért kellett a legnépszerűbb tipusánál lebutítani az 1.3 blokkot dohc ra.
[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
Sziasztok.
9 év Swift1 után swift2-t (tudom hogy valójában global 3) használok már vagy 8éve.
A jelnlegi kumho nyári gumik (185/55 r15 gyári alufelnin) megértek a cserére, elöregedtek. Gondolkodom 195/50 ben. Van valakinek tapasztalata ezzel a mérettel? A méretváltó alapján 1.5% különbség van 185/55 és e között ami a teljes átmérőt illeti.
Vagyis az elmegy a 2.5% ig belefér.
Viszont ugye szélesebb vagyis nagyobb lesz a fogyasztás elméletileg ha csak a szélességet veszem alapul. De amit kinéztem az a toyo proxes cf2. Ennek pedig a fogyasztás indexe C. Mennyire lehet ezeknek hinni tényleg jobb mint egy F es besorolásúnak? Vagy csak marketing bullshit? Ezzel kapcsolatban van e valakinek tapasztalata? -
Giot
addikt
válasz Brogyi #40770 üzenetére
8 éve használom 185/55 r15 el leginkább városban. Ez nem életkor hanem habitus kérdése.
Utáltam a gyári 165/70 r14-el, nyúlt mint a takony. Mikor felkerültek a 185/55 r15 máris helyreállt a futómű gumi összhangja.
A 195/50 r15 azért merült fel bennem mert olcsóbban hozzájutok mint a 185/55 höz ugyanabban a minőségben.
Most nézegettem a mostani cserélendő kumho ecsta (185) gumi fogyasztási indexét E jelölésű. A kinézett Toyo CF2 nek (195) pedig C. -
Giot
addikt
Ezt a méretet használom téligumiban. Szerintem ez alá az autó alá a minimum a 175. Ha nem csak közlekedő edénynek használja a gazdája.
Szerk: Infinity mennyire problémás márka? Tesztekben elég jól teljesített, árban pedig szuper.
Szerk szerk: huha van teszt is ahol csúnyán buktak.[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
válasz Brogyi #40776 üzenetére
A 165 ös gumi csak a fogyasztásnak szól. A futómű lényegesen többet tud annál nem alkotnak jó párost. Ahogy írtam a gyári alu felniken 185-ös gumik vannak. Hülyék ezek a suzukisok túlteehelik a saját maguk által tervezett autó gömbcsuklóit, szervóit (ami egyébként minden 2005+-os swfitben van) Amúgy lehetett hozzá venni szélesebb gumikat is szalonból csak nem fizette meg senki.
Mindenkinek más a fontos. Neked a fogyasztás nekem a stabilitás. Nem járok többet szervízbe mint más. 185/55 gumikat vettem rá. Maradok ennél a méretnél
Egyébként fárasztó ez a kioktató bölcselkedő stílus.
Nem is értem mi szükség van rá.