Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz F_Zolee #17543 üzenetére
nana.
asszem 4,5 colos a felni szélessége a vagyonőrnél.
szóval max. a 165-ös abroncsszélesség jó rá.
ha kell mutatok táblázatot is.
persze felmenni felmegy a szélesebb is, de olyan könnyen le is fordulhat a felniről kritikus helyzetben a gumi.
185 széles gumit meg végképp nem ajánlott 4,5 széles felnire rakni szerintem[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz F_Zolee #17546 üzenetére
nekem ezres swiften volt 165/55 r13, a 155/70 r13-nak a váltómérete, sokkal jobb, mint a 155.
meg elég is arra a kocsira.splash-re raktam 195-ös gumit, de nem volt jó vele, sokan még 205-öt is felraknak az új swiftre, csak nem tudom mire jó.
nem véletlenül találta ki a gyártó, hogy milyen gumiméretet rak egy autóra. -
hódmaci
senior tag
válasz F_Zolee #17546 üzenetére
No meg hát hiába szélesebb fele haladnánk lehet éppen ezzel rontjuk a tapadást.
Mert hát ugye oké,hogy növeljük a felületet a gumi és aszfalt közt de ugyanakkor csökkentjük a súly/cm2-t
Vagyis nagyobb felület kevesebb súly így már rontjuk is a tapadást szélesebb gumival.Viszont ha túl keskeny akkor ugye fordított helyzet állhat elő ergo megint csúszkál az autó.
Tehát nem véletlen van az a táblázat,nem csak az a lényeg hogy beleér e a gumi valamibe,vagy hogy jól mutat-e.Szerintem vásárlás előtt beszélj valami hozzáértő emberrel.Esetleg keres föl egy szakszervizt szerintem tuti készséggel segítenek a választásban.
Elnézést ha félreérthetően írtam valamit a vége a lényeg.
kornelka
"nem véletlenül találta ki a gyártó, hogy milyen gumiméretet rak egy autóra."
Itt a lényeg.[ Szerkesztve ]
Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)
-
Doze
aktív tag
válasz F_Zolee #17556 üzenetére
Veszel egy öhlins gátlót esetleg D2 racingot, komplett rugó/gátló szett.... veszel még egy Ferodo DS sport betéteket, vagy EBC-t... goodridge fékcsöveket. És kb kapsz egy olyan autót, ami bármilyen közép/felső kategóriás autót odaver , persze ha csak van félmilliód... egyébként a gumi/felni variálás szép is meg jó is, de érdemien nem változtat a dolgokon. Meg persze van egy határ, amit a merev tengely képvisel... A gumi szélesség nem igazán számít... a gyári valahol ott van ahol kell, de a nyomtávnövelő is sokat segít (persze ha nem kell kivágni a sárvédőből )
Amúgy ami tényleg meghatározza a dolgokat tényleg az állítható gátlók, még ha nem is olyan márkásak, de azért a kerékdőlést, be/ki rugózást, keménységet/magasságot, stb mindent lehet rajta állítgatni, csak ehhez nem árt némi tapasztalat. Akinek kb nem az autó értékével vetekszik a gátló ára, annak nem lehet annyira rosz választás, mert ezeket mind fel lehet újítani, stb. Tehát kb örök élet, ha csak nem töröd ki valahol a kereket
Ha jót akarsz, akkor veszel valami jobb gumit is kész, a többi beavatkozás már igen költséges... bár nagy változást hoz