-
GAMEPOD.hu
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rapid136
őstag
válasz KawaBazsy #12097 üzenetére
Ezeknek a régi fixobiknak elég korlátozott a felhasználása. Általános használatra nehézkes.
Portrézni viszont egy 50-essel vagy 85-össel megéri.
APS-C vázon a nagylátószögeknek nincs előnye a gyári kisebb érzékelőre tervezett obikkal szemben, telézni viszont jobban és olcsóbban lehet a szűkebb látószög miatt.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
geronimo000
csendes tag
válasz KawaBazsy #12101 üzenetére
Folyamatosan ekézed a KIT obit (ez nagy divat), de azt nem tudod, hogy mit akarsz, ezért azt sem,hogy mi kell neked. Szerintem pont neked találtak ki KIT-et, ami azért nem olyan rossz. Kérdéseid alapján úgy érzem, hogy először szakirodalmat vásárolj, majd ha a fogalmakkal és az elmélettel tisztában leszel, okosabban tudsz a fejlesztésben is gondolkodni. Ne vásárolj össze vissza!
-
grigo
őstag
válasz KawaBazsy #12132 üzenetére
Tavaly láttam egyet 280-én FAV-ban. Hülye voltam.
Az a gond, hogy egyre jobban az jön le, hogy mint A7 tulaj, igen beszűkült lehetőségeim vannak.
Vagy vázat cserélek és majd egy következő spórolós körben rá valamit ebben a tartományban.
Vagy megveszem az FE 70-200-at aminek nem túl nagy a respektje ezek szerint.A másik lehetőség, hogy A7-re megveszem az MC-11-et és onnantól akár 85 1.8 is jöhet majd, viszont 70-200 tartományban nem tudom a stabi hiánya mennyire lenne bukó. Vagy a 70-200 F4 IS, de az meg már nem hiszem, hogy megéri az MC11-el együtt.
Lehet benézek valahova ahol engedik kipróbálni a vázamon az MC11-et egy canon üveggel.Amúgy feltéve hogy együtt tudok élni majd a stabilizálatlan obi stabilizálatban váz kombóval, mi jönne át az mc11-en keresztül? Lenne eye af pl és milyen sebességgel?
Okosítsatok ki, jöhet minden infó.
Gugli már ki se dob A7 teszteket, csak A7II A7RII és a többi. Elavultamhttps://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
konyi79
addikt
válasz KawaBazsy #12131 üzenetére
Ja értelek.
De ezt utólag vágva ugyanúgy megoldod, viszont nem veszítesz információt. Mert ha a felbontást veszed kisebbre, sajnos mindenképp bukod. Ha mást nem zajt nyersz ha utólag méretezed vissza. A váz sajnos nem összevonja a pixeleket kisebb felbontásnál.(#12140) rumos14
Nem annyira a wb ment ott el, eleve vivid+rá van tolva a szaturáció, meg még a polár is. -
sebgutkopf
őstag
válasz KawaBazsy #11911 üzenetére
Sajnos azon kívül, hogy drágább, de a sony FE70-200 f4g optikailag is jelentősen elmarad az olcsóbb f4-es IS-es canon-tól. Főleg full frame vázon.
Sony vs canonÉrdemes átkapcsolni a croppolt vázról a full frame-re és mindkettőt összenézni. Végig jelentősen élesebb a canon, de 200mm-en már brutális a különbség a canon javára.
Ezt mint Sony tulaj kell mondanom és nagyon szomorú vagyok miatta, mert a drága FE obik jó része csalódást keltő képességekkel rendelkezik (a 24-70 kimondottan botrányos) és biztosan nem fogom őket megvenni.
Croppolt vázzal megvagyok, de ha a full frame felé kacsintgatnék, akkor hiába jók a sony vázak az obik miatt sajnos nem a legjobb választás. -
Vyndree
őstag
-
PNP
őstag
válasz KawaBazsy #12599 üzenetére
Átvétel előtt kipróbáltam kettőt, a jobbiknak véltet hoztam el. Ahogy nézem a teszteket így utólag is, nem defektes az obi, hanem ennyit tud. El tudnék állni, de nem olyan tragikus a helyzet, főleg hogy leginkább videóra kell, oda meg tökéletes, illetve elég jó áron volt (30e bolti kedvezmény + 20e Sony pénzvissza).
A gond az, hogy messze elmarad a szenzor képességeitől, attól félek, hogy egyszer fotózok valami jót is vele, és akkor bánni fogom, hogy nem másik obi volt fent Valószínűleg el vagyok kényeztetve, előtte a legközelebbi kombóm az 5D2 volt Canon 24-105-tel, az sem egy csúcs objektív, de szerintem lényegesen jobb, egyenletesebb képe volt. Sony-n meg használok Art zoomokat is, nyilván összehasonlíthatatlan.Márton: melyiket osszam meg? 18-105-ből szerintem most nincs nálam kép, majd csinálok, adapterezett 70-200-ról tudok felrakni, kérdés, hogy hova töltsem fel.
[ Szerkesztve ]
-
Muerte68
addikt
válasz KawaBazsy #12814 üzenetére
diffrakció?
Az objektív lerekeszelése javíthatja a képminőséget (a képszél hibáinak mértéke csökken), viszont egy bizonyos pont felett a túl szűk rekesz diffrakciós (fényelhajlási) hibát okoz, ami az élesség erőteljes csökkenését hozza magával. A diffrakciós limit azonban nem csak a rekeszértéktől függ, hanem az érzékelő méret/felbontás viszonyától is. Irányadónak elmondható, hogy diffrakció felléphet APS-C-n 10 megapixeles érzékelőnél kb. f/10-től (a felbontás növelésével a diffrakciós limit egyre lentebb tolódik, tehát 15 megapixelnél már f/8 körülire esik).Egyébként sokkal élesebb a Sigma a kitt obinál-cserébe kissé jellegtelenebb a képe,és a 19+60 még élesebb is kicsivel.
Én Oly-n használtam 60-ast nagyon szerettem[ Szerkesztve ]
Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
Márton
nagyúr
válasz KawaBazsy #12814 üzenetére
Általában sem a nyitott sem a szűk rekesz nem ad kitűnő eredményt.
A nyitott ugyan fényerős állapot, de nagy lehet a CA, a sarkok nem élesek, stb.
Ahogy zársz, javul a kép (ha van elég fény), de egy bizonyos érték után már romlik az élesség, és ezt ki is használják sokan, pl. a moire jelenség eltüntetésére..Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Muerte68
addikt
válasz KawaBazsy #12822 üzenetére
Szerintem a difrakció a főbűnös ahogy fentebb írtam 10-körül már bőven van főleg nagyobb felbontású szenzornál+mivel a Sigma nyitva is éles itt még hamarabb jelentkezik
De a bemozdulás is bejátszhat mivel nem stabis az objektív,azt nem tudom milyen ISO-val csináltad."APS-C-n 10 megapixeles érzékelőnél kb. f/10-től (a felbontás növelésével a diffrakciós limit egyre lentebb tolódik, tehát 15 megapixelnél már f/8 körülire esik)"
Az A6000-meg bőven nem 15mpx-sőt
[ Szerkesztve ]
Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
Muerte68
addikt
-
Rapid136
őstag
válasz KawaBazsy #12829 üzenetére
Ez már úgy többször felmerült bennem, tényleg tisztán jóindulatból:
Ha ennyier belevetetted magad a fotózásba, nem akarnál egy-két könyvet, mondjuk a NetGeo kiadványaiból elolvasni néhányat? Vagy egy kezdő tanfolyamra elmenni?
Sokkal intenzivebben jutnál hasznos információkhoz és időt is spórolsz ha nem kisérletezgetéssel telik a napod hanem tudatosan próbálgatsz ki valamit.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz KawaBazsy #12828 üzenetére
A kezdő fényerőtől két rekesztértékkel szűkebben szinte az összes objektiv kitünő képet ad. A fixek általában eleve jobbak mint a zoomok, már nyitva sem rosszak.
De nem szabad pixelbuzulni, ha azzal töltöd az idődet hogy 100%-on megszámolhatók-e a szempillák akkor valahol rossz úton jársz.
Ha nem óriásplakátot készítesz akkor ez tényleg érdektelen, fontosabb megtanulni úgy fotózni hogy ne kelljen vágni a képből, akkor egy minimális életlenséget, lágyságot simán elvisel a kép még A3 méretre kinyomtatva is.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz KawaBazsy #12837 üzenetére
Hát pont ez az...
Nem azért tanul az ember hogy művészfotózzon, hanem hogy megértse hogy működik a fényképezőgép és az objektiv és az adott helyzetben hogy lehet megoldani a fotózást. Nappal még hagyján, de amint az általánostól eltérő körülmények között kellene dolgozni akkor nem fogod tudni mit kéne tenni.
Azért bátorkodtam a tanulást javasolni mert láthatóan pont az alapok hiányoznak. Belekérdezhetsz dolgokba, de a magyarázat sokszor azok nélkül érthetetlen lesz.
Egy könyv általában logikusan felépítve vezet végig az alapokon, rávilágítva az összefüggésekre. Itt a fórumon sokszor máshogy látnak dolgokat az emberek, ennek ellenére mindenkinek van igazsága. Ezek szubjektiv vélemények, ne alapozd feltétlen erre a tudásodat.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Muerte68
addikt
válasz KawaBazsy #12837 üzenetére
Nem teljesen nyitva csak egy darabig kb 8,és nem csak a Sigma hanem mindegyik obira igaz persze függ az obi képességeitől+a szenzortól
Azért nem árt tisztában lenni az obi képességeivel úgy azért jobban lehet használni plusz ott vannak az egyébb tényezők mint a hordósítás cromatikus abberáció ism amik azért elronthatnak képeket.
A nagylátók a széleken pld tudnak fucsa dolgokat csinálnimadgie ennyiért még kicsit karcosan is jó vétel
[ Szerkesztve ]
Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
Rapid136
őstag
válasz KawaBazsy #12849 üzenetére
Oké ez megint csak tökegyszerű fizika.
Ami fényerős az nagy méretű, nagyobb lencsén több fény jut át. Ami nem nagy méretű az meg olyan árban lenne hogy senki nem venné meg.
A zoomok meg eleve gyengébbek fényerő tekintetében.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Grga_Pitic
aktív tag
válasz KawaBazsy #12940 üzenetére
Vagy szerzel fénymérőt, de igen, hobbifotósnak leginkább marad a trial-and-error módszer. A mai LCD-k és hisztogram segítségével azért viszonylag gyorsan be lehet lőni a szükséges villanási erőt.
A TTL nem is mindig jó, hiszen nem feltétlenül kapsz konzisztens eredményt egy sorozatban. -
Rapid136
őstag
válasz KawaBazsy #12940 üzenetére
Van egy halom olcsó kinai vaku ami kommunikál a vázzal, miért olyan kell ami nem?
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
#31733248
törölt tag
válasz KawaBazsy #12940 üzenetére
Mióta van olcsó Godox TT685S a manuális vakukat el kell felejteni, esetleg slave vakunak meghagyni.
-
#31733248
törölt tag
válasz KawaBazsy #12966 üzenetére
Így érthető igazán:
"Az APS-C szenzornak azonos fényerejű (pl. f1.8) és ekvivalens hosszúságú objektívek esetén közel egy teljes fényértékkel erősebb a háttérmosása, mint az MFT gépeké."
Tehát egy FF gép azonos fényerejű és ekvivalens hosszúságú objektívek esetén erősebb háttérmosást nyújt, mint egy APS-C gép. Ha az ekv. gyújtótávolság megegyezik, akkor egy f2 fényerejű APS-C objektív olyan erősen mossa a hátteret, mint egy f3 fényerejű FF géppel. Zajosodás tekintetében pedig kb. ISO 3200 olyan egy APS-C géppel, mint egy FF gépen ISO 6400. Iggy talán érthetőbb.
[ Szerkesztve ]
-
KawaBazsy
aktív tag
válasz KawaBazsy #13170 üzenetére
Még egy kérdés, bár ez off itt.. De hát olyan jól ismerik az olvtársak a lencséket.. :-) Sz'al volt öreganyám hagyatékában egy távcső, full új, sztem sose használta. Az van rajta, h Ofotért, meg h 7 x 50, a másik oldalán meg hogy Made in Japan (megesküdtem volna, h ruszki), meg tán az, h OTE? Tudja vki h milyen cucc ez, s mennyit ér kb? kép1,kép2
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz KawaBazsy #13202 üzenetére
Frimen beszámolt róla amott - nagyon jók voltak az első benyomásai.
A tesztképektől nem félek, pár napja esténként azokat böngészem a neten, nem sok kivetni valót találok bennük. (Amúgy a kis NEX-3N képminőségével sem volt bajom, inkább a "használhatóságával", kezelhetőségével - pláne egy DSLR után...)Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
KawaBazsy
aktív tag
válasz KawaBazsy #13170 üzenetére
Jut eszembe, sokszor olvastam, h az A6000-ben hamar lemerül az akku. No most érdekes tapasztalat, h ha egyszerre fotóz az ember sokat, akkor ez nem igaz. Az esküvőn az első 61 fotó után 97%-on állt a töltöttség, s az esemény után, vagy 180 fotó (RAW + Jpeg) meg 3 (rövidebb video) készült, s 61% volt.. Viszont ha itthon kattintok párat, s elrakom, majd másnap megint, etc, akkor télleg hamar merül. :-)
-
Chance
tag
válasz KawaBazsy #13238 üzenetére
2 hete én is pont ezt tapasztaltam, fel voltam készülve rá, hogy az egész napos esküvőfotózáson nem győzök majd akksit tölteni, 1 eredeti +2 utángyártott akksi, powerbank, meg egy usb-s töltő volt nálam.
Ehhez képest reggel 10től hajnal 2ig kb másfél akkumulátornyit merült, ezalatt kb 1800 kép készült.https://www.flickr.com/photos/ch4nce/
-
Rapid136
őstag
válasz KawaBazsy #13238 üzenetére
Ez szerintem az összes MILC-re vonatkozik, mert az EVF fogyaszt sokat :-)
Érdemes a repülő üzemmódot bekapcsolni hogy ne menjen a wifi és az NFC feleslegesen.
Lehet játszani a standby móddal is hogy 10mp-es kikapcsolásra állítod. Ha az távírányító mód be van kapcsolva akkor viszont nem megy le standby állásba.
Az első komolyabb fotózós alkalommal az A7-tel a Velodrom Millenárison 150 képet csináltam és 10% maradt az akkuból... aztán fotóztam esküvőt, ott 500 kép körül sikerült ugyanennyivel.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
m3ss
veterán
válasz KawaBazsy #13437 üzenetére
sonyhoz valo kioldo az X1T-S. ha csak vazon akarod elsutni, akkor sokra nem mesz vele elobb-utobb majd raeszmelsz hogy vazrol vakuzas ritkan vezet jo eredmenyhez.
plafonrol deritett, az a kis lap meg catch light panel. attol a ttl meg mukodik.
a rendszer ugy kalkulal, hogy csinal expo elott egy probavillantast es abbol szamol. akkor is ha felfele all a vaku feje.https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
m3ss
veterán
válasz KawaBazsy #13440 üzenetére
felulrol, oldalrol, hatulrol...ahonnan epp a helyzet igenyli vazon levo vakuzas az esetleg rendezvenyfotosoknal hasznalatos modszer, kenyszerbol. barmilyen mas mufajban ha normalis eredmenyt akarsz elerni vakuval akkor nem a vazon lesz. legyen az targy, portre..
olvasgass a temaban, strobist lighting 101.https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz KawaBazsy #13502 üzenetére
Nem mondta, nem tudok róla.
Nagyon praktikusnak tűnik az az üveg az átfogása miatt, de a teszt alapján a képminőségétől nem kell hanyatt esni, inkább videózásra van kitenyésztve, mintsem fotóra. A videó viszont tőlem nagyon távol áll...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- Autós topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen légkondit a lakásba?
- iPhone topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Xiaomi Smart Band 8 - folyamatosan
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen routert?
- Gyúrósok ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen