Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Goose-T

    veterán

    válasz k-adi #47 üzenetére

    Ez így van. Szerintem is a magyar felsőoktatási rendszer nagy hozzáadott értéke a szívatás. Rettentő sokat lehet tanulni belőle, nekem is sokat adott a főiskolás éveim alatt. Ezt most teljesen komolyan mondom, nem irónia. :)

    Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz k-adi #47 üzenetére

    jo, de azokat a kezsegeket lehet celiranyosan is fejleszteni.

    szivatas alatt azt ertem, hogy aprobetut magoltatni nincs ertelme. eletem legkemenyebb kurzusain egyiken se vizsga volt, hanem kivetel nelkul beadas es prezentacio.

    monotonitas, turelem, fegyelem. felnottkepzesrol beszelunk, ezeket korabban mar el kellett volna sajatitani. persze arra jo, hogy adott esetben szetveri a diak onbecsuleset, innentol nem fog lelepni az elso alkalommal masik ceghez.

    persze megindokolni azt jo, hogy miert eloadas + irasbeli vizsga van gyakorlat nelkul egy nagyon is applikalt teruleten (olcso es skalazodik, btw, pedagogiai haszna diak szempontbol sok nincs) vagy miert nagy a targyujrafelvetel (business modell, extra felevbol van a penz).

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • Hi!King

    őstag

    válasz k-adi #47 üzenetére

    Egyrészt érdekes módon azok az ismerősöm, amelyek valamely nyugat-európai vagy észak-európai egyetemen tanultak, mind arról számolnak be, hogy nem terhelték agyon őket, nem volt túlzott szivatás, és mégis kikerülve az egyetemről, nem látszik, hogy az ő tudásuk rosszabb lenne, mint nekünk, akik magyar egyetemen végeztünk. Egyszerűen a seggeld be - büfögd vissza módszer nem a leghatékonyabb módja az oktatásnak.

    Másrészt ha azt a hangnemet, lekezelő stílust és szivatást megengedné egy főnök a beosztottjával szemben, amit egyes oktatók megengedtek maguknak, akkor egy normális felnőtt ember azonnal felmondana. Ezt sokan nem teszik meg, mert megtanulták egyetemen, hogy ezt el kell tudni viselni. Valójában az, hogy az egyetem megtanít megalázkodni, nem hogy hatékonyabbá tenné a versenyszférát, hanem a rossz mintákat erősíti, csak annak köszönhetjük, hogy a szellemi munkakörök többségében nem ez van, hogy nem csak az egyetemekről jönnek a minták, hanem pl. multiknál kapunk a nyugati mintákból is.

    A legnagyobb gond, hogy a magyar felsőoktatásban az elvégzés nehézsége az elsődleges mérce, miközben sokadlagos az, hogy mekkora pluszt kapsz akár szakmailag, akár soft skill fejlesztésben.

    Megjegyzem én később tanultam levelezőn is. Az teljesen más volt, és nem elsősorban azért, mert kevésbé voltak szigorúak a követelmények, hanem mert tudták az oktatók, hogy felnőtt, dolgozó emberekkel már nem beszélhetnek úgy, mint a kapcaronggyal, ott tényleg megvalósult az, amit nappalin csak dumában adnak elő, hogy az oktatók és a hallgatók között kollegiális viszony volt.

  • net84

    őstag

    válasz k-adi #47 üzenetére

    Még a felsőoktatásról van szó vagy már a katonaságról? :DDD
    Az tény, hogy a könnyű diploma után a könnyű meló lenne az elvárás, így gyorsan váltanak is. De a "nehezen" megszerzett diplománál nem látom az ellenkezőjét. Ott meg inkább azt mondja, hogy nem azért szívta végig az egyetemet, hogy ilyeneken szenvedjen. 2-5 munkahely után mindkettő lenyugszik amúgy...

    #46 schawo - akkor egyről beszélünk :R

    #48 Goose-T - Pedig iróniának jobban hangzana...

    #51 proci985 - ilyesmire gondolsz?
    "mert én vagyok az oktató és maga a hallgató, ezért ez a feladat és ezt fogom kérni a vizsgán is" - válasz arra, hogy miért nem az aktuális Tv.-nek megfelelően adja le az anyagot... Állítólag következő alkalomra utána nézett és volt javítás - csak én már az előadás szünetéről sem mentem vissza - meg a vizsgára sem. Majdnem, mint a marketingesnél, csak ő célzott is arra, hogy felesleges vizsgázni mennem :)) .

    Read only...

Új hozzászólás Aktív témák