Új hozzászólás Aktív témák
-
k-adi
nagyúr
"Az, hogy mit kell erte tenni az mellekes. Az a lenyeg, hogy milyen kepessegeket tud, aki azzal rendelkezik. Az nem noveli az erteket, hogy szivni kellett erte."
Hogy lenne már mellékes mit kell tenni érte.
Nagyonis beleszámít a diploma értékébe, hogy a végzés ideje alatt miket kellett érte tenni, hiszen az is fejleszt olyan képességeket, amiket aztán az általad említett "milyen képességeket tud" cellába írhat be.Hogy csak 1 példát írjak amit említettél:
Ha sokat kell szívni a képzés alatt, akkor megtanulod a bukást, és annak kezelését, a monotonitás tűrést, a fegyelmet, stb. Ezek is erős skillek, amik később a munka világában nagyonis jól jönnek.
Megannyi új fiatalkát látok mostanság, akik valami könnyű szaron végeznek egyenesbe jelesekkel, aztán mikor kikerülnek az életbe és elbuknak az első komolyabb feladatnál már rögtön sírnak, hiszen nem tanultak meg felkelni talpra állni a sikertelenség után.
Vagy mikor engem buktattak valamiből akkor persze rosszul esett, de el kellett fogadnom és kijavítani a hibám. Jobban utána kellett néznem, rá lettem kényszerítve, hogy jobban, mélyebben kutassak, stb. amik skillek szintén hasznosak később az életben. -
k-adi
nagyúr
"monotonitas, turelem, fegyelem. felnottkepzesrol beszelunk, ezeket korabban mar el kellett volna sajatitani."
Igen, el kellett volna már, de rengeteg esetben ez elmarad sajnos, így valahol be kell pótolni. (ha embert akarnak faragni az illetőből és ugye egy rendes munkapiacon rendes, szellemileg is teherbíró emberek kellenének nem ilyen tetyetutya z generációs babydoll emberkék)
Nem véletlen, hogy pl. a híres mérnöki, IT-s szakokon letörik a kis srácok szarvait már első félévben. -
Goose-T
veterán
Egy ideális világban tényleg nincs szükség a szívatásra, de jelenleg ha valaki itthon akar elhelyezkedni, akkor igenis hasznos lehet az a "dörzsöltség," amit a sikeresen átvészelt szívatások során szerez meg a diák. Nem is IT-specifikus ez, inkább élettapasztalatnak mondanám. Felkészít a nagy magyar rögvalóságra.
Eladó gitáros cuccok: http://tinyurl.com/94uy6j9b *** Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Hi!King
őstag
"alapvetoen nem szabad abbol kiindulni, hogy van kb 10 gimnazium az orszagban, ahol matek fakton belefer integralni tanitani."
Ezt arra írtam, hogy vannak olyan nyugat-európai egyetemek, amelyek már megkövetelik az emelt szintű matematika tudást, ezért nagy részét nem is tanítják annak, amit a hazai egyetemek matematikai alapozásból, mert már feltételezik, hogy a hallgató tudja. Ezt úgy érik el, hogy emelt szintű matek a bemeneti követelmény. Nálunk pl. infós szakokon nincs így.
Egyébként integrálást sem kb. 10 gimnázium tanítja, azért 100 olyan gimi biztosan van, ahol matek tagozat van, de deriválást emelt szintű előkészítőn is tanulniuk kell, ami meg elvileg minden középiskolában elérhető kell legyen (nálunk anno 2005-ben másik suliba szervezték meg, de gyakorlatilag nem volt).
De ettől függetlenül nem ez a különbség a nyugati felsőoktatás és a miénk között, hanem eleve az oktatás módszertanában vagyunk úgy 100 évet lemaradva közoktatásban és felsőoktatásban is. Nem, nem csak 30-40 évet, mint sokan gondolják, mivel a ma is alkalmazott poroszos tanítási módszereket, és egyes szaktárgyi módszertanokat máig alkalmaznak nálunk, amelyek a 20. század elején váltak elavulttá.
-
Hi!King
őstag
Jogos, ezért gondolom így, hogy ha a mai paradigma a régire épül, akkor a régit is tanulni kell, ha nem, akkor pedig elég megemlíteni, nem kell belemenni mélyen.
Egyébként ami hirtelen eszembe jut, pl. tanultuk 2010 körül Számítógéphálózatokból az 56k modem előtti modemeket, arra emlékszek belőle, hogy valamiféle pontokkal táblázatával ábrázoltuk, hogy hogyan alakítja át az analóg jeleket digitálissá, de már az 56k modemnél tök más volt az elv, ahogy az ADSL és kábeltv modemeknél is. És előbbieket számolni is kellett ZH-n. Utóbbiak meg sokkal felületesebben kerültek elő.
De programtervezés témában tanultunk mindenfélét, pl. Jackson ábrákat, folyamatábrákat, struktogrammokat, míg épp az UML ábrák voltak legkevésbé érintve, azok sem túlzottan életszerűen. Ennél sem látom, hogy a régi módszerekre épülnénak a maiak, tök más a megközelítésük.
-
net84
őstag
Most, hogy mondod... én is. De én fel is adtam. Igaz valahol akkortájt szűnt meg az érdeklődésem, amikor már gépen is terveztünk és rájöttem, hogy így max droidnak leszek jó. Azzal a tudással egy önálló tervezésre még teljesen alkalmatlan voltam (a különféle számításokat legalább belénk verték).
Read only...
Új hozzászólás Aktív témák
- Eredeti Fából - iPhone, Samsung, Huawei tokok - ÁRENGEDMÉNY
- Samsung Galaxy S23 gyári független 8/128GB 2026. 07.01. Gyártói garancia
- Akció! Prémium cucc! Corsair Dominator 64GB (4X16GB) 7200Mhz CL34 DDR5 memória!
- Apple Macbook Pro 2022 M2 Touchbar 13 , 2024.09.07.-ig garis!
- JDS Labs Atom Amp + Khadas Tone Board fejhallható erősítő