Új hozzászólás Aktív témák
-
HaaS
addikt
Egy ilyen seggdugó bosmer, mint én (kösz, Gyps ) azon méri le a szerepjáték összetettségét, hogy mennyire tudja a szája íze szerint formálni a karaktert, milyen lehetőségek vannak, azokat hogyan lehet a legjobban használni. Mert az ilyen seggdugó bosmerek, mint én, magasról sz*rják le a wicsörféle született félisteneket! (Bocs Gyps!)
Nekem az "eljátszani valaki mást", poont az a nehéz...
[ Szerkesztve ]
"a sárkány is csak ember" - oxox
-
VIC20
őstag
"Igazi szerepjáték számítógépen eleve nincs, mert lehetetlen megvalósítani..."
Ez tökélestesen igaz. Tehát én vagy megkötöttem a saját kis piszkos kompromisszumomat , vagy csak rossz kifejezést használtam; lehet, hogy a "fantáziajáték" találóbb. Merthogy engem mindig az ragadott meg, hogy más fantáziájában kalandozhattam.
A pontok osztogatása lehet, hogy fontos szempont - de nem nekem. Igazából a hideg kiráz tőle. Teljesen értelmetlennek tartom.
Egy szempont: voltak régen is olyan számítógépes játékok, ahol nem volt nagy szerepe a pontosztásnak, mégis jók voltak. (Pl. Myst sorozat, vagy az Incentive játékok, még régebbre visszanyúlva a szöveges kalandjátékok...) Szóval a szerepjátékoktól átvett karakter-statisztika nem az élő interakciók hiányát hivatott pótolni. Illetve ha azt akarja, akkor nem biztos, hogy ez a jó megközelítés.
-
Bazzzs
senior tag
Most jutottam el odáig, hogy elolvassam a cikket. Gratulálok az írójának, régen olvastam ilyen részletes játékbemutatót A játék hangulata tényleg magával ragad, és nehezen enged a karmai közül. Igaz, még nem merültem el benne olyan részletesen, de a záróvizsgám után biztos a monitor előtt fogok ragadni jó sok órára
Battlelog: theSaint87 | BattleTag: theSaint#2596
-
julius666
addikt
voltak régen is olyan számítógépes játékok, ahol nem volt nagy szerepe a pontosztásnak, mégis jók voltak. (Pl. Myst sorozat, vagy az Incentive játékok, még régebbre visszanyúlva a szöveges kalandjátékok...)
Ilyen rahedli jön ki manapság is, csak japánban, Visual Novel a nevük. Szöveges kalandjátékok kibővítve képekkel esetleg animációkkal, kevesebb elágazással, de cserébe gyakran igen jó és hosszú sztorival (nem ritkák a huszonegynéhány, harminc órás darabok, ez természetesen mind színtiszta sztori, van ami röhögve veri le a nyugati játékok legjobbjainak cselekményét).
Egyébként meg beszállok a "gépen/papíron nem lehet igazi szerepjáték" táborba, az igazi nagymenők élőszerepjátékosok a jobbfajta szerepjátékokat (egy VtM pl.) simán tolják karakterlap nélkül is, az csak mankó illetve arra valamiféle garanciának az illúziója, hogy nem teljesen a mesélőtől függ a sorsod. A kezdők ópiuma a pontrakosgatás, kockadobálás.
Olvastam itt olyanokat hogy az igazi szerepjáték az ahol te kreálsz saját magadnak teljesen custom karaktert (mint a Skyrimben) és az ilyen Witcherszerűségek nem is azok. Ez hatalmas tévedés, a szerepjátéknak a lényege hogy szerepet játsszon az ember, ha önmagát kell alakítania abban nincs is igazán semmi izgalmas. Az sokkal érdekesebb ha meg van hogy milyen a karaktered és neked bele kell élned magad a helyzetébe. Igazi mesélő a jól játszott karaktereket jutalmazza, illetve profibbak gyakran tolnak olyanokat hogy nem ők generálnak saját karaktert hanem a mesélő oszt ki nekik egye fixet amin esetleg még minimálisat megegyezés alapján csiszolhatnak.
-
HaaS
addikt
válasz julius666 #156 üzenetére
A vicsörgést azért írtam, mert Gyps-szel folyton ezzel húzzuk egymást: ő nagyon szereti a játékot, meggyőzött engem is, újrakezdtem miatta, mert hát adok a véleményére.
Szerepjáték ez mind, custom karakter ide, vagy oda. A kérdés, hogy élvezed-e, hogy egy tahót kell játszanod, egy fakarddal sárkányölőt vagy egy megrögzött hazudozót. Mert hát az egész a szórakozásról meg a sikerélményről szól, nem?!
"a sárkány is csak ember" - oxox
-
HaaS
addikt
válasz GypsFulvus2 #158 üzenetére
Arra emlékszem... ott volt, hogy alig sebződött, csak a haját lehetett kettéválasztani, de azt tetszés szerint, nem?
"a sárkány is csak ember" - oxox
-
PR0JECTNR56
addikt
Nem igazán az én asztalom a Skyrim világa (meg úgy általában a kaland/fantasy), de ez nagyon jó játéknak tűnik. Köszi a cikket is, remek olvasnivaló volt.
[ Szerkesztve ]
-
nuke7
veterán
válasz julius666 #156 üzenetére
illetve profibbak gyakran tolnak olyanokat hogy nem ők generálnak saját karaktert hanem a mesélő oszt ki nekik egye fixet amin esetleg még minimálisat megegyezés alapján csiszolhatnak.
nem kell ehhez profinak lenni (bár nem tudom, hogy olyan ~10év magus meg adnd, meg a számítógépes játékok minek minősülnek) de mi is szoktunk ilyet, ha nem életutat játszunk, csak egy-egy (esetleg pár) modult, akkor a mesélő adja a lehetséges választásokat, mert azokra a karakterekre íródott a kaland / modul.https://youtube.com/user/nuke7
-
ddekany
veterán
válasz julius666 #156 üzenetére
Mindenkinek más okoz pszichés kielégülést. A több RPG elemet számítógépen élvezném ugyan, de az már derogálna, ha színjátszó körbe fordul a szerepjáték (meg felvenni mindenféle jelmezeket... mert van olyan is). Ez a 100%-os azonosulás része engem nem vonz, inkább olyan ez mintha egy kívülálló személy életét egyengetném (ezért nem zavar az sem, ha ellenkező nemű karaktert játszok). A pontok pakolgatása, tehát a karakter fejlesztésviszont valamiért nekem örömet okoz, különösen ha van valami egyedi a karakterekben (tehát nem csak n+1. általános harcos/mágus/tolvaj), szóval az nekem bizony kell. A haladás érzete, meg hogy valamit kimunkálhatsz aprólékosan és egyre erősebb lesz... babázás nagyoknak? Ja, meg az öröm, mikor jó lootot találsz. Ezzel sokan vannak így, elvégre a Diablo is ezért működik. (És nem hiszem, hogy kevesebb IQ kell hozzá, mint a TES IV-V höz... csak még mielőtt valaki előjönne az "esztelen kattintgatás" jelzővel. Igazából mindegyikhez kb. 70-es kell... )
-
Djuree
félisten
diablo-hoz sokkal több iq kell. próbáld meg hell-en, egy sima zombihoz is igencsak meg kell gondolni hogy mész neki. a multi millió kombinációs lehetőségét már meg sem említem. ehhez képest a skyrim elég egyszerű...itt a történet a komolyabb...
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
ddekany
veterán
Valójában a Diablo az aminek nincs nehézség beállítása (és ez messze a legnagyobb fekete pont nekem Diabloban), és a TES IV-V aminek van. Igen, tudok a Normál/Nightmare/Hell-ről, meg az überekről is, sőt meg is jártam őket. De ez nem nehézség beállítás, hanem afféle későbbi pályák, mert minden előzőn végig kell hozzájuk menni. Ez sem lenne akkora gáz, ha legalább a normal-t át lehetne ugrani, hiszen az lényegében egy jó pár órás tutorial... miért kell egy ilyen tutorial maratont kötelezővé tenni minden egyes karakterednek, fel nem fogom.
-
Djuree
félisten
kell az is. sokan azon játszanak csak. ha egyből nightmare lenne akkor nem sokan játszanának vele, csak a fanok. sztem jó ez így ahogy van. úgyis végigmegyek rajta 40-50x minden karival, ahogy az 1-en meg a 2-őn is
[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Troy89
csendes tag
Valakinek van valami ötlet grafikára mert nekem Ultrán kicsit furcsa a videókhoz képest és mind ha a közeli tárgyak egésze egy síkon lenne,vagy lesz valami/várható DX11 tesselation patch,
LIve for Nothing,Or Die for Something?
-
soldierboy
tag
Remek cikk!
-
polgi803
őstag
Nem tudjátok kitől tudnék shock damage-et tanulni,vagy venni?Mert rakom rá a pontokat,de nem tudom honnan tudnám megszerezni...
-
maszi99
őstag
Csúcs szuper teszt, lényegre törő, és alapos, minden elismerésem:
http://gamepod.hu/teszt/nadirim/mult.html
-
nagyúr
Hát én egy kicsit szebb grafikára számítottam, de remélem a hangulata jobb lesz majd később a játékban.
~ B & B & L & N | Suomi Finland Perkele ~
-
Elekke
csendes tag
Nagyon tetszik a játék csak elkeztem elöször novicen aztán adept en most meg már mesteren játszom mert varázslot inditottam és 500 mannával es gyors regenerálodással egy óriás vagy egy sárkány is 4-5 lövés volt kétkezes tűzgolyóval ....
-
Elekke
csendes tag
Na hát mesteren sem olyan irdatlanul erős
-
mgoogyi
senior tag
Sziasztok,
Régebben játszottam az Oblivionnal elég sokat, viszont a következő dolog miatt meguntam:
A szintlépéssel együtt erősödött minden ellenfél, ugyanígy a dobott cuccok is egyre jobbak lettek és például az nagyon zavart, hogy minden jött ment rabló ebony cuccokkal volt teli.
Ily módon szinte semmi értelme nem volt a szintlépésnek és semmi különlegességet nem jelentett egy ebony cucc. Szerintem ideális esetben ennek úgy kéne lennie, hogy ami ritka, az legyen ritka szinttől függetlenül. Ezeken a területeken hogy áll a skyrim? -
Terminator17
senior tag
a helyzet az hogy full totál koxon csutka szürés mellet a 480 gtx se viszi mindig 50-60 fps el és volt mikor 27 fps t is tapasztaltam ami nem kellemes de játszható és szerencsére csaka városokban észleltem harc közben semmi ilyesmi.
Terminator17 felhasználónak nagyon sok pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! Asus Z170-P // I5 6600K //16 gb Curcail 2133 Mhz // 980 GTX // Chieftec modular 750 W // Samsung 2x2 TB // Noctua NH-D14 // LG IPS277 // CM 924
-
kornel76
aktív tag
Level 42-n vagyok perpill, és a banditák még minid Fur Armort viselnek, 1-2 high level ellenfélen van csak ebony,vagy glass armor, Daedra cuccal vagy egyáltalán daedrával még nem is találkoztam ,igaz nem is kerestem.
[ Szerkesztve ]
DIABLO 3 BattleTag: HelldogHun#2707 <Hurkak> / Mechwarrior Online : HelldogHun / SW Battlefront 2 - H3LLD0G-HUN
-
Terminator17
senior tag
tényleg deadrák hol koszálnak?
Terminator17 felhasználónak nagyon sok pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! Asus Z170-P // I5 6600K //16 gb Curcail 2133 Mhz // 980 GTX // Chieftec modular 750 W // Samsung 2x2 TB // Noctua NH-D14 // LG IPS277 // CM 924
-
csakatibi
csendes tag
SKYRIM-es [Techno Viking] és a kutyája. kedvenc karakter?
-
ddekany
veterán
válasz kornel76 #187 üzenetére
Az egy dolog, hogy nem raknak az drop-jukba/grafikájukba ebony páncélt csak a szőrt, de vajon hogy állhatnak a tényleges adataik? Ugye az lenne a lényeg, a többi csak dekor. Mennyire vered őket sz*rrá? Csak mert nem derült ki azóta se, hogy hogyan működik itt a skálázás. Talán valami befőttes gumis (azaz, ha sokkal alattad van az ellenfél, kicsit feljebb húzzák hogy közelebb kerüljön hozzád, minél inkább alattad van, annál erőteljesebben).
-
Koppy96
tag
Remek tesz Nekem tetszett
Acer CloudMobile | Telefonon gyorsabb: 06 30 892 9658
-
Terminator17
senior tag
hol lehet venni mágiát? kinél? amugymeg 20 as vagyok gyerekek és sehol nem találkoztam steel cuccoknál jobbal. kivéve máglyás dolgok itt ott törp páncél (az a sárga az)
Terminator17 felhasználónak nagyon sok pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! Asus Z170-P // I5 6600K //16 gb Curcail 2133 Mhz // 980 GTX // Chieftec modular 750 W // Samsung 2x2 TB // Noctua NH-D14 // LG IPS277 // CM 924
-
VIC20
őstag
A cikk tényleg szép és jó (pár csiszolgatni valótól eltekintve), csak egy dolgon mosolyogtam magamban: sok általad feldicsért elem ismerős volt valahonnan. Szerintem ezeket vagy már az Oblivion is tudta - vagy legalábbis tudnia kellett volna, mert már azt is ezekkel tömjénezték. Szóval izé.
-
GypsFulvus2
őstag
Úgy tűnik, nincs ilyen "befőttes gumis" rendszer. Most már 27 szinten vagyok, és egy átlagos bőrpáncélos bandita két vágás, egy "normál" farkas 1 vágás. Ugyanakkor továbbra is vannak olyan magas szintű ellenfelek, akik számára én vagyok 2 vágás/tűzlabda...
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
mgoogyi
senior tag
válasz GypsFulvus2 #195 üzenetére
Én egy ilyen linket találtam:
http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Creatures_(Skyrim)Ha rámentek egy creature-re, akkor ott jónéhány szinthez meg van adva egy rakás adat.
-
DEV_NULL
őstag
miert bethesda szemuveges ember tesztelte?!
-
ddekany
veterán
Itt viszont látszik, hogy az ellenfelek szintjétől nem függ a felszerelésük... azaz nem lesz daedra páncél rajta, csak mindig szőr, de ettől még sokkal erősebb az ellenfél. Amúgy kicsit rákerestem a témára, és bár semmi rendes (pl. modder/programozó által írt) kifejtést nem találtam, az általános vélekedés az, hogy egy hely (area) szintje akkor dől el, mikor te oda először belépsz, ill. mikor az oda szóló küldetést megkapod. Azonban, egyes(?) areaknak van valamiféle alsó és felső szintkorlátja is, tehát pl. adott hely 10-20. szintű, akkor ha te odamész 2. szinten, akkor 10. szintű lesz, és jól megvernek, míg ha odmész 50. szinten akkor 20. szintű lesz, és jól megvered őket. Ilyesmi. Ebben a tartományban még el tudnám képzelni a gumizást is, mint a hasonló rendszerű fallout 3-ban is volt állítólag. Illetve azt is pedzegették egyesek, hogy bár bizonyos ellenfelek ereje sosem változik (ha jól sejtem azoké, akik nem emberek), ám az, hogy milyen ellenfelek vannak milyen gyakran (pl. farkasok vagy tigrisek - utóbbi sokkal erősebb), függ az area szintjétől. DE, ezek mind csak találgatások ill a játék tapasztalatok alapján mások által leszűrt dolgok... Majd a modderek előbb-utóbb kivesézik gondolom.
-
pomk
őstag
Nagyon szép, tartalmas leírás, de nálam a képek nagyon sötétek. Alig látni valamit belőlük.
Ezen kívül csak gratulálni tudok.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Yettel topik
- Windows 10
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Diablo IV
- Gaming notebook topik
- Villanyszerelés
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- További aktív témák...