Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Vistaboy

    veterán

    válasz ddekany #18 üzenetére

    "A cikk alapján minden mágikus fegyver töltendő, tehát az is amit eleve mágikusként találsz. Ha nem így van, fogalmazd át szerintem."

    Légy szíves, idézd, hogy pontosan melyik részt kell átfogalmaznom. Kezdetben minden mágikus fegyver rendelkezik töltettel, melyeket jutalomként kapsz, azok általában tele is vannak. De amint elkezded őket használni, fogy a bennük lévő mágia és ha kimerül, akkor már csak szimpla fegyverként használhatod. De ezt gondolom, tudod te is.

    Vagyis lényegében minden mágikus fegyvert tölteni kell, hacsak neked nem megfelelő lemerülten is. :)

    Melyik rész az, ami nem világos? Majd akkor átfogalmazom, ekkora cikknél előfordul hogy benne marad pár baki. :B

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

  • kornel76

    aktív tag

    válasz ddekany #18 üzenetére

    Szerintem kicsit kevered a dolgokat :

    (Gy.k., az egész hivatalos házasságosdi eredetileg az öröklésről, a vagyonról szól, azaz, hogy legyen fix, hogy egy gyerek kitől örököl, a templom meg lényegében amolyan állami intézmény volt. Innentől kezdve ez nem illik egy középkori fantasybe.)

    Azért olyan messzire nem mennék, hogy a tényleges létező templomi házasságot egy játékban található bármilyen templomi házassággal összehasonlítsak. Ne keverjük a játékokon kívüli életet a játékokon belülivel mert a végén baj lehet belőle.

    DIABLO 3 BattleTag: HelldogHun#2707 <Hurkak> / Mechwarrior Online : HelldogHun / SW Battlefront 2 - H3LLD0G-HUN

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz ddekany #18 üzenetére

    "Érted, argonian elvesz egy embert pl"
    Miért mi van abban?!? Nem olvastad a "Lusty Argonian Maid" -et Crassius Curio tollából? A csávó a Morrowindben színtársulatot is szervezett! :DDD

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • $p@rr0w

    őstag

    válasz ddekany #42 üzenetére

    Ha a valóságban egyre jobb akarsz lenni valamiben akkor nem specifikusan arra gyakorolsz?

    Kinőhetnétek már abból, hogy leírogatjátok miből nőttetek ki.

  • Mukorka

    addikt

    válasz ddekany #47 üzenetére

    Én a mágiára gyúrok rá a játékban, főleg destruction és restoration részre. Az hogy a különböző effektek gyógyitala azonnali hatást kelt még elmegy de hogy a heal is rögtön felviszi az életet nevetséges. Éppen ezért egyáltalán nem használok healing potion-t inkább a heal varázst nyomatom mert az legalább lassan tölti vissza és amíg teszem addig a harci teljesítményem jelentősen csökken. Ezen kívül a másik vicces dolog a Floating Quest markers. Most komolyan , biztos sokan tolják úgy de szerintem az valahogy nem vicces hogy belépek egy szobába és a megkeresni való tárgy felett lebeg egy jel ami mutatja hogy ezt keresed!!4!!4!!! ráadásul falon át is. Szerencsére ez is kikapcsolható ahogy sok más dolog is. Ki lehet tolni az iránytűt és a teljes quest mutatót is ini-ben így azért meg van a lehetőség hogy testre szabd a játékot és ignorálj olyan dolgokat amiket egyébként másoknak nem kell.

    A szörnyek ereje szerintem függ eleve a fajtájától is. Vannak a kisebb csáprágós lények ( most épp fogalmam nincs mik) amik már az elején is egy kardcsapásba döglenek de most lvl 12 szinten is elvagyok expert nehézségen varázsló vagy sima harcos ellen is. Egy biztos , az óriások nagyon erősek nálam, ők eddig az egyedüli ellenfél típus akik egyetlen ütésétől szó szerint elszállok mint a győzelmi zászló. Szerintem valamelyest skálázódnak a népek de itt jobban érződik hogy van gyenge enemy és van rohadt erős eleve , bemutatva hogy bár kinyírhatok könnyen pár útonállót azért egy óriást nem vágok ketté két ütéssel.

    [ Szerkesztve ]

    Mukor#2214 --- "Ezt nem én gondolom így, EZ EGY TÉNY!"

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz ddekany #47 üzenetére

    Az ellenségek mindig veled egyszintűek, legyél akármekkora. Ez mindenhol így van a játékban.

  • HaaS

    addikt

    válasz ddekany #57 üzenetére

    Kicsit átfogalmazva: ha egyéb (nem harci) szkillekkel léped a szinteket, akkor legyengíted a karaktert.

    Magával a balanszolással tulajdonképpen nincs semmi probléma, a GW rendszere példul veszettül jó. Semmi értelme nem lenne átrakni ide, meg nem is működne, félreértés ne essék.

    Ez a "meravilágszitetlép" ez örök téma. Vannak a olyanok, akik megunják nélküle a játékot, vannak a bénák, akik szerint enélkül túl nehéz (mert nem tud harmadik szinten sárkányt ölni) és vannak azok, akik szerint ez a rendszer úgy szar, ahogy van.

    Ennek a gyökérségnek az eredménye az, hogy sokan nem léptek szintet. Ugyanis mi a töcsnek minek, ha nehezebb lesz tőle a játék. Reeengeteg ilyen screenshotot láttam, de nem tudom igazán hibáztatni őket. Próbálják helyrehozni a játék marhaságát.

    [ Szerkesztve ]

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • julius666

    addikt

    válasz ddekany #57 üzenetére

    Ja, hogy ehhez nagyobb világ kell, ez igaz... csak nem tudom, hogy itt az 101-edik dungeon/hegyvonulat/küldetés amit csináltak, mennyire különbözik egy kifinomult algoritmussal véletlen generálttól

    Ha itt a benne lakó ellenre gondoltál, akkor semmiben, az ugyanis full véletlen generált, a szintednek megfelelően.

    Egyébként nekem elég erős a gyanúm hogy a masszívabb ellen (óriások, mamutok, sárkányok) az fix szintű, mert baromi nehezek az elején is (konkrétan 1-nél több óriást egyszerre nem lehet kinyírni alacsony szintű karakterrel). És így akkor csak a kisebb "ágyútöltelék" random ellen az ami az emberrel együtt lép szintet. Ennek persze megvan az a hátránya, előbb-utóbb a rendszer baromi kiegyensúlyozatlan lesz.

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz ddekany #57 üzenetére

    Az Oblivionos rendszert alaposan átalakították. Ahogy később Julius666 is írta, vannak fix ellenségek is, és ráadásul van egy random generátor-szerűség a rendszerben. Szóval ez nem az Oblivion, nem is a Morrowind rendszere, hanem hibrid. Az Oblivion renszere úgy volt xar ahogy volt, a Morrowindban pedig a harc unalomba fulladt egy idő utána a jól fejlesztett, félistenné váló karakter miatt. A Skyrimban a harc mindkettőnél nagyobb kihívást jelent - legalábbis Master fokozaton, ahol én tolom. A játék ebből a szempontból jól skálázódik: Normal fokozaton a kazuárok is megtalálják a számításukat, én pedig Expert-en kezdtem, amjd felraktam Master-ra. A korábbi kérdésedre válaszolva; igen van olyan ellenfél, amely ellen semmi esélyem nem volt pl. 10-es szinten, de 20.-on lenyomtam. Pl . Master fokozaton egy barlangi medve szétcincál 10-es szinten, most 20-on kettő jegesmedvét is le tudok nyomni, bár nehéz. A Vampire Master ellen 10-en annyi esélyem volt, mint hangyafingnak a tornádóban, 20-on viszonylag könynen nyomtam le. Egy Giant Spider két harapással intézett el 10-en, most 20-on még nem tudom elintézni, de érzem, hogy már nem sok kell. Az óriások ellen pedig 20. sznten is pont annyi esélyem van, mint a hangyafingnak. Ami meg a random faktort illeti, leginkább a könnyű ellenfeleknél érződik: van amikor egy bandita két vágás, és van amikor leszedi az életerőm harmadát, mie kinyírom. Ez lehet azért is, mert az Oblivion Deadly Reflex modjának egyes elemeit berakták a játékba, és a Critical Strike-ok bizonyos százalékos valószínűséggel, de random jönnek.
    Ja, és Master fokozaton nem tudnék meglenni potion-ok alkalmazása nélkül. Egyelőre legalábbis, bizonyos főellenfelek ellen nem tudom nélkülözni. Ezért nem is értem amit Haas mondott, hogy látott "befagyasztott" karaktereket, hiszen ez nehezíti a dolgodat, nem pedig megkönnyíti. Inkább arról lehet szó, hogy valaki nem akarta elhasználni a perk pontot, amit szintlépéskor kapott, mert mondjuk olyan perk fejlesztéséhez akarja felhasználni, amihez még hiányzik 2-3 skill pont. Pozitívum, hogy nincs többé szükség power training-re (lehet bizonyos skilleknél alkalmazni továbbra is, pl lockpick, de nincs többé értelme az ugrálva való közlekedésnek, vagy a folyamatos heal-varázslatok sütögetésének). A negatívum nyilvánvaló: a korábbi fejlődési rendszerek hibáit a rendszer végletes egyszerűsítésével "orvosolták".

    Amit az illúzióról írtál, az számomra tökékeletesen érthetetlen. Persze hogy illúzió az egész! Minden játék az, kivétel nélkül. Ez nem is lehet kérdés tárgya. Az első bittől az utolsóig. A Deus Ex-ben J. C. Denton vagy, aki megmenti a világot, itt a Dragonborn. Mi a különbség? Mi a különbség a között, hogy egy klasszikus RPG-ben gyorsaságmdosítót varázsoltál a kardodra, míg itt a workbanch alakalmazásával élesebbé teszed? Pont semmi. Lehetne játékot csinálni mérlegképes könyvelők és a futószalag melletti gyári munkások mindennapjaiból is, de nem hiszem, hogy nagy sikert aratna. Nyilvánvaló, hogy ha játszok, akkor én akarok lenni J. C. Denton, Commander Shepard, a Nameless One, vagy éppen Dragonborn. Az egy játék dolga, hogy ezt hitelessé tegye. Ha elérte, akkor végrehajtotta a célját, ami pontosan az illúzió megteremtése.

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • Mukorka

    addikt

    válasz ddekany #73 üzenetére

    Van potion dögivel, ha nincs meg csinálhatsz amihez szintén van egy valag hozzávaló. Nélküle átkozott nehéz a játék, én a menekülök és healelek dolgot nyomom de elfogy a varázslatom és ugye instant magika visszatöltést se használok.... Most találkoztam egy Whispmother-rel, na ez rendesen szopatott a kis körülötte lévő whispekkel meg volt külön shade-je is szóval nem volt gyenge megölni. Bezzeg a tökátlagos harcosokat viszonylag könnyen felaprítom.

    Mukor#2214 --- "Ezt nem én gondolom így, EZ EGY TÉNY!"

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz ddekany #73 üzenetére

    Ezt a fixálódás dolgot nem tudom, hogyan lehetne ellenőrizni. Amúgy épp most botlottam bele olyan nekromantákba, akik két db villámcsapással kinyírtak. Vissza fogok menni 5 szinttel később, kipróbálni, mi változott.

    Visszavonluás közbeni varázslattal sem. Nem elég gyors, és el is fogy egy idő után, ahogy Mukorka is írta. Sokkal több taktikája van az ellenfeleknek, mint az Obliban, és néha nagyon erősek. Egy ork bandit chief pl. már 3-4 power attack-al is ki tud nyírni, ha nem vigyázol, lerohan. Ha a terep nem megfelelő, és nem tudsz kitérni, akkor (legalábbis a legnehezebb fokozaton) nem tudom nélkülözni a heal és stamina potion-t. Ezért mondtam, hogy a harc nagyobb kihívás, mint a megelőző TES-ekben. Persze lehet, hogy ebből semmit sem éreznék, ha lejjebbvenném egy-két fokozattal.

    Úgy gondolom, azt az illúziós dolgot nem fejtetted ki teljesen érthetően. Mitől lenne az illúzió az illúzióban, ha a fegyvered erősítése miatt váltál erősebbé? Az Eye of the Beholder óta ez része minden RPG-nek. Az pedig egyértelmű, hogy ami miatt magasabb szinten könnyebb dolgod van, az nem csak a fegyver. Nagyon szükségesek a perkek, nélkülük tényleg nincs esélyed.

    Julius666: Sztem nem nélkülezhetetlen. A legnehezebb fokozaton játszva sem volt rá szükségem eddig, hogy bármiféle power traininghez folymodjak. Egyébként úgy vettem észre, hogy a heal is csak akkor fejlődik, ha sebződtél, ha teljes az életerőd, akkor nem veszi figyelembe. Patkányozni nyilván lehetne most is, de nem érzem szükségét.

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • Mukorka

    addikt

    válasz ddekany #86 üzenetére

    Elszívó varázsokkal még nem találkoztam itt de ez lehet azért mert nem voltam még varázslatot venni , csak az alap 2 féle varázslattal toltam. Expert volt a nehézség. Ahogy Wiki-n néztem a legtöbb ellenségnek fix ereje van, lehet ezzel az akármivel olyan +20 lvl múlva kellett volna próbálkozni. Lelkeket lehet itt is szívni, vagy soul trapet szerzel amihez kell 30 Conjurtation vagy ha szerencséd van akkor találsz mint én egy kardot ami pl ha 7 mp-n belül lecsapsz vele egy lényt akkor beszívja a lelkét egy üres soul gem-be.

    [ Szerkesztve ]

    Mukor#2214 --- "Ezt nem én gondolom így, EZ EGY TÉNY!"

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz ddekany #86 üzenetére

    Mana szívó fejszét már találtam, az hasznos lesz a későbbiekben, csak még nem akarom disenchantolni, mert túl alacsony az enchant szintem ahhoz, hogy igazán hatékony cucc legyen belőle. Absorb Heal cuccal még nem találkoztam eddig, de gondolom az is akad majd. A varázslók iskolájába még nem látogattam el, épp tegnap este érkeztem az ő városukba. Remélem tanulhatok pár jó dolgot, mert a mágusokkal gyakran meggyűlik a bajom. Kell majd egy ütős absorb mana íj mindenképpen, mert a múltkor is olyan terepen nyírtak ki, hogy még a whirlwind kiáltással sem tudtam időben megközelíteni a villámló csávót, tehát közelharc nem jöhetett szóba. Viszont így túl sok felé kell majd tennem perket. Csatamágusként a one hand, a destruction, a heal és a heavy armor alap, de e mellett muszáj lesz följebb tolni az enchantot, az alkímiát, és valamennyire az íjászatot is. Meg persze jó lenne némi kovácsolás is. Remélem nincs level cap a játékban.
    Mukorka: Ha a legtöbb ellenfél fix, az jó hír, mert kicsit lelassult a fejlődésem. 15-ről 20-ra nagyobb változásokat okozott, mint 20-ról 25-re. A critical-jaim is mintha ritkulnának, gondolom az erősebb ellenfelek jobban védettek ellene.

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz ddekany #105 üzenetére

    Igen, és most is rengeteg új könyv van, sokszor meglepő tartalommal. Az Aldmeri Dominium restaurációjára és arra, hogy a Birodalom romokban hever nem számítottam. Sok dolgot meg kell még ismernem a Thalmorról. Viszont maga a főküldetés végigcsinálható a lore ismerete nélkül is. A lore megismerése csak opció, és én örülök, hogy legalább továbbra is gondot fordítanak rá. Ez nyilván azért van, mert szeretnének sokat eladni a játékból... A Daggerfall története elsőrangú, a Morrowindé még elég jó, az Oblivioné már igen egyszerű. Ha a sort folytatod...

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz ddekany #107 üzenetére

    Hát, ha jobban belegondolok, még egy klasszikus Baldur's Gate-ben sem kellett ismerened különösebben a Forgotten Realms lore-jét, ahoz, hogy végigvidd a játékot. Pl. amikor először összefutottam Drizzt DoUrdennel, fingom sem volt róla ki az. ...arra hamar rájöttem, hogy nem jó ötlet vele ujjat húzni. :) Vagy végül is a Planescape Tormentben sem kellett tudod mi a különbség az elsődleges anyagi síkok és a másodlagos síkok között, hogy végigvidd. A "nagy öregek", pl. Lands of Lore nekem eddig még kimaradtak, ott lehet hogy még nélkülözhetetlen volt, ezt nem tudom.
    Ami persze nem jelenti azt, hogy ne élveznék személy szerint nagyon egy "Birodalmi Kvíz"-t :D Mondjuk lenne egy könyvtár, ahol jó kis varázslatokat lehetne tanulni, a kérdés nehézségi szintjétől függő erősséggel. Kezdődhetne az olyan egyszerűbb, bár beugratós kérdésekkel mint "Hol Született Tiber Septim" az olyanokig mint mondjuk "Ki volt az utolsó, bizonyítottan Ayleid származású személy a Birodalom történetében?" Bakker lehetne ebből egy jó modot csinálni ;) Egy könyvtárban ülne pár NPC, akik ilyen kérdéseket tesznek fel neked (a főnökük feltűnően hasonlítana Vágó Istvánra), és ha ügyesen válaszolsz, kapsz pár jó kis spell-t. :D

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • Djuree

    félisten

    válasz ddekany #119 üzenetére

    mert ezek már fejlett mágnestalpú cybermedvék, fantasy játékról lévén szó belefér nem?:DDD

    [ Szerkesztve ]

    LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver

  • nuke7

    veterán

    válasz ddekany #150 üzenetére

    érdekes meglátás :K

    [ Szerkesztve ]

    https://youtube.com/user/nuke7

  • HaaS

    addikt

    válasz ddekany #150 üzenetére

    Egy ilyen seggdugó bosmer, mint én (kösz, Gyps:) ) azon méri le a szerepjáték összetettségét, hogy mennyire tudja a szája íze szerint formálni a karaktert, milyen lehetőségek vannak, azokat hogyan lehet a legjobban használni. Mert az ilyen seggdugó bosmerek, mint én, magasról sz*rják le a wicsörféle született félisteneket:)! (Bocs Gyps:D!)

    Nekem az "eljátszani valaki mást", poont az a nehéz...

    [ Szerkesztve ]

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • VIC20

    őstag

    válasz ddekany #150 üzenetére

    "Igazi szerepjáték számítógépen eleve nincs, mert lehetetlen megvalósítani..."

    Ez tökélestesen igaz. Tehát én vagy megkötöttem a saját kis piszkos kompromisszumomat :), vagy csak rossz kifejezést használtam; lehet, hogy a "fantáziajáték" találóbb. Merthogy engem mindig az ragadott meg, hogy más fantáziájában kalandozhattam.

    A pontok osztogatása lehet, hogy fontos szempont - de nem nekem. Igazából a hideg kiráz tőle. Teljesen értelmetlennek tartom.

    Egy szempont: voltak régen is olyan számítógépes játékok, ahol nem volt nagy szerepe a pontosztásnak, mégis jók voltak. (Pl. Myst sorozat, vagy az Incentive játékok, még régebbre visszanyúlva a szöveges kalandjátékok...) Szóval a szerepjátékoktól átvett karakter-statisztika nem az élő interakciók hiányát hivatott pótolni. Illetve ha azt akarja, akkor nem biztos, hogy ez a jó megközelítés.

  • Djuree

    félisten

    válasz ddekany #163 üzenetére

    diablo-hoz sokkal több iq kell. próbáld meg hell-en, egy sima zombihoz is igencsak meg kell gondolni hogy mész neki. a multi millió kombinációs lehetőségét már meg sem említem. ehhez képest a skyrim elég egyszerű...itt a történet a komolyabb...

    LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver

  • Djuree

    félisten

    válasz ddekany #171 üzenetére

    kell az is. sokan azon játszanak csak. ha egyből nightmare lenne akkor nem sokan játszanának vele, csak a fanok. sztem jó ez így ahogy van. úgyis végigmegyek rajta 40-50x minden karival, ahogy az 1-en meg a 2-őn is :DDD :C

    [ Szerkesztve ]

    LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz ddekany #191 üzenetére

    Úgy tűnik, nincs ilyen "befőttes gumis" rendszer. Most már 27 szinten vagyok, és egy átlagos bőrpáncélos bandita két vágás, egy "normál" farkas 1 vágás. Ugyanakkor továbbra is vannak olyan magas szintű ellenfelek, akik számára én vagyok 2 vágás/tűzlabda...

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

Új hozzászólás Aktív témák