Új hozzászólás Aktív témák
-
ddekany
veterán
"A szörnyek ereje szerintem függ eleve a fajtájától is."
Hát, még ez a szerencse... A kérdés itt persze az, hogy adott fajta ellenség ereje pontosan hogyan skálázódik a tieddel, mondjuk a játék közepén nehezebb-e elbánni egy óriással mint a végén, és ha igen, ez vajon csak a felszerelésednek és megszerzett ordításoknak köszönhető-e. Azaz, egyáltalán mi a szerepe a szintlépésnek (meg ezzel együtt skill növelésnek)? Csak az, hogy karakteresebbé váljon a karakter (mert hogy mindenki egyformán indul, aztán elmegy valamilyen irányba ahogy skilleket, perkeket, oszt stb)? Mert akkor elvileg azt is lehetne, hogy nem nőnek a mindenféle statisztikáid, csak szintlépéskor átpakolhatsz valamennyi pontot köztük... mondjuk átraksz 1 HP-t mannára. Illúzió romboló lenne, de a végeredmény matematikailag u.a.
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
"ha így is van ahogy írod, az egyszeri játékos lelkesedését megadja a fejlődés puszta látványa is"
Hát ja. Csak azért ez már milyen meredek lenne... Az egész játék lényege az illúzió (vektortúrizmus, atmoszféra, én-vagyok-a-hősbácsi, gyerekkor 2 ), és kiderült, hogy még a játékon belüli fejlődés, a sok nagy szám is csak szemfényvesztés a játék rendszerén belül nézve is. Illúzió az illúzióban...
"de az se lenne jó ha elég lesz csak ránéznem és vége"
Tradicionálisan ezt úgy oldották meg, hogy a játék vége felé már más fajta ellenfelekbe futsz, akik fixen bazi erősek... Tudom, nyílt világban nehéz ügy, de azért nem olyan képtelenség ez, csak szabályrendszer szintjén (is) ösztönözni kell arra a játékost, hogy olyan helyen kolbászoljon, ami az ő erejéhez illik, és világosnak kell lennie, hogy melyek ezek a régiók. Mert ugyan miért untatná magát a játékos, ha amott vár a kaland, emitt meg az unalom, amiért se XP (ill. itt skill) se értelmes loot nem jár már. Ja, hogy ehhez nagyobb világ kell, ez igaz... csak nem tudom, hogy itt az 101-edik dungeon/hegyvonulat/küldetés amit csináltak, mennyire különbözik egy kifinomult algoritmussal véletlen generálttól, mert ha nem sokban, onnantól kezdve akármekkora lehet az a világ, és elég néhány útvonalon (főküldetés-gráf) kézileg kidolgozni. (TES II Daggerfall így is működött amúgy.)
-
ddekany
veterán
-
rog75
tag
hit and run jol mukodik, az elso loves utan hatrebb jovok a loves helyetol amit lenyugodott mehet a kovetkezo nyilvesszo es ennyi a fegyver mergezes csak fuszerezi... 5pont az elso ijasz perkre duplazza a dmg + lopakodva az 3x + felszerelesbol jon +65% ijasz dmg + jo esetben a critical shot dmg is bejon.. ez igy eleg kellemes
[ Szerkesztve ]