Új hozzászólás Aktív témák
-
ddekany
veterán
Kicsit túlzásba vitték a rásszizmus elleni nevelést, ha tényleg fajtól függetlenül lehet házasodni. Érted, argonian elvesz egy embert pl... Mondjuk az is érdekes, hogy nemtől is független ez és a templom áldását adja rá. (Gy.k., az egész hivatalos házasságosdi eredetileg az öröklésről, a vagyonról szól, azaz, hogy legyen fix, hogy egy gyerek kitől örököl, a templom meg lényegében amolyan állami intézmény volt. Innentől kezdve ez nem illik egy középkori fantasybe.)
A cikk alapján minden mágikus fegyver töltendő, tehát az is amit eleve mágikusként találsz. Ha nem így van, fogalmazd át szerintem.
Állatok viselkedése... én attól vettem le hajamat, mikor láttam, hogy karddal megütött szarvas 30 métert odébb fut (azt is úgy, hogy szinte le tudod futni), aztán nem fél tőled. Ez kb egy konstanson múlhat a script-ben. Ha csak benézték, megbocsájtható, de ez emberben felmerül, hogy tán direkt ilyen, hogy pistike ne sírjon, hogy nem tud vadászni. Mondjuk már eleve az, hogy oda tudsz sétálni hozzá... Jehova tanúja volt valamelyik készítő?
Vérfarkasnál említetted a hold hatásának kihagyását. Morrowindben minden éjjel akaratod ellenére vérfarkassá változtál, és csakis akkor, és meg kellett ölnöd egy NPC-t hajnalig, különben meghaltál vagy 1-re csökkent a max. HP-d, vagy valami ilyesmi szopatás. A vámpírság is súlyosabb volt, mert nappal égetett a nap ha kimentél, meg eleve mindig látták rajtad, hogy vámpír vagy. Na, az HC-b volt.
Hogy éjjel bezár az üzlet stb... még szerencse, hogy nem vagyok troll, mert akkor azt mondanám, a C64-en a Magic Candle-ba is így volt már. Azaz, még jó, hogy egy TES-ben így van, meg így is volt tán már a Daggerfall-ban is.
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
"Légy szíves, idézd, hogy pontosan melyik részt kell átfogalmaznom. [...] fogy a bennük lévő mágia és ha kimerül, akkor már csak szimpla fegyverként használhatod."
Sehol, mert akkor jól értettem. És nem, nem tudtam, és ha esetleg Morrowind-ben is így volt, akkor bizony elfelejtettem.
-
ddekany
veterán
"Ne keverjük a játékokon kívüli életet a játékokon belülivel mert a végén baj lehet belőle."
Azért a középkori-jellegű RPG-k világa sokban merít a valódi középkorból, de szerintem egyszerűen nem illik ez oda. És ha valaki kever valamit valamivel, hát akkor a játék készítők keverik ismét a politikát a játékkal. Persze direkt... propaganda. Engem zavar, főleg mikor 500x-orra döngölnék az ember fejébe ugyan azokat a dolgokat.
-
ddekany
veterán
Csak ilyen rendszerben elég kritikus kérdés, hogy repetatívan kizárólag gyakorlás céljából végrehajtott és azon kívül értelmetlen/abszurd cselekményekkel lehet-e nyomni a skilleket... (Ennek vegytiszta este, mikor a Morrowindben az ember ugrálva közlekedett, hogy nőjön az athletics skillje... ez a skill Skyrimben mondjuk pont nem szerepel, de ahogy hallom a hasonló szituációk ugyanúgy megmaradtak.) Innentől kezdve az ember próbálja magában javítani a rendszer hibáját, és megígéri magának, hogy soha semmit nem tesz csak azért, hogy növelje a pontokat. Azonban ez nem ilyen egyszerű, mert azért valamilyen szintű optimalizálás is része szokott lennie egy RPG-nek, és van hogy nehéz eldöntetni, hogy most vajon ér-e ha teszem azt direkt így és úgy harcolok, csak azért mert jó lenne ha adott skillem nőne, vagy az már ugrálva közlekedés esete... egyáltalán ér-e gondolkodni. Magyarul, minden olyan rendszer aminél önmegtartoztatás kell, ahelyett hogy azon dilemmáznál, vajon hogy lenne a ideális fejleszteni, bűzlik.
-
ddekany
veterán
"Ha a valóságban egyre jobb akarsz lenni valamiben akkor nem specifikusan arra gyakorolsz?"
De igen. Miért? Gondolom az nem vitás, hogy csak azért mert a valóságban az edzés általában monoton ismétlődő elvileg céltalan cselekvés, ennek emulálása nem menne el egy játékban (mert, az tök más, semmi kihívás nincs 50 egérkattintásban szemben 50 valódi fekvőtámasszal, ami alatt nem fogsz unatkozni). Ha meg a "direkt úgy harcolok"-ra gondolsz, ott az tud cinkes lenni, ha valami mellékhatása miatt kell ez... hogy szintet lépjél, hogy meglegyen valami perk előfeltétele (ilyen van Skyrimben?), stb.
-
ddekany
veterán
Amúgy a beszámolóba még szerintem sokaknak érdekes lenne, ha a nehézségről írnál valamit. Mennyire szokás meghalni (gondolom az időstoppos potionok miatt nem szokás csak ha elalszik a játékos). Hogyan skálázódik a szörnyek ereje veled? Hányszor van, hogy valahol koppansz, és később visszamész erősebben és akkor már győzöl? (Azt halottam, kb. úgy megy, hogy mikor először lépsz be egy területere, akkor dől el a dögök szintje a tied alapján, aztán már úgy maradnak, tehát utóbbi elvileg előfordulhat.) Vajon végig lehet menni a fő küldetésen anélkül, hogy az ember mellékküldetéseken erősödne? (Avagy, a fő küldetés vonal is skálázódik-e, vagy csak a turista útvonalak.) Mennyire nehezek a nem-harci dolgok, van bármi rejtvény amin vakaródzni kell, vagy ha nem vagy gy.p. tuti végig lehet hasítani az egészen?
Ja, és gamerként remélem csakis maximális nehézségen nyomtad!
-
ddekany
veterán
"A szörnyek ereje szerintem függ eleve a fajtájától is."
Hát, még ez a szerencse... A kérdés itt persze az, hogy adott fajta ellenség ereje pontosan hogyan skálázódik a tieddel, mondjuk a játék közepén nehezebb-e elbánni egy óriással mint a végén, és ha igen, ez vajon csak a felszerelésednek és megszerzett ordításoknak köszönhető-e. Azaz, egyáltalán mi a szerepe a szintlépésnek (meg ezzel együtt skill növelésnek)? Csak az, hogy karakteresebbé váljon a karakter (mert hogy mindenki egyformán indul, aztán elmegy valamilyen irányba ahogy skilleket, perkeket, oszt stb)? Mert akkor elvileg azt is lehetne, hogy nem nőnek a mindenféle statisztikáid, csak szintlépéskor átpakolhatsz valamennyi pontot köztük... mondjuk átraksz 1 HP-t mannára. Illúzió romboló lenne, de a végeredmény matematikailag u.a.
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
"ha így is van ahogy írod, az egyszeri játékos lelkesedését megadja a fejlődés puszta látványa is"
Hát ja. Csak azért ez már milyen meredek lenne... Az egész játék lényege az illúzió (vektortúrizmus, atmoszféra, én-vagyok-a-hősbácsi, gyerekkor 2 ), és kiderült, hogy még a játékon belüli fejlődés, a sok nagy szám is csak szemfényvesztés a játék rendszerén belül nézve is. Illúzió az illúzióban...
"de az se lenne jó ha elég lesz csak ránéznem és vége"
Tradicionálisan ezt úgy oldották meg, hogy a játék vége felé már más fajta ellenfelekbe futsz, akik fixen bazi erősek... Tudom, nyílt világban nehéz ügy, de azért nem olyan képtelenség ez, csak szabályrendszer szintjén (is) ösztönözni kell arra a játékost, hogy olyan helyen kolbászoljon, ami az ő erejéhez illik, és világosnak kell lennie, hogy melyek ezek a régiók. Mert ugyan miért untatná magát a játékos, ha amott vár a kaland, emitt meg az unalom, amiért se XP (ill. itt skill) se értelmes loot nem jár már. Ja, hogy ehhez nagyobb világ kell, ez igaz... csak nem tudom, hogy itt az 101-edik dungeon/hegyvonulat/küldetés amit csináltak, mennyire különbözik egy kifinomult algoritmussal véletlen generálttól, mert ha nem sokban, onnantól kezdve akármekkora lehet az a világ, és elég néhány útvonalon (főküldetés-gráf) kézileg kidolgozni. (TES II Daggerfall így is működött amúgy.)
-
ddekany
veterán
válasz GypsFulvus2 #65 üzenetére
"A korábbi kérdésedre válaszolva; igen van olyan ellenfél, amely ellen semmi esélyem nem volt pl. 10-es szinten, de 20.-on lenyomtam."
Az jó. Persze feltéve, hogy nem olyan helyszínre térsz vissza "bosszút állni", aholt 10. szinten koppantál már, mert akkor lehet hogy akkor fixálódott az helyszín szintje.
"Ja, és Master fokozaton nem tudnék meglenni potion-ok alkalmazása nélkül."
Visszavonulás és közben varázslattal gyógyulással sem? A healing potion ebben a játéknak nekem simán bennfelejtett kiskapunak tűnik (mert hogy instant), ha nem számottevő probléma a beszerzése.
"Amit az illúzióról írtál, az számomra tökékeletesen érthetetlen."
Hát azt látom... Az illúzióban lévő illúzióról beszéltem, azaz amikor a játékszabály olyan, hogy a játék saját realitásában is átverés. És ha ez így van. Mindegy...
-
ddekany
veterán
"Akik a fajok és nemek közötti házasodást kritizálják"
Én lényegében azt mondtam, hogy ők azok, aki ezt ennyire véresen komolyan veszik, és mindenbe beleerőltetik tűzzel-vassal a gügye óvódás propagandájukat... Ugyan ez persze filmeknél és kurvára irritáló, legyen szó, akár terrorizmusról, vagy akármilyen aktuálpolitikai ideálról. Sajnos, a játékok sem mentesek ettől, de had ne tapsoljak hozzá.
-
ddekany
veterán
válasz GypsFulvus2 #78 üzenetére
"Ezt a fixálódás dolgot nem tudom, hogyan lehetne ellenőrizni."
Nehezen... ezért is lenne hatékony átverés a készítők részéről. Ha ugyan az a szörny fajta később is hasonlóan nehéz marad, amennyiben először jársz egy helyszínen, ez gyanús például. Vagy, még jobb, ha veszel egy ismert helyszínt ismert ellenséggel, és egy új játékban sokkal alacsonyabb szinten mész oda, és akkor kb. annyira lesz nehéz, mint ez előző játékban, az megint csak gyanús.
"Úgy gondolom, azt az illúziós dolgot nem fejtetted ki teljesen érthetően. Mitől lenne az illúzió az illúzióban, ha a fegyvered erősítése miatt váltál erősebbé?"
Pont fordítva... az ellenség skálázásódásáról van szó. Amikor azt látod a számokból, hogy hú most már 2x olyan erős vagyok, de valójában ugyan ott vagy mint voltál, mert az ellenfelek is 2x erősebbek lettek, tehát, a játék világán belül is illúzió (pszichés csel) volt a megerősödés. Már ha feltételezzük, hogy a skálázás ilyen primitív, de mint kiderült, ennél rafináltabb.
-
ddekany
veterán
-
ddekany
veterán
válasz GypsFulvus2 #99 üzenetére
Az is lehet, hogy valamiféle "befőttes gumi" (rubber band) skálázás van itt. Ez az, amikor nagyon le vagy maradva, az ellenség is kicsit gyengül, míg ha gyengébb nálad, akkor kicsit erősödik, mintha gumival húznátok egymást. (Sajnos a játékiparban szinte soha sem dokumentálják a játékszabályokat... Nem szoktam volna meg, fel is háborodnék.)
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
válasz GypsFulvus2 #102 üzenetére
Pedig a TES egyik lényeges eleme a Lore. Mondjuk ettől még lehet, hogy ha nem értesz semmit, akkor is végig tudod vinni... hát erre meg nem tudnák szépet mondani, max. utalhatnák egy madárfajra.
-
ddekany
veterán
válasz GypsFulvus2 #106 üzenetére
"A lore megismerése csak opció"
Egyébként nem azt akartam mondani, hogy a történelem kutatás opciós volta gond (a legtöbb játékos bizonyosan nem "lore-buzi"), csak hogy sokat elmond ha tényleg nem nagyon kell megérteni azt sem, ami a főküldetés vonalán elhangzik... RPG, mi?
Ja, lehetne valami birodalmi kvíz Skyrimben, ahol kamatoztathatod a lore tudásodat.
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
válasz GypsFulvus2 #111 üzenetére
"A "nagy öregek", pl. Lands of Lore nekem eddig még kimaradtak, ott lehet hogy még nélkülözhetetlen volt, ezt nem tudom."
Áh... az lineáris teljesen, és ebből már az is következik, hogy ha egy kukkot nem tudsz angolul akkor is bizonyosan eltrafálod, hogy mit kell tenned.
Amúgy félreértések elkerülése végett nem fanyalgok, hogy a lore megismerése nem járul hozzá a játékmenethez, hanem csak úgy van annak akit szórakoztat... de hogy a fő küldetésvonulatban előforduló szövegekhez sem gond, ha valaki csak kb tud angolul, na az már erősen khm, de ez már csak számtógépes játékokban így szokott lenni.
-
ddekany
veterán
"Nem a pontok osztogatása teszi az igazi szerepjátékost"
Igazi szerepjáték számítógépen eleve nincs, mert lehetetlen megvalósítani. Nehogy már szerepjáték legyen, amikor egy beszélgetés kb abból áll, hogy az NPC mond egy előre megírt monológot, te meg utána választhatsz 3 előre megírt válasz közül. Stb. Épp ezért számítógépen a pontok osztogatása bizony fontos szerephez jut.
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
válasz julius666 #156 üzenetére
Mindenkinek más okoz pszichés kielégülést. A több RPG elemet számítógépen élvezném ugyan, de az már derogálna, ha színjátszó körbe fordul a szerepjáték (meg felvenni mindenféle jelmezeket... mert van olyan is). Ez a 100%-os azonosulás része engem nem vonz, inkább olyan ez mintha egy kívülálló személy életét egyengetném (ezért nem zavar az sem, ha ellenkező nemű karaktert játszok). A pontok pakolgatása, tehát a karakter fejlesztésviszont valamiért nekem örömet okoz, különösen ha van valami egyedi a karakterekben (tehát nem csak n+1. általános harcos/mágus/tolvaj), szóval az nekem bizony kell. A haladás érzete, meg hogy valamit kimunkálhatsz aprólékosan és egyre erősebb lesz... babázás nagyoknak? Ja, meg az öröm, mikor jó lootot találsz. Ezzel sokan vannak így, elvégre a Diablo is ezért működik. (És nem hiszem, hogy kevesebb IQ kell hozzá, mint a TES IV-V höz... csak még mielőtt valaki előjönne az "esztelen kattintgatás" jelzővel. Igazából mindegyikhez kb. 70-es kell... )
-
ddekany
veterán
Valójában a Diablo az aminek nincs nehézség beállítása (és ez messze a legnagyobb fekete pont nekem Diabloban), és a TES IV-V aminek van. Igen, tudok a Normál/Nightmare/Hell-ről, meg az überekről is, sőt meg is jártam őket. De ez nem nehézség beállítás, hanem afféle későbbi pályák, mert minden előzőn végig kell hozzájuk menni. Ez sem lenne akkora gáz, ha legalább a normal-t át lehetne ugrani, hiszen az lényegében egy jó pár órás tutorial... miért kell egy ilyen tutorial maratont kötelezővé tenni minden egyes karakterednek, fel nem fogom.
-
ddekany
veterán
válasz kornel76 #187 üzenetére
Az egy dolog, hogy nem raknak az drop-jukba/grafikájukba ebony páncélt csak a szőrt, de vajon hogy állhatnak a tényleges adataik? Ugye az lenne a lényeg, a többi csak dekor. Mennyire vered őket sz*rrá? Csak mert nem derült ki azóta se, hogy hogyan működik itt a skálázás. Talán valami befőttes gumis (azaz, ha sokkal alattad van az ellenfél, kicsit feljebb húzzák hogy közelebb kerüljön hozzád, minél inkább alattad van, annál erőteljesebben).
-
ddekany
veterán
Itt viszont látszik, hogy az ellenfelek szintjétől nem függ a felszerelésük... azaz nem lesz daedra páncél rajta, csak mindig szőr, de ettől még sokkal erősebb az ellenfél. Amúgy kicsit rákerestem a témára, és bár semmi rendes (pl. modder/programozó által írt) kifejtést nem találtam, az általános vélekedés az, hogy egy hely (area) szintje akkor dől el, mikor te oda először belépsz, ill. mikor az oda szóló küldetést megkapod. Azonban, egyes(?) areaknak van valamiféle alsó és felső szintkorlátja is, tehát pl. adott hely 10-20. szintű, akkor ha te odamész 2. szinten, akkor 10. szintű lesz, és jól megvernek, míg ha odmész 50. szinten akkor 20. szintű lesz, és jól megvered őket. Ilyesmi. Ebben a tartományban még el tudnám képzelni a gumizást is, mint a hasonló rendszerű fallout 3-ban is volt állítólag. Illetve azt is pedzegették egyesek, hogy bár bizonyos ellenfelek ereje sosem változik (ha jól sejtem azoké, akik nem emberek), ám az, hogy milyen ellenfelek vannak milyen gyakran (pl. farkasok vagy tigrisek - utóbbi sokkal erősebb), függ az area szintjétől. DE, ezek mind csak találgatások ill a játék tapasztalatok alapján mások által leszűrt dolgok... Majd a modderek előbb-utóbb kivesézik gondolom.