Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Romvr

    őstag

    Pont pár játékmenet videót nézegetve jutott eszembe hogy a procedurálisan generált univerzum iszonyatosan nagy ötlet. Ezt a technikát át kellene engedni egy CDPR-nek vagy hasonló, már bizonyított stúdiónak, akik a történetírásban is toppon vanna, meg rájuk önteni egy raklapnyi pénzt. Szerintem valami olyan csodát hoznának ki belőle hogy az nem igaz. Mérföldkő lenne a játékiparban.

    Mert oké hogy a NMS célja a galaxis közepébe való eljutás, de tényleg nem ártott volna ha mondjuk konkrét történet, küldetések, mellékküldetések is vannak. Esetleg ezek procedurálisan generálva. És nem csak a menny ide szerezz meg 100 ilyet-olyat és hozd vissza típusúra gondolok. De mondjuk egy Mass Effect ezzel a technológiával és next gen grafikával már Instant Buy lenne.

    Noha még nem játszottam a NMS-el de képes voltam 3 órán nézni ahogy más játszik. Szóval én tuti eltöltök vele pár tíz órát, mert tetszik amit láttam.

    Ma este 7-kor lesz a PC megjelenés, helyi idő szerint.

    "(...) instead of looking out, they look in. Instead of speaking, they listen. Instead of trying to make sense, they make dreams." ~ Thistle-Chaser

  • Romvr

    őstag

    válasz Cathfaern #5 üzenetére

    Nem tartom ennyire lehetetlennek a dolgot, hogy fognak egy alaptörténetet, pár mellékszálat és rákódolják a procedurálisan generált világot. Adaptív algoritmusokkal meg lehet oldani hogy a nekünk kellő eredmény szülessen. Egy dollármilliós, száz fős játékstúdió szerintem meg tudná oldani, ha akarná.


    (#6) Xaels: Csak említettem egyet a közelmúltból. De pl a Mass Effect is jó történettel volt megáldva és az nem könyvadaptáció.

    "(...) instead of looking out, they look in. Instead of speaking, they listen. Instead of trying to make sense, they make dreams." ~ Thistle-Chaser

  • Romvr

    őstag

    válasz janitor01 #18 üzenetére

    Ez egy technológiai demónak tökéletes. Hogy megmutassák mire képes "egy kis matek". Alapozás a jövőbeni fejlesztésekhez.

    Ha erre ültetnének egy küldetésrendszert, tennének bele még több dolgot, javítanának a kinézeten hogy többeknek tetsszen akkor sikeressé is válhat.

    De csak úgy mint mondjuk a Crysis sorozat, a No Man's Sky is csak azt mutatja mire lehet képes a játékmotor. A Crysis ugye a Cryengine demózása volt, a No Man's Sky pedig ennek a Procedurálisan Generált univerzumnak a demózása.

    Én így gondolom. Ennek ellenére a Crysis mind a három része a Steam accountomon van és újra-újra előveszem. Vagy a Skyrim... annak is csak 1x vittem végig a Main Story-ját, mégis 140 órát beleraktam. Úgy érzem a No Man's Sky is hasonló cipőben fog járni.

    "(...) instead of looking out, they look in. Instead of speaking, they listen. Instead of trying to make sense, they make dreams." ~ Thistle-Chaser

  • Romvr

    őstag

    Nálam mindent maximumra állítva 2560x1080-ban a következőket tapasztaltam
    - UltraWide felbontás támogatása egy vicc. A HUD és minden menüelem szét van nyújtva.
    - VSync mellett nagyokat esik az FPS. Fix 60-ról 40 és akár még 10 is lehet egy-egy másodperc erejéig
    - VSync-et kikapcsolva a következő konfiggal 80-90 FPS között van és nem ment még lejebb 70-nél ugyanott ahol Vsyncet bekapcsolva 20-ig zuhangatott
    Konfig: i5-6500 + 16Gb RAM + GTX 1060 OC
    - Csak Borderless üzemmódban érdemes játszani mert ha Fullscreen-t állítasz be akkor az első Alt+tab-ig vagy fókuszvesztésig megy a játék aztán kifagy

    Ennyit a technikai nehézségekről, jöjjön maga a játék

    - Furcsának tartom hogy az űrhajó irányítását lényegében csak egérrel lehet végezni, nem lehet billentyűzettel pl fordulni, vagy le-fel nézni
    - Még csak 4 órát játszottam, de az inventory folyton be van telve... kell egy ormótlan nagy űrhajó amit raktárként tudsz használni és akkor nem kell minden fejlesztésnél felásnod a rendszer összes bolygóját nyersanyag után.
    - 4 óra játék után még nem jutottam el odáig hogy fölvegyem a fő történetszálat, azaz elmenjek az első Atlas állomásig és nekikezdjek utamnak a galaxis közepére. Viszont már összehaverkodtam egy idegen fajjal, vettem hajót 30 millióért, kaptam a spanoktól egy igen erős fegyvert, a ruhám is már fejlesztve van és olyan ritka alapanyagok is vannak a rakteremben amiből 5 rendszeren átrepülve se találtam 2-nél többet. Pedig feltúrtam pár bolygót csak úgy a bányászati fejlesztéseket tesztelve :DDD
    - Az kicsit furcsán zavaró néha hogy minden bolygót vastag aszteroidaöv vesz körbe, csak az aszteroidák formája változik. Persze ha éppen üzemagyagra van szükség akkor jól jön mert mindegyikben az van. Vagy vas, esetleg ritkábban arany.
    - Az űrállomások raktárkészlete valami szánalmasan alacsony és még a kínálatuk sem túl bőséges. Szóval ha annyi pénzed van mint Ricsi Rich és Dagobert Bácsi közös üzletében, amit Bill Gates támogatott, akkor sem tudod megvenni az alapanyagok nagy részét, le kell menned a bolygóra, elő az ásó és túrni a földet.
    - A lények AI-ja furcsa... Balaton méretű lyukat robbantok tőlük két méterre és erre a helyett hogy rohannának mint a veszett fene, nekem támadnak. Hát persze hogy két lövésből fekszenek... aztán meg jönnek a Sentinelek és a robotkutyák. Eddig szerencsére nagyobbal nem találkoztam. A robotkutyák már nagyot tudnak harapni így az is elég volt.
    - Amúgy a Sentinelek jópofák. Ha kivágok egy fát akkor jön oda, scanneli a hűlt helyét majd hozzám röpül és néz rám hogy "Itt volt egy fa, te raktad el onnan?". Ha elfutok akkor viszont nem követ. Illetve vannak gyöngyök amit ha felveszek a földről akkor rögvest 3-as szintű a körözésem. Még nem jöttem rá miért.

    Na lehet ez egy kicsit zagyvaság lett de most vagyok ébren 19. órája és lehúztam egy 10 órás műszakot is. Szóval bocsi

    Holnap tuti folytatom a játékot mert úgy érzem még csak a felszínét kapargattam annak ami van mögötte.

    "(...) instead of looking out, they look in. Instead of speaking, they listen. Instead of trying to make sense, they make dreams." ~ Thistle-Chaser

  • Romvr

    őstag

    válasz BoB #164 üzenetére

    Pontosan. Mindent a maga műfaján belül kell kezelni. Én pl 20 perc alatt bealszom bármilyen horror játékon mert egyszerűen már immúnis vagyok a jump-scare-ekre. Mások által istenített L2D, vagy Dead Island zombis ökörségekkel engem vallatni lehet annyira unalmasak. Szintén nem tudnak lekötni a kalandjátékok, illetve a 2D mászkálós nyalánkságok is max 1-2 óráig érdekesek aztán megy a levesbe. Ugyanígy vagyok a COD és hasonló modern/régi lövöldékkel is.

    Ellenben Witcher sorozat, Elder Scrolls, Mass Effect, Fable és társai RPG-k órákra kirántanak a valóságból.

    Én a No Man's Sky-t is 22 órán át bírtam játszani. Mégis újra és újra beülök a hajóba és felfedezek, repkedek, gyűjtögetek és alagutakat ások...stb. Mindig van mit csinálni, ami tény hogy most már 2-3 órára köt csak le aztán keresek más elfoglaltságot, de az első 10 órát egyhuzamban tudtam le és nagyon élveztem.

    Szóval nem rossz játék, de nem is a legjobb. Mint a másik topikban írtam. A játékot úgy tudnám jellemezni leginkább mint egy kihagyott ziccert. Iszonyatos mennyiségű potenciál lakozik benne, amit nem használtak ki. De persze lehet a jövőben DLC-kkel pótolják egy részét ennek.

    Ettől függetlenül igazat adok abban hogy jelen állapotában 60€-t nem ér meg a játék. 15-20€ lenne a reális. Ha pedig tényleg fizetős DLC-ket akarnak kiadni majd hozzá akkor Hello Games -> Good By Games ;]

    "(...) instead of looking out, they look in. Instead of speaking, they listen. Instead of trying to make sense, they make dreams." ~ Thistle-Chaser

  • Romvr

    őstag

    válasz Mister_X #216 üzenetére

    Én az Angry Review-ot néztem és ott nagyon jól összeszedte mit ígértek (bejátszásokkal alátámasztva) és hogy abból mi valósult meg. A végére meg lényegében ugyanazon a véleményen volt mint én: Iszonyatos lehetőség van a játékban, amit nem használtak ki. HA legalább patch-ek formájában visszatennék azt amit ígértek, javítanák azt amit kaptak user-revew-ok keretében akkor már jó játék is lehet. A baj csak ott kezdődik főleg játékmechanikai javításokra lenne szükség, ami miatt meg az is kezdhetné elölről aki kimaxolta a karaktert. Pl.: Inventory átszabás, űrhajó kezelés, fejlesztések működése, HUD javítása, Űrbázis kialakítása, NPC-k viselkedése, a nyelvtanulás lassúsága...stb. Aztán mehetünk bele abba hogy nem ártana valami épkézláb történet ami ténylegesen a Galaxis közepe felé vezeti az embert mert érdekes és magával ragadó. Az Atlas féle "utazz ide mert jó lesz" végtelenített változatban, már a második atlas állomásnál unalmassá vált, amellett hogy még értelmetlen is. A végén lévő csattanó meg inkább ököllel pofán verés.

    "(...) instead of looking out, they look in. Instead of speaking, they listen. Instead of trying to make sense, they make dreams." ~ Thistle-Chaser

Új hozzászólás Aktív témák